Frituurpan schoonmaken en moordneigingen.

22-08-2016 16:02 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk k*twerk zo'n frituurpan schoonmaken. Heb het vet eruit laten lopen, in de bewaarde fles. Vervolgens heb ik de pan op de laagste stand aangezet met een flinke scheut soda en water. Ongeveer tot de helft gevuld.

Na een half uur de pan uitgezet, het water/vet/drap door het putje gespoeld (help hoe anders???) en vervolgens heb ik nu nog een half vieze pan over. De ene helft die mooi in de soda heeft gekookt is schoon, de andere helft niet.



Vorige keer heb ik de onderdelen die in de vaatwasser konden in de vaatwasser gedaan met als gevolg dat de andere vaat én de vaatwasser naar frituurvet stonken.



Nu ligt de pan te weken in mijn gootsteen. Met heet water en soda. Het lijkt niet schoon te worden. Het vet blijft gewoon zitten.



Even voor de duidelijkheid, ik gebruik het vet maar 5x dan verschoon ik het.



Ik ben geneigd om het hele zaakje in een vuilniszak te gooien, maar ik heb al zoveel moeite, water, soda en keukenrol gebruikt. Hoe ga ik dit afmaken?
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:12:

Met soda wordt het ook schoon, heeft natuurlijk hetzelfde effect als vaatwastablet, biotex of wat ook. Mij gaat het er om dat de bovenste helft nog vet is.Dan kan je ook nog proberen wat Katinke zei: tot de rand vullen met heet water en een vaatwasblokje en het een nachtje laten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 22 augustus 2016 @ 16:13:

[...]



Minder vaak gefrituurde zooi eten.Hij gaat zo'n 1x per maand aan. Vet zat er al 5 maanden in.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik denk dat ik de boel weer uit de gootsteen haal, heel fijn, de buitenkant van de pan ligt is nu ook drek, en ga hem maar tot de rand vullen en dan een vaatwasblokje er in. Hoe krijg ik nu de drek van de buitenkant van de pan?
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:16:

[...]



Hij gaat zo'n 1x per maand aan. Vet zat er al 5 maanden in.

1 keer per maand, maar de snackbar is te duur? Verget niet dat een friteuse ook olie, stroom en schoonmaakwerk kost.



Maar als het echt thuis moet, dan zit er niks anders op dan voortaan gewoon meteen dezelfde avond olie eruit laten lopen in grote fles, en dan schoonmaken, in plaats van 5 maanden laten aankoeken.



Of schaf die friteuse af, en neem gewoon een pan op het gas. Veel makkelijker schoonmaken daarna.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Een van de redenen dat ik nog nooit een frituurpan heb gehad, en ook nooit een zal aanschaffen. Het schoonmaken....

Sowieso is gefrituurde shit erg slecht voor je. En alleen die meur al, ieuw!

Mocht je dan toch zin hebben in iets 'ongezonds' dan heb je altijd nog ovenfriet en meerdere ovensnacks. En de good old snackbar.

Ik vind zoete aardappel, courgettefriet of pastinaak prima alternatieven.

@TO: ik had dat onding allang in de kliko naar de milieustraat gebracht....
HG ovenreiniger gebruiken voor de delen die niet in de vaatwasser mogen.
Goedkope kopen en alleen vet verschonen en na 1-2jr weer nieuwe kopen. Echt scheelt heel wat eegenis
Alle reacties Link kopieren
@handig met geld, de pan is 5x gebruikt in 5 maanden...

Nadeel van friet halen vind ik dat tegen de tijd je thuis bent, de patat slap is, en na het eten van de patat, je kroket koud is. Nee heel blij word je niet van vet eten hij gaat hier meestal aan uit nood: man griep in bed, zelf geen zin na drukke dag om te koken, overwerk, je kent het wel.





Ik denk dat als ie schoon is, het de laatste keer is dat er schoon vet in gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:18:

Oke, ik denk dat ik de boel weer uit de gootsteen haal, heel fijn, de buitenkant van de pan ligt is nu ook drek, en ga hem maar tot de rand vullen en dan een vaatwasblokje er in. Hoe krijg ik nu de drek van de buitenkant van de pan?Dasty
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het vet echt door de gootsteen gespoeld? Succes met de verstopping straks!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
O wacht het vet in de fles. Alleen het prutje niet. Dan valt t mee hopelijk!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
even in haken op met een vaatwasblokje, soda of wat dan ook aanzetten , je moet hem dan net niet op 100 graden zetten , anders verdampt je water en ben je verder van huis.

en hier idd een goedkope welke we elk 1 a 2 jaar vervangen , dusty is leuk maar de cijfers ed gaan er ook van af
quote:Quinty schreef op 22 augustus 2016 @ 16:20:

Een van de redenen dat ik nog nooit een frituurpan heb gehad, en ook nooit een zal aanschaffen. Het schoonmaken....

Sowieso is gefrituurde shit erg slecht voor je. En alleen die meur al, ieuw!

Mocht je dan toch zin hebben in iets 'ongezonds' dan heb je altijd nog ovenfriet en meerdere ovensnacks. En de good old snackbar.

Ik vind zoete aardappel, courgettefriet of pastinaak prima alternatieven.

@TO: ik had dat onding allang in de kliko naar de milieustraat gebracht....Overfriet ed schijnt ongezonder te zijn dan normaal frituren.
quote:SuperWijf schreef op 22 augustus 2016 @ 16:23:

Goedkope kopen en alleen vet verschonen en na 1-2jr weer nieuwe kopen. Echt scheelt heel wat eegenisDat dus. Ik begin er niet meer aan. Ik verschoon alleen het vet, veeg hem na met keukenpapier en na een jaar gooi ik het ding weg. Een nieuwe kost misschien 15 euro
Oja, en courgette friet en pastinaak smaakt vast geweldig, maar soms hebben wij thuis gewoon zin in een lekkere vette hap. Patat, kroketten en frikadellen, jum!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen nog maar ovenfriet! Vreselijk werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:suusje3378 schreef op 22 augustus 2016 @ 16:35:

even in haken op met een vaatwasblokje, soda of wat dan ook aanzetten , je moet hem dan net niet op 100 graden zetten , anders verdampt je water en ben je verder van huis.

en hier idd een goedkope welke we elk 1 a 2 jaar vervangen , dusty is leuk maar de cijfers ed gaan er ook van af



Wat kan mij die cijfers bommen.

Staat toch altijd op standje volgas.

Hier na 7 a 10 keer vers verse olie erin, en ieder jaar een nieuwe.

Koop er dan ook nooit 1 van meer als €30 . schoonmaken van die elektrische dingen werkt toch voor geen meter.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wie frituurt en dan ook nog tegenwoordig. Zooo ongezond en ouderwets..
Alle reacties Link kopieren
Open die zwarte bak op wielen, gooi de hele handel er in. Google een nieuwe frituurpan, wordt ie morgen bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 22 augustus 2016 @ 16:23:

Goedkope kopen en alleen vet verschonen en na 1-2jr weer nieuwe kopen. Echt scheelt heel wat eegenisJa doen wij ook, al valt het de eerst anderhalf jaar wel goed schoon te krijgen.
quote:SuperWijf schreef op 22 augustus 2016 @ 16:23:

Goedkope kopen en alleen vet verschonen en na 1-2jr weer nieuwe kopen. Echt scheelt heel wat eegenisDit. Wij gebruiken die van ons best vaak, vooral om zelfgemaakte frietjes of aardappeltjes mee te maken. We eten er dan wel gewoon groente/vlees bij. Maar dat schoonmaken iedere keer.. We hebben een goedkope van de Blokker o.i.d. en als het echt te vies is geworden kopen we een nieuwe. Zeer tegen mijn principes maar het is het gewoon niet waard anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 22 augustus 2016 @ 16:37:

[...]





Dat dus. Ik begin er niet meer aan. Ik verschoon alleen het vet, veeg hem na met keukenpapier en na een jaar gooi ik het ding weg. Een nieuwe kost misschien 15 euroMaar het mandje en de zijkanten en zo, die zijn bij mij echt wel soort van met dikke laag viezigheid. Laat je dat zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 22 augustus 2016 @ 16:44:

Wie frituurt en dan ook nog tegenwoordig. Zooo ongezond en ouderwets..Mag ik alsjeblieft ook een zonde hebben? Wil niet dat ze straks op mijn begrafenis zeggen: ze rookte en dronk nooit en frituren heeft ze ook nooit gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisje26 schreef op 22 augustus 2016 @ 16:46:

[...]





Ja doen wij ook, al valt het de eerst anderhalf jaar wel goed schoon te krijgen.Ding is (gok) anderhalf jaar nu. Ik heb hem nu voor de derde keer schoongemaakt
Alle reacties Link kopieren
Dat mandje gaat hier iedere keer na gebruik in de vaatwasser, zo blijft die best een jaar houdbaar.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven