Geluidsoverlast kleffe buren

24-06-2015 23:45 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag over of dit mag. Ik woon in een appartement. In het midden is een grote binnenplaats in buitenlucht met bankjes en tafels waar alleen mensen kunnen zitten die in dit gebouw wonen. Alle slaapkamers en ramen zijn bij die kant.Hoop dat ik het goed het uitgelegd. Nu proberen ik en de kinderen te slapen maar men is hard lachend/pratend bier aan het drinken. Je kunt er niet doorheen slapen. Is dit normaal op dit tijdstip op een woensdag? Ik wil er wat van zeggen maar hoor er al niet bij en wil niet alle buren tegen me hebben.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet het doordeweeks na 2200 stil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo hoor je er niet bij?
Alle reacties Link kopieren
Als dit de eerste keer is zou ik er nou niks van zeggen. Als dit vaker zou gebeuren zou ik er zeker wat van zeggen. Een beetje rekening met elkaar houden is niks mis mee.
vergeven en vergeten
Alle reacties Link kopieren
Je kan op een normale manier vragen of het iets rustiger kan omdat jij en je kinderen proberen te slapen. Voor het zelfde pikken ze het juist goed op en heb jij je zorgen gemaakt om niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niks te zeggen vooral omdat er gedronken is. Het is nog steeds aan de gang steeds luider, kinderen zijn gelukkig wel in slaap gevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kastjenaardemuur schreef op 24 juni 2015 @ 23:49:

Als dit de eerste keer is zou ik er nou niks van zeggen. Als dit vaker zou gebeuren zou ik er zeker wat van zeggen. Een beetje rekening met elkaar houden is niks mis mee.Dit is de eerste keer dat het doordeweeks is, in het weekend gebeurd het met mooi weer vaker maar dan heb ik er geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wat luchtiger morgen zeggen. Nu kan je niet inschatten of ze teveel gedronken hebben en idd, dan kan jouw klacht net verkeerd vallen. Met luchtig bedoel ik, Goh het was gister wel gezellig hoorde ik. Dan hun antwoord. En dan kan je netjes in jouw eigen woorden zeggen dat het alleen zo vervelend was dat jij en de kinderen er niet van konden slapen. Willen jullie daar door de weeks een beetje rekening mee houden? Ja zoiets.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wie zitten er dan? Is het een (grote) groep mensen die een verjaardagsborrel drinken? En is dit de eerste keer of gebeurt dit wekelijks?



Voor mij zouden deze zaken wel verschil maken. Als mijn buurman 50 is geworden en als hij eenmalig met zijn familie/vrienden een biertje zit te drinken.. Tja, zou het wel echt vervelend vinden als dat betekent dat ik een keer slechter slaap, maar zou hem dat pleziertje dan maar gunnen. Als het elke keer doordeweeks zo gaat, zou ik er vriendelijk en rustig wat van zeggen. Ligt eraan wat voor 'type' mensen het zijn, maar ze zouden mijn bezwaar dan toch moeten begrijpen. Zo niet, dan zegt dat volgens mij meer over hen dan over mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook vaak en heel lang last van gehad. Praten met dronken lui werkte niet kwam ik achter.

De politie erop afsturen werkte weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon zeggen.. Jongen ikhoor dat het erg gezellig is, maar morgen moet ik er vroeg uit. Kan het wat zachter?
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig maar dat heb je met gemeenschappelijke tuinen, die zijn van álle buren.

Jouw kinderen zullen er overdag ook wel eens lawaai maken en dan is het misschien voor degene die net hoofdpijn hebben of nachtdienst gehad hebben lastig.

Ramen dicht en negeren. Draaien ze muziek is het wat anders maar je kunt mensen niet verbieden te praten.

Zit je er zelf nooit eens?
Alle reacties Link kopieren
Wie bedenkt het ook he, flats met een binnenplaats. Alles echoot en galmt tien keer harder door....
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 25 juni 2015 @ 00:16:

Wie bedenkt het ook he, flats met een binnenplaats. Alles echoot en galmt tien keer harder door....Ja ik zie het vooral bij nieuwere flatgebouwen. Je ziet het steeds meer. Blij dat ik daar geen last van heb. Maar aan de andere kant, daar let je toch ook op als je daar gaat wonen? Dingen die je moet delen komt vaak problemen bij kijken. Zie maar De Rijdende Rechter met alle afleveringen van `recht van overpad`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Het is nieuwbouw en ik woon hier omdat de enige optie was na mijn scheiding. Ik zit er zelf nooit bij en het zijn niet alleen buren maar ook vrienden van buren. Ze zitten er gewoon nog steeds. Het gepraat en gelach is echt luidruchtig. Het zijn verder ook geen type mensen waar je een normaal gesprek mee kan voeren, praat ook zelden met ze en hoor er niet bij. Het zijn vier verschillende buren die altijd meedoen de rest houdt zich er ook buiten. Kan me niet voorstellen dat die mensen er geen last van hebben. Denk dat niemand wat durft te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag dan eens aan andere buren die er niet bij zitten of zij ook daar overlast van ondervinden.



Toch lijkt het mij goed om een balletje bij hun op te gooien, wie weet zijn ze niet bewust van het lawaai dat ze maken. Je kan het op zijn minst proberen. Hou het luchtig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Of je doet oordoppen in (watjes in je oren/kussen op je hoofd/muziekje aan) en onderneemt de volgende keer wanneer t weer gebeurt actie. Of je kunt de politie even bellen. Dan weten de buren ook niet dat jij het was, aangezien je schrijft dat er geen normaal gesprek met ze te voeren is.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een VVE met huisreglement?

Daar zou in kunnen staan tot hoe laat er in de tuin gezeten mag worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 25 juni 2015 @ 00:05:

Tja, lastig maar dat heb je met gemeenschappelijke tuinen, die zijn van álle buren. Ook met privétuinen kan dit probleem zich voordoen. Geluid trekt zich nu eenmaal weinig aan van een schutting of heg.
Alle reacties Link kopieren
Je weet helemaal niet of er niet met die mensen te praten valt, want je hebt het nog nooit gedaan zeg je zelf.

Hoezo zijn het 'geen type mensen' waarmee je kan praten?

Hoe ze er eventueel uitzien zegt niets,misschien zijn ze wel heel aardig/begripvol als je wél iets zegt.

En zo niet, dan is toch de volgende stap om de politie te bellen als het vaker gebeurd?

Vind het belachelijk om niets te durven zeggen en gelijk andere stappen te ondernemen, terwijl je de mensen nog nooit even aangesproken hebt.
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 25 juni 2015 @ 00:04:

Je kunt toch gewoon zeggen.. Jongen ikhoor dat het erg gezellig is, maar morgen moet ik er vroeg uit. Kan het wat zachter?

Inderdaad!



Maar buiten dat het zo simpel kan zijn, dit is de eerste keer dat het gebeurt. Daarvoor alleen eens een keer in het weekend met mooi weer.



Echt, stel je niet aan. Het is mooi weer in NL en die mensen hebben het gezellig in de tuin. Je kan er wat van zeggen zoals in de quote, maar werkelijk, laat het lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wel vervelend dat die buren niet zelf inzien dat herrie maken tot na middernacht anderen overlast bezorgd. En jou dus dwingen tot actie. Dan ben je in mijn ogen al per definitie asociaal.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Een flat met een gemeenschappelijke tuin/binnenplaats... Volgens mij maak je die fout maar 1x...



Als je niet met buren in gesprek wil TO: bij mij werkte oordopjes van was (12 stuks in gele plastic doosjes bij de drogist) fantastisch. Vriend heeft op aanraden van een vriend die op de Wallen woont oordopjes op maat laten maken, was een wat grotere investering, maar bleek absoluut de moeite waard.
TO< kan je misschien uitleggen wat de overlast te maken heeft met kleffe buren?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij het lezen van de titel inderdaad ook dat TO 's nachts wakker gehouden wordt door seksgeluiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven