Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.



Wie doet er mee met een herstart?



Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
quote:equivokee schreef op 21 mei 2016 @ 00:15:

[...]





Kauwt ze alleen op het plastic of slikt ze het echt door? In het laatste geval zou ik alles wat van plastic is dat ze op zou kunnen eten, uit haar buurt houden. Plastic is onverteerbaar en dat kan tot verstopping leiden.



Iets anders: hoe bevalt de PeeWee kattenbak?!



Ik vind het niet echt terug in haar ontlasting, maar volgens mij slikt ze wel eens stukjes door, 1x had ze overgegeven en zat er een aardig stuk in. Ik probeer het weg te houden, maar ze knaagt aan werkelijk alles. Dan realiseer je je ineens hoeveel plastic er is in huis. (Zak brood kan dus niet even onbeheerd op het aanrecht, de verpakking van toiletrollen, een plastictasje in de kamer..)



De PeeWee, ik dacht al een paar keer dag ik even wen update moest geven. Maar in 1 woord: ge-wel-dig! Echt ideaal! Het was even zoeken naar wat handig was, maar ik doe nu eerst een kattenbakzak, dan een krant en dan wat korrels. Het schoonmaken is dus een kwestie van zak oprollen, nieuw spul erin en klaar. En dagelijks even poepjes scheppen natuurlijk. Maar ben er echt heel blij mee!

Enige minpuntje is wat mij betreft dat de voorste rand niet heel hoog is, dus poes weet nog aardig wat korrels eruit te schoppen met graven. Maar dat weegt echt niet op tegen het gemak verder!
quote:equivokee schreef op 21 mei 2016 @ 00:20:

[...]





Ik krijg hier tranen van in mijn ogen. Wat ontroerend en ontzettend lief .Poepje he! Hij heeft zo'n leuk koppie, doet me elke keef denken aan de pink panther.
quote:Calamitycat schreef op 21 mei 2016 @ 00:14:

Ik durf niet te kijken Springding want dan wil ik nog meer katten





Je raakt meteen verliefd! Maar ergens ook wel handig, dat je dus helemaal mee kan leven met zo'n nestje zonder dat je het zelf in huis hoeft te halen.
Alle reacties Link kopieren
Al moet ik op de fiets, in huis komen zullen ze
...
quote:Calamitycat schreef op 21 mei 2016 @ 00:39:

Al moet ik op de fiets, in huis komen zullen ze



Op een waterfiets dan.



Ik vind het ook zo knap werk wat ze doen, ik zou ze werkelijk allemaal willen houden, lijk me zo moeilijk om er wekenlang zo intensief voor te zorgen en ze dan te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oud dametje van bijna 18. Ze word 30 mei 18 jaar oud. Ze is nog hartstikke fit, wel magerder geworden maar ze ligt nog steeds lekker in het zonnetje en geniet van haar leven. Ze is wel vergeetachtig, of het is de ouderdom, maar ik voer haar vier keer per dag en dan heel weinig. Haar maag zit snel vol.



Soms zeg ik, sufmuts, je hebt al gegeten net. Dat weet ze heus wel hoor, ze probeert het gewoon nog een keer. Ze zegt niet miauw maar maaaauu maaaauu. En ik weet niet hoe lang ze er nog zal zijn dus geef ik haar vaker wat lekkers zoals leverworst in hele kleine stukjes, vindt ze lekker, en een beetje melk.



Ze is wel wat warrig soms, dan geef ik haar een kalmerend voedingssupplement, dat helpt goed namelijk. Ik probeer haar een mooie oude dag te geven, haar moeder en 2 broers zijn al overleden (16 j, 16, en 17 j oud geworden) die miste ze wel ontzettend in het begin maar nu gaat het beter. Wat ze heel fijn vindt, is haar nekkie masseren. Zo schattig!



En ik heb een rooie poes, Willy, van 3 en een zwart-witte butler (felix kat ) Cesar van bijna 6. Die twee zijn hartstikke dikke vrienden, rollenbollen met zijn twee over de grond. Willy is dus de felste van de twee, zo klein als ze is, valt ze Cesar van achteren aan en laat zich dan omvallen, zodat ze hem op de grond trekt. Dat noemen we haar American Wreslting move. Ze is echt een kleine rooie tornado soms, heerlijk!



En Cesar is de goedmuts, die is vrienden met iedereen. Komt aanrennen naar onze honden en laat zich op zijn rug vallen zodat ze hem overal kunnen besnuffelen. En geeft iedereen hele dikke kopjes, echt pok! Soms zit ik op de bank, en gaat hij met zijn klauwen in mijn haar zitten frutten, en kauwt dan wel eens op mijn haar. Gek beest!



O ja, Willy wil altijd op het elastiekje van mijn vlecht kauwen en sabbelen, ook zo'n heeele normale kat. Maar dat vind ik smerig dus heb ik een speciaal gereserveerd elastiekje voor haar achter de hand. En daarna spoel ik mijn haar uit. Kattenbekkies stinken namelijk nogal en ik weiger hun tandjes te poetsen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Ik schrijf mee ...



Hier 3 bengels.



Patcha is een vrolijke eetgrage domoor van 7 jaar oud.

Hobby's: Eten stelen of erom bedelen en slapen. En streeltjes versieren.

Eten bedelen overigens dan vooral alles wat geen gewoon katteneten is ...

Meneer verkiest biefstuk, stoofvlees, kip, zalm, tonijn, ...

Hij vreet ook een heel deel gekookte of gestoofde groenten.

Katteneten? Bwah, baasje ... da's voor die andere 2.



Pinchi is een mauwend en rrr-end zwart gevaarte van 6.5 jaar.

Hobby's: Andere katten pesten en vliegen vangen.

Samen opgegroeid met Patcha. Zelfde deugenietenstreken dus soms.



Latté is een aangespoeld katje met een handleiding.

Leeftijd ongekend, maar de dierenarts schatte haar 4 jaar geleden op "minstens 10 à 11 jaar".

Als ik zie hoe vinnig ze reageert, schat ik haar echter écht jonger.

Ze heeft ADHD-neigingen, weet heel goed wat ze wel en niet wil (vooral die niet) en is af en toe nogal schichtig.

Hobby's: Pinchi plagen en in de zon liggen slapen. En boeken, tijdschriften en gsm's uit mensen hun handen koppen.





Het eerste half jaar dronken ze hier bijna niet ...

Dat waterkommetje bleef altijd vol.



Geen erg ... we hebben buiten een vijvertje dus we hadden iets van "ze zullen buiten wel drinken".

Tot we es per ongeluk een emmer lieten staan ...

Ineens zag je 2 dolgelukkige kattenkoppen. En werd er ineens wél binnen gedronken.

Sindsdien hebben we dus een emmer in mini-formaat in onze keuken staan .
Alle reacties Link kopieren
O ja, altijd leuk, als je net een kop thee in je handen hebt oid, even dat koppie tegen je elleboog en flats, alles over de grond. Vooral ons oudje Beertje, vindt dat leuk. En ze gaan altijd op mijn toetsenbord zitten.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Haha Mietrot, herkenbaar. Hier staat het doucheputje open, dat water dat na het douchen achterblijft schijnt erg lekker te zijn.
Zijn ze bij jullie trouwens ook al zo lekker aan het verharen?! Met plukken tegelijk hier..
Als mijn man in de badkamer staat, staat Pinchi er vaak ook.

Als één van ons twee doucht, krijg je nadien gegarandeert Pinch op bezoek.

Die dan verwonderd staat te kijken naar die natte douche.



Maar oh wee als je hem dan es in die douche zet ... "Da's wel nat hé, baasje!"



Zowel Pinchi als Patcha zijn beiden al es in de vijver in de tuin getuimeld overigens.

Hun snoetjes waren toch goud waard nadien .

(De vijver is niet diep. En ze zijn er beiden op eigen kracht terug uit geraakt.)



Bovenal zijn ze alle drie overigens "mijn schatjes". Oftewel klein apen, klein gespuis, gebengelte, de PeoPLe, hongerige tuinkabouters, ... en alle 300 andere bijnamen die ik voor hen heb .
Alle reacties Link kopieren
Wel eens een kat in een regenton gezien?

Onze jongste kat had het vogelhuisje ontdekt waar een pimpelmees in en uit vliegt. Zat al op de regenton (met deksel, zo'n blauw vat) die vlak daaronder staat. Poes eraf gehaald en als bescherming voor de vogels het deksel eraf.

En ja hoor, 2 minuten later PLONS

Ik was in de buurt voor het geval ze er niet meer uit kon, maar binnen 1 seconde was ze er weer uit. Zielig maar ook heel grappig, en ze komt niet meer bij de vogels. Tot die gaan uitvliegen natuurlijk
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:amby schreef op 20 mei 2016 @ 23:18:

Hoe lang heeft het geduurd voordat je begreep hoe het voer precies opgediend moest worden?



Hier vertonen de katten (vanzelfsprekend?) raar gedrag. Terwijl ik typ zit er weer eentje brokken uit de bak te scheppen, brokken van de grond smaken schijnbaar beter.



Dit is normaal kattengedrag, hier doet eentje het ook en ik heb het bij meer gezien.

Klinkt raar maar ik denk dat het met jachtinstinct te maken heeft maar verder snap ik de logica er ook niet van.

Moet ik er wel bij zeggen dat katten überhaupt niet van de logica zijn...



Leuk topic! Ik als eigenaresse/personeelslid van 2 dametjes waarvan 1 absoluut de mafste kat van de wereld is ouwehoer graag mee.



Gister nog, ik ben 2 maanden terug verhuisd, kat wacko wil graag naar buiten (andere niet behalve het balkon) .

Dat mocht ze gister, toen ik het welletjes vond was ze nergens te bekennen.

Ga ik op een gegeven moment heel even weg, kom ik terug, staat ze geflipt voor de deur omdat ik er 2 minuten niet was. (Toen ik er wel was heb ik echt een aantal x de deur open gedaan) Grrrrrrrrrr



Verder heeft zij zeer vreemde eetgewoonten, ze is dol op Veel soorten groenten en al het fruit, vooral kiwi, daar springt ze volgens mij nog voor inde sloot...)

Of ik haar uitgelegd heb dat ze een kat is die van roofdieren afstamt en enkel vlees nodig heeft, ik heb verschillende pogingen gedaan, die hebben niet geholpen.

(En ze wordt echt psychisch, eerst was het vooral fruit waar ze om gilt, is nog steeds zo maar onlangs stond ze te gillen om komkommer en tomaat )



Verder is ze heel erg lief en echt mn maatje maar erg sporen doet ze niet...
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2016 @ 02:06:

Wel eens een kat in een regenton gezien?

Onze jongste kat had het vogelhuisje ontdekt waar een pimpelmees in en uit vliegt. Zat al op de regenton (met deksel, zo'n blauw vat) die vlak daaronder staat. Poes eraf gehaald en als bescherming voor de vogels het deksel eraf.

En ja hoor, 2 minuten later PLONS

Ik was in de buurt voor het geval ze er niet meer uit kon, maar binnen 1 seconde was ze er weer uit. Zielig maar ook heel grappig, en ze komt niet meer bij de vogels. Tot die gaan uitvliegen natuurlijk



Slim van je! Is echt niet heel zielig hoor... ze leert het zo gewoon snel af...



Hier zitten momenteel allebei mijn mevrouwtjes op her bed, als ik ze opdraag om koffie te halen voor me word ik best wel beledigd aangekeken...



Springding: ja behoorlijk... idd plukken tegelijk.



Nog wat vergeten over kat-maffiozo: 'normale' katten hebben dolle 5 minuten, zij maakt er een dolle dag van. Of een dolle 3 daagse als ik pech heb
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik word helemaal gek van de verharing op dit moment. Ik borstel die beesten ook niet vaak, ze vinden het niet fijn, en hun vacht is niet lang genoeg voor klitten, dus los van dat ik met een hoop haar zit zie ik ook niet echt de noodzaak.



Onze katten hebben een obsessie met water. De ene gaat op de wastafel zitten als je daar bezig bent, en wil dan de waterstraal pakken. De ander gaat nadat wij gedouched hebben in de badkuip zitten en zelf wassen. Helaas voor haar stond er nog een behoorlijke laag water in het bad gister, dus wij een natte geschrokken kat die door het huis heen scheurde.
Alle reacties Link kopieren
Present!



Zelf 2 poezels met zeer uiteenlopende karakters! De oudste van de twee is als kitten van de straat geplukt door de dierenbescherming en zo bij ons terecht gekomen. Ondanks alle aandacht en liefde is ze nooit een knuffel kat geworden. Ze gaat nog wel vooruit en komt toch bijna elke dag wel even een momentje bij je liggen of zitten. Dat is goud waard.



Tijdje later hebben we gekeken voor een kitten erbij omdat de poes van 2 een beetje verpieterde in haar eentje. Ze leek echt behoefte te hebben aan een maatje en vertoonde steeds vaker ongewenst gedrag. Maar tja, dit doe je ook niet zomaar; ze moeten immers wel écht een klik hebben. Heel zorgvuldig een kitten gekozen en ondanks dat het de eerste week een drama was, ging het daarna steeds beter. Kitten drong zich dusdanig op bij onze toen eenjarige dat die zich vanzelf ging opstellen als opvoedster/beschermster. Ze heeft kitten zorgvuldig opgevoed en het zijn de beste vriendjes. Ze slapen samen, wassen elkaar, spelen samen..



En sinds kitten erbij is (inmiddels net kitten af), heeft de oudste niet meer de gedragsproblemen die ze daarvoor had.

Ik kan zo van die twee beesten genieten, zo anders als dat ze zijn. Aangezien de jongste dus een aandachtsjunk is.
Oh wat leuk! Mag ik ook mee schrijven? Hier 1 kater, wat een persoonlijkheid! Het is echt een clown. Zodra hij zijn gekke 5 minuten heeft raced hij door de kamer en maakt dat ook echt race geluidjes en savonds hebben we een heel ritueel, eerst breekt hij de boel af, daarna komt hij bij mij liggen. Steevast iedere avond likt hij dan aan mijn handen, net zo lang tot hij in slaap valt



Ik denk dat het gewoon een vorm van duimen is ofzo....
Hier ook 2 katten. Beide heren zijn 5,5 jaar oud.

Kat 1 hebben we samen met z'n zusje bij een boer vandaan. Allebei de katjes bleken niesziekte te hebben en zusje is helaas na een aantal dierenartsbezoeken en antibiotica toch overleden.

Broertje was heel speels en na een maandje hebben we onze andere kat uit het asiel gehaald. Onze keuze viel op hem omdat hij heerlijk aan het spelen was in het asiel. Hij was gevonden en had waarschijnlijk gezworven. Thuis heeft het zeker 2 jaar geduurd voordat hij niet meer zo bang was. En sinds 2 jaar komt ie af en toe op schoot en geeft hij op zijn manier kopjes. Ik ben blij dat we hem altijd veel liefde hebben gegeven ondanks dat hij niks van ons wilde weten. Behalve van m'n zus. Zij zijn altijd close geweest.

Andere kat is echt een kroelkat. Altijd knuffelen en op schoot en het liefst ook mee naar bed.

Ik zou echt niet meer zonder ze kunnen
Alle reacties Link kopieren
Oohh een poezel topic

Hier lopen 2 dames en 1 heer rond. Meneer is altijd buiten. Komt alleen eten, af en toe knuffelen en dan gaat hij weer. Eén dame is overdag nu veel buiten met het mooie weer en de laatste madam is altijd binnen. (Samengesteld gezin hier qua katten, de laatste dame is van mij en ik ben panisch dat haar iets overkomt als ze naar buiten gaat. Heel oneerlijk voor haar, ik weet.)



Ze hebben alle 3 echt een eigen karakter. Maar het is hier vooral echt een mengelmoes qua gedrag. Dan zijn ze weer lief, irritant, pestend, ondeugend, gestoord. Oftewel altijd wel iets hier in huis hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Hier een dame van 15 jaar. Zij slaapt bij mij op bed en komt als het donker begint te worden kijken waar ik ben. Is dat beneden dan komt ze de trap af en draait net zo lang om mij heen totdat ik naar boven ga.



En verder wordt ze graag aangehaald. En daarmee kun je pas stoppen als zij het genoeg vindt. Ze duwt haar kopje dan onder je hand en als je wegloopt achtervolgt ze je.



Haar liefste eigenschap is haar gevoeligheid. Als er iemand verdrietig is komt ze bij je zitten. Toen mijn zoon zijn vader verloor is zij minstens een week niet van zijde geweken. Zo lief en bijzonder van haar.
Wat leuk om te lezen allemaal en zo heerlijk herkenbaar, katten in de douche, thee overal na een kopje.



Bij ons is de kater helemaal fan van glitter en glimspulletjes. Het liefste van dat glanzende cadeaulint dat ook vaak bij bloemen zit. Dat is uiteraard veel smakelijker dan gewoon katteneten. Toen we deze obsessie van hem nog niet kenden heb ik een keer nietsvermoedend een cadeautje met 2 soorten glanzend lint op tafel laten liggen. Je kent het wel, met veel pijn en moeite mrt eenn schaar staan klieren om het lint mooi te laten krullen. Zaten er, toen we thuis kwamen, 4 van die afgekauwde stompjes aan het cadeatje en lagen overal plasjes glitterkots. Sindsdien laat ik hem geen seconde alleen met cadealint.



@pangea, tnx! Totoro heeft de catbus, dus dst is weer ontopic
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 21 mei 2016 @ 07:38:

[...]





Slim van je! Is echt niet heel zielig hoor... ze leert het zo gewoon snel af...



Nog wat vergeten over kat-maffiozo: 'normale' katten hebben dolle 5 minuten, zij maakt er een dolle dag van. Of een dolle 3 daagse als ik pech heb

Oh dáár is de Bijenkorf gebleven!



Tsja, zielig... ik moest zo hard lachen (stond even met de buurman te kletsen toen t gebeurde dus we zagen t beide gebeuren) dat ik er keelpijn van had
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Wat hou ik toch van kattentopics. Zó leuk om te lezen al die verhalen over de gekke eigenaardigheden van onze harige vriendjes, word er altijd zo vrolijk van



Dolle 3-daagse



Hier is het vooral na het poepen feest. Full-speed rennen door de tuin of door het huis met zo'n krankzinnige blik in hun ogen, komisch gezicht vind ik dat altijd.

Het ochtendritueel is hier inmiddels achter de rug. Allebei een portie brokjes, daarna de tuin in. En dan een minuut later binnen komen, al heftig bedelend.... voer me!!!! Je ziet toch dat ik al in geen jaaaaaaren eten heb gehad! En dat zo'n vijf keer achter elkaar
...
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk, een kattenkletstopic!

Hier 2 katten; een zwart-witte van 8 jaar, kater, enorme neuroot; nogal bangig aangelegd, en kletst de hele dag door.

Soms vermoeiend, maar wel gezellig; waar wij (zoon of ik) zijn, is hij ook. Vriend heeft hij minder mee (die pest hem ook wat vaker )

Hij is het meest aan mijn zoon van 14 verknocht, ligt elke avond bij hem op bed en zodra zoon op de bank ligt of zit, ligt kater er bovenop, binnen de kortste keren diep in slaap. Zo lief om te zien, helemaal slap ligt ie dan, compleet overgeleverd en vol vertrouwen

En een helemaal witte kater met zwarte staart en zwart "ooglapje", nu 4 jaar; uit het asiel gehaald als 4 maanden oude puber, hij zwierf op straat.

Totáál ander karakter; gaat volstrekt zijn eigen gang, woont ongeveer de helft van de tijd bij iemand verderop in de straat (we hebben een soort co-kattenschap) en is niet bijzonder aan ons gehecht. Maar wel een enorme knuffelkont. Doordat ie er zo opvallend uitziet kent de hele straat hem, zie regelmatig mensen stilstaan om hem te aaien, dat is wel grappig.

Ze tolereren elkaar maar zijn zeker geen vrienden. Wat dat betreft is het volgens mij niet slim geweest om er nog een kater bij te nemen, heb het idee dat de combi kater-poes beter gaat.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven