Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.



Wie doet er mee met een herstart?



Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 mei 2016 @ 00:49:

[...]





Op een waterfiets dan.



Ik vind het ook zo knap werk wat ze doen, ik zou ze werkelijk allemaal willen houden, lijk me zo moeilijk om er wekenlang zo intensief voor te zorgen en ze dan te laten gaan.

Waterfiets it is



Het is inderdaad ongelooflijk knap en mooi werk, diep respect voor!

Ik zou er ook niet voor in de wieg zijn gelegd, zou echt geen afstand kunnen doen
...
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk een kattenklets topic



Wij hadden 4 katten, alleen tot groot verdriet afscheid moeten nemen van 2 De eerste eind januari, die had een tumor, dat was zo'n complete lieverd. Afgelopen donderdag de andere, die had chronisch nierfalen en was nu echt op, maar dat was echt mijn maatje, altijd dicht bij mij, waar ik ook ging, mijn lieve gekke Gijsje. Dus die mis ik echt verschrikkelijk



De andere 2 zijn wat meer op zichzelf, een prachtig helemaal grijs poesje, ze komt je wel echt halen om gekroeld te worden en ze slaapt altijd aan mijn voeteneind. Zij drinkt ook water met haar pootje en heeft een anti-schrok bak, omdat ze anders te snel eet en alles weer uit kotst. De andere is een zwart-wit poesje en kijkt altijd verwart, wat eigenlijk heel koddig is en kan heel dramatisch doen als ze weer naar binnen wil, echt als een malloot aan de schuifpui krabben...laaaaaat me erinnnn.



En 2 weken geleden zijn we wezen kijken bij een kitten, een rode met 4 witte sokjes en die komt over een paar weken bij ons wonen
Alle reacties Link kopieren
Wat tof velveteen-rabbit, een kitten ! Dat verzacht het verdriet hopelijk een beetje voor je. Ik moet er ook niet aan denken dat mijn neurotische zwart witte er niet meer is. Nog nooit een kat gehad die zó aanwezig is als hij. Maar als het ooit zover is, dan komt er ook zeker een nieuwe. Ik kan me überhaupt een leven zonder katten niet voorstellen eigenlijk. Lijkt me zo saai en stil in huis....
Nothing happens for a reason
Geschiedenis van poezebeest hier:

Was als kitten bij mensen in huis gekomen, maar ze kon niet samen met de andere kat. Dus die mensen hebben haar naar het asiel gebracht. Daar kwam ik langs, en toen besloot zij dat ik wel haar nieuwe kattenmamma mocht worden



Zij heeft mij dus echt uitgekozen Ze is een echte diva, en heeft vooral een sterke voorkeur bij natvoer. Ze blieft geen huismerken, eigenlijk sowieso maar 1 merk. Gourmet, en dan eigenlijk alleen de mousse. Als ik haar 'vlees in saus' of 'vlees in gelei' ofzo geef, eet ze eerst die gelei/saus op. Dan later wat van het vlees zelf en de rest droogt langzaamaan uit in haar bakje. Dus dat kieper ik dan bij de gewone brokjes. En zij eet daar weer vakkundig omheen.



Kammen is vet stom, trouwens. Ze is vooral heel dol op vermaakt worden. Om die reden hangt er ook vogelvoer buiten (katten-tv), en heb ik van die wandelende insecten van zooplus. En ik speel veel met haar. Ze doet heel veel voor snoepjes, dus met enige regelmaat vul ik een doosje met lege wc-rolletjes en doe daar een paar snoepjes in. Vindt ze leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ja juliet64 het is een schatje, we moeten nog even geduld hebben, hij/zij is nu 7 weken en is een weesje, maar ze hadden daar nog een nestje en is liefdevol opgenomen door de andere mama-poes



Het verzacht een heeeel klein beetje, want Gijs was al 11 jaar bij mij en echt zoveel meegemaakt samen het heeft echt mijn hartje gebroken



Een huis zonder katten kan ik me ook niet voorstellen en gelukkig mijn vriend ook niet
Alle reacties Link kopieren
Hier een dame van 13 jaar waarbij ik in dienst ben. De looks van een Wassenaarse dame, het gedrag van een straatkat. Ik heb ook nog een goudvis en zodra ik het busje vissenvoer openmaak staat ze erbij, zo diep in slaap kan ze niet zijn of ze hoort of ruikt het. En dan vervolgens met d'r koppie in het busje.. ik strooi dan wat voor haar neer en dat wordt als een razende opgelikt.... de vis zelf interesseert haar geen mallemoer..
Alle reacties Link kopieren
Onze twee zwervertjes hebben ook zo hun gekke manieren. Eerste kat is een katertje, pikzwart, van ongekende leeftijd. Al van in het begin een enorm aanhankelijk beestje, hij slaapt elke nacht tegen me aan, hij kruipt dan in de kromming die ik met m'n lichaam maak in bed, altijd aan de linkerkant. Soms val ik in slaap als hij er nog niet ligt en word ik midden in de nacht wakker met een "pakketje" tegen me aan. En plaats dat hij inneemt! Zonder dat ik dat zelf doorheb schuif ik in m'n slaap blijkbaar op om het hem makkelijker te maken en krijg je situaties waarbij m'n man de helft van het bed inneemt, poes de helft van de overgebleven plek en ik dus volledig stil liggend op m'n rug zo min mogelijk beweeg. Wat je al niet voor je dieren overhebt :P!



De andere kwam op het werk van m'n man ineens binnenlopen toen het winter was en om aandacht bedelen. Zacht ei dat m'n man is nam hij haar mee toen ze dat een paar keer deed, zo van "het arme ding heeft koud in de winter". Nou, dat was een ander paar mouwen dan de eerste kat. Op weg naar huis krabde ze al de kartonnen doos open en liep ze parmantig op het dashboard rond, naar buiten kijkend alsof ze de bazin van de auto was. Bij ons thuis was het lang zoeken om te begrijpen vanwaar haar ongewenst gedrag kwam (plassen op bed). Ondertussen helemaal opgelost, maar het is dus een SLIM beest! Al wat ze doet is om een boodschap te geven aan ons. Zo hadden we in het vorig huis vliegenramen in de schuifdeuren, want we hadden vaak de ramen open. Nou, als madame dan buiten mocht, had ze er na een tiental minuutjes genoeg van en sprong ze bovenop de vliegenramen. Ze klom dan een beetje omhoog tot ze één van ons in haar zicht had en bleef daar dan, 4 pootjes wijd, hangend staren naar haar onwillige slachtoffer ,die dan moest komen opendoen zodat ze weer binnenkon. Als je niet snel reageerde, sprong ze er van af, nam een aanloop en deed hetzelfde dan opnieuw, maar met een goede "bons", zodat het geluidseffect je sneller aanspoorde...



Ach poezen, ze hebben een echte gebruiksaanwijzing allemaal! Kan wel blijven vertellen over alle eigenaardigheden :D!
Niks moet... niksen mag
Mijn oudje van 18 heeft jaar in jaar uit verwoede pogingen gedaan om bij een vriendin van mij op schoot te kunnen zitten en dan ook meerdere keren per bezoek. Linksom, rechtsom, vanachter de bankleuning etc. Mijn vriendin heeft hem altijd afgewimpeld, weggezet, want zij is bang van kattennagels. Onlangs was ze weer bij mij op bezoek, komt oudje aanlopen en toen zij ze ineens van kom dan maar en maakte een uitnodigend gebaar. Oudje kijkt haar een paar keer aan, draaide zijn hoofd af en liep vervolgens hooghartig weg.
Mijn kat heeft de brokjes in de keuken staan maar eet blijkbaar liever gezellig bij ons in de woonkamer (keuken loopt overigens door in de woonkamer dus het scheelt maar een paar meter). Ze neemt altijd een hele lading brokjes in haar mond, loopt naar de woonkamer, laat ze weer uit d'r mond vallen om ze vervolgens 1 voor 1 op te eten.



Verder weet ze altijd precies hoe ze dingen bij mij voor elkaar moet krijgen, het gezegde dat katten personeel hebben klopt echt.



En ze is dol op vaseline, crème, haarlak etc. Als ik iets opgesmeerd of gespoten heb probeert ze dat altijd af te likken of wilt ze aan m'n haren knabbelen. Laat ik niet toe, want lijkt me niet heel gezond. Maar moet echt oppassen dat ik niet een potje crème ofzo open laat staan.



Mijn schatje



Leuk topic dit! Straks eens alles rustig doorlezen.
Wat ik altijd wel vervelend vind is dat mijn ene kater een echte jager is en altijd de meest grote beesten mee het huis in neemt en altijd als mijn man op zakenreis is...

Als mijn man op zakenreis mogen de katten bij mij op bed, maar toen de laatste keer mijn kat op mijn slaapkamer een konijn (denk ik) aan het verslinden was heb ik besloten dat ik dat niet meer doe.



Hebben jullie ook van die jagers?
Heel herkenbaar zus Mijn kat vangt in de zomer de hele dag door kikkers. En ze neemt ze mee naar binnen, liefst als ik alleen thuis ben (& laat ik er nou net bang voor zijn). En met een beetje pech verlies je m uit het oog en springt ie vrolijk in huis rond zonder dat je weet waar...
Hahaha Pyamabroek! Kikkers zijn ook echt erg. Die kunnen ook leuk onverwacht ergens opduiken.

Mijn ene kater vindt een kikker te min. Die gaat liever voor een ekster, konijn.of eend.

Die andere brengt levende muizen thuis en gaat dan slapen, zodat wij als avondvermaak muisjes kunnen vangen
Jagen en onze bengels ... het zal wel nooit wat worden.



Kijken naar vliegend gevaarte is heerlijk. Erachter crossen ook ...

Maar dat vliegend gevaarte ook effectief te pakken krijgen, da's toch écht wel zwaarder en te lastig voor hen .



Nochtans, ooit heeft Pinchi het gekund.

Toen hij pas hier was (samen met zijn vriendje Patcha) heeft ie 10 dagen binnen opgesloten gezeten.

De hel zowel voor Pinchi en Patcha als voor mijn man.

Hij was na die 10 dagen nog geen uur (!) buiten voordat de buurt 2 - kleine - vogels minder had.

Die hij uiteraard trots kwam tonen op 't terras.



Kikkers zitten er hier niet en de vissen in de vijver laten ze gek genoeg met rust.

Waarschijnlijk te nat .



Ik zie zo'n stel overschot pluimen overigens toch echt liever niet op mijn terras of in mijn huis.

Laat die lieve sufferds dus maar gewoon katteneten eten.
Leuk! Ik meld me ook weer ^^! Twee katten hier. Beiden geleerd te highfiven waarna ze een snoepje krijgen. De jongste denkt inmiddels dat andersom ook werkt waardoor ik nu random high fives krijg op mijn hoofd, arm, borst, whenever meneer heeft bedacht dat het tijd is voor iets lekkers .
Mijn kat houdt het gelukkig alleen bij kikkers en af en toe een vogel.. Konijnen en eksters laat ze gelukkig met rust! *klopt af*

Overigens vindt ze de kikkers vooral leuk om mee te spelen, ontleden en opeten doet ze zelden.

Muizen vangt ze ook niet.. Jammer genoeg want die hebben we wel eens in huis en dan zou het best handig zijn als ze ze ving, haha
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 mei 2016 @ 13:12:

Mijn oudje van 18 heeft jaar in jaar uit verwoede pogingen gedaan om bij een vriendin van mij op schoot te kunnen zitten en dan ook meerdere keren per bezoek. Linksom, rechtsom, vanachter de bankleuning etc. Mijn vriendin heeft hem altijd afgewimpeld, weggezet, want zij is bang van kattennagels. Onlangs was ze weer bij mij op bezoek, komt oudje aanlopen en toen zij ze ineens van kom dan maar en maakte een uitnodigend gebaar. Oudje kijkt haar een paar keer aan, draaide zijn hoofd af en liep vervolgens hooghartig weg.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 21 mei 2016 @ 16:15:

Mijn kat houdt het gelukkig alleen bij kikkers en af en toe een vogel.. Konijnen en eksters laat ze gelukkig met rust! *klopt af*

Overigens vindt ze de kikkers vooral leuk om mee te spelen, ontleden en opeten doet ze zelden.

Muizen vangt ze ook niet.. Jammer genoeg want die hebben we wel eens in huis en dan zou het best handig zijn als ze ze ving, haha

Alles is relatief

Onze kat, de jongste, neemt ze levend mee naar binnen en laat ze dan los, bij voorkeur op de slaapkamer. Laatst liep er dus s nachts een muis door het bed

Of je denkt na een paar dagen, goh wat stinkt het hier. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten komen niet buiten, dus heel erg veel te jagen valt er niet. Misschien daarom dat Geesje (avatar) bloedfanatiek wordt zodra er een vlieg binnen zit? Ze eet ze ook op, dus niet dat je dan ineens met je blote voeten op een dikke dooie bromvlieg staat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik schuif ook graag aan!!



Meteen een vraag: ik overweeg al een tijdje zo'n krabton voor mijn kat te kopen. Ik vind ze echter nogal duur. De goedkoopste modellen zijn toch al snel 60-70 euro en vanaf daar gaat het alleen maar omhoog. Ik hou al een tijdje marktplaats in de gaten maar daar komt ook niet echt iets voorbij. Hebben jullie goede ervaringen met zo'n ding? Ik ben zo bang dat ze het links laat liggen. Eigenaresse van de Pets Place zei dat ze bijna geen verhalen hoorde waar dat het geval is, maar ja zij is natuurlijk niet representatief .
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft sinds een paar weken zo'n ton. De grootste variant met 3 gaten, van 110 euro. Haar katten gebruiken hem wel om aan te krabben, maar ik geloof niet dat ze in de gaten (waarin knuffelige dekentjes liggen) slapen. Ik heb haar al eens aangeraden de ton in de keuken te zetten ipv in de gang, want 's nachts zitten haar katten in de keuken opgesloten. (grote keuken hoor, met balkon eraan.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2016 @ 17:26:

[...]



Alles is relatief

Onze kat, de jongste, neemt ze levend mee naar binnen en laat ze dan los, bij voorkeur op de slaapkamer. Laatst liep er dus s nachts een muis door het bed

Of je denkt na een paar dagen, goh wat stinkt het hier. .. Ai, in dat geval ben ik spontaan blij dat mijn kat geen muizen vangt
@Dignity, mijn kat negeert zo'n ton compleet. Alles wat bedoeld is om aan te krabben; zo'n ton, krabpaal, krabmat etc. laat ze links liggen. Enige waar ze graag aan krabt zijn de meubels

Weet niet of hij/zij een gewone krabpaal gebruikt? Want dan zal zo'n krabton wel in de smaak vallen denk ik
anoniem_63dc23265a3fb wijzigde dit bericht op 21-05-2016 18:00
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:dignity schreef op 21 mei 2016 @ 17:42:

Ik schuif ook graag aan!!



Meteen een vraag: ik overweeg al een tijdje zo'n krabton voor mijn kat te kopen. Ik vind ze echter nogal duur. De goedkoopste modellen zijn toch al snel 60-70 euro en vanaf daar gaat het alleen maar omhoog. Ik hou al een tijdje marktplaats in de gaten maar daar komt ook niet echt iets voorbij. Hebben jullie goede ervaringen met zo'n ding? Ik ben zo bang dat ze het links laat liggen. Eigenaresse van de Pets Place zei dat ze bijna geen verhalen hoorde waar dat het geval is, maar ja zij is natuurlijk niet representatief .



Mijn katten deden er niks bijzonders mee. Ze haalden af en toe de nagels er langs.

Verder deden ze er niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Zelf heb ik 3 (geholpen) katers, ze zijn nu 8, 7 en 6. Ooit liep daar ook een poes bij, maar dat ging gewoon echt niet, altijd ruzie, altijd gezeik en ondanks al mijn pogingen het te laten werken (tot scheiden en opnieuw introduceren aan toe) heb ik haar helaas weg moeten doen. Gelukkig kon ze naar mijn ouders, dus ik zie haar nog vaak zat, maar oh wat vond ik het erg. Ze was stiekem echt mijn lieveling, ik kon lezen en schrijven met dat beest. Nu niet meer, maar ja, zo zijn katten



Mijn katten zijn buitenkatten. Ik heb ooit geprobeerd ze in de tuin te houden, maar ze zijn het naar buiten kunnen zo gewend dat het geen succes was. Sproeien, slopen, nou ja, drama. En ik heb liever gelukkige katten dan ongelukkige, dus tja.

Mijn oudste kat is hier de baas, zowel over de andere katten als over mijn hond En over ons natuurlijk haha. Hij vecht helaas best veel, het is een echt baasje. Hij eet alleen brokjes, natvoer wordt een beetje aan gelikt. Hij is gek op water en drinkt graag uit de kraan of uit een glas wat ik dan voor Zijn Koninklijke Hoogheid Smoeltje houd. Ik noem hem The Don (maffiabaas), want dat is hij gewoon.

Mijn middelste kat is een boerderijkat en ondanks het kleine formaat van zijn moeder is hij uitgegroeid tot een enorm beest. Hij is de beste jager en komt regelmatig met muizen en ratten thuis. Hij eet ze ook op, maar ik moet wel eerst tegen hem gezegd hebben dat hij zo'n knappe kat is Als ik dat niet doe deponeert hij het slachtoffer ergens en mag ik het zelf opruimen. Hij vind zichzelf heel wat en is te beroerd om om te lopen. Achter hebben we een kattenluik, maar meneer gaat bij de voordeur zitten mauwen dat hij naar binnen wil. En dat gerust 30 keer op een dag.

Mijn jongste kat is niet goed bij zijn hoofd Ooit aan komen lopen als kitten en ondanks dat hij inmiddels 6 is, is hij nog steeds een kitten in gedrag. Zo kan hij bijvoorbeeld ineens alle lades van het tv-meubel trekken of als een idioot over een gepikt iets aanrennen (kerstballen, mascara. you name it, als het rolt en niet van hem is is het leuk). Als ik tegen hem zeg dat iets niet mag steekt hij nog net zijn middelvinger niet op Hij heeft sadistische trekjes en neemt prooien bij voorkeur levend naar huis om er nog even mee te spelen Of los te laten. Laatst de dierenambulance een piepjong eendje op laten halen en een vogel (niet gewond gelukkig!) uitgezet. Helaas laat hij ook wel eens stervende dieren los die dan wegkruipen en in een hoekje dood gaan. En ja, daar kom ik pas achter als ik een vreemd luchtje ruik Maar hij is wel lief, hij is een enorme kroel en denkt dat de hele wereld vrienden met hem wil worden. En oh ja, hij kwijlt enorm als hij komt kroelen. Als hij bij me komt zitten loopt het kwijl in slierten langs zijn kin
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 21 mei 2016 @ 17:57:

@Dignity, mijn kat negeert zo'n ton compleet. Alles wat bedoeld is om aan te krabben; zo'n ton, krabpaal, krabmat etc. laat ze links liggen. Enige waar ze graag aan krabt zijn de meubels

Weet niet of hij/zij een gewone krabpaal gebruikt? Want dan zal zo'n krabton wel in de smaak vallen denk ikJa gelukkig wel. Ik heb nu een simpele krabpaal: zo'n vierkant met alleen een paal erop, zonder poespas. Die wordt gelukkig goed gebruikt. Ze komt niet aan de meubels verder, heel af en toe pakt ze de kokosmat bij de deur maar dat vind ik niet zo erg. Ze houdt verder wel van kleine ruimtes waar ze in kan kruipen. Maar goed, matige reacties bij jullie dus. Dan ga ik iig niet voor de volle prijs. Ik blijf marktplaats wel even in de gaten houden, en de aanbiedingen. Misschien dat ik overstag ga als hij bij de pets Place alsnog een keer afgeprijsd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven