Frituurpan schoonmaken en moordneigingen.

22-08-2016 16:02 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk k*twerk zo'n frituurpan schoonmaken. Heb het vet eruit laten lopen, in de bewaarde fles. Vervolgens heb ik de pan op de laagste stand aangezet met een flinke scheut soda en water. Ongeveer tot de helft gevuld.

Na een half uur de pan uitgezet, het water/vet/drap door het putje gespoeld (help hoe anders???) en vervolgens heb ik nu nog een half vieze pan over. De ene helft die mooi in de soda heeft gekookt is schoon, de andere helft niet.



Vorige keer heb ik de onderdelen die in de vaatwasser konden in de vaatwasser gedaan met als gevolg dat de andere vaat én de vaatwasser naar frituurvet stonken.



Nu ligt de pan te weken in mijn gootsteen. Met heet water en soda. Het lijkt niet schoon te worden. Het vet blijft gewoon zitten.



Even voor de duidelijkheid, ik gebruik het vet maar 5x dan verschoon ik het.



Ik ben geneigd om het hele zaakje in een vuilniszak te gooien, maar ik heb al zoveel moeite, water, soda en keukenrol gebruikt. Hoe ga ik dit afmaken?
Alle reacties Link kopieren
Wegmieteren en voortaan naar de snackbar
aan het typen...
Koop een airfryer.
Alle reacties Link kopieren
Daarom heb ik geen frituurpan
Alle reacties Link kopieren
Je kan de bak en het netje toch gewoon in de vaatwasser doen als je het vet eruit hebt gehaald?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:rozea schreef op 22 augustus 2016 @ 16:05:

Wegmieteren en voortaan naar de snackbar Dat deed ik, tot ik bedacht dat de snackbar wel duur is elke keer. Die snackbar is eigenlijk onbetaalbaar
Of een airfryer kopen
Alle reacties Link kopieren
Hopeloos, ik flikker de pan altijd in de vuilnis. Geen frituurpan meer voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Met biotex, een nacht laten weken
Alle reacties Link kopieren
Weggooien, ik was het schoonmaken ook meer dan zat. Echt een vieze klus en echt schoon wordt het nooit!
Alle reacties Link kopieren
Erg he, vanmorgen mijn frituurpan schoongemaakt met Kraftreiniger van Jemako en dat ging prima.

Heb ook altijd jou methode gevolgd, maar dit werkte beter.



Enne, ik schrijf niet om reclame te maken hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 22 augustus 2016 @ 16:06:

Je kan de bak en het netje toch gewoon in de vaatwasser doen als je het vet eruit hebt gehaald?Nee. Daar zit vet en vies aan. Dan meurt mijn hele vaatwasser naar vet en vies.
Water erin met een vaatwastablet en dan aanzetten op 100 graden. Dit circa een half uur laten koken en dan is hij schoon.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat doe je gewoon met vaatwasser zeep(poeder)...

niks moeilijks aan... als je het weet!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen altijd de onderdelen die in de vaatwasser mogen in de vaatwasser en geen andere vaat erbij (alleen de dingen die ik met schoonmaken heb gebruikt, zoals de trechter. Daarna laat ik de vaatwasser een schoonmaakprogramma draaien. (dus leeg met een schoonmaakproduct op de heetste stand,
Alle reacties Link kopieren
Vullen met heet water en een vaatwasblokje. Een nachtje laten staan en huppekee, blinkend schoon. Werkt ook goed bij 'ingedroogde' kaasfonduepannen.

Edit: mosterd
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 16:08:

Water erin met een vaatwastablet en dan aanzetten op 100 graden. Dit circa een half uur laten koken en dan is hij schoon.Tot de rand?
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:10:

[...]



Tot de rand?Bijna tot de rand, zodat het in ieder geval niet kan overkoken.
quote:Lamprei schreef op 22 augustus 2016 @ 16:06:

Daarom heb ik geen frituurpan +1
Alle reacties Link kopieren
Wij maken de pan na elk gebruik leeg en ik veeg hem met keukenpapier schoon en dan gaat alles wat kan in de vaatwasser.

Gaat prima en hij ziet er nog goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger altijd zo'n goedkoop 20 euro ding van de Blokker, en die gooide ik dan na 10 keer frituren weg.



Nu heb ik een airfryer en ben ik verlost van dit soort gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Met soda wordt het ook schoon, heeft natuurlijk hetzelfde effect als vaatwastablet, biotex of wat ook. Mij gaat het er om dat de bovenste helft nog vet is.
Alle reacties Link kopieren
Dasty

Ik maak die van mij schoon met een sponsje en dasty en dat gaat best redelijk, hij is niet zo schoon zoals hij was toen hij uit de winkel kwam, maar dat heb ik ondertussen opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten inmiddels ook vetvlekken op mijn schuurvloer
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:06:

[...]



Dat deed ik, tot ik bedacht dat de snackbar wel duur is elke keer. Die snackbar is eigenlijk onbetaalbaar Minder vaak gefrituurde zooi eten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven