Gehorigheid woning bij lift nieuwbouwappartement

25-02-2017 10:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwt of er mensen zijn die ook een nieuwbouwappartement hebben en de ingang vlak tegenover de lift en of je daar geluidsoverlast van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hoorden de lift niet. De liftschacht zat tegen onze slaapkamer aan, dus niet tegenover ons.
Alle reacties Link kopieren
Verder ook of er ervaringen zijn of de woningen gehorig zijn... Ik krijg over een paar maanden een nieuwbouwappartement, woon nu in een flat maar die is totaal niet gehorig. De slaapkamers, toilet en badkamer komen allemaal op de gang uit en dus ook direct bij de voordeur.

Ben vanmorgen hier eens even gaan checken bij een nieuwbouwappartement maar die staat er inmiddels ook al weer 11 jaar en je hoort de mensen gewoon praten en een fohn aanstaan. Nu worden de woningen wel steeds beter geisoleerd maar toch...
Wij hebben twee jaar geleden een nieuwbouwappartement gekocht, met de lift pal tegenover onze voordeur. Het hele pand is zo goed geïsoleerd dat we zelden iets horen van de andere bewoners. Alleen als er mensen voor de lift staan te praten en ik ben toevallig net in de gang dan hoor ik ze, maar niet hard en zeker niet storend.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarieAristocat schreef op 25 februari 2017 @ 10:07:

Wij hoorden de lift niet. De liftschacht zat tegen onze slaapkamer aan, dus niet tegenover ons.En de woning zelf? Waar ik nu woon hoort echt niemand je en daar als je in de gang of slaapkamer bent met de deur open ben ik toch bang dat mensen het horen als ze langs lopen
Van familie weet ik: nee, geen last van. Ze wonen naast de lift, ook nieuwbouw.

Het enige wat ze soms horen zijn pratende mensen die uit de lift komen, maar niet de lift zelf.
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 10:07:

Nu worden de woningen wel steeds beter geisoleerd maar toch...Dat zegt genoeg toch? Nieuwbouw moet aan allerlei eisen voldoen, en een goede isolatie is daar een van. Wij horen nooit iets van onze buren, alleen als er ergens iemand aan het boren is klinkt dat door het hele gebouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 10:09:

Wij hebben twee jaar geleden een nieuwbouwappartement gekocht, met de lift pal tegenover onze voordeur. Het hele pand is zo goed geïsoleerd dat we zelden iets horen van de andere bewoners. Alleen als er mensen voor de lift staan te praten en ik ben toevallig net in de gang dan hoor ik ze, maar niet hard en zeker niet storend.



Het valt mij op dat bij de meeste woningen toch een behoorlijke kier onder de voordeur zit, dat zorgt natuurlijk ook voor geluiden..

Verder vraag ik mij af als ik een pvc vloer neem die natuurlijk erg dun is, veel dunner dan bijvoorbeeld laminaat of dan de kier onder de voordeur alleen maar groter is met pvc..?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n appartement maar in het verleden wel in een appartement gewoond.

Het hangt sterk af van wat voor buren je krijgt maar ga er maar vanuit dat je last krijgt van geluidsoverlast.



Iedereen die op dezelfde verdieping woont als jij moet voor jouw deur langs.

Ook alle visite moet voor jouw deur langs. Afhankelijk van hoeveel bewoners op deze etage wonen kunnen het er best veel zijn.



Regelmatig zullen buren die elkaar in de lift tegenkomen nog even blijven praten bij de lift alvorens naar hun eigen huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 10:09:

Wij hebben twee jaar geleden een nieuwbouwappartement gekocht, met de lift pal tegenover onze voordeur. Het hele pand is zo goed geïsoleerd dat we zelden iets horen van de andere bewoners. Alleen als er mensen voor de lift staan te praten en ik ben toevallig net in de gang dan hoor ik ze, maar niet hard en zeker niet storend.Dit is ook mijn ervaring. De lift hoor ik niet. Pratende mensen die op de lift staan te wachten hoor ik als ik in mijn eigen hal ben. Helemaal niet storend en voor de rest hoor ik zelden burengeluid tenzij er verbouwd wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 10:09:

[...]





En de woning zelf? Waar ik nu woon hoort echt niemand je en daar als je in de gang of slaapkamer bent met de deur open ben ik toch bang dat mensen het horen als ze langs lopenMet de binnendeuren open? Ik kon zelf alleen mensen horen als ik op de binnengalerij stond en de mensen in de gang van hun appartement. Kon ze niet verstaan maar wel soms horen. Vanuit de slaapkamer of woonkamer waren we niet hoorbaar, en al helemaal niet voor mensen uit de lift.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt heel vervelend vinden als mensen mij horen praten als ik in de gang sta en mensen die lang lopen of bij de lift staan te wachten mij horen...dat vind ik geen prettig idee
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 10:13:

Ik heb niet zo'n appartement maar in het verleden wel in een appartement gewoond.

Het hangt sterk af van wat voor buren je krijgt maar ga er maar vanuit dat je last krijgt van geluidsoverlast.



Iedereen die op dezelfde verdieping woont als jij moet voor jouw deur langs.

Ook alle visite moet voor jouw deur langs. Afhankelijk van hoeveel bewoners op deze etage wonen kunnen het er best veel zijn.



Regelmatig zullen buren die elkaar in de lift tegenkomen nog even blijven praten bij de lift alvorens naar hun eigen huis te gaan.Hier drie flats op 1 verdieping in een gebouw met 100 woningen en helemaal geen 'last' van burengeluid.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wij hebben een pvc-vloer, maar echt geen kier onder de voordeur hoor. Daar zit gewoon een drempel.

Wel onder binnendeuren, voor de aanvoer van verse lucht voor de mechanische ventilatie.
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 10:14:

Ik zou het echt heel vervelend vinden als mensen mij horen praten als ik in de gang sta en mensen die lang lopen of bij de lift staan te wachten mij horen...dat vind ik geen prettig ideeJe komt nogal geobsedeerd over. Kun je niet beter op zoek naar een vrijstaand hutje op de hei?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening moet je in een appartement altijd op de bovenste verdieping gaan wonen. Ziover mogelijk van de lift en het trappenhuis af.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook weinig last van burengeluiden eigenlijk. Alleen de onderburen maar dat bleek aan onze ondervloer te liggen. Toen we die hadden vervangen hoorden we ze niet meer. Geluid ging verticaal, zij buren hoorden we nooit.



Ik vond een appartement voordelen hebben, zo werden de ouderen in ons gebouw goed geholpen door de andere bewoners en kenden we elkaar best goed. We hadden 37 appartementen in het gebouw over 9 etages.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 10:13:

Ik heb niet zo'n appartement maar in het verleden wel in een appartement gewoond.

Het hangt sterk af van wat voor buren je krijgt maar ga er maar vanuit dat je last krijgt van geluidsoverlast.



Iedereen die op dezelfde verdieping woont als jij moet voor jouw deur langs.

Ook alle visite moet voor jouw deur langs. Afhankelijk van hoeveel bewoners op deze etage wonen kunnen het er best veel zijn.



Regelmatig zullen buren die elkaar in de lift tegenkomen nog even blijven praten bij de lift alvorens naar hun eigen huis te gaan.Dat is dan weer al even geleden natuurlijk en ik mag toch aannemen dat de woningen en deuren steeds beter geisoleerd worden..Het nieuwbouwappartement ( nou 11 jaar oud) waar ik ben gaan checken is ook erg gehorig en hoor de mensen praten als je langs loopt
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 10:12:

[...]





Het valt mij op dat bij de meeste woningen toch een behoorlijke kier onder de voordeur zit, dat zorgt natuurlijk ook voor geluiden..

Verder vraag ik mij af als ik een pvc vloer neem die natuurlijk erg dun is, veel dunner dan bijvoorbeeld laminaat of dan de kier onder de voordeur alleen maar groter is met pvc..?Onze voordeur is een branddeur. Er is een 'afstapje' als je naar buiten gaat. Dus de vloer binnen is hoger dan de vloer buiten en de deur valt tegen de vloer er is dus geen kier.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 10:16:

[...]



Je komt nogal geobsedeerd over. Kun je niet beter op zoek naar een vrijstaand hutje op de hei?



Het is een gewone vraag die ik stel, obsessie? Nee maar hoor graag ervaringen. Wonen in een hutje op de heide is nogal een dooddoener.

En het is geen optie aangezien ik geen hutje wil maar een appartement.
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 10:17:

Ziover mogelijk van de lift en het trappenhuis af.Dat zal bij ons moeilijk gaan. We wonen met drie appartementen op een etage, en hebben twee trappenhuizen. Elk appartement heeft dus of de ingang van een trappenhuis, of de lift naast of tegenover de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Wij woonde in een hele oude flat naast de lift. De lift zelf hoorde je niet, de onderburen en de buren naast ons ook niet. Waren de bovenste dus geen last van bovenburen. We hoorde alleen wel eens mensen op de gang inderdaad, als ze langslopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij 9 mensen op 1 etage. Wel veel oudere mensen dus dat scheelt al weer iets. Of nou ja misschien praten die juist harder
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Dat is dan weer al even geleden natuurlijk en ik mag toch aannemen dat de woningen en deuren steeds beter geisoleerd worden..Het nieuwbouwappartement ( nou 11 jaar oud) waar ik ben gaan checken is ook erg gehorig en hoor de mensen praten als je langs looptIk zou het niet doen. Je ziet nu al zoveel problemen dat je vast het minste geluid al zal horen als je daar eenmaal woont.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden in een appartement uit 2011.

Konden alles horen, bovenburen die wc doorspoelden, lichtschakelaars die aan/uit gingen en daarboven die op hakken liep.

Ook schuinboven zijn muziek en naast ons als ie ging stofzuigen, douchen etc. Nu wonen we weer in een appartenment, gelukkig maar 1 bovenbuurman. Alleen ook hier hoor je alles!

Je hoort zijn plas kletteren in de wc pot, letterlijk!

Echt niet smakelijk! Hierna ga ik het liefst nooit meer in een appartement wonen.

(Misschien als het bovenin is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven