foute beslissing, hoe moet ik hier mee leren leven?

19-06-2015 16:51 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
eergister is onze kat van 3 jaar plotseling overleden, het ging heel snel, binnen 3 uur van weinig aan de hand naar overleden, (longen volgelopen met vocht, door niet goed werkend hart, toen vocht proberen weg te pompen, maar dat trok het hart niet) het ging zo snel dat ik amper heb kunnen nadenken over wat ik nou met het dier wou, bij gebrek aan tuin heb ik hem maar achtergelaten bij de dierenarts, met de gedachte dat hij een waardig afscheid zou krijgen, nu vroeg ik vandaag aan ze wat er nou met dieren gebeurt als je ze daar achterlaat...... ik wou dat ik het antwoord niet geweten had..... :(



LEZEN OP EIGEN RISICO

www.watisdestructie.nl



ik heb hier nu enorm spijt van, als ik dit geweten had, had ik hem meegenomen en bij familie in de tuin begraven ofzo, maar het is te laat.... ik moet hier mee leren leven, maar ik weet niet hoe :(



ik vraag me wel af waarom wij niet meer informatie hebben gekregen over de mogelijkheden bij de dierenarts, ik was compleet in tranen en heel verdrietig, dan maak je niet altijd de juiste beslissing, ik wist zo 1,2,3 ook niet waar ik met hem heen moet en zei toen "laat hem maar hier" maar wist toen dus inderdaad nog niet wat er mee ging gebeuren....



hoe geef ik dit een plekje? ik walg hier van, dit heeft dat beestje niet verdiend..... :(
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk ligt kat nog bij de da. Bel op en vraag of ze gecremeerd kan worden. Bij ons haalt het dierencrematorium ze dan op Bij de da. Gewoon bellen!
quote:Elandic schreef op 19 juni 2015 @ 17:22:

Ik had trouwens ook een kat van 4 die plots is overleden, was mn lievelingskat. Ik heb haar toen mee naar huis genomen, als ik nu weer zou moeten kiezen zou ze voor destructie mogen, echt waar. Zat ik daar met mn dooie lievelingskatje in de auto, en moest ik daarna een kuil voor dr gaan graven, vreselijk was t. Zonder overdrijven, ik vond t licht traumatiserend, heeft echt lang geduurd voordat ik daar normaal aan terug kon denken. Dus misschien heb je jezelf wel nog meer van dat shock effect van een plots stervende kat bespaard.Dat vind ik ook maar wij kregen die keuze en dochter was 13 jaar en zij wilde dat zo, was ook haar beestje dus hebben wij het zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
K_1986, sterkte met het dood gaan van je kat. Dat is gewoon verdrietig. En ja, zo'n vermorzelaar is cru, dus snap wel je emoties nu.



Je hebt wel een bijzonder topic geopend. Al lezende ontstond bij mij nog bijna het idee dat onze labrador (jaren geleden dood gegaan en naar de dierenarts gebracht) misschien wel ergens als zwart kleedje voor de haard lag. Nee dus.

Het hergebruik vind ik ook een mooie gedachte. Daarom wil ik zelf ook begraven worden in een makkelijk op te peuzelen omhulsel. Cremeren vind ik dan weer helemaal niks. Ieder z'n voorkeur.
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 19 juni 2015 @ 17:09:

[...]





Als je de website die je zelf noemt goed had gelezen had je daar het antwoordt al op gevonden:



Gezelschapsdieren, waaronder ook huisdieren zoals katten en honden en sinds 2001 ook paarden, die komen te overlijden vallen onder de destructiewet. Deze wet is in werking getreden omdat dierlijk afval (helaas, ook uw dier behoort gewoon tot risicovol afvalmateriaal, ook wel categorie I materiaal genoemd) een gevaar kan betekenen voor de volksgezondheid.



Dierlijk afval (oftewel overleden dieren) kunnen een gevaar opleveren voor de volksgezondheid, daarom dienen deze verwerkt te worden via de destructiewet (of zoals jij het noemt ranzigheid).Vind af en toe 'n dode duif, muis of eekhoorn in mijn tuin en die gaan toch gewoon de kliko in. Eigen huisdieren begraaf ik.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 19 juni 2015 @ 17:21:

[...]



Ja, dat bedoelde ik, dat die destructie waarschijnlijk goedkoper is, en dat de dierenarts er daarom mee kwam (sorry, staat er niet helemaal duidelijk)





Oh ja ik snap t.

Enige wat ik kan bedenken is dat deze dierenarts heel ver weg zit van een crematorium ofzo, of er geen contract mee heeft? Ik zeg maar wat hoor.

Of dat ie het vergeten is te zeggen in de chaos, of dat ie idd dacht dat die optie te duur was. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd ; kan je niet bellen om te vragen of je kat nog daar is ?

Wellicht ligt ze in de koeling, destructie zal niet elke dag langs komen.



Sterkte en dikke knuf.
Alle reacties Link kopieren
quote:fozziebear schreef op 19 juni 2015 @ 17:25:

Ik persoonlijk vind dat verrotten in de grond het ergste wat je kunt doen, wil zelf ook pertinent niet begraven worden als ik dood ben. Ben nu al als de dood voor beestjes, dan maar liever vermalen worden. En ook nog eens met een nuttig doel.. Dat vind ik eigenlijk wel mooi aan de 'verwerkingsindustrie', het gebeurt met een doel en dient ook nog een doel.



Dat bedoel ik: ieder z'n voorkeur

ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
Het leven is gewoon niet altijd even mooi. Ik zou het mooie onthouden en alles wat minder mooi is naar de achtergrond dringen, zeker als je niemand opzettelijk schade hebt berokkend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:fozziebear schreef op 19 juni 2015 @ 17:25:

Ik persoonlijk vind dat verrotten in de grond het ergste wat je kunt doen, wil zelf ook pertinent niet begraven worden als ik dood ben. Ben nu al als de dood voor beestjes, dan maar liever vermalen worden. En ook nog eens met een nuttig doel.. Dat vind ik eigenlijk wel mooi aan de 'verwerkingsindustrie', het gebeurt met een doel en dient ook nog een doel.Zei ik ook net tegen dochter toen we het erover hadden dat ik ook wel naar destructie mag maar wettelijk gezien mag dat niet natuurlijk en is voor de nabestaanden mss ook niet zo'n fijn idee. Wil i.i.g. niet begraven worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lurkert schreef op 19 juni 2015 @ 17:26:

[...]



Dat vind ik ook maar wij kregen die keuze en dochter was 13 jaar en zij wilde dat zo, was ook haar beestje dus hebben wij het zo gedaan.Oh ja dat snap ik hoor! Kan me goed voorstellen dat een kind dat wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 19 juni 2015 @ 17:26:

Misschien mosterd ; kan je niet bellen om te vragen of je kat nog daar is ?

Wellicht ligt ze in de koeling, destructie zal niet elke dag langs komen.



Sterkte en dikke knuf.niet meer bereikbaar..... maandag pas weer..... denk dat ik te laat ben :(
Alle reacties Link kopieren
quote:mirdespir schreef op 19 juni 2015 @ 17:26:

K_1986, sterkte met het dood gaan van je kat. Dat is gewoon verdrietig. En ja, zo'n vermorzelaar is cru, dus snap wel je emoties nu.



Je hebt wel een bijzonder topic geopend. Al lezende ontstond bij mij nog bijna het idee dat onze labrador (jaren geleden dood gegaan en naar de dierenarts gebracht) misschien wel ergens als zwart kleedje voor de haard lag. Nee dus.

Het hergebruik vind ik ook een mooie gedachte. Daarom wil ik zelf ook begraven worden in een makkelijk op te peuzelen omhulsel. Cremeren vind ik dan weer helemaal niks. Ieder z'n voorkeur.hopelijk zie ik het over een tijdje ook zo in....
quote:k_1986 schreef op 19 juni 2015 @ 17:35:

[...]





niet meer bereikbaar..... maandag pas weer..... denk dat ik te laat ben :(Bel anders weekenddienst. Die weten waarschijnlijk wel hoe het zit met ophaaltijden.
quote:Elandic schreef op 19 juni 2015 @ 17:22:

Ik had trouwens ook een kat van 4 die plots is overleden, was mn lievelingskat. Ik heb haar toen mee naar huis genomen, als ik nu weer zou moeten kiezen zou ze voor destructie mogen, echt waar. Zat ik daar met mn dooie lievelingskatje in de auto, en moest ik daarna een kuil voor dr gaan graven, vreselijk was t. Zonder overdrijven, ik vond t licht traumatiserend, heeft echt lang geduurd voordat ik daar normaal aan terug kon denken. Dus misschien heb je jezelf wel nog meer van dat shock effect van een plots stervende kat bespaard.



Hier hetzelfde. Eerste heb ik zelf begraven, maar de volgende heb ik bij de dierenarts gelaten.



TO, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Even bellen of hij nog in de vriezer ligt bij de dierenarts.



Wij hadden vandaag ook een dood beest, het ransuil-jong, een pubertje ongeveer.

We genieten al avonden van ouder en kind en nu kwam Snoezekind uit school met de mededeling dat er een dode vogel lag. Shit, die vlerk (plus een hoop veren) kunnen maar van één beest zijn, het jonkie.

Een prachtige vlerk, overigens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik krijg last van een déjavu.
waarom lees je dit soort berichten eigenlijk? Ik ga niet bewust op zoek er naar, en klik ze ook nooit aan.
Een filmpje van een crematie waar je alles ziet is ook niet prettig.
quote:otis schreef op 19 juni 2015 @ 18:04:

Een filmpje van een crematie waar je alles ziet is ook niet prettig.Ook dat, en dan kost het een hoop geld.
Alle reacties Link kopieren
Je kat heeft er niets van meegekregen. Bedenk voor jezelf een afscheidsritueel waar je vrede mee kunt hebben zoals een wierook of een kaarsje bij een leuke foto van je kat. Het is al naar genoeg dat je in een paar uur een relatief jong huisdier bent verloren. Dit moet je jezelf niet aanrekenen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou het misschien beter zijn als je het probeert te laten rusten nu... In plaats van achter de weekenddienst aan bellen etc. Want dan kun je misschien je kat maandag weer ophalen, en dan heb je een stijfbevroren kat in huis die al een week dood is, gaat dat het beter maken voor je? Wat ga je er dan mee doen? Misschien werkt het gevoelsmatig wel averechts.

En als ie wel al opgehaald is; dan blijf je altijd het gevoel houden dat je "te laat" was. Ook heel onprettig.
Alle reacties Link kopieren
Wat Elandic zegt...maak het geen groot drama. Jij bent vast heel lief voor je huisdieren en meer dan je best kun je echt niet doen. Geef je huisdier in spirit een mooi afscheid met een gebaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
even wat globale tarieven voor een crematie voor een huisdier, van een willekeurige website.

http://www.dierencrematorium-rotterdam.nl/tarieven/
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 19 juni 2015 @ 18:24:

even wat globale tarieven voor een crematie voor een huisdier, van een willekeurige website.

http://www.dierencrematorium-rotterdam.nl/tarieven/Zelf begraven is goedkoper!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Een dierenarts die om 1730 al dicht is? Bijzonder. Als je wilt cremeren en je kat zou er nog liggen kun je dat gewoon doorgeven. Mijn vorige hond heeft anderhalve week in de vriezer gekegen bij de dierenarts voordat hij werd opgehaald en gecremeerd. Overigens was dat wel een foutje. Over het hoofd gezien. Knap, want was een hond van 50kg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven