Gekleurde was bij elkaar?

23-05-2016 12:13 74 berichten
Wij hebben hier een wit/grijze was, een donkere was, handdoekenwas en waar het om gaat: een roze/paars/oranje was en een groen/blauwe was.



Kan ik die laatste twee eigenlijk gewoon bij elkaar gooien? Het zijn wel felle kleuren van ieder. Maar beide wassen apart is zo weinig. De één een halve trommel (8 kilo trommel) en de ander een kwart.
Alle reacties Link kopieren
Ik was alle kleuren door elkaar gaat tot nu toe prima. Het enige waar ik rekening mee houd is dat als iets erg nieuw is, ik het wel met meer van dezelfde kleur probeer te doen ivm afgeven. Maar als het allemaal al vaker gewassen is kan het prima bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat doe ik hier heel vaak..was wel maar op 30/40 graden omdat jet bovenkleding..doe er vaak een colorcatch doekje bij..
Alle reacties Link kopieren
Oh, en blauw/groen prop ik als het zo uit komt nog regelmatig bij een donker was, ook nooit een probleem geweest
Ik gooi alles bij elkaar als ik weet dat rood niet meer lekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een slechte huisvrouw en gooi praktisch alles bij elkaar, net wat er in de wasmand ligt:



Handdoeken en gewone kleding - 40 graden

Handdoeken en sportkleding - 60 graden

Beddengoed, keuken- en handdoeken - 60 graden en eens in de zoveel tijd op 90 graden
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf de het blauwe en groene bij de donkere was en de rode was echt apart. Mijn blauwe en groene was is namelijk toch vrij donker dus daarom bij de donkere was. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is? Ik heb dan inderdaad weinig van de rode was maar dat is dan maar zo, ik doe het echt apart anders lopen de kleuren door elkaar.
Ik gooi ze wel altijd bij elkaar, maar weet dan ook zeker dat de shirts niet afgeven tijdens het wassen. Hier doen wij de roze shirts ook nog wel eens bij de lichte was en de blauwe shirts bij een donkere was
Ik doe dat wel, maar met color catch doekjes (van de Action).
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan prima bij elkaar. Zelf doe ik alle gekleurde was bij elkaar.



Ik vind het wel opvallend dat je grijze was samen met wit wast terwijl je zo van het scheiden bent.



Grijs zou ik dan eerder bij de donkere was doen en wit echt apart wassen.
quote:Dormouse schreef op 23 mei 2016 @ 12:15:

Ik was alle kleuren door elkaar gaat tot nu toe prima. Het enige waar ik rekening mee houd is dat als iets erg nieuw is, ik het wel met meer van dezelfde kleur probeer te doen ivm afgeven. Maar als het allemaal al vaker gewassen is kan het prima bij elkaar.Zo doe ik dat dus ook
Alle reacties Link kopieren
Alle kleding die donkerder is dan lichtgrijs, heet hier 'donkerbonte was' en wordt tegelijk gewassen. Dus ook rood, zwart, blauw, groen, bruin. Nog nooit problemen mee gehad.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 12:17:

Ja hoor dat kan prima bij elkaar. Zelf doe ik alle gekleurde was bij elkaar.



Ik vind het wel opvallend dat je grijze was samen met wit wast terwijl je zo van het scheiden bent.



Grijs zou ik dan eerder bij de donkere was doen en wit echt apart wassen.Doe ik ook, van dat licht gemeleerde grijs, draagt zoon heel veel, gaat bij de witte was met wasmiddel voor de witte was. Dan blijft het grijs mooi fris.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi alle gekleurde was bij elkaar. Alleen nieuwe kleding was ik de eerste keer apart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 23 mei 2016 @ 12:18:

[...]





Zo doe ik dat dus ooky

Wel zo makkelijk he? Scheelt ook dat we bijna alleen maar spijkerstof/blauw/grijs/wit/zwart dragen. Een gekleurde was heb ik maar een keer in de een a twee weken (wat gekleurd kinderspul, wat t-shirts, sportkleding en bonte handdoeken). Als dat op kleur zou moeten zou ik voor twee shirts een rode was oid moeten doen
Ik gooi alle kleuren bij elkaar. Grijs doe ik waar het het beste past, of bij donker of bij kleur, niet bij wit (wit wasmiddel bleekt). Bij donker doe ik ook gerust kleuren die wat donkerder zijn.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 12:17:

Ja hoor dat kan prima bij elkaar. Zelf doe ik alle gekleurde was bij elkaar.



Ik vind het wel opvallend dat je grijze was samen met wit wast terwijl je zo van het scheiden bent.



Grijs zou ik dan eerder bij de donkere was doen en wit echt apart wassen.Dit doe ik ook. Een donkere (zwarte) was, een witte was en een gekleurde was. Ik heb nog nooit gehad dat de kleuren afgaven op andere kledingstukken. Als iets heel felgekleurd en nieuw is was ik het meestal de eerste keer wel apart, of een keertje mee met de (tevens gekleurde) handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wekelijks een zwarte en een gekleurde was. We hebben niets wits, dus dat hoef ik ook niet apart te wassen. In die gekleurde was gaan dus alle (lichte) kleuren bij elkaar; donkere kleuren gaan vaak ook mee in de zwarte was, net hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi letterlijk alles bij elkaar en af en toe was ik beddengoed, handdoeken en ondergoed op 60/90 graden.
test
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 23 mei 2016 @ 12:22:

[...]



Doe ik ook, van dat licht gemeleerde grijs, draagt zoon heel veel, gaat bij de witte was met wasmiddel voor de witte was. Dan blijft het grijs mooi fris.Je grijze kleding wordt misschien wel fris. Maar je witte was krijgt hierdoor een grauwe sluier. Daarom wordt aangeraden alleen maar witte was met wit te wassen.
quote:Dormouse schreef op 23 mei 2016 @ 12:24:

[...]

y

Wel zo makkelijk he? Scheelt ook dat we bijna alleen maar spijkerstof/blauw/grijs/wit/zwart dragen. Een gekleurde was heb ik maar een keer in de een a twee weken (wat gekleurd kinderspul, wat t-shirts, sportkleding en bonte handdoeken). Als dat op kleur zou moeten zou ik voor twee shirts een rode was oid moeten doen Ja echt makkelijk. Het is zelfs zo erg dat ik soms donker ondergoed bij de lichte was gooi. Het is nog nooit fout gegaan
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat rood/groen/blauw/roze/oranje enz. gewoon bij elkaar en het is maar 1 keer doorgelopen. En dat was ook gebeurt als ik groen en blauw bij elkaar had gedaan. Het ging namelijk om een groene broek die afgegeven had op een shirt met grote blauwe bloemen al over en een witte achtergrond. Dat wit was groenig geworden. Het shirt was meer blauw dan wit, dus paste ook niet in de lichte was.



Ik heb: Witte was (handdoeken, wit katoenen ondergoed, keukendoeken) 95 graden

Spijkerbroeken 40 graden

Bonte was 40 graden

Werkkleding man 60 graden

lichte was 40 graden (wit/lichtblauw/lichtgrijs/licht groen/pastelkleurtjes)
Alle reacties Link kopieren
Ik was nieuw kleding apart tot ik zeker weet dat het niet meer afgeeft. Daarna alle bovenkleding bij elkaar op 30 graden, behalve eens in de zoveel tijd een witte was met witwasmiddel.
quote:sugarmiss schreef op 23 mei 2016 @ 12:17:

Ja hoor dat kan prima bij elkaar. Zelf doe ik alle gekleurde was bij elkaar.



Ik vind het wel opvallend dat je grijze was samen met wit wast terwijl je zo van het scheiden bent.



Grijs zou ik dan eerder bij de donkere was doen en wit echt apart wassen.



Wit en grijs zijn praktisch hetzelfde (mijn inziens), anders zou ik nóg een halfvolle trommel hebben. Grijs bij donker: ammenooitniet.



quote:hadda schreef op 23 mei 2016 @ 12:37:

[...]





Je grijze kleding wordt misschien wel fris. Maar je witte was krijgt hierdoor een grauwe sluier. Daarom wordt aangeraden alleen maar witte was met wit te wassen.Nog nooit gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen nieuwe kleding was ik de eerste keren apart. Daarna alles samen behalve witte was en handdoeken&ondergoed op 90°.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven