Fietsmandje voor hond

27-07-2016 15:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het verdiepen in fietsmandjes voor een kleine hond.

Maar het is me niet duidelijk of de rieten fietsmandjes voor op de bagagedrager gemonteerd kunnen worden wanneer je ook nog eens fietstassen op de fiets hebt. Wie kan me dat vertellen? Het lijkt me zelf eigenlijk niet te kunnen.

Mocht het niet mogelijk zijn dan zou nog een optie zijn een fietskrat, of mandje aan het stuur, maar zit je dan weer niet met de kabels van de versnellingen en dergelijke (ebike)?

Wie kan me meer vertellen over fietsmandjes of fietskratten en wat wel en niet handig is en waar je aan moet denken.
Waarom geen kleine doggyride? Erg handig.




Dit is een enkele tas die je met haken vast kunt klikken, misschien gaat dat wel? Die zit niet over de bagagedrager, met een mand er op kun je hem er denk ik niet afhalen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zwaar is je hondje?



Ik heb een rek voorop de fiets laten zetten en daar een mand op met snelbinders. Een mand aan het stuur zou bij mij nog wel een optie zijn aangezien mijn hond ruim 3 kg weegt. Een hond van meer dan 5 kg zou ik op een bagagerek voor of achter doen.



Ga eens kijken in de fietsenwinkel naar de mogelijkheden. Mij lijkt dat de snoeren enzo geen probleem moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten fietstassen op en een krat



Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@Patchouli_ Ik heb nog geen hondje.

Mijn vorige hond is na een mooi en goed leven vorige maand overleden (grote hond).

Er komt binnenkort een klein hondje en ben me daarover aan het inlezen en dus ook in de benodigheden. Wat haar gewicht zal zijn weet ik nog niet.

Ik zou inderdaad eens bij de fietswinkel kunnen gaan informeren.
Alle reacties Link kopieren
Weet je al wat voor ras het wordt?



Er zijn speciale hondenmanden voor op de fiets, met zo'n kooi er op. Zelf zet ik de hond met een kort riempje in de mand vast. Achterop zou ik wel zo'n kooimand doen. Mocht je voor zoiets kiezen, ga dan vooral ook online zoeken. De prijzen lopen enorm uiteen.



Overigens zijn er speciale fietstassen voor als er nog een kinderzitje achterop moet, dus dan zal je er ook een krat of mand op kunnen bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n fietsmand, heel fijn want je kunt je hondje er goed in vastzetten. Hiervoor deed ik haar in mijn boodschappenmandje en daar is ze een keer uitgesprongen tijdens het rijden, ik heb een e-bike dus ging hard, en heeft zich toen behoorlijk verwond.



Ik gebruik hem nu niet meer zo vaak omdat ik inmiddels 2 hondjes heb, even uitzoeken of ik ze dan allebei kan vastzetten, mijn 1e hondje vond het i.i.g. altijd heerlijk achterop in het mandje.
Alle reacties Link kopieren
mandje



Ik heb deze en bevalt goed!
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de mand af. Sommige hebben een systeem waarbij het wel kan als de fietstassen een gat hebben boven de bagagedrager.

Hangt ook nog eens van de bagagedrager af. Oa de dikte van de buizen, breedte van de drager en of hij vlak is.

Je kunt dus het beste met fiets, tassen en al naar de fietshandel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maak de halsband aan twee kanten tegelijk vast aan de mand zodat hij er niet uit kan springen op een drukke weg. De tweede haak is nodig om te voorkomen dat hij zich ophangt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven