Frituurpan schoonmaken en moordneigingen.

22-08-2016 16:02 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk k*twerk zo'n frituurpan schoonmaken. Heb het vet eruit laten lopen, in de bewaarde fles. Vervolgens heb ik de pan op de laagste stand aangezet met een flinke scheut soda en water. Ongeveer tot de helft gevuld.

Na een half uur de pan uitgezet, het water/vet/drap door het putje gespoeld (help hoe anders???) en vervolgens heb ik nu nog een half vieze pan over. De ene helft die mooi in de soda heeft gekookt is schoon, de andere helft niet.



Vorige keer heb ik de onderdelen die in de vaatwasser konden in de vaatwasser gedaan met als gevolg dat de andere vaat én de vaatwasser naar frituurvet stonken.



Nu ligt de pan te weken in mijn gootsteen. Met heet water en soda. Het lijkt niet schoon te worden. Het vet blijft gewoon zitten.



Even voor de duidelijkheid, ik gebruik het vet maar 5x dan verschoon ik het.



Ik ben geneigd om het hele zaakje in een vuilniszak te gooien, maar ik heb al zoveel moeite, water, soda en keukenrol gebruikt. Hoe ga ik dit afmaken?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha herkenbaar verhaal daarom hebben wij een airfryer gekocht.

Gezonder, stinkt niet en niet vies om schoon te maken en belangrijk ook nog lekker.
Alle reacties Link kopieren
Anders neem je een airfryer, nog gezonder ook
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:52:

[...]



Ding is (gok) anderhalf jaar nu. Ik heb hem nu voor de derde keer schoongemaakt

Dan heb je hem al een half jaar te lang.

Doe je nick eer aan zou ik zeggen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Gebruik je vloeibaar frituurvet? Sinds ik overgestapt ben op frituurolie maakt de pan ook makkelijker schoon.
quote:rozea schreef op 22 augustus 2016 @ 16:05:

Wegmieteren en voortaan naar de snackbar



Precies wat wij gedaan hebben. Voordeel is dat er gelijk minder frituur gegeten wordt, want duur(der).



De andere optie is ook al genoemd zie ik: nooit schoonmaken en elk jaar 'n nieuwe.
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:47:

[...]



Maar het mandje en de zijkanten en zo, die zijn bij mij echt wel soort van met dikke laag viezigheid. Laat je dat zitten?Mandje doe ik niks mee. Zijkanten veeg ik na het frituren even na met keukenpapier.
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 16:08:

Water erin met een vaatwastablet en dan aanzetten op 100 graden. Dit circa een half uur laten koken en dan is hij schoon.Precies. Mijn man wilde onze pan ook weggooien. Nu doe ik water uit de waterkoler erin met een halve vaatwastablet. Werkt perfect zonder boenen.
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:18:

Oke, ik denk dat ik de boel weer uit de gootsteen haal, heel fijn, de buitenkant van de pan ligt is nu ook drek, en ga hem maar tot de rand vullen en dan een vaatwasblokje er in. Hoe krijg ik nu de drek van de buitenkant van de pan?



In de gootsteen met de stop erin en heet water met vaatwastablet



Ps gebruik je vet of olie? Wij hebben olie en onze vorige pan ging 15 jaar mee en was altijd goed schoon te krijgen.
quote:rozea schreef op 22 augustus 2016 @ 16:05:

Wegmieteren en voortaan naar de snackbar



Dit!



Zo blij om op een plek te wonen waar je dit soort dingen bijna 24/7 kunt laten bezorgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 22 augustus 2016 @ 16:13:

Dasty

Ik maak die van mij schoon met een sponsje en dasty en dat gaat best redelijk, hij is niet zo schoon zoals hij was toen hij uit de winkel kwam, maar dat heb ik ondertussen opgegeven.



Dit! Is het nasty, gebruik dan Dasty

Ik heb de mijne net na 2 jaar niet gebruiken maar eens leeg en schoon gemaakt. Nachtje in de dasty laten staan, toen in de vaatwasser gedaan op heetste programma (alle onderdelen behalve het verwarmingselement kunnen bij mij in de vaatwasser). Daarna zag hij er zo goed als nieuw uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:suusje3378 schreef op 22 augustus 2016 @ 16:35:

even in haken op met een vaatwasblokje, soda of wat dan ook aanzetten , je moet hem dan net niet op 100 graden zetten , anders verdampt je water en ben je verder van huis.

en hier idd een goedkope welke we elk 1 a 2 jaar vervangen , dusty is leuk maar de cijfers ed gaan er ook van afDie van mij heeft een digitaal display, dus geen cijfers die ik eraf kan poetsen met de dasty.
Alle reacties Link kopieren
Door scheiding ga ik weer op mezelf wonen. Heb een airfryer gekocht. Zo te lezen de goede keus tussen frituurpan / airfryer.
Alle reacties Link kopieren
Mag man de frituurpan houden..
Alle reacties Link kopieren
Nou het viva-forum is het eens - wegflikkeren dat ding en lekker een nieuwe kopen. Ik zou ook een gezellige bos bloemen of een te duur tijdschrift kopen om jezelf te belonen voor je harde en nutteloze werk. Praktisch advies!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Voorheen mieterde ik de pan ook altijd weg tot ik in ossewit ging frituren (geen aandelen) nooit geen vieze pan meer. Zo schoon. Vet in lege fles gieten. Met keukenpapier de ergste smurrie wegvegen en met een sopje schoonmaken.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Dasty, werkt perfect op alle extreem vette zooi, gebruik zelf voor de velgen vd motor
Alle reacties Link kopieren
Dasty van Wibra, hebben wij ook gedaan en dat ging prima!



Next time koop ik kokosvet ipv frituurvet/olie, kokosvet ruik je niet eens en dus geen vieze frituurgeur in je huis of vaatwasser!
Alle reacties Link kopieren
Dure grap, je pan vullen met kokosvet.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 22 augustus 2016 @ 16:07:

[...]



Nee. Daar zit vet en vies aan. Dan meurt mijn hele vaatwasser naar vet en vies.



Heter wassen.

En niet verwachten dat die pan weer helemaal schoon wordt. Ik mik er gewoon vers vet in als hij zo op het oog schoon is. Vetvrij is hij dan zeker niet.
Huh? Die van ons laat ik leeglopen in de oude verpakking, ik spoel de ergste resten er uit onder de kraan en ik zet het gewoon in de vaatwasser. Die zet ik dan op het programma dat er onderin extra vieze pannen staan. Werkt helemaal goed.



Laatst had ik een vaatwastablet waarvan je zelf het plastic moest verwijderen, terwijl wij normaal altijd van die dingen hebben waarvan het plastic oplost. Dus ik was vergeten om het plastic te verwijderen, en alles (ook de frituurpan) was dus gewassen zonder sop. Ik vond het heel erg meevallen hoe schoon alles was, maar ik heb hem toen nog maar een keer aangezet op een licht programma (glazen) met die tablet erbij. Daarna was alles prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 22 augustus 2016 @ 18:05:

Voorheen mieterde ik de pan ook altijd weg tot ik in ossewit ging frituren (geen aandelen) nooit geen vieze pan meer. Zo schoon. Vet in lege fles gieten. Met keukenpapier de ergste smurrie wegvegen en met een sopje schoonmaken.Ooooh ben jaloers! Friet gebakken in hard vet, is zoooo lekker. Overal wordt maar 'gezond' gefrituurd tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Si3sj3 schreef op 22 augustus 2016 @ 18:49:

Dasty van Wibra, hebben wij ook gedaan en dat ging prima!



Next time koop ik kokosvet ipv frituurvet/olie, kokosvet ruik je niet eens en dus geen vieze frituurgeur in je huis of vaatwasser!



Waar koop je die dan?

Want het goedkoopste kokosvet dat ik kan vinden is 6,58 per liter. In mijn frituurpan moet 3 liter, dus dan kom ik uit rond de 20 euro, vind ik wel veel geld voor het vullen van de frietpan.
Alle reacties Link kopieren
HG Oven & Grillreiniger doet wonderen. Je gaat bijna voor je lol frituurpannen schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lui ik koop steeds een nieuwe frietpan bij de kijkshop met freebees .

Meestal wel bijbetalen maar dat heb ik er wel voor over anders krijg ik net als jij moordneigingen.
Zo te lezen mag ik blij zijn geen frituurpan te hebben. Vond mijn moeder er ook altijd zo over klagen, vet wegbrengen. Wat een hoop werk voor een bord friet.



Wij halen toch gewoon af, bij de Belgische frituur. En heel af en toe een ovenfriet in de oven, ook prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven