Geen collectes sticker

20-03-2015 18:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje flauw van die collectanten aan de deur .

Ze komen altijd op ongelegen momenten.Wie heeft een sticker bij de deurbel tegen collectes?

link; http://www.geencollectesticker.nl/neest ... ellen.html .Werkt het?
Wij hebben een drie in een sticker, waar heel groot NEE en daaronder commercie, goede doelen en godsdiensten. Werkt best goed. En als er toch wordt aangebeld, hoef ik alleen maar te wijzen en zeggen dat wij daar een sticker voor hebben :-)
Natuurlijk werkt dat. Een collectant gaat heus zijn/haar tijd niet verspillen aan iemand die toch niets geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik collecteer deze week voor het reumafonds. Ik heb liever een sticker op de deur, dan dat ik naar een chagrijnig "nee, je komt op een verkeerde tijd" moet luisteren.
Ik heb tegen gewone collectanten niet zoveel bezwaar, maar ik word gek van de studenten die door een bedrijfje in de buurt op pad worden gestuurd om donateurs te werven. Is daar ook een sticker voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week gecollecteerd voor Jantje Beton en ik heb ook liever stickers. Als je niet op mij zit te wachten, dan bel ik niet aan



En als ik toch aan de deur sta en je wilt niets geven, zeg dan gewoon 'nee bedankt'. Je hoeft niet te komen met smoesjes dat je vader/zoon/oudtante al donateur is of je portemonnee met kleingeld is opgegeten door de hond.

Als iemand niet wil doneren, dan wens ik diegene net zo goed een prettige avond.



Maar even een vraag: Wat vind jij het verkeerde tijdstip? Of belangrijker, wat zou een goed tijdstip zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze na het openen van deze topic meteen besteld. Wel op een goedkopere site, maar so be it..

Ik wilde er al jaren een maar nooit actie ondernomen.



Ik neem aan dat als je in een bovenwoning woont je er twee moet hebben, een bij het portiek en een bij je voordeur?

Ik ga dat maar doen uit voorzorg, want ik wordt ook niet goed van dat gedram als verkopers je iets willen aansmeren.
Hier werkt het half. Er zijn mensen die ik naar de deur zie lopen, niet aanbellen en verder lopen. Maar er zijn er nog steeds zat die aanbellen.



Ik heb alsnog 1 Jehova en 1 verkoper gehad. Die verkoper was behoorlijk irritant trouwens, die man wees naar de sticker en zei "Ik kom u niks verkopen, maar aanbevelen" en sloeg zijn boek open met diepvriesproducten en begon te vertellen. Dan ben ik weer veel te beleefd door nog te zeggen dat ik geen interesse heb ipv de deur dicht te gooien..



Maar collectanten, vooral de echt lokale verenigingen voor bijv lotenverkoop, die zien die sticker volgens mij niet eens.. Al vind ik dat persoonlijk ook niet heel erg, die verkopers, gelovige gasten en studenten zijn degenen die ik weg wil houden ermee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de eerste sticker en dat werkt prima. Als geloofsovertuigers aanbellen dan zeg ik dat wij al geloven. Als mensen om een donatie vragen dan vraag ik of ze een donatie willen doen door een bijenvolkje te adopteren. Ik doneer dan net zo veel als ze zelf willen doneren. Daar heb ik nog nooit een negatieve reactie op gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst gecollecteerd en in de tips van de organisatie staat ook dat je niet aan moet bellen als mensen zo'n sticker hebben.



Daarmee gezegd hebbende, als je niet zo'n sticker hebt, wees dan in elk geval nog wel zo normaal dat je vriendelijk de deur weer dichtdoet. Het is echt niet leuk als mensen zo de deur in je gezicht dichtsmijten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
+100 maleficent.

Een "nee" krijgen is helemaal niet erg, het gaat om de manier waarop. Ik had er vorig jaar 1 die een heel boos verhaal tegen mij afstak over dat hij "geen ene flikker om reuma geeft" en "schijt ziek word van dat geleur voor zielige zwakke mensen" en dat al zijn poen naar de alimentatie gaat..

Ja. Dan sta je echt met je bek vol tanden. Ik werd gewoon bang van die man. Dan maar een stickertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf deze sticker, en bij ons werkt het wel







soms komt er een bijgoochem aan de deur die kunststof kozijnen probeer te slijten (lelijk!) en als ik hem dan wijs op de sticker 'ja maar ik kom adviseren' dus er zou eigenlijk ook NEE ongevraagd advies bij mogen



Collectes vind ik niet zo irritant. Ze komen hier zelden en als ze komen is het meestal wel een groot doel wat ik best wil steunen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wij hebben ook zo'n sticker maar alsnog bellen ze regelmatig aan..
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 20 maart 2015 @ 21:10:

+100 maleficent.

Een "nee" krijgen is helemaal niet erg, het gaat om de manier waarop. Ik had er vorig jaar 1 die een heel boos verhaal tegen mij afstak over dat hij "geen ene flikker om reuma geeft" en "schijt ziek word van dat geleur voor zielige zwakke mensen" en dat al zijn poen naar de alimentatie gaat..

Ja. Dan sta je echt met je bek vol tanden. Ik werd gewoon bang van die man. Dan maar een stickertje.



Dat vind ik ook. Nee is prima, maar dat kan best normaal. Sommige mensen doen net alsof je een crimineel bent.

Ik blijf het toch maar doen, want het doel waarvoor ik collecteer heeft veel te maken met de ziekte van mijn zoon.

Maar het is wel moeilijk als mensen zo asociaal doen, en ik doe en blijf zelf heel vriendelijk.



Plak dan een sticker als je er zo'n hekel aan hebt. Ik bel dan echt niet aan hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En het tijdstip vind ik ook wel een puntje.

Deze week kwam er om 21 uur nog iemand aan de deur voor de Make-a-wish foundation.

Persoonlijk vind ik dat echt veel te laat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 20 maart 2015 @ 19:19:

Ik heb tegen gewone collectanten niet zoveel bezwaar, maar ik word gek van de studenten die door een bedrijfje in de buurt op pad worden gestuurd om donateurs te werven. Is daar ook een sticker voor?Ik heb deze sticker:





En dan staat we bij 'nee' ook nog colporteurs volgens mij.

Ik vind zelf dat die studenten die vaste donateurs werven colporteurs/verkopers zijn en dus onder mijn 'nee' vallen.

Onder 'collectes geen bezwaar' versta ik mensen met een collectebus.



In de praktijk blijkt ongeveer de helft het met mij eens te zijn; althans, het aantal ledenwervers is ongeveer de helft minder en ik zie regelmatig wervers mijn huis voorbij lopen.

Maar er zijn dus ook mensen die vinden dat het werven van vaste donateurs onder collecteren valt. Of die -heel flauw- aan het begin van het gesprek beweren/suggereren dat het om iets eenmaligs gaat terwijl het later toch om een vaste periodiek donatie blijkt te gaan 'die je echter op elk gewenst moment kan opzeggen, en dus is het niet vast en dus eenmalig en dus collecteren'.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik steun graag goededoelen-acties van vrienden, of die hier in mijn buurt gebeuren.

Vrienden van mij werken vrijwillig voor een dierenambulance in een stad ver van onze vandaan. Die steun ik graag. Het feit dat ik ze ken maakt voor mij het verschil. Het wordt daarmee voor mij persoonlijk. Ook al heb ik geen fluit inzicht in de financiën.

Van de week een meneer voor de lokale ambulance. En toen ik uitlegde dat ik al een ambulance steunde werd hij mij toch een partij boos en onvriendelijk. Dat vind ik dan weer minder
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
'Ze komen altijd op ongelegen momenten'; hoe ongelegen kan het zijn als het je hooguit 30 seconden kost?



Het is helemaal je vraag niet; maar mensen die komen collecteren voor een goed doel, geef ik altijd iets.

Ik heb het dan niet over die studenten die betaald worden om donateurs te werven, want die wimpel ik altijd onmiddellijk af met hun "hallo, mag ik me even voorstellen" of nog erger "wat ziet u er stralend uit vandaag

Ik vind het juist te prijzen dat mensen zich vrijwillig inzetten.



Dochter moest vorige week met de vereniging waar ze lid van ons collecteren voor Jantje Beton.

Er zijn dus serieus mensen die een knoop of muntjes uit Timboektoe in die bus stoppen; hoe volwassen ben je dan?

Zeg dan gewoon dat je niks wilt geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 20 maart 2015 @ 21:24:

'Ze komen altijd op ongelegen momenten'; hoe ongelegen kan het zijn als het je hooguit 30 seconden kost.Heel ongelegen als je in een moeilijk gesprek zit, telefonisch of IRL.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 20 maart 2015 @ 21:26:

[...]





Heel ongelegen als je in een moeilijk gesprek zit, telefonisch of IRL.



je zit vast niet altijd in een moeilijk gesprek

En als het echt niet uitkomt, doe je gewoon de deur niet open.
Alle reacties Link kopieren
De buren zullen je dan wel een gierigaard vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat de buren van mij vinden zal mij jeuken. Maar ja, als ik in een gesprek zit, ongeacht per telefoon, Skype, of persoonlijk, dan heb je gewoon verrekte pech bij mij. Ik word dan gestoord en ik word daar niet blij van. Ik ga niet luisteren naar je verhaal, ik geef aan geen tijd te hebben, wens je een fijne avond en doe de deur dicht.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een sticker gezien "Geen collectes; wij doneren op onze eigen manier".

Hoewel dat niet waar hoeft te zijn, vond ik het wel beter staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat 3-hoog wonen ook erg effectief in, ik heb hier in 8 jaar 1 collectant gezien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven