GEK van de kattenharen

13-04-2015 11:41 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai Allemaal,



We hebben thuis een kat en deze is ontzettend aan het verharen omdat hij zijn "wintervacht" kwijt raakt op het moment.

We worden er helemaal gek van en het borstelen helpt niet!



Heeft er iemand nog een gouden tip?? (buiten het elke dag borstelen!)



Ik hoor het heeeeeel graag :-)

Thanks!
De kat stofzuigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Audrey-Parker schreef op 13 april 2015 @ 12:27:

[...]



Met naaktkat moet je weer constant badderen anders zit alles onder dat huidvet.

Dan heb ik liever haren.Gatsie !!! inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 13 april 2015 @ 12:40:

De kat stofzuigen? Als ik de stofzuiger al pak rent hij naar zijn verstop plek, geen optie dus!
Of zo'n bladblazer! Goed mikken en een raam open zetten voor alle haren Je kan ook de poes stiekem scheren wanneer die even 5 minuten comateus ligt.

(Ja dit zijn allemaal opties die ik momenteel overweeg met onze ruiende poes x-D)
Haha, mijn man grapt dat ook altijd als hij zich gaat scheren. 'Zal ik gelijk de kat even meenemen?'
Zo'n rubberborstel voor kleding en meubels, en een rubberbezem voor de rest! Met zo'n bezem hoef je al minder te stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Jaloers op iedereen die zegt dat het maar tijdelijk is, hier een kat die het hele jaar door gigantisch verhaart
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Scheren is een optie maar er is geen enkele kat die dat toelaat, tenzij onder narcose. Binnenkatten verharen het hele jaar door. Ik had ook een binnenkat, als het heel erg was pakte ik een vochtige zeem en daarmee ging ik over haar vacht, dan kwam er echt een heleboel uit.
verba volant, scripta manent.
quote:-tinkerbell- schreef op 13 april 2015 @ 12:53:

Jaloers op iedereen die zegt dat het maar tijdelijk is, hier een kat die het hele jaar door gigantisch verhaart



Moet je dan niet eens kijken naar zijn voeding ofzo?



Mijn (langharige) kat is nu ook aan het verharen en inderdaad, om gek van te worden. Ik heb het gevoel dat ik voor jan lul stofzuig want ik heb niet erg veel eer van mijn werk. Ik ga dus ook maar alle tips van hier toepassen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 april 2015 @ 11:57:

1x per 2 weken borstelen met de `ferminator`. Geweldige kam.Ik lees op zooplus best wat reviews dat deze kam de vacht van de kat kapot maakt. Heb jij daar geen last van?
Je kan de kat ook in bad doen. .



(oke ik hou nu op met geweldige-ideeën-in-theorie-maar-slecht-in-de-praktijk te geven)
quote:Krullevaer schreef op 13 april 2015 @ 13:06:

[...]





Ik lees op zooplus best wat reviews dat deze kam de vacht van de kat kapot maakt. Heb jij daar geen last van?Mijn dierenarts en pension annex trimmer raden die furminator ook af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 13 april 2015 @ 13:01:

[...]





Moet je dan niet eens kijken naar zijn voeding ofzo?



Mijn (langharige) kat is nu ook aan het verharen en inderdaad, om gek van te worden. Ik heb het gevoel dat ik voor jan lul stofzuig want ik heb niet erg veel eer van mijn werk. Ik ga dus ook maar alle tips van hier toepassen.Kat staat onder controle van de dierenarts en krijgt ook voeding die daar wordt verkocht dus neem aan dat dat het probleem niet is. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat kat niet buiten komt en dus niet lekker door de struiken kan rausen om daar zijn haren kwijt te raken. Dus gebeurt dat op mijn bank, vloer, aanrecht, tafel, bed etcetc.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 13 april 2015 @ 13:30:

Je kan de kat ook in bad doen. .



(oke ik hou nu op met geweldige-ideeën-in-theorie-maar-slecht-in-de-praktijk te geven)Ik vind ze allemaal origineel bedacht maar ik denk inderdaad dat ik ze niet ga toepassen! hahaha
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kammen met een middelfijne kam? Mijn kat zaliger vond het heerlijk, zodra ze zag dat ik haar kam pakte kwam ze aanstormen maar er zijn natuurlijk ook katten die er een gruwelijke hekel aan hebben.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 13 april 2015 @ 13:30:

Je kan de kat ook in bad doen. .



(oke ik hou nu op met geweldige-ideeën-in-theorie-maar-slecht-in-de-praktijk te geven)Een kat in bad doen is vragen om een slagaderlijke bloeding. Mijn kat donderde per ongeluk een keer in het bad, ze kwam altijd gezellig naast me zitten op de rand, tsja, beetje glad. Ik zat onder de krassen, kwaaie kat die me drie dagen negeerde maar wel lekker rook, ze heeft zich nog nooit zo vaak gewassen als na dat onvrijwillige bad.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gelukk dat we een kat hebben die niet of nauwelijks verhaart. Mijn ouders zijn ook blij, want mijn zwaar allergische vader kan bij ons wel snottervrij zitten. Geen idee wat voor merk kat het is, ze komt uit het asiel.

Maar, wat ze onwijs lekker vindt, is om geborsteld te worden met een krulspeld, je weet wel die plakdingen, soort van klittenbandmateriaal. (jaja, mijn kinderen hebben dat uitgevonden) En ondanks dat ze dus nauwelijks haar verliest, blijft er in die krulspeld wel aardig wat pluis zitten. Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn, naast de plakroller.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 13 april 2015 @ 14:35:

[...]





Kat staat onder controle van de dierenarts en krijgt ook voeding die daar wordt verkocht dus neem aan dat dat het probleem niet is. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat kat niet buiten komt en dus niet lekker door de struiken kan rausen om daar zijn haren kwijt te raken. Dus gebeurt dat op mijn bank, vloer, aanrecht, tafel, bed etcetc. Een binnenkat verhaart het hele jaar, juist doordat hij niet buiten komt. Verder de kat afstofzuigen (als hij dat toelaat) en af en toe kammen.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik mee zit, haren in textiel. Ik gebruik van die microvezeldoekjes om de haren mee op te nemen, dweilen dus, maar als ik die was, komen de haren overal in te zitten. En dan bedoel ik vooral keukengoed want dat was ik apart van gewone kleding. Mijn theedoeken zitten vol haren, aaarrgh! Uitkloppen helpt maar tot zover. En laatst heb ik veel truien gewassen en die zitten nu ook vol haren. Ze zijn voornamelijk rood en wit dus erg opvallend. Ik doe soms plakband om mijn handen en plak de haren van kleding. Maar nu hebben ik echte meters plakband nodig! Handig hoor, microvezeldoekjes, niet dus. Ik denk dat ik maar weggooidoekjes ga kopen. Vind ik minder milieuvriendelijk maar dit is ook niks. Swifferdoekjes ofzo. Heb je die ook om dingen mee af te nemen?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Dat soort doekjes zijn er wel hoor gladoortje74, van AH heten ze hygiënische doekjes en de duurdere merken hebben het vast ook wel.
Ik heb binnenkatten maar ze verharen nu toch een stuk meer dan anders hoor! Gek word ik ervan want al een uur na het stofzuigen vliegen de dotten haar alweer in het rond. Borstelen helpt ook niet echt. Bovendien vreet onze terrorkitten je op als je te lang borstelt dus die moet in etappes. Grote kater niet, die gaat er lekker voor op zijn rug liggen, alle poten wijd
Alle reacties Link kopieren
Die van mij verharen altijd enorm (heb 2 langharen). Bij voorkeur als ik net gestofzuigd heb.
quote:MarianneDavids schreef op 13 april 2015 @ 15:01:

[...]





Een kat in bad doen is vragen om een slagaderlijke bloeding. Mijn kat donderde per ongeluk een keer in het bad, ze kwam altijd gezellig naast me zitten op de rand, tsja, beetje glad. Ik zat onder de krassen, kwaaie kat die me drie dagen negeerde maar wel lekker rook, ze heeft zich nog nooit zo vaak gewassen als na dat onvrijwillige bad.Yup . Mijn poes heeft eens onder de douche gestaan, had niet gezien dat ze in de kabine was geglipt en zodoende ging de kraan open. Ze heeft me heel beschuldigend van onder het logeerbed zitten aanstaren en ik mocht de rest van de dag niet in haar buurt komen. Hielp waarschijnlijk ook niet dat ik de slappe lach had gekregen
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 13 april 2015 @ 15:48:

[...]





Yup . Mijn poes heeft eens onder de douche gestaan, had niet gezien dat ze in de kabine was geglipt en zodoende ging de kraan open. Ze heeft me heel beschuldigend van onder het logeerbed zitten aanstaren en ik mocht de rest van de dag niet in haar buurt komen. Hielp waarschijnlijk ook niet dat ik de slappe lach had gekregen Hahaha er bleef zeker geen kat meer over?
quote:Ceci schreef op 13 april 2015 @ 15:51:

[...]



Hahaha er bleef zeker geen kat meer over? Kapitein Pluisbuik was ineens minder pluizig ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven