GEK van de kattenharen

13-04-2015 11:41 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Allemaal,



We hebben thuis een kat en deze is ontzettend aan het verharen omdat hij zijn "wintervacht" kwijt raakt op het moment.

We worden er helemaal gek van en het borstelen helpt niet!



Heeft er iemand nog een gouden tip?? (buiten het elke dag borstelen!)



Ik hoor het heeeeeel graag :-)

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Elke dag stofzuigen. Iets anders is er niet.

Ik heb er 5 rondlopen, kun je nagaan
Alles komt goed, alleen de rest niet
Borstelen zorgt toch juist voor meer haar?
Alle reacties Link kopieren
Ik borstel ze nooit, heeft toch geen zin.

Alleen elke dag stofzuigen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met elke dag borstelen. Na een paar weken zul je merken dat het verharen minder wordt.

Is dat niet zo dan even serieus naar de kwaliteit van de voeding kijken of de dierenarts laten onderzoeken of gisten/schimmels een oorzaak zijn.
snowdogs wijzigde dit bericht op 13-04-2015 11:45
Reden: typefout
% gewijzigd
Ik neem ze af en toe af met een natte lap.
Ik borstel ze niet, elke dag stofzuigen en ik heb altijd van die kledingrollers in huis, doe ik ook de plekjes waar ze graag zitten mee.
Alle reacties Link kopieren
Schei uit. Ik word er ook naar van. Ben iedere dag in de weer met de stofzuiger. En de kat neem ik af met zo'n plakborstel Vind 'ie heerlijk.

Maar het is dweilen met de kraan open. Doe je niks aan, en het gaat voorbij.
Nja, de gouden tip is de kat wegdoen



Verder:

- plakrollers voor kleding en meubels

- niet te vaak borstelen

- met een natte borstel borstelen. Ik heb zelf zo'n siliconenborstel die ik steeds natmaak

- naast stofzuigen met een Swiffer door het huis gaan. Dat trekt de haren aan en blaast niet aan de achterkant alle nog niet opgezogen haren de kamer door
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 13 april 2015 @ 11:52:

Nja, de gouden tip is de kat wegdoen
Alle reacties Link kopieren
1x per 2 weken borstelen met de `ferminator`. Geweldige kam.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het enige wat hier helpt om de bank weer haarvrij te krijgen is eroverheen wrijven met van die latex handschoentjes. Erg bevredigend ook :p
Alle reacties Link kopieren
Toch zou iedere dag in de ochtend en in de avond echt wel moeten helpen. Verder is er weinig aan te doen hé. Volgende keer een naaktkat nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 13 april 2015 @ 11:52:

Nja, de gouden tip is de kat wegdoen



Verder:

- plakrollers voor kleding en meubels

- niet te vaak borstelen

- met een natte borstel borstelen. Ik heb zelf zo'n siliconenborstel die ik steeds natmaak

- naast stofzuigen met een Swiffer door het huis gaan. Dat trekt de haren aan en blaast niet aan de achterkant alle nog niet opgezogen haren de kamer doorik las " naakt" stofzuigen ja dan heb je igg geen haren op je kleding
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 13 april 2015 @ 11:45:

Stoppen met elke dag borstelen. Na een paar weken zul je merken dat het verharen minder wordt.

Is dat niet zo dan even serieus naar de kwaliteit van de voeding kijken of de dierenarts laten onderzoeken of gisten/schimmels een oorzaak zijn.Hoezo stoppen? ze moeten die vacht toch kwijt en zo haal je de haren die los zitten er vast uit.
Alle reacties Link kopieren
Furminator kopen op internet (ff wat sites vergelijken, zit erg veel prijsverschil in) en 'm daar even een paar keer per week mee kammen. Scheelt ontzettend veel. Ook voor honden en paarden uitstekend te gebruiken, en in verschillende maten te krijgen.
Dit soort topics zorgen ervoor dat ik een beetje minder verdrietig ben dat ik geen kat heb
quote:beetjegek schreef op 13 april 2015 @ 12:02:

[...]



ik las " naakt" stofzuigen ja dan heb je igg geen haren op je kleding
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 13 april 2015 @ 11:51:

Schei uit. Ik word er ook naar van. Ben iedere dag in de weer met de stofzuiger. En de kat neem ik af met zo'n plakborstel Vind 'ie heerlijk.

Maar het is dweilen met de kraan open. Doe je niks aan, en het gaat voorbij.Hahaha! Mijne ook! Ben blij te lezen dat mijn kat niet als enigste die afwijking heeft En tjsa, inderdaad elke dag Swifferen en de plakroller naast op de kat ook op de bank, stoel/kleedje waar ze ligt gebruiken :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 13 april 2015 @ 12:09:

Furminator kopen op internet (ff wat sites vergelijken, zit erg veel prijsverschil in) en 'm daar even een paar keer per week mee kammen. Scheelt ontzettend veel. Ook voor honden en paarden uitstekend te gebruiken, en in verschillende maten te krijgen.Furminator mag je maar 1x in de 2 weken gebruiken maar dat is ook echt genoeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat er een gouden tip is voor kattenharen overlast..

Ja, volgende keer een cornisch rex of naaktkat nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 13 april 2015 @ 12:21:

Denk niet dat er een gouden tip is voor kattenharen overlast..

Ja, volgende keer een cornisch rex of naaktkat nemen

Met naaktkat moet je weer constant badderen anders zit alles onder dat huidvet.

Dan heb ik liever haren.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingpong schreef op 13 april 2015 @ 12:20:

[...]





Hahaha! Mijne ook! Ben blij te lezen dat mijn kat niet als enigste die afwijking heeft En tjsa, inderdaad elke dag Swifferen en de plakroller naast op de kat ook op de bank, stoel/kleedje waar ze ligt gebruiken :-)





Leuk, nog één!
Ochja, het begint vroeg dit jaar maar hopelijk loopt de rui niet zo laat als vorig jaar....

Er is helaas nix voor...alleen de kat scheren ;)

Heb in de loop der jaren niet gemerkt dat borstelen nou positief of negatief bijdraagt....
Bezoekje aan de trimsalon? Halen ze alle onderwol uit de vacht en heb je geen last meer van rondvliegende haren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven