foute beslissing, hoe moet ik hier mee leren leven?

19-06-2015 16:51 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
eergister is onze kat van 3 jaar plotseling overleden, het ging heel snel, binnen 3 uur van weinig aan de hand naar overleden, (longen volgelopen met vocht, door niet goed werkend hart, toen vocht proberen weg te pompen, maar dat trok het hart niet) het ging zo snel dat ik amper heb kunnen nadenken over wat ik nou met het dier wou, bij gebrek aan tuin heb ik hem maar achtergelaten bij de dierenarts, met de gedachte dat hij een waardig afscheid zou krijgen, nu vroeg ik vandaag aan ze wat er nou met dieren gebeurt als je ze daar achterlaat...... ik wou dat ik het antwoord niet geweten had..... :(



LEZEN OP EIGEN RISICO

www.watisdestructie.nl



ik heb hier nu enorm spijt van, als ik dit geweten had, had ik hem meegenomen en bij familie in de tuin begraven ofzo, maar het is te laat.... ik moet hier mee leren leven, maar ik weet niet hoe :(



ik vraag me wel af waarom wij niet meer informatie hebben gekregen over de mogelijkheden bij de dierenarts, ik was compleet in tranen en heel verdrietig, dan maak je niet altijd de juiste beslissing, ik wist zo 1,2,3 ook niet waar ik met hem heen moet en zei toen "laat hem maar hier" maar wist toen dus inderdaad nog niet wat er mee ging gebeuren....



hoe geef ik dit een plekje? ik walg hier van, dit heeft dat beestje niet verdiend..... :(
Alle reacties Link kopieren
Het beest heeft er in elk geval niets van gemerkt, dus daar hoefde je het niet voor te doen. Het is alleen voor jezelf dat je je overleden dier in je eigen tuin begraaft ipv dat je het in de kliko gooit.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens best opmerkelijk dat je 'n 'waardig afscheid' had verwacht bij de dierenarts. Wat had je in gedachten dat ze ermee zouden doen? Een stille tocht houden?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
De kat heeft er toch niks meer van gemerkt?
Alle reacties Link kopieren
Het is dat beestje niet meer, het is slechts een kadavertje...

Je bent een goed baasje voor poes geweest, je hebt snel gezien dat het niet goed met 'm ging, en gezorgd dat 'ie zo snel mogelijk bij de dierenarts kwam. Meer kon je niet doen. En nu is 'ie dood, en krijgt er echt niets meer van mee wat er met zijn lijfje gebeurt.



Ik ben ook hartstikke gek op onze beesten, maar eerlijk gezegd zou ik er voor tekenen als dit het ergste was wat er gebeurde.
Het is niet anders, het is gebeurd. Alles ging zo snel dat je niet echt een weloverwogen beslissing hebt kunnen nemen. Inderdaad een heel naar idee, maar je kan er nu niets meer aan veranderen, je zult het moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 juni 2015 @ 16:53:

Trouwens best opmerkelijk dat je 'n 'waardig afscheid' had verwacht bij de dierenarts. Wat had je in gedachten dat ze ermee zouden doen? Een stille tocht houden? Sorry TO ik snap dat het een gevoelig onderwerp is, maar eh
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de kat toch niets aangedaan? De andere optie was geweest om hem te laten cremeren. Wilde je dat eigenlijk liever? In feite komt het op hetzelfde neer he.



En bij beide komt geen stille tocht of een anderszins "waardig" afscheid kijken, sorry dat ik het zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 19 juni 2015 @ 16:53:

Trouwens best opmerkelijk dat je 'n 'waardig afscheid' had verwacht bij de dierenarts. Wat had je in gedachten dat ze ermee zouden doen? Een stille tocht houden? nee duh.... maar waarom is "cremeren" niet voldoende, waarom die ranzigheid....
Alle reacties Link kopieren
Je had kunnen aangeven dat je wilde dat hij werd gecremeerd, daar krijg je dan bericht van en dan vragen ze je wat je met de as wilt doen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elandic schreef op 19 juni 2015 @ 16:57:

Je hebt de kat toch niets aangedaan? De andere optie was geweest om hem te laten cremeren. Wilde je dat eigenlijk liever? In feite komt het op hetzelfde neer he.



En bij beide komt geen stille tocht of een anderszins "waardig" afscheid kijken, sorry dat ik het zeg.nee snap ik, maar tussen gewoon cremeren en wat er bij destructie allemaal gebeurd zit een wereld van verschil....
Alle reacties Link kopieren
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 16:58:

[...]



nee duh.... maar waarom is "cremeren" niet voldoende, waarom die ranzigheid....Hoe bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 16:58:

[...]



nee duh.... maar waarom is "cremeren" niet voldoende, waarom die ranzigheid....





Hoezo ranzigheid?



En hallooooo..... op het filmpje is het ook meteen een paard dat minutenlang duurt coordat het dier weg is. Jouw kat was binnen 5 tellen weg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Bij destructie worden ze verwerkt, en bij crematie worden ze verbrand. Voor de verwerking van TO hoeft dat t verschil niet te maken bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 16:59:

[...]





nee snap ik, maar tussen gewoon cremeren en wat er bij destructie allemaal gebeurd zit een wereld van verschil....Ook een heel verschil in prijs, en dat hebben heel veel mensen niet over voor een dood dier.
Alle reacties Link kopieren
Dit moet zakken, je gaat ermee leren leven zoals je met alle tegenslagen in het leven leert leven. Probeer positieve herinneringen aan je kat naar voren te halen, als je het fijn vind een foto of iets dergelijks. Over deze verse (akelige) herinnering worden andere beelden gelegd, zo werkt je geest nou eenmaal, ook om jezelf te beschermen.

En ja, het doet zeer bovenop het afscheid, dat je dit niet had gewild. Maar echt, het zakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 16:59:

[...]





nee snap ik, maar tussen gewoon cremeren en wat er bij destructie allemaal gebeurd zit een wereld van verschil....Verbranden is zo lieflijk?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Waardig afscheid? Van je kat?

Vroeger stonden er bij ons in de polder vaak van die tonnen langs de weg. Zaten dooie dieren in en die werden door het destructiebedrijf opgehaald. Zó vreselijk is het niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 19 juni 2015 @ 17:02:

[...]





Verbranden is zo lieflijk?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet nog even contact zoeken met de dierenarts? Volgens mij worden de dode dieren een keer per zoveel dagen opgehaald. Maw misschien dat jouw kat nog in de vriezer ligt?



Ik bedoel dit niet cynisch.. Al leest het misschien wel als zodanig.



Misschien is dit ook wel een absurde optie hoor. (Want om nu wezenlijk te vragen "mag ik mijn dode kat terug" is ook wel een beetje beschamend) Maar het schoot me zo te binnen.



Lijkt me namelijk erg vervelend hoe je je voelt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wat vreemd, ik werd er door de dierenarts op gewezen dat wij onze cavia, jawel, ook konden laten cremeren met allerlei dieren bij elkaar en dat heb ik gedaan, voelde gevoelsmatig fijner. Mijn dochter heeft jaren later stage gelopen bij deze dierenarts en ik was benieuwd of dat inderdaad zo ging en jawel hoor, de dieren die gecremeerd worden worden 1 of 2 keer per week opgehaald door het crematorium voor huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf waardig afscheid genomen toch, en daar gaat het om. Wat er daarna met de kat gebeurd doet er toch niet echt toe, het komt echt allemaal op hetzelfde neer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lurkert schreef op 19 juni 2015 @ 17:05:

Wat vreemd, ik werd er door de dierenarts op gewezen dat wij onze cavia, jawel, ook konden laten cremeren met allerlei dieren bij elkaar en dat heb ik gedaan, voelde gevoelsmatig fijner. Mijn dochter heeft jaren later stage gelopen bij deze dierenarts en ik was benieuwd of dat inderdaad zo ging en jawel hoor, de dieren die gecremeerd worden worden 1 of 2 keer per week opgehaald door het crematorium voor huisdieren.Ja tuurlijk, wat moeten ze er anders mee doen dan
Alle reacties Link kopieren
de kat is ook gaan hemelen op de sterfdag van mijn moeder .... daardoor was ik er al niet helemaal bij, ik wist het gewoon even niet....



ik vind "verwerkt worden"gewoon een ranzig idee..... ik wist het ook niet, waarom lichten ze je daar ook niet over in, weet ik veel wat er met de lijkjes gebeurd, ik walg gewoon van deze gedachte, terwijl cremeren en begraven misschien wel net zo "ranzig" is, maar dat is meer normaal....
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 16:58:

[...]



nee duh.... maar waarom is "cremeren" niet voldoende, waarom die ranzigheid....



Als je de website die je zelf noemt goed had gelezen had je daar het antwoordt al op gevonden:



Gezelschapsdieren, waaronder ook huisdieren zoals katten en honden en sinds 2001 ook paarden, die komen te overlijden vallen onder de destructiewet. Deze wet is in werking getreden omdat dierlijk afval (helaas, ook uw dier behoort gewoon tot risicovol afvalmateriaal, ook wel categorie I materiaal genoemd) een gevaar kan betekenen voor de volksgezondheid.



Dierlijk afval (oftewel overleden dieren) kunnen een gevaar opleveren voor de volksgezondheid, daarom dienen deze verwerkt te worden via de destructiewet (of zoals jij het noemt ranzigheid).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven