Fijn aan je huis

29-03-2017 19:50 138 berichten
Noem 1 ding aan je huis wat jij super fijn vindt. Naast de dingen als wel/niet thuis komen bij man/kinderen en degelijke..



Dus eigenlijk de dingen in jou huis het extraatje geven zoals een spa, lounge bank dat soort dingen



Aan drie kanten licht, waardoor het altijd helder is in huis en dat vind ik heerlijk.

Mijn vloer, daar raak ik nooit op uitgekeken.
Wij wonen midden in het centrum, in een appartement. Maar toch een heerlijk rustig. Buren zeer vriendelijk, en hoor ze nooit. Door goede isolatie ook geen last van buitengeluiden.....
Alle reacties Link kopieren
Ons grote bad op pootjes
Mijn tuin
Alle reacties Link kopieren
We wonen er nog niet, 15 mei krijgen we de sleutel, maarrrr:

in hartje een van de grootste steden van Nederland en toch hebben we n hele fijne tuin van 50 m2 met erg weinig inkijk! (voor randstedelijke begrippen is dat echt een voetbalveld )

En in een prachtige jaren 30 wijk..
Alle reacties Link kopieren
Ruimte hebben. Grote keuken bijvoorbeeld, héééérlijk koken!

En vrijstaand
Alle reacties Link kopieren
Dat het 1-hoog is en ik geen inkijk heb. Dat geeft me zo'n gevoel van privacy. Mijn honk en hol waar ik helemaal veilig ben en niemand zich met me bemoeit.
Mijn tuintje (telt dat ook?). Jaren op een zolder gewoond met alleen twee piepkleine raampjes.
Alle reacties Link kopieren
Dat het vrijstaand is, grote tuin en een hele fijne straat met geweldige buren. Hier willen we nooit meer weg!
De rust. We wonen vrijstaand in een klein straatje aan de rand van een klein dorp. Als ik 's morgens wakker word en door de ramen zonder gordijnen met alle privacy naar buiten kijk, dan zie ik de prachtigste zonsopgangen, hoor ik vogeltjes fluiten en koeien loeien, en zie ik de seizoenen aan de bomen veranderen... Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Tuin met zwembad!!!!
Ik woon nu bij mijn stiefvader in en wat ik hier heerlijk vind is het uitzicht over de polder en de sociale contacten. Een buurt waarin mensen al jaren wonen en elkaar kennen.



Wat ik fijn vind aan mijn eigen huis is dat het erg ruim is maar verder ken ik er geen ziel dus voelde mij er nooit echt thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 29 maart 2017 @ 21:11:

Mijn tuin Goh
De tuin en het uitzicht
quote:Fleet schreef op 29 maart 2017 @ 20:03:

Wat niet? Heb een heel fijn gerenoveerd huis met beneden veel ruimte, aparte keuken met raam en lichttunnel, aparte eet- en woonkamer. In de woonkamer een pui waardoor ik naar de tuin en de openliggende velden er achter kan kijken. Een ruime tuin en fijn burencontact. Vloerverwarming met parkettegel (I mijn vloer).



In huis zelf een heel fijne, mooie cognackleurige bank waar ik iedere dag nog heel blij mee ben en mijn oude klooster kast, die nu gebruikt wordt als platenkast (het pronkstuk tijdens een rondleiding door het huis ). En mijn koloniale rode dressoir, heb 'em nu bijna 10 jaar en ben er nog niet op uitgekeken. Noem het dan ook liefkozend 'mijn erfstuk'.

Nu ben ik heel benieuwd naar jouw huis, het klinkt erg mooi



Voor mij: ruimte en buurt. Eerder huis was veel kleiner dus van die ruimte geniet ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies de raam-openslaande deuren-raam combinatie naar de tuin!

(Nu nog een leuke tuin, maar dat mag de pret niet drukken.)
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:02
0.00% gewijzigd
quote:Caledoniaxx schreef op 29 maart 2017 @ 21:35:

Ik woon er nog niet, maar het feit dat ik straks veel dichter bij m'n werk woon maakt me nu al heel blij!Lekker is dat. Ik kon voorheen lopend naar werk. Het was 5 minuten lopen. Nu kan ik nog steeds lopend heen, maar is het wel verder.
De ligging in de binnenstad en toch heel erg rustig en met veel groen.
mijn slaapkamer, die is zo goed gelukt.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:02
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben wel trots op het feit dat mijn bij elkaar geraapte zooitje (Ikea, marktplaats, rommelmarkt, erfstukken, gekregen dingen) best leuk matcht met elkaar. En dat mijn planten zo goed groeien.



En vind het fijn dat meerdere mensen meegeholpen mijn huis zo te maken als het nu is (qua klussen).



En ben blij met mijn buren. Je kiest ze niet, maar heb geluk met ze



En het feit dat ik na twee jaar nog steeds besef dat ik qua wonen de goede keuze op het goede moment heb gemaakt.



(Mocht het maar 1 ding zijn?)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het zonnetje in de keuken, waar na de verbouwing een eettafel in past.

Veranda die lekker in de schaduw ligt, einde van de dag zon. Heerlijk eten na t werk in de avondzon. En zomerdag niet bakkend heet.

Woonerf, kinderen kunnen heerlijk balle, fietsen, spelen. En veel speelkameraadjes.

Lopen naar centrum, winkels, theater, restaurants zonder de drukte en herrie van t centrum.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk, moeilijk, moeilijk! We zijn een tijdje geleden verhuisd en dit is min of meer ons droomhuis. Maar als ik echt maar één ding mag kiezen dan zou ik zeggen de prachtige en megagrote boekenkast in de woonkamer. Net alsof we een bibliotheek in de woonkamer hebben en dit is altijd een droom van mij geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote tuin, het vrije uitzicht zowel voor als achter en omdat mijn katten hier ook wonen
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven