Gek van de hitte, welke mobiele airco?

02-07-2015 09:59 24 berichten
Na een paar nachten zeer slecht slapen (vannacht tot 5u wakker) en met het oog op de voorlopig aanhoudende warmte gaan we vandaag een mobiele airco kopen. Elke graad die zo'n kreng kan afkoelen is weer mooi meegenomen.



Het gaat om de slaapkamer, 12m2 met twee kleine kantelraampjes.

Oud en slecht geisoleerde bovenwoning, huurhuis waar we niet heel lang meer zitten dus we gaan niet investeren.



Waar moet ik op letten en welke kunnen jullie aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een goedkope gekocht en hij doet wat hij moet doen!

Vooral op letten ook dat hij niet te lawaaierig is!
Alle reacties Link kopieren
en kijk ook even bij de kringloop, ik heb laatst daar een aantal zien staan voor weinig geld. Kun je het bespaarde geld gebruiken voor een lekkere koele fles wijn. Sterkte met de hitte
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega heeft voor de receptie deze gekocht



http://www.ventilatorstor ... 9859/eurom-aircooler.html



Gaat koud water in. Zoek op aircooler als je het goedkoop wilt houden. Een airconditioning kan echt de temp goed verlagen naar stabiele 18 graden bijvoorbeeld. Dan heb je echter wel een grotere portemonnee nodig en de mogelijkheid om een grote slang naar buiten te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je blij mag zijn met wat je nog kunt vinden: gisteren was ik in de lokale Hornbach en er stonden nog ongeveer 7 ventilators en een drietal airco's ...

als je het ding dus snel in huis wil hebben, kun je niet meer al te kritisch zijn

ook bij bol staat bij veel artikelen al "tijdelijk niet meer leverbaar"
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Wil je een waterkoeler of een echte mobiele airco?
Airco's komen in verschillende prijzen en vaak is het zo dat hoe goedkoper hoe kleiner het aantal m3 dat ze kunnen koelen. Let dus vooral op de capaciteit van de airco.



Een slaapkamer van 12m2 is pakweg 30tot 35m3, dat is voor de goedkoopste airco's op het randje.

Houd er inderdaad rekening mee dat je een slang naar buiten moet kunnen gooien, die hebben een flinke diameter. Groter dan die van een droger in elk geval.



Ik heb zelf een mobiele airco voor mijn woonkamer. Qua capaciteit net op het randje en dat merk ik, het maximale verschil tussen airco aan en uit is een graad of 3. Voor mij voldoende om het de moeite waard te maken, maar bij een volgende keer zorg ik dus voor wat overcapaciteit zodat de airco zijn werk beter kan doen.
anoniem_160762 wijzigde dit bericht op 02-07-2015 10:29
Reden: Rekenfout gemaakt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een van Delonghi een Pinguino, typenummer weet ik niet maar hij zat qua prijs net iets onder de 400 euro. Hij heeft een plat uiteinde aan de slang dus het raam hoeft maar op een kier van 10 cm op te staan. We hebben een plat dak en ik vind het de beste aanschaf die we voor ons huis hebben gedaan. Had het vannacht zelfs even frisjes en heb onder een deken geslapen.



We hebben er inderdaad wel een gekocht met een grotere capaciteit dan het formaat van de slaapkamer, ongeveer het dubbele.

Maar ik denk dat je vast niet de enige bent met dit idee en dat het meer een kwestie is van kijken wat ze nog hebben staan.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Een airco maakt behoorlijk wat herrie. Wij hebben een plafondventilator boven het bed, in een andere ruimte een airco. Dus met beiden ervaring. Ik heb een grote voorkeur voor een ventilator. De airco hebben wij inmiddels vervangen voor een ventilator.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat je een slang naar buiten moet gooien. Dan moet je dus een raam openzetten. Zo tegenstrijdig met een airco.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kan je straks niet slapen van het geluid van die airco. Die mobiele dingen geven aardig wat geluid.
quote:Kippenmama schreef op 02 juli 2015 @ 10:17:

Mijn collega heeft voor de receptie deze gekocht



http://www.ventilatorstor ... 9859/eurom-aircooler.html



Gaat koud water in. Zoek op aircooler als je het goedkoop wilt houden. Een airconditioning kan echt de temp goed verlagen naar stabiele 18 graden bijvoorbeeld. Dan heb je echter wel een grotere portemonnee nodig en de mogelijkheid om een grote slang naar buiten te krijgen.Airco heeft wel de voorkeur. Gaat die grote slang dan gewoon door het raam?
quote:belgali schreef op 02 juli 2015 @ 10:20:

ik denk dat je blij mag zijn met wat je nog kunt vinden: gisteren was ik in de lokale Hornbach en er stonden nog ongeveer 7 ventilators en een drietal airco's ...

als je het ding dus snel in huis wil hebben, kun je niet meer al te kritisch zijn

ook bij bol staat bij veel artikelen al "tijdelijk niet meer leverbaar"We gaan online bestellen, maar gaat inderdaad hard. Niet gek natuurlijk met deze temperaturen.
quote:Yasha schreef op 02 juli 2015 @ 10:27:

Airco's komen in verschillende prijzen en vaak is het zo dat hoe goedkoper hoe kleiner het aantal m3 dat ze kunnen koelen. Let dus vooral op de capaciteit van de airco.



Een slaapkamer van 12m2 is pakweg 30tot 35m3, dat is voor de goedkoopste airco's op het randje.

Houd er inderdaad rekening mee dat je een slang naar buiten moet kunnen gooien, die hebben een flinke diameter. Groter dan die van een droger in elk geval.



Ik heb zelf een mobiele airco voor mijn woonkamer. Qua capaciteit net op het randje en dat merk ik, het maximale verschil tussen airco aan en uit is een graad of 3. Voor mij voldoende om het de moeite waard te maken, maar bij een volgende keer zorg ik dus voor wat overcapaciteit zodat de airco zijn werk beter kan doen.Dank voor deze tip, kan ik wat mee! Heb je er een met een slang die je uit het raam hangt?
Alle reacties Link kopieren
Zie ze nog maar eens te krijgen nu...



Wij waren gisteren op zoek naar een zwembad. Hebben uiteindelijk iets anders (duurders) gekozen omdat er ook na 5 bouwmarkten vrijwel niks meer te krijgen was. Mensen die binnen kwamen voor een airco kregen hetzelfde te horen: "we hebben er meerdere binnen gehad maar ze zijn ook met zo snel weer verkocht vandaag..."



Mijn tip: ga nu, en niet eind van de dag.
quote:Greenback schreef op 02 juli 2015 @ 10:43:

Waarschijnlijk kan je straks niet slapen van het geluid van die airco. Die mobiele dingen geven aardig wat geluid.De ventilator die we nu hebben brult echt als een malle. Ik doe oordoppen in en dan gaat het wel.
Houd er wel rekening mee dat een mobiel airco echt heel veel energie kost. Hier staat er een maar hij wordt zelden gebruikt want het bleek wel erg veel te kosten en dan ook nog steeds dat gedoe met de slang die naar buiten moest en de herrie die dat ding maakt. Heb hier gewoon een ventilator staan, is wat goedkoper en minder herrie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zibro mobiele airco met veel te veel vermogen voor de slaapkamer. Resultaat: binnen 2 uur is het 15graden kouder op de slaapkamer. (Slecht geïsoleerd bovenhuis, met ramen op het zuiden dus ook echt nodig)

Inderdaad slang het raam uit, die blaast nl hete lucht. Ik leg hem onder het gordijn door uit het open raam (stukje) werkt prima!
quote:DeKenau schreef op 02 juli 2015 @ 10:52:

[...]





Dank voor deze tip, kan ik wat mee! Heb je er een met een slang die je uit het raam hangt?Ik heb de slang uit de deur, want geen raam dat open kan in mijn woonkamer. Heb inderdaad wel een soort mond op het eind van de slang, waardoor de deur echt maar op een kiertje moet. Maar heb ze ook zonder zo'n verloopstuk gezien. Ik houd mijn gordijnen verder gewoon dicht, dat houdt de warmte die door de deur komt ook nog enigszins tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gisteren een gekocht bij de Media Markt ze hadden enkel nog 6 Pinguino's van De Longhi (¤ 498) en een paar goedkopere waterkoelers van Tristar. Bij de BCC hadden ze helemaal niets meer en voorlopig ook niet leverbaar.



Toen ik bij de BCC was geweest en terugliep naar de Media Markt, stonden er nog 4 Pinguino's, binnen 5 minuten dus 2 verkocht, dus heb ik er maar snel eentje aangeschaft. Maar ik kreeg het gisteren niet koeler dan 26 graden in mijn huis, het is hier altijd bloedheet binnen. Zo vervelend, bij mijn moeder in huis is het lekker koel, maar hier, zelfs met airco niet uit te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit zin om hem te gaan pakken. Als ik hem uit de inloopkast heb gereden dan moet er plaats worden gemaakt bij het raam, er moet een raamstuk worden opgehangen, slang erin, en dan wordt het af en toe 21 graden ja. En een stroom dat dat kost! Met veel minder moeite geef je een kleun op de ventilatorknop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je geen raamstuk hebt dan krijg je ook gedoe met insecten die je huis in komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je mobiele airco koopt met zo’n slang is het wel noodzakelijk om het open raam zoveel mogelijk af te schermen. Onze buren hebben ook een mobiele airco maar zij hebben de gordijnen open en het raam wagenwijd openstaan dan werkt het natuurlijk voor geen meter. Wij houden de gordijnen dicht met wasknijpers zodat alleen de slang er tussen past en op het kozijn hebben we een haakje geplaatst zodat het raam niet verder open gaat dan de dikte van de slang.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven