Geen fris wasgoed, wat nu?

21-07-2014 08:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij nieuwe wasmachine van 2/3 jaar oud, maar de was ruikt niet fris naar wasmiddel.

wat heb ik al geprobeerd:

-alles schoongemaakt, bakjes ring etc.

-heet water met soda door het zeepbakje gespoeld

-trommelreinigingsprogramma

-heet gewassen

-speciaal wasmachinereinigings poeder de wasmachine leeg mee laten draaien.

-meer wasmiddel verzachter, minder wasmiddel verzachter.

-op 30,40 of 60 graden wassen maakt geen verschil.



ik gebruik robijn vloeibaar en robijn wasverzachter, maar ik heb ook al een paar verschillende soorten geprobeerd ook poeder.



Wie heeft nog een ultieme tip voor heerlijk fris ruikende was?
Alle reacties Link kopieren
Een keer op 90 graden wassen met soda er in.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoeveel was doe je in de machine? Je moet hem niet helemaal vol doen he.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het filter al schoongemaakt? Filter schoonmaken en daarna wat maleficent zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad. Het schijnt te komen door aangekoekt wasmiddel. Dit is het enige dat bij mij heeft gewerkt.



Daarna vaker op 90 graden wassen
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens het filter schoongemaakt?
Some flies are too awesome for the wall
Als de machine niet draait, houd je dan wel het deurtje open? Als je die dicht hebt normaal kan dat ook behoorlijk onfris gaan ruiken. Ook de slangen al gecontroleerd of daar geen viezigheid in zit?
Alle reacties Link kopieren
Wasmachine niet helemaal vol ook rekening mee gehouden.



welk filter bedoel jij viva amber?
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 21 juli 2014 @ 08:16:

Wasmachine niet helemaal vol ook rekening mee gehouden.



welk filter bedoel jij viva amber?





Onderin de meeste wasmachines zit nog een klein klepje, daarachter zit een klein filter waar kleine troep in blijft steken.

Als ik hem leegmaak zit er altijd wel een stuiver in oid, en daar zit vaak ook wat vieze meuk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het rare is op mn werk hebben we een oude miele, die volgepropt word. Niet vaak schoongemaakt oid en daar ruikt de was wel fris, schiet mij maar lek !



deurtje hou ik altijd open



met soda heb ik al gedaan op 90, de soda met water vermengd in het zeepbakje was dat oke?
Alle reacties Link kopieren
onder je wasmachine zit een klepje wat je open kunt draaien en daar zit een filter in die je ook los moet draaien. er komt dan wate uit met vuil. hou er een bakje onder en leg een of twee handdoeken voor de wasmachine..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
TO heb je het instructieboekje van je wasmachine nog? Daar staat ook in hoe je het filter schoon moet maken en waar die zit. Bij mijn wasmachine zit ie achter een klepje onderin aan de voorkant. Als je wast gaan pluisjes, haren, papiertjes, in andere woorden: overig vuil het filter in.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat klepje open draai komt er allemaal water uit, maar snel dichtgedraaid
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=GTijLNdJTNU
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, want hetzelfde probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 21 juli 2014 @ 08:21:

Als ik dat klepje open draai komt er allemaal water uit, maar snel dichtgedraaid



Dat dus schoonmaken. Bakje er onder, handdoeken in de aanslag. Eerst leeg laten lopen, vervolgens het filter er uit draaien, trekken, wat dan ook.

Grote kans dat het dan is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Lichtbron thankssss heb een samsung klopt precies. Alleen staat de wasmachine in een lekbak dus word even prutsen.
Alle reacties Link kopieren
Geen robijn wasverzachter gebruiken. Vooral die blauwe geeft een muffe lucht vind ik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik was laatst gewoon een x vergeten om wasmiddel toe te voegen toen rook de was ook niet fris... Dacht dat het aan de machine lag maar toen ik de was gewoon nog een x draaide (mèt wasmiddel ) was het probleem voorbij..
Alle reacties Link kopieren
Hoi had het zelfde probleem. Heb een lege was gedraaid met wat chloor erin. In bakje chloor en ook gewoon wat in de trommel gespoten. Nu is het al een tijdje weg
Alle wasmachine-tips zijn al gegeven . Voeg ik er nog aan toe; geen condensdroger gebruiken en als je hem wel gebruikt, na gebruik goed laten drogen, deurtje open laten.



Was zoveel mogelijk buiten drogen, wordt het sowieso frisser van. En wasverzachter heb je niet nodig. Ik gebruik alleen de vloeibare dash en dat volstaat voor een frisse was.
Alle reacties Link kopieren
Doordat wasmachines veel zuiniger zijn dan vroeger (minder waterverbruik, lagere temperaturen) krijgen bepaalde bacteriën de kans om te groeien op de combinatie van vuil uit de was en overgebleven wasmiddel. Helaas wordt dat je vaak niet verteld als je een nieuwe wasmachine koopt...



Oplossing is idd. af en toe flink heet wassen met soda of azijn (niet soda samen met azijn natuurlijk...). En je kunt ook speciale middelen ervoor kopen om eens per kwartaal of half jaar de wasmachine grondig door te spoelen.
Regelmatig een kookwas draaien is trouwens ook goed voor je machine.



Ik doe wel eens witte was met een scheutje chloor bij het wasmiddel en dan 90 graden. Maar dan moet je wel zeker weten dat er alleen wit in de machine ligt.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik ipv van vloeibaar wasmiddel poeder. Is beter voor je wasmachine. Gebruik azijn ipv van wasverzachter.



In zowel vloeibaar wasmiddel als in wasverzachter zitten weekmakers, wat niet goed is voor de wasmachine. Daarnaast lossen deze middelen niet zo goed op in water, zeker met de zuinige machines van tegenwoordig leidt dit tot problemen.



Gebruik daarnaast ook veel minder dan de fabrikant aangeeft. Met een kwart tot een derde van de aangegeven hoeveelheid wordt de was ook schoon.
quote:Exces schreef op 21 juli 2014 @ 08:57:

Regelmatig een kookwas draaien is trouwens ook goed voor je machine.



Ik doe wel eens witte was met een scheutje chloor bij het wasmiddel en dan 90 graden. Maar dan moet je wel zeker weten dat er alleen wit in de machine ligt.Chloor bij het wasgoed? Dat zou ik nou niet doen. Sowieso vind ik chloor ontzettend vies spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven