Gehorigheid woning bij lift nieuwbouwappartement

25-02-2017 10:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwt of er mensen zijn die ook een nieuwbouwappartement hebben en de ingang vlak tegenover de lift en of je daar geluidsoverlast van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 25 februari 2017 @ 10:36:

[...]



Ik zou het niet doen. Je ziet nu al zoveel problemen dat je vast het minste geluid al zal horen als je daar eenmaal woont.Tja, als ik blijf waar ik nu woon dan zit ik qua geluid goed, maar ik wil toch wel erg graag verhuizen
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, al mijn bovenburen die ik heb gehad, stampen hard rond op hun sokken/blote voeten
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks aan de ervaringen van anderen. Elk gebouw zit anders in elkaar, en het is volledig afhankelijk van wat voor buren je hebt. Daarnaast ligt het er ook nog aan hoe gevoelig je bent voor overlast. Ik hoorde mijn bovenbuurman echt wel eens, ook mijn naaste buren en de roldeur van de parkeergarage hing aan mijn gevel, dus die hoorde ik ook wel. Heb dit nooit als overlast ervaren. Maar zoals ik je op dit moment lees (is een aanname, dus ik kan me vergissen), zou jij dit enorme overlast vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 25 februari 2017 @ 10:56:

Je hebt niks aan de ervaringen van anderen. Elk gebouw zit anders in elkaar, en het is volledig afhankelijk van wat voor buren je hebt. Daarnaast ligt het er ook nog aan hoe gevoelig je bent voor overlast. Ik hoorde mijn bovenbuurman echt wel eens, ook mijn naaste buren en de roldeur van de parkeergarage hing aan mijn gevel, dus die hoorde ik ook wel. Heb dit nooit als overlast ervaren. Maar zoals ik je op dit moment lees (is een aanname, dus ik kan me vergissen), zou jij dit enorme overlast vinden.Als ik de hele dag mensen hoor praten zou ik dat inderdaad echt niet prettig vinden. Ook niet als ze mij horen praten als ik bijv in de hal aan het bellen ben en mensen staan bij de lift bijvoorbeeld. Het is lastig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in diverse huizen gewoond, maar geen enkele zo gehorig als mijn nieuwbouwappartement. Niet dat het heel gehorig was eigenlijk, maar gehoriger dan de huizen die ik daarvoor gewend was. Ik hoorde mijn bovenburen in het toilet, als mijn buren douchten, als ze een apparaat in het stopcontact staken, de bovenburen als ze door het huis liepen, etc. Alleen het stampen boven mij vond ik storend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gotfan schreef op 25 februari 2017 @ 10:45:

Wij woonden in een appartement uit 2011.

Konden alles horen, bovenburen die wc doorspoelden, lichtschakelaars die aan/uit gingen en daarboven die op hakken liep.

Ook schuinboven zijn muziek en naast ons als ie ging stofzuigen, douchen etc. Nu wonen we weer in een appartenment, gelukkig maar 1 bovenbuurman. Alleen ook hier hoor je alles!

Je hoort zijn plas kletteren in de wc pot, letterlijk!

Echt niet smakelijk! Hierna ga ik het liefst nooit meer in een appartement wonen.

(Misschien als het bovenin is)Lichtschakelaars??
Alle reacties Link kopieren
Oh ik bedenk me nu ineens: misschien waren het bij mij ook de lichtschakelaars. Ik vroeg me al af wat mijn buren toch zo vaak in een stopcontact moesten steken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een keer een appartement afgewezen omdat de huidige bewoners zo vriendelijk waren me te vertellen dat ze helemaal horendol van de lift werden. Was ook een vrij nieuw gebouw. Het kan dus wel!
Alle reacties Link kopieren
raar dat het bij sommige blijkbaar erg gehorig is en bij andere helemaal niet... Ik woon in een flat van ruim 40 jaar oud en hier is het helemaal niet gehorig..en de bouwnormen zijn toch echt wel verbeterd
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 11:15:

[...]





Lichtschakelaars??



Ja bovenbuurvrouw ging elk weekend op stap en kwam dan midden in de nacht/ochtend thuis. Dan werd ik wakker van haar ( nam vaak een kerel mee naar huis) dan was alles verder muisstil en kon je echt alles horen. Ook dingen die je niet wilt horen

Met haar mannelijk bezoek :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Gotfan schreef op 25 februari 2017 @ 11:25:

[...]





Ja bovenbuurvrouw ging elk weekend op stap en kwam dan midden in de nacht/ochtend thuis. Dan werd ik wakker van haar ( nam vaak een kerel mee naar huis) dan was alles verder muisstil en kon je echt alles horen. Ook dingen die je niet wilt horen

Met haar mannelijk bezoek :(In de nacht hoor ik nooit niks dus dat is een voordeel..
Alle reacties Link kopieren
Lichtschakelaars was een extreem voorbeeld haha, en is misschien maar een of twee keer voorgekomen. Wilde alleen aangeven dat het daar erg gehorig was.
Wil niet lullig doen maar ik vind dat je nu wel erg panisch doet over leef geluiden die je wel eens zou kunnen horen van anderen. Als je daar zo niet tegen kan dan moet je dus niet in een appartementen complex gaan wonen maar in een vrijstaand huis. Want als je zo erg met geluid bezig bent dan zul je alles horen ook al is de isolatie goed. Zou je niet als buurvrouw willen want dan sta je hier vast iedere dag aan de deur als ik weer eens iets laat vallen, met de stoel schuif of muziek heb aan staan op een normaal volume.
Waarom noem je een complex van 11 jaar oud, nieuwbouw?



Het ligt er maar aan hoe goed een complex gebouwd is. Over ons gebouw hebben ze 2 jaar gedaan. Het gebouw naast ons was veel sneller klaar en ook gehoriger.



Waar je vooral op moet letten is hoe de vloeren gelegd worden. Zeker bij een harde vloer: zorg voor een ruim voldoende isolerende ondervloer. En heel belangrijk: hou de vloer los van de muren. Tegenwoordig leggen ze er vaak een smal strookje rubber tussen. Juist via de muren wordt veel geluid doorgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Kan in jouw ogen panisch zijn, maar mijn bezoek hoorden t ook hoor.

Verder ben ik daar nooit aan de deur geweest, en hebben we t appartement na een jaar gewoon alweer te koop gezet. Overigens hoorden mijn anderen buren haar ook. Want zij was psychisch niet in orde, zat ook thuis van haar werk. Verder snap ik niet waarom mensen meteen zo vijandig moeten reageren op anderen. Ik deel alleen mijn ervaring.
Vijandig? Ik vind ook dat je wel erg gefocust bent op geluid.

Logisch toch, als je in een flat woont, dat je mensen hoort die langslopen? Dat heb je ook in een huis, als er iemand over de stoep loopt.

Het ligt er ook maar net aan hoeveel woningen er op 1 verdieping zijn.

Wij hebben een halletje waar de lift uitkomt en dan kom je bij 2 appartementen: die van ons en die van de buren. En ja, als de buren thuiskomen of weggaan, dan horen we dat. Maar daar heb ik me nog nooit aan gestoord. Vind het zelfs wel knus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:00:

Waarom noem je een complex van 11 jaar oud, nieuwbouw?



Het ligt er maar aan hoe goed een complex gebouwd is. Over ons gebouw hebben ze 2 jaar gedaan. Het gebouw naast ons was veel sneller klaar en ook gehoriger.



Waar je vooral op moet letten is hoe de vloeren gelegd worden. Zeker bij een harde vloer: zorg voor een ruim voldoende isolerende ondervloer. En heel belangrijk: hou de vloer los van de muren. Tegenwoordig leggen ze er vaak een smal strookje rubber tussen. Juist via de muren wordt veel geluid doorgegeven.Idd, de buurvrouw op de bovenste verdieping droeg hakken en had een tegelvloer. Dit was verboden in de regelementen van het complex maar heb hier nooit over geklaagd. Omdat wij in een complex woonden waar veel jonge mensen woonden die dus bijna allemaal laminaat hadden met een slechte/geen ondervloer, ging dit dus zeker ten koste van geluidsisolatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik woonde in een nieuwbouwappartement met ingang vlakbij de lift en hoewel de muren en plafonds echt extreem goed geisoleerd waren, had ik van die lift wel last. Niet de lift zelf, wel van de langslopende en pratende buren op de galerij. De slaapkamers waren aan dezelfde kant en ondanks het dubbele glas maakte dat gewoon best een hoop lawaai (al hadden we ook een buurman die de gewoonte had elke ochtend om 7.00 schreeuwend zijn kinderen weg te brengen).

Dus het zou voor mij afhangen van de indeling van de appartementen. Eentje met de slaapkamers aan de galerijkant, zou ik nooit meer kiezen.
quote:Splinter_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:06:

Vijandig? Ik vind ook dat je wel erg gefocust bent op geluid.



Oh wacht, jij bent niet TO.

ik vind TO erg gefocust
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:06:

Vijandig? Ik vind ook dat je wel erg gefocust bent op geluid.

Logisch toch, als je in een flat woont, dat je mensen hoort die langslopen? Dat heb je ook in een huis, als er iemand over de stoep loopt.

Het ligt er ook maar net aan hoeveel woningen er op 1 verdieping zijn.

Wij hebben een halletje waar de lift uitkomt en dan kom je bij 2 appartementen: die van ons en die van de buren. En ja, als de buren thuiskomen of weggaan, dan horen we dat. Maar daar heb ik me nog nooit aan gestoord. Vind het zelfs wel knus.Heb het niet over mensen die voorbij lopen, maar gaf alleen voorbeelden van wat ik wel hoor in een appartement. Verder stoorde ik me daar niet aan. Alleen aan de bovenbuurvrouw omdat dat elk weekend op vr tm zondag was midden in de nacht/ ochtend. En natuurlijk alle dagen met carnaval en kermis. Overigens heb ik nooit bij dr geklaagd hoor en baalde wij gewoon samen in zwijgen haha. Wij hebben t appartement toen ook na 9 maanden te koop gezet en zijn iets na een jaar dat we t gekocht hadden ook weer vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Als je in een appartement of rijtjeshuis woont heb je meestal wel burengerucht.

Ik dacht ook dat ik goed zat met een bovenwoning, maar nu blijkt dat de (kanaalplaat)vloeren helemaal niet geisoleerd zijn .

Daardoor hoor ik elke stap van de nota bene benedenbuurman als een olifant .



Wel fijn dat je een appartement met lift kan krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:09:

[...]



Oh wacht, jij bent niet TO.

ik vind TO erg gefocust
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:06:

Vijandig? Ik vind ook dat je wel erg gefocust bent op geluid.

Logisch toch, als je in een flat woont, dat je mensen hoort die langslopen? Dat heb je ook in een huis, als er iemand over de stoep loopt.

Het ligt er ook maar net aan hoeveel woningen er op 1 verdieping zijn.

Wij hebben een halletje waar de lift uitkomt en dan kom je bij 2 appartementen: die van ons en die van de buren. En ja, als de buren thuiskomen of weggaan, dan horen we dat. Maar daar heb ik me nog nooit aan gestoord. Vind het zelfs wel knus.Bedoelde met vijandig closednote, omdat zij suggereerde dat ik een zeur was die elke dag aan de deur zou staan. Ben er nooit aan de deur geweest, maar hebben t gewoon verkocht en zijn weggegaan. Hebben we wel veel verlies op geleden doordat we daar maar een jaar hebben gewoond en dit was ook nog eens tijdens de crisis. Maar als je niet happy bent kan daar geen geld tegen op toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 25 februari 2017 @ 11:52:

Wil niet lullig doen maar ik vind dat je nu wel erg panisch doet over leef geluiden die je wel eens zou kunnen horen van anderen. Als je daar zo niet tegen kan dan moet je dus niet in een appartementen complex gaan wonen maar in een vrijstaand huis. Want als je zo erg met geluid bezig bent dan zul je alles horen ook al is de isolatie goed. Zou je niet als buurvrouw willen want dan sta je hier vast iedere dag aan de deur als ik weer eens iets laat vallen, met de stoel schuif of muziek heb aan staan op een normaal volume.Het is een normale vraag en daar kan je ook normaal op antwoorden al dan niet
Alle reacties Link kopieren
Als ik af en toe geluiden hoor is dat echt geen probleem, maar als ik de hele dag de lift hoor en mensen hoor praten bij de lift is dat minder prettig. Dus vandaar dat ik vraag naar ervaringen. dat mensen mij panisch vinden dat mag en geen enkel probleem maar dat is niet mijn vraag. Er zijn dus mensen die blijkbaar alles horen en mensen die vrijwel niets horen, dus er zit een groot verschil in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven