Gegil van kinderen

19-04-2017 15:58 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goed. Al een uur moet ik het hoge gegil en gekrijs van de buurkinderen aanhoren.

De ouders corrigeren niet.

Vorig jaar in de zomer heb ik niet buiten kunnen zitten vanwege hetzelfde gegil en gekrijs, elke dag als het mooi weer was.

Daarnaast heb ik nog een buur met een kind dat alles mag. Hard schreeuwen, ballen die steeds in mijn tuin belanden, op en tussen mijn bloeiende plantjes en bloemen, trampoline met steeds 3-4 kinderen over de schutting kijkend. Heel irritant. Dit buurjongetje heeft vele vriendjes die thuis niet zo los mogen gaan [door moeder zelf vertelt] Maar ondertussen zit ik met aan twee kanten behoorlijk wat overlast.



Mag ik er wat van zeggen en hoe dan?

Ik ben namelijk niet van plan om weer de hele zomer binnen te moeten zitten omdat het buiten in de tuin niet te harden is. Maar ik heb ook geen zin in gedoe met de buren.

Hoe kan ik het beste reageren?
Hogedrukspuit aan als het kroost net in slaap is gevallen 's avonds (alleen toepassen als praten niet helpt).
Hoe zijn jouw eigen kinderen in je tuin? En je vrienden/familie?

Of zijn jullie van die fluister/pantoffel/handschoentjes/mondkapjesmensen die geluidloos door hun tuin sluipen om anderen vooral geen overlast te bezorgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 17:50:

Was het leven maar zo simpel panita.

Het is nl niet altijd de opvoeding?

En hoe zit het dan met huilbaby's, kinderen met dtoornis/gedragsproblemen etc etc.

Het gaat hier niet om een tv of radio die te hard aangezet wordt en die he kan uitzetten voor de buren.

Een van de buurmeisjes was idd een huilbaby, je hoorde haar dag en nacht krijsen en is nu een huilpeuter. Ja, dat is idd heel erg, ook voor de ouders. Begrijp ik. Maar ik hoor ze ook nooit zeggen dat ze eens moet ophouden met al die drama. Het meisje mag dus gewoon haar gang gaan.



Over stoornissen..ja ach, tegenwoordig worden ze standaard geboren met problemen, lijkt het wel, dus daar heb ik geen boodschap aan. Voor zover ik weet zijn het kinderen zonder stoornis.

Die ene die dan wel een stoornis heeft, [van een paar deuren verder] is dan ook een kind van een labiele moeder. Tsja..

De meeste gedragsproblemen komen mijn inziens dan ook voort uit labiele ouders die beter niet aan kinderen waren begonnen omdat ze hun eigen leven niet eens op de rit hebben.
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 18:05:

[...]



Een van de buurmeisjes was idd een huilbaby, je hoorde haar dag en nacht krijsen en is nu een huilpeuter. Ja, dat is idd heel erg, ook voor de ouders. Begrijp ik. Maar ik hoor ze ook nooit zeggen dat ze eens moet ophouden met al die drama. Het meisje mag dus gewoon haar gang gaan.



Over stoornissen..ja ach, tegenwoordig worden ze standaard geboren met problemen, lijkt het wel, dus daar heb ik geen boodschap aan. Voor zover ik weet zijn het kinderen zonder stoornis.

Die ene die dan wel een stoornis heeft, [van een paar deuren verder] is dan ook een kind van een labiele moeder. Tsja..

De meeste gedragsproblemen komen mijn inziens dan ook voort uit labiele ouders die beter niet aan kinderen waren begonnen omdat ze hun eigen leven niet eens op de rit hebben.Aha, nu weet ik wie de moeder is van al die perfect opgepoetste, zeer keurig gedragende en zonnestralende kinderen uit de reclame op tv!!
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor!

Ik vind dat dus ook echt geen probleem.

Heb ook buren die af en toe feestjes gevrn met harde muziek tot 2.00

Ook geen probleem!

Ben er juist blij mee als er wat geluid wordt gemaakt. Heb ik tien keer liever dan die altijd superstille en zeurende buren.



quote:quattro-stagioni schreef op 19 april 2017 @ 17:59:

Overdag gillende kinderen? Dan 's avonds lánge barbecues met wijn en vrienden 't Is geven en nemen, toch?
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 17:27:

[...]





Temperamentvolle peuters hoeven de boel toch ook niet bij elkaar te gillen, lijkt mij



Die van mij huilt gewoon veel.

Om redenen als: Iemand anders deed de deur open. En dan kun je negeren, op je kop gaan staan, alle tips van alle nannies uitproberen, draconisch boos worden, afleiden, omkopen, direct zijn zin geven, maakt niks uit.

Er moet sowieso 10 minuten gegild worden.

Liefst in de hal om 8 uur s ochtends waar zoveel mogelijk mensen van kunnen meegenieten.

Of krijsend langs alle benedenwoningen (waar de singles wonen) lekker vroeg.

Ik heb serieus duc tape overwogen maar ineens is het even over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 19 april 2017 @ 18:03:

Hoe zijn jouw eigen kinderen in je tuin? En je vrienden/familie?

Of zijn jullie van die fluister/pantoffel/handschoentjes/mondkapjesmensen die geluidloos door hun tuin sluipen om anderen vooral geen overlast te bezorgen?

Ik heb geen kinderen, woon alleen. En ja, ik loop geluidloos door de tuin. Niet om anderen te plezieren, maar omdat ik gewoon een heel rustig persoon ben.

Nuja, heel soms doe ik express geluidloos omdat er anders weer een over-overbuur vanuit haar tuin mij gaat groeten als ze me hoort. En daar heb ik niet altijd zin in. Soms wil ik gewoon rust zonder gedoe en beleefdheidspraatjes over niks.
Alle reacties Link kopieren
Juist jaquote:Labalade schreef op 19 april 2017 @ 18:09:

[...]



Aha, nu weet ik wie de moeder is van al die perfect opgepoetste, zeer keurig gedragende en zonnestralende kinderen uit de reclame op tv!!
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 18:15:

Juist ja





[...]

Na een aantal reacties gelezen te hebben lijkt het erop dat we er eentje van de moedermaffia hebben
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 17:51:

[...]



Haha, goede tip van de lekstekende bal, maar zo ben ik niet.

Jointjes roken doe ik dan wel, maar ook niet in de tuin vanwege de vele buurkinderen.

Misschien toch maar eens doen met het risico als aso-junk te worden bestempelt. De omgekeerde wereld dus.



Lekker boeien.

Jij bent 18 geweest.
quote:quattro-stagioni schreef op 19 april 2017 @ 17:59:

Overdag gillende kinderen? Dan 's avonds lánge barbecues met wijn en vrienden 't Is geven en nemen, toch?

Ja.

Is ook niks mis mee vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Woehoehhh

Bingoo

Betrapt;)...

Nee heel eerlijk: heb een ontzettende allergie ontwikkeld voor mensen die geen kinderen hebben maar wel heel goed weten hoe het allemaal moet. Zwart/wit denkers. Die denken dat een gillende peuter geen opvoeding krijgt. Ik heb het nl pittig met mijn peuter en mijn buren hebben het me nog moeilijker gemaakt, en ging ook twijfelen aan mijn opvoeding.

Lekkende ballen, blowen in de tuin of harde muziek opzetten: dat is wat hij ook zou doen. Verschrikkelijk kinderachtig.

Dus als dat dan team maffia is. Ook goed.

Beter dan team zeikerds.



quote]trachemys schreef op 19 april 2017 @ 18:26:

[...]





Na een aantal reacties gelezen te hebben lijkt het erop dat we er eentje van de moedermaffia hebben X-D[/quote]
Het is ook vervelend dat mensen geen begrip hebben.

Een peuter is een peuter.

Daar moeten ze ook begrip voor hebben
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 18:44:

Woehoehhh

Bingoo

Betrapt;)...

Nee heel eerlijk: heb een ontzettende allergie ontwikkeld voor mensen die geen kinderen hebben maar wel heel goed weten hoe het allemaal moet. Zwart/wit denkers. Die denken dat een gillende peuter geen opvoeding krijgt. Ik heb het nl pittig met mijn peuter en mijn buren hebben het me nog moeilijker gemaakt, en ging ook twijfelen aan mijn opvoeding.

Lekkende ballen, blowen in de tuin of harde muziek opzetten: dat is wat hij ook zou doen. Verschrikkelijk kinderachtig.

Dus als dat dan team maffia is. Ook goed.

Beter dan team zeikerds.



quote]trachemys schreef op 19 april 2017 @ 18:26:

[...]





Na een aantal reacties gelezen te hebben lijkt het erop dat we er eentje van de moedermaffia hebben X-D[/quote]Herkenning hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind flippen als je het nog nooit hebt besproken nogal overdreven eerlijk gezegd. Ik heb twee zeer lawaaierige kinderen en de buren mogen echt niet zoveel last van hen hebben. Maar kwaad worden zonder het aangegeven te hebben zou ik niet op prijs stellen.

Gillen en krijsen mag hier ook niet en betekent naar binnen, maar soms hebben ouders het niet zo in de gaten heb ik weleens gemerkt. En dat betekent niet altijd dat ze het bewust negeren ;)
Niet als kritiek bedoeld TO en ik weet verder helemaal niet waarom je single/kinderloos bent en of dat verdrietig is voor jou. Maar waarom woon je in een kinderrijke buurt als single zonder kinderen? Want als ik naar mezelf kijk en heel eerlijk ben, dan had ik me ook echt unhappy in mn tuin gevoeld toen ik alleen en kinderloos was. Daarom woonde ik toen op een appartement met balkon in de stad. En ben pas vinex gaan wonen toen ik er met mijn kroost zelf wat decibellen tegenaan kon gooien als de buurkinderen een keel opzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:juliadenders schreef op 19 april 2017 @ 18:44:

Woehoehhh

Bingoo

Betrapt;)...

Nee heel eerlijk: heb een ontzettende allergie ontwikkeld voor mensen die geen kinderen hebben maar wel heel goed weten hoe het allemaal moet. Zwart/wit denkers. Die denken dat een gillende peuter geen opvoeding krijgt. Ik heb het nl pittig met mijn peuter en mijn buren hebben het me nog moeilijker gemaakt, en ging ook twijfelen aan mijn opvoeding.

Lekkende ballen, blowen in de tuin of harde muziek opzetten: dat is wat hij ook zou doen. Verschrikkelijk kinderachtig.

Dus als dat dan team maffia is. Ook goed.



Beter dan team zeikerds.



quote]trachemys schreef op 19 april 2017 @ 18:26:

[...]





Na een aantal reacties gelezen te hebben lijkt het erop dat we er eentje van de moedermaffia hebben X-D[/quote]



Het is zeer zeker niet de bedoeling dat je aan jezelf of aan je opvoeding gaat twijfelen, en zeker niet mijn bedoeling.



Maar ik ben een beetje allergisch voor moeders die voor alles wat maar riekt naar kritiek op kind/opvoeding een excuus gaan zoeken (stoornis, geen rood stepje ect), terwijl het soms WEL gewoon aan de opvoeding/ouders ligt. Soms zijn kinderen ook gewoon draken. En meestal zijn ze ook gewoon lief. Maar alstublieft ouders, durf eens hand in eigen boezen te steken en eens een poging te wagen om te corrigeren ipv meteen met excuses te komen waarom Jantje wel gilt/krijst/niet luistert.
Alle reacties Link kopieren
O zo irritant inderdaad, ik heb van mijn vijfde tot mijn twintigste in een kinderrijke wijk gewoond. In het begin was ik natuurlijk zelf nog kind maar o wat was ik blij toen ik op kamers ging chagrijnige puber is ook geen ideale combi met al die kleintjes wijk zat bomvol jonge gezinnen. Toen ik op kamers ging was het meer gemixt en nu woon ik in een niet zo'n beste buurt maar... kindarm! Kindvrij zelfs Mijn reggae-buurman produceert wel veel overlast maar van volwassenen kan ik het op de een of andere manier beter hebben.



Succes TO, ik zou rustig en beleefd gesprek aan gaan met de buren.
Weggehaald ivm herkenning
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 19 april 2017 @ 19:12:

Niet als kritiek bedoeld TO en ik weet verder helemaal niet waarom je single/kinderloos bent en of dat verdrietig is voor jou. Maar waarom woon je in een kinderrijke buurt als single zonder kinderen? Want als ik naar mezelf kijk en heel eerlijk ben, dan had ik me ook echt unhappy in mn tuin gevoeld toen ik alleen en kinderloos was. Daarom woonde ik toen op een appartement met balkon in de stad. En ben pas vinex gaan wonen toen ik er met mijn kroost zelf wat decibellen tegenaan kon gooien als de buurkinderen een keel opzetten

Nee, hoor, het is voor mij niet verdrietig dat ik geen kind[eren] heb. Ben juist blij dat ik ze niet heb in deze verrotte wereld die er niet beter op wordt.

Waarom ik woon in een kinderrijke buurt? Als je urgentie krijgt ben je blij als je snel een nieuwe woning kunt betrekken. Tevens kende ik deze buurt nog niet.

Ik heb ook geen hekel aan kinderen, hoor, ik heb alleen een hekel aan onnodig gekrijs en gegil en het feit dat de ouders niet optreden.



Zo kun je ook afvragen waarom gezinnen in een flat gaan wonen. Ook in een flat wordt er vaak geen rekening gehouden met de buren. Waar kun je als alleenstaande dan nog wel wonen?

Soms heb je het niet altijd voor het kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 19 april 2017 @ 19:27:

Waar kun je als alleenstaande dan nog wel wonen?

Soms heb je het niet altijd voor het kiezen.



In mijn buurt

Appartementencomplex in stadscentrum.
Je zal toch je kinderen beperken om die gestoorde mensen om je heen.

Wat dacht je er van om te stoppen met bang zijn wat je roddelbuurtje denkt? Dan bellen ze lekker nog een keer naar veilig thuis en komt veilig thuis er weer achter dat er niks aan de hand is.



Ik zou mij ook genaaid voelen trouwens .
Alle reacties Link kopieren
quote:PoasAaier schreef op 19 april 2017 @ 16:01:

Of al blowend in de tuin gaan zitten met een hoop luide verhalen die niet geschikt zijn voor kinderoren.+1! Kan uit ervaring vertellen dat dit prima werkt!
Keep on dreaming!
quote:Ginerva schreef op 19 april 2017 @ 16:29:

[...]





Of dit



Amon Amarth "Twilight Of The Thunder God" https://www.youtube.com/w ... fTSuyzSADAeZiuR28F1PkXERE



Geen advies voor TO maar dit nummer...



*weer terug in meeleesmodus
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 19 april 2017 @ 19:29:

[...]





In mijn buurt

Appartementencomplex in stadscentrum.

Heerlijk!

Ik heb idd aan verhuizen gedacht, maar ik heb het geld niet op mijn rug groeien. En zoals ik al zei; je weet nooit wat je ervoor in de plaats krijgt. Dus hier moet ik het voorlopig mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven