Gele (rook) muren, verhuizen. Goedkope makkelijke opties?

30-04-2017 09:49 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit het juiste topic is maar goed.



Ik ga binnenkort verhuizen en mijn muren zijn niet helemaal wit meer. Wat gele vlekken hier en daar. Ben bang dat de huurbaas en/of nieuwe bewoner hier niet zomaar mee akkoord gaat.

Nu heb ik niet zo heel veel zin om dit met dure verf te gaan witten. Het gaat om een kleine studio appartement maar dan nog, verven is niet mijn hobby:P



Zijn er makkelijke, goedkopere opties ?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de muren witten. Witte verf bij de action is niet zo duur. Waarom vind je het normaal om dat het probleem van de nieuwe bewoners te maken?!
Internagelaktisch
De huurbaas aanbieden de verf te betalen?
Sint Marcs........wel met handschoenen want is agressief spul. Daarmee kun je de muren poetsen en die vlekken wegkrijgen.





En voor je in je nieuwe huis gaat wonen stoppen met roken om ditzelfde in de toekomst te voorkomen. Je ziet hoe vies het is. Wat het met je muren doet doet het vele malen erger met je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Emmer latex van de Action en een muurroller kopen.

Zelf doen is leuker dan je vermoedt.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik er niet zoveel zin aan heb en dat ik een makkelijke optie zoek.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken met st mark. Kun je bij de gamma kopen. Daarmee hebben we de muren van het huis van m'n ouders schoongemaakt, en de viezigheid kwam er af
Huh????

Ik heb altijd zelf de muren (en houtwerk) van mijn nieuwe woning moeten verven. Nog nooit meegemaakt dat de oude bewonder dat voor mij had gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties zo snel.



Troeteltje is dat St Marcs (zo goed als) geurloos? Of komt hier echt een hele sterke geur van af? (Heb wat ventilatie-problemen hier. )
Alle reacties Link kopieren
Saint Marcs is helemaal niet agressief, soft spulletje. Denk ook niet dat het veel doet aan nicotinevlekken.

Wat staat er in je huurcontract over opleveren? Meestal moeten de muren overschilderbaar opgeleverd worden, dus volgens mij hoef je er dan niet veel aan te doen. Jammer voor de nieuwe huurders dat ze in een doorgerookt huis komen, maar of je de muren wel of niet schildert verandert daar ook niet zo heel veel aan..
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken is waarschijnlijk net zoveel werk als latexen. En je loopt ook nog de kans dat je alsnog moet gaan latexen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het bij een woning-stichting inderdaad niet hoeft. Maar bij een makelaar moet je vaak wel de muren wit afleveren.
Persoonlijk zou ik het niet verven als je huurbaas daar niet om vraagt. De kans is namelijk groot dat de nieuwe bewoner het anders alsnog verft, omdat het niet zijn/haar gekozen kleur is. Kortom, dan staan er twee keer mensen te verven. Ik zou dus even overleggen hoe je het mag opleveren met de huurbaas!
Alle reacties Link kopieren
En St Marcs ruikt heel lekker, naar dennenbos, maar niet sterk. Dus daar hoef je het inderdaad niet voor te laten.
Alle reacties Link kopieren
Als je bewust ervoor kiest om binnen te roken en daarmee de muren te "vergelen" zul je gewoon je verantwoording moeten nemen om het zo goed mogelijk te herstellen met goede verf, vind ik. Dus niet goedkope verf. Om van het achtergrbleven luchtklimaat in de woning nog maar niet eens te spreken..
Goede vraag....weet ik eerlijk gezegd niet meer of het geurloos is. Volgens mij ruikt het niet echt. Wel is het echt heel heftig voor je huid. Dus de tip van de latex handschoenen echt niet over het hoofd zien aub. Het is onverdund en verdund bruikbaar. Met 1 fles zul je genoeg hebben. Je zult zien dat de gele aanslag als sneeuw voor de zon oplost.



Het is heel hardnekkig spul, zowel St. Marcs als die nicotineaanslag. Ik ben ooit gaan wonen in een appartement alwaar ik eerst alles met dat spul moest schoonmaken alvorens ik de boel kon verven zonder dat de aanslag door de verf heen piepte. Zegt genoeg denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huurcontract verwijst naar het Besluit Kleine Herstellingen:



http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01



Hier staat:

a. het witten van binnenmuren en plafonds en het schilderen van binnenhoutwerk en zonodig het behangen van de binnenmuren;
Ik zou even informeren hoe of wat. Mijn ervaring is namelijk dat je zonder goed schoonmaken en dure(!) vlekfixerende verf nicotine er helemaal niet onder krijgt met een laagje goedkope Action-latex.
Weet niet of jij dan iets anders bedoeld Moosey. Het St. Marcs dat ik ken en heb gebruikt was echt heel agressief voor huid. En iets te lang erin laten weken had tot gevolg dat het kon zijn dat je het product beschadigde.



Dennengeur zegt mij niets. Misschien zijn er inmiddels mildere vormen in de handel met geurtjes voor huis tuin en keukengebruik?
quote:Maaique schreef op 30 april 2017 @ 09:50:

Gewoon de muren witten. Witte verf bij de action is niet zo duur. Waarom vind je het normaal om dat het probleem van de nieuwe bewoners te maken?!Rookvlekken komen daar dwars doorheen. Je hebt op zijn minst albastine vlekken voorstrijk erbij nodig
quote:Moosey schreef op 30 april 2017 @ 09:57:

En St Marcs ruikt heel lekker, naar dennenbos, maar niet sterk. Dus daar hoef je het inderdaad niet voor te laten.Je hebt poeder (die bedoelt troeltje denk ik) en een mildere vloeibare variant
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens anders iets over een stoomreiniger...kan dit nog helpen/wonderen verrichten ?
Alle reacties Link kopieren
quote:jamabal schreef op 30 april 2017 @ 09:56:

Dank voor de reacties zo snel.



Troeteltje is dat St Marcs (zo goed als) geurloos? Of komt hier echt een hele sterke geur van af? (Heb wat ventilatie-problemen hier. )



Het ruikt naar dennen.

Agressief vind ik het juist helemaal niet, volgens mij is het meer ontvettend dan dat je er vlekken mee wegkrijgt



Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat iemand zijn muren wit voordat hij verhuist. Uitgezonderd koophuizen, daar doe je gewoon om een huis picobello te maken
Nou... Ik zou denken: gerookt in het huis, ventilatieproblemen... Ik zou niet zo happy zijn daar in te trekken. Goedkope latex bij de Action, doe je de volgende bewoners een groot plezier mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:jamabal schreef op 30 april 2017 @ 10:08:

Ik las ergens anders iets over een stoomreiniger...kan dit nog helpen/wonderen verrichten ?



Ik denk het niet. De vorige bewoner van mijn huurwoning was ook een roker. Ik heb alle behang van de muren af moeten halen, want gewoon witte latex erover ging niet, daar kwamen de vlekken gewoon doorheen. De muren eronder bleken ook helemaal verkleurd en stonken, dus vervolgens met speciale voorstrijk verf geschilderd om de geur/vlekken tegen te houden en daarna behang erover gedaan.



St. Marc hielp wel goed voor het schoonmaken van de verwarming en keukenkastjes etc. maar voor de muren niet omdat het het hele behang kapot maakte. Ik denk dat het vocht van de stoomreiniger ook het behang kapot maakt en anders de muren te vochtig maakt, iets wat niet handig is als je ventilatieproblemen hebt i.v.m. schimmel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven