Fietsrekje of -tassen?

02-05-2016 22:35 67 berichten
Ik ga een fiets kopen, waarschijnlijk een Batavus Hommage (hangt een beetje af van de prijs bij mijn fietsenwinkel, en of hij lekker rijdt). Deze in rood: https://www.batavus.nl/stadsfietsen/hom ... m#BC100199 Omdat ik er o.a. mee naar het station wil fietsen moet ik ook iets hebben om een (zware) werktas mee te nemen. Je kunt de fiets bestellen met een rekje voor (en fietsmand), maar er zijn ook bijpassende niet heel lelijke fietstassen. Beide opties zorgen voor vertrutting maar wat is dan minder erg? Welke optie zouden jullie kiezen?

NB Mijn fiets wordt op het station geparkeerd in een fietskluisje, dus met een eventueel rekje val ik niemand lastig.

Rekje of tassen?

Totaal aantal stemmen: 32

Fietsrekje voor (44%)
Fietstassen (56%)
Anders, namelijk... Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Een bagagedrager achterop. En snelbinders.

Gewoon zo één waardoor je nog steeds op een enkele plek in het fietsenrek past en niet iedereen die naast je staat blokkeert met je fietstassen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Fietstassen. Met zo'n rekje kan je je fiets op het station echt minder goed kwijt. En daarnaast, niet geheel onbelangrijk, naast jou kunnen aan beide zijden geen fietsen meer staan door dat het rekje. Erg vervelend als je je fiets in een overvolle fietsenstalling kwijt wil en er overal van die fietsen met van die rekjes staan en je jefiets dus niet meer kwijt kan
Ik zet even een aanvulling in de OP
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 02 mei 2016 @ 22:43:

Ik zet even een aanvulling in de OP AH, dat scheelt dan zou ik kijken wat je zelf de prettigste belasting vindt. Ik persoonlijk vind het vervelend iets voor op mijn stuur te hebben, dus ben fan van fietstassen.
Met snelbinders heb ik de ervaring dat je tas dan heel snel van je bagagedrager valt (oude ervaring, ik heb al jaren geen fiets meer). Dat durf ik dus niet aan met mijn laptop en/of iPad.
quote:MinkeDeWit schreef op 02 mei 2016 @ 22:43:

Ik zet even een aanvulling in de OP Je zult hem vast niet uitsluitend op het station parkeren. Ook bij de supermarkt is zo'n rek vervelend om naast te staan.
Alle reacties Link kopieren
Fietstassen. Vanwege stabieler fietsen met veel bagage. En vanwege parkeerproblemen met fiets op stations en andere fietsenstallingen.
Alle reacties Link kopieren
Leuke fiets!

Ik zou fietstassen doen, zo'n rekje is erg onhandig in de stalling op het station zoals hier al gezegd.

Nog een tip die ik je mee wil geven, zet je fietstas vast met een slot of tenminste met tie-rips o.i.d. want anders worden ze zo gestolen. Helaas meegemaakt.
...
Er zijn trouwens wel smalle fietsrekken te koop.



Klik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afneembare fietstassen. Waren niet eens zo heel duur. Handig met boodschappen doen ook.
Alle reacties Link kopieren
Fietstassen fietst stabieler. Maar je tas voorop met hengsel om stuur is beter bestand tegen diefstal dan open fietstassen. Zorg dus in geval van fietstassen dat ze goed dicht kunnen, anders is je laptop er met voorbijgaan zo uitgepakt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 02 mei 2016 @ 22:46:

Met snelbinders heb ik de ervaring dat je tas dan heel snel van je bagagedrager valt (oude ervaring, ik heb al jaren geen fiets meer). Dat durf ik dus niet aan met mijn laptop en/of iPad.

Je moet ze geen honderd jaar gebruiken, maar af en toe vervangen.



Ik doe denk ik een half jaar met een stel snelbinders. Maar dan fiets ik dagelijks minstens een uur en heb ik vaak een heel volle tas en soms juist heel weinig bij me.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Wil je er alleen je werktas op vervoeren?

Of ook andere dingen?



Ik heb een transportfiets met een rekje voorop. Fiets is behoorlijk stabiel (maar toch behoorlijk snel voor een transportfiets), dus ook als ik zware dingen op het rekje vervoer, blijft de boel stabiel.

Ik wilde graag een rekje voor, omdat ik dan grotere dingen kan vervoeren en omdat ik het fijn vind dat ik zo mijn bagage beter in de gaten kan houden.

Mijn katten gaan bijvoorbeeld in hun reismandje voorop het rekje mee naar de dierenarts.

Vind ik toch fijner dan dat ze achterop onder de snelbinders zitten (en een kat in een fietstas is zo sneu )



Is er een fietsenmaker bij je in de buurt bij wie je een keer kunt proeffietsen met de Batavus -met-rekje - en -zware -tas om erachter te komen of je dat lekker vindt fietsen?
-
quote:equivokee schreef op 02 mei 2016 @ 23:08:

Wil je er alleen je werktas op vervoeren?

Of ook andere dingen?



Ik heb een transportfiets met een rekje voorop. Fiets is behoorlijk stabiel (maar toch behoorlijk snel voor een transportfiets), dus ook als ik zware dingen op het rekje vervoer, blijft de boel stabiel.

Ik wilde graag een rekje voor, omdat ik dan grotere dingen kan vervoeren en omdat ik het fijn vind dat ik zo mijn bagage beter in de gaten kan houden.

Mijn katten gaan bijvoorbeeld in hun reismandje voorop het rekje mee naar de dierenarts.

Vind ik toch fijner dan dat ze achterop onder de snelbinders zitten (en een kat in een fietstas is zo sneu )



Is er een fietsenmaker bij je in de buurt bij wie je een keer kunt proeffietsen met de Batavus -met-rekje - en -zware -tas om erachter te komen of je dat lekker vindt fietsen?Ik denk niet dat ik boodschappen ga doen op de fiets. Op loopafstand heb ik vier supermarkten, en als ik heel veel nodig heb neem ik mijn truttentrolley mee. Misschien dat ik wel naar mijn vriend ga fietsen (6 km), maar de spullen die ik dan mee heb zouden ook wel in mijn fietstas passen. De katjes gaan gewoon met de auto naar de dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rekje voorop met een melkkrat. Ik snap dat het voor anderen irritant is (gelukkig parkeer ik mijn fiets eigenlijk nooit IN een stelling, maar er naast. Ook irritant vermoed ik). Ik wil niet meer zonder krat: tijdens het fietsen iets uit m'n tas kunnen pakken, continu zicht hebben op mijn spullen, geen bagage wat langzaam van je bagagedrager glijdt, kortom: ideaal! Handtas, werktas, jas, boodschappen, losse sportschoenen, alles gaat in mijn krat. Er past zelfs precies een krat bier in!

Ik heb bewust een plastic krat, want mijn fiets staat altijd buiten en dit beschadigt sowieso geen spullen in het krat. Enige wat ik doe is 1x per jaar de ty-rips vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een batavus hommage wel van eind 2014, fietst super maar zou hem nooit tweede keer kopen. De verf is ontzettend kwetsbaar mbt beschadegingen, voorlamp doorgebrand (moet ik nog steeds vervangen) en de fiets roest ook makkelijk. Allemaal niet onder garantie. Bij mij staat hij altijd binnen in verwarmde schuur, gebruik hem wel dagelijks.



Mocht je er toch voor gaan zou ik zeker voor fietstassen gaan. Zwaar gewicht voorop trekt deze fiets niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de fietstassen heel leuk retro-achtig. Dus als je een beetje een vlotte uitstraling hebt, zou ik zeker die tassen doen.

Als je een beetje typetje huisvrouw-kortpittig bent zou ik weer voor de voordrager gaan. Anders wordt het wel erg truttig .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens een Gazelle heavy duty, zelfde prijsklasse en ben daar erg tevreden over. Hiervoor had ik een Sparta pick up: veel zwaarder en heel snel roesten.
quote:bumbly schreef op 03 mei 2016 @ 00:10:

Ik vind de fietstassen heel leuk retro-achtig. Dus als je een beetje een vlotte uitstraling hebt, zou ik zeker die tassen doen.

Als je een beetje typetje huisvrouw-kortpittig bent zou ik weer voor de voordrager gaan. Anders wordt het wel erg truttig .

Ik vind kort-pittig juist nog truttiger worden door zo'n rekje (met mand en bloemenstreng).

Overigens ben ik eerder dat type dan vlot en jeugdig
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 02 mei 2016 @ 23:08:

Wil je er alleen je werktas op vervoeren?

Of ook andere dingen?



Ik heb een transportfiets met een rekje voorop. Fiets is behoorlijk stabiel (maar toch behoorlijk snel voor een transportfiets), dus ook als ik zware dingen op het rekje vervoer, blijft de boel stabiel.

Ik wilde graag een rekje voor, omdat ik dan grotere dingen kan vervoeren en omdat ik het fijn vind dat ik zo mijn bagage beter in de gaten kan houden.

Mijn katten gaan bijvoorbeeld in hun reismandje voorop het rekje mee naar de dierenarts.

Vind ik toch fijner dan dat ze achterop onder de snelbinders zitten (en een kat in een fietstas is zo sneu )



Is er een fietsenmaker bij je in de buurt bij wie je een keer kunt proeffietsen met de Batavus -met-rekje - en -zware -tas om erachter te komen of je dat lekker vindt fietsen?

Hier ook

Ik heb en een bak en tassen, maar doe ook boodschappen e.d. op de fiets. Stabiliteit went.

Als je een bak/mand neemt zou ik wel ook een stuurslot nemen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ken hele vlotte dames van 70, dus vlot is voor mij niet direct jeugdig. Bedoel meer dat je een beetje met de tijd mee bent gegaan. Dus geen ANWB-jas matchend met je eega enzo.



Die mand en bloemenketting is idd wel erg stereotyp , liefst met matchende regenjas?
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:bumbly schreef op 03 mei 2016 @ 00:41:

Oh ik ken hele vlotte dames van 70, dus vlot is voor mij niet direct jeugdig. Bedoel meer dat je een beetje met de tijd mee bent gegaan. Dus geen ANWB-jas matchend met je eega enzo.



Die mand en bloemenketting is idd wel erg stereotyp , liefst met matchende regenjas?Nee, ik ben geen ANWB-jastype. Wel kort haar maar niet geverfd en ik heb geen rode bril met bijpassende lippenstift.
Ik heb een krat voorop en ik vind het heel fijn! Er kan heel veel in en qua gewicht valt het wel mee met lastig fietsen. Ik heb geen last van een volle krat iig. Fietstassen vond ik niet heel handig, omdat ik toch vaak had dat hetgeen ik mee nam er net niet in paste. Dat heb ik met die krat nooit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven