Frituurlucht uit kleding en haar

23-03-2017 20:27 27 berichten
Mijn dochter heeft bij haar eetclubje lekker gefrituurd, maar nu stinkt haar kleding. Ik heb de kleding al 2x gewassen, de tweede keer met voorwas en azijn als wasverzachter, maar de kleding ruikt nog steeds! Ook heeft dochter 3x haar haar moeten wassen om van de lucht uit haar haar te komen. Ik weet niet wat voor vet is gebruikt, maar dit is niet fijn. Iemand nog tips om die lucht sneller uit kleding en haar te krijgen als de volgende keer de frituurpan weer uit de kast wordt getrokken?
Kleding eerst buiten 1 à 2 dagen laten "uitwaaien"?
quote:TinyBel schreef op 23 maart 2017 @ 20:29:

Kleding eerst buiten 1 à 2 dagen laten "uitwaaien"?Inderdaad, of een paar dagen in de doucheruimte. En dan goed heet douchen.
Alle reacties Link kopieren
Fikse scheut vloeibare ossengal zeep.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Haar al gewassen met een shampoo voor vet haar?
Alle reacties Link kopieren
Afwasmiddel doet wonderen; flink wat in de emmer, lekker laten weken en daarna gewoon door de wasmaschine
Alle reacties Link kopieren
kleding half uurtje laten weken in water met flinke scheut azijn
Alle reacties Link kopieren
Voorweken met Biotex! Even een nachtje in de Biotex laten staan en dan wassen. Voor het haar zou ik het niet weten...
Bah zeg!
Ik dacht voorwassen met biotex is vast voldoende, naar het moet dus wèken zijn. Het heeft een dag uitgehangen, maar ik werd zo misselijk van de lucht als ik langs de trap liep waar de kleding in het trapgat uithing dat ik het in de wasmachine mikte.

Shampoo voor vet haar gaat het niet worden aangezien dochter erg droog haar heeft, maar ze hoopt dat lekker geurende haarolie helpt.
Alle reacties Link kopieren
Wassen met een flinke scheut azijn ? En erna azijn als wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon groene zeep in het haar en daarna een goede cremespoeling of masker.
Hoe werkt groene zeep op gevoelige huid? Behalve droog haar is dochters huid ook behoorlijk gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 23 maart 2017 @ 21:39:

Ik dacht voorwassen met biotex is vast voldoende, naar het moet dus wèken zijn. Het heeft een dag uitgehangen, maar ik werd zo misselijk van de lucht als ik langs de trap liep waar de kleding in het trapgat uithing dat ik het in de wasmachine mikte.

Shampoo voor vet haar gaat het niet worden aangezien dochter erg droog haar heeft, maar ze hoopt dat lekker geurende haarolie helpt.

Erger je je vaker aan vreemde "luchtjes"? Ik zelf vind dat je nog al overdrijft.

Je hebt alles gewassen dan is het goed schoon, dan ruikt het naar wasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze in de frituurpan gestaan ofzo? Het is bijna onmogelijk dat het nog zo ruikt.

Ik heb een blauwe maandag in een snackbar gewerkt in mijn jeugd, na het douchen en de wasmachine was er niks meer te ruiken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 24 maart 2017 @ 12:36:

Heeft ze in de frituurpan gestaan ofzo? Het is bijna onmogelijk dat het nog zo ruikt.

Ik heb een blauwe maandag in een snackbar gewerkt in mijn jeugd, na het douchen en de wasmachine was er niks meer te ruiken.

Of je rook het zelf niet meer. Zo gaat dat met luchtjes: daar went je neus aan.



Net als verstokte rokers: die ruiken soms zelf niet hoe erg ze stinken.
Dat vroegen dochter en ik ons ook af, als dit na 1 avondje frituren zo ruikt, hoe ruikt het dan als je bij een snackbar werkt? Ik vermoed dat het goedkope frituurolie was ofzo? De patatjes smaakten prima, maar, zoals mijn dochter zei, als ik dit geweten had, had ik niet meegegeten.
quote:7102 schreef op 24 maart 2017 @ 12:28:

[...]



Erger je je vaker aan vreemde "luchtjes"? Ik zelf vind dat je nog al overdrijft.

Je hebt alles gewassen dan is het goed schoon, dan ruikt het naar wasmiddel.



Na 1x wassen hoefde mijn neus zich niet in te spannen om de frituurlucht boven het wasmiddel uit te ruiken. Als alles naar wasmiddel had geroken had ik niet de moeite getroost een topic te openen.



Overigens is de lucht na 3x wassen nog wel waarneembaar, maar zeer acceptabel, die kleren kunnen wel weer gedragen. Maar als ik voor de volgende keer een tip heb die na 1x wassen de lucht eruit haalt, is dat mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 24 maart 2017 @ 12:13:

Hoe werkt groene zeep op gevoelige huid? Behalve droog haar is dochters huid ook behoorlijk gevoelig.Dat zal wel loslopen: sommige dermatologen raden het hun patiënten aan ipv shampoo en zeep.
Alle reacties Link kopieren
Aviv, ik zou wel eens informeren wat er nu eigenlijk gebruikt is! Bij fatsoenlijk maar vooral schoon frituurvet gebeurd dit nl niet. Ik ken het alleen van verontreinigd frituurvet
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 24 maart 2017 @ 12:39:

[...]



Of je rook het zelf niet meer. Zo gaat dat met luchtjes: daar went je neus aan.



Net als verstokte rokers: die ruiken soms zelf niet hoe erg ze stinken.Nee, ik heb er 4 avonden gewerkt ik was 16 en woonde nog thuis. Dan hadden mijn ouders wel wat geroepen over de lucht.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
In de horeca en snackbars hebben ze meestal goeie afzuigkappen.



Kleding wassen op 60 graden met azijn helpt meestal wel.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:jadaiswa schreef op 24 maart 2017 @ 12:58:

[...]





Dat zal wel loslopen: sommige dermatologen raden het hun patiënten aan ipv shampoo en zeep.



O goed om te weten!





quote:Jane-Ice schreef op 24 maart 2017 @ 13:26:

In de horeca en snackbars hebben ze meestal goeie afzuigkappen.



Kleding wassen op 60 graden met azijn helpt meestal wel.



Azijn heb ik gebruikt, maar misschien te weinig.

Andere vraag, hoe erg is het eigenlijk voor kleding die op 40 graden gewassen mag worden eens op 60 graden te wassen omdat het nodig is?
quote:jadaiswa schreef op 24 maart 2017 @ 13:00:

Aviv, ik zou wel eens informeren wat er nu eigenlijk gebruikt is! Bij fatsoenlijk maar vooral schoon frituurvet gebeurd dit nl niet. Ik ken het alleen van verontreinigd frituurvetDaar zijn wij ook nieuwsgierig naar. Of misschien ook wel niet!
Alle reacties Link kopieren
Kleding van redelijk goed kwaliteit kan best een keertje gewassen worden op 60 graden.

(Wol niet)
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven