Gelezen boeken, wat doe je ermee?

05-01-2017 15:04 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd dat er een volle boekenkast in de huiskamer staat is wel voorbij inmiddels... Bij ons zijn alle boeken naar zolder verplaatst. Maar nu wil ik de kamer opruimen en leegmaken om er een kinderkamer van te maken. Wat ga ik doen met al die planken en dozen vol boeken?!

Ik denk nu aan oud papier (te oud, of echt niet interessant), naar de kringloop?
Marktplaats? Wat voor boeken zijn het trouwens?

Ik had hetzelfde probleem toen ik ging verhuizen, maar ik ben lid van zo'n weggeefgroep op facebook. Ideaal, was er in 1 keer vanaf, en ik had iemand heel blij gemaakt
Marktplaats, kringloop, familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Weggeven. Weggooien. De haard mee aansteken. Ik heb sinds mijn ereader een metertje of tien weg gedaan op bovenstaande manieren.
Alle reacties Link kopieren
Het varieert echt van kinderboeken (die wil ik wel bewaren), maar ook literatuur (wil ik ook bewaren) en een paar flinke stapels bestsellers-van-ooit zoals thrillers. Maar ook veel romannetjes en van die Shopaholic-achtige boeken.
Ik moet er niet aan denken om mijn boeken weg te doen. Mijn boekenplanken in de woonkamer vind ik nog steeds mooi en sommige boeken lees of blader ik nog eens (in).



De boeken die ik echt niet meer lees of wil doe ik ook wel eens bij het oud papier.
Goede boeken bewaar ik. Sommige kinderboeken, zoals het grote Annie M.G. Schmidt voorleesboek, bewaar ik ook.

Tienerboeken die ik al die jaren wilde bewaren heb ik onlangs naar de kringloop gebracht. Ik hoop dat ik er daar meerdere mensen blij mee kan maken.

Verkopen doe ik soms, maar dat ligt echt aan het boek, de staat en wie de schrijver is.
Alle reacties Link kopieren
Romannetjes (bouquetreeks ed) en shopaholic achtige boeken doen het op MP volgens mij ook nog wel vrij aardig. Gewoon als pakket verkopen. Vlak voor een vakantie er op zetten wil dan nog wel eens helpen.
Ik bewaar ook geen boeken behalve kookboeken. Ik lees een boek ook nooit 2 keer. Ik geef ze weg of als ik niemand weet de papierkliko in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier zo'n huisje buiten op een paar plekken in de stad en dat is een wisselplek voor boeken. Gewoon gratis. Je kunt er langs lopen en een boek pakken, of omruilen etc. Ik doe daar een boek in en voor mijn gevoel help ik dan de mensen die geen geld hebben om zelf boeken te kopen.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik breng ze ook naar zo'n 'Boekenspot' zodat anderen ze kunnen lezen. Ik vind het een prettig idee dat een boek 'meerdere levens' heeft.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ze vaak op gratis af te halen, of op marktplaats. Of ik leg ze een voor een in de trein. Elke dag een nieuwe. Hopelijk vinden ze dan een nieuw baasje.
Alle reacties Link kopieren
Goede boeken bewaar ik sowieso, ik heb een Billy vol en als er meer bij komen moet er eerst wel iets weg. Sommige series staan ook mooi in de kast en ik herlees vaak boeken als ik echt onder de indruk ben.
Ik geniet nog elke dag van mijn boekenwand in de woonkamer hoor, ik moet er niet aan denken om ze weg te doen. Af en toe is de kast te vol, dan zet ik iets op Marktplaats en als het na een tijd nog steeds niet verkocht is breng ik het naar de kringloop. Weggooien vind ik zo zonde.
Boeken bij het oud papier? Jeetje wat zonde. Breng ze dan naar de kringloopwinkel.



Ik doe nooit boeken weg, mijn droom is een huis met grote bibliotheek
MP of FB gratis op te halen of het moeten bestsellers zijn die kan je meestal nog voor een paar euro kwijt. De rest naar de kringloop. Ik heb ze proberen te verkopen maar niemand er eigenlijk voor betalen.



Je kan zoeken naar opkopers dan krijg je 2 tientjes voor een hele doos maar heb je nog wat en ben je meteen klaar.
Ik heb alleen wat reeksen die ik echt goed vind en de Harry Potters voor mijn kinderen gehouden en in hun kamer de leukste kinderboeken... de rest weggedaan. En ben lid geworden van de bieb net als de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik breng het naar de buurtbieb.

Ik had 25m2 aan boeken. Nu mag ik 2 plankjes hebben van mezelf, de rest breng ik weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een hele stapel in de oud papier bak gedaan. Dat waren van die boeken die ik echt maar een keer hoef te lezen, zoals Kluun enzo. Er zijn wel boeken die ik bewaar, de boeken die indruk hebben gemaakt of mooie verzamelwerken. Zo heb ik de volledige zeven delen van Het Bureau van Voskuil staan, die gaan echt niet weg.



Hele dure of bijzondere boeken kun je nog proberen op sites als boekwinkeltjes.nl maar daar moet je wel geduld voor hebben. Het gaat langzaam, maar leverde nog best wat op. Heb daar wat filosofiewerken uit mijn studententijd voor een mooie prijs kunnen verkopen.



Ik heb in het verleden ook nog wel eens enkele boeken kunnen slijten bij de tweedehands afdeling van de Paagman, maar succes daar is heel wisselend. Hangt af van welk boek het is en of ze er al exemplaren van hebben. Je krijgt daar als ze ze willen hebben 2 euro per stuk voor, dus voor het geld moet je het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen maar boeken die me leuk lijken En die bewaar ik ook.

As we speak is mijn vriend bezig met mijn bibliotheekkamer te realiseren. Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Ik heb eigenlijk geen boeken die ik niet leuk vind zit ik me net te bedenken.

Boeken weggooien doe ik zeker niet...
Alle reacties Link kopieren
Naar de kringloper, of Terre des Hommes. Boeken zomaar in de oud papierbak gaat tegen mijn gevoel in. Zelfs als ik het een stom boek vind, kan ik het nog niet in de papierbak gooien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wellicht kun je ze op een weggeef pagina op facebook zetten. Weggooien kan altijd nog
Soms heb je gewoon niet de ruime om alle boeken te bewaren. Ik niet in ieder geval. En daarom ben ik ook lid van de bieb, kunnen we lekker veel lezen zonder ons huis vol te bouwen met boeken. En een consuminderdingetje.
Ik heb een hele grote boekenkast en no way dat ik die ooit wegdoe. Hij (en vooral de inhoud natuurlijk) is belangrijk voor me.

Maar soms heb ik ook boeken die ik weg wil doen. Dan laad ik een kar vol en ga naar De Slegte. Ze willen niet alles en je krijgt er niet veel voor, maar altijd nog wel wat geld. De rest naar de kringloop of bij het oud papier.
Een paar jaar geleden verkocht ik ze, maar dat loopt zo moeizaam dat ik ermee opgehouden ben. Op dr vrijmarkt raakte ik nog aardig wat kwijt voor een paar euro per stuk.

Nu geef ik ze weg of breng ze naar de kringloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven