gezinsauto?

09-01-2017 13:37 86 berichten
Lease contract van mans auto loopt af. We staan nu voor de keuze van een nieuwe auto, het is nog onbekend of het weer een lease auto wordt, maar sowieso zal er iets nieuws komen. Onze kinderen hebben inmiddels volwassen afmetingen en we hebben drie kinderen. Nu zijn er weinig auto's met drie volwaardige zitplaatsen achterin. En daarnaast zitten we niet meer heel vaak met zijn vijven in de auto. Kinderen zijn nu 19, 17 en bijna 14. Advies van mensen om ons heen is om toch vooral geen rekening te houden met de kinderen want zolang gaan ze niet meer steeds mee. Dat klopt ook wel, als ik naar het laatste jaar kijk, hebben we ongeveer drie ritten van meer dan anderhalf uur gemaakt met zijn allen en vijf van meer dan een half uur. De rest betreft echt heel kleine stukjes waarop we in het vervolg zouden kunnen overwegen met twee auto's te gaan. Kinderen hebben nog geen rijbewijs maar wel al plannen.



Aan de ene kant vind ik dat we natuurlijk met het hele gezin in de auto moeten passen, aan de andere kant hebben we veel meer keus en veel minder kosten als we dat los laten. Maar zeg je dan op oma's verjaardagsetentje dat er maar één kind zelf moet zorgen dat hij er komt. Dillema. Wat zouden jullie doen? Veel mensen in onze omgeving hebben twee kinderen en begrijpen dus ook niet zo goed dat drie volwassen kinderen echt een ander verhaal wordt.

Auto kopen voor het hele gezin of niet?

Totaal aantal stemmen: 50

Ja, je moet er met zijn allen in kunnen (48%)
Nee, voor die paar keer kun je daar geen rekening mee houden (46%)
Anders (6%)
Alle reacties Link kopieren
Met 3 achterin kan bijna altijd wel, ook al is het soms wat proppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch wel belangrijk vinden dat iedereen er in past.



Wat voor klasse/model twijfelen jullie tussen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 09 januari 2017 @ 13:39:

Met 3 achterin kan bijna altijd wel, ook al is het soms wat proppen.Er zijn ook auto's die geen derde zitplaats hebben, of eentje waar echt geen volwassene past.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Koop een lekkere SUV fijn voor de kinderen en jullie......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In een normale auto passen toch gewoon drie mensen op de achterbank? Snap het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Joh, op de meeste achterbanken pas je wel met z'n 3en toch? Beetje proppen wellicht, maar voor die paar keer per jaar maakt dat niet uit.
quote:ghostly41 schreef op 09 januari 2017 @ 13:39:

Met 3 achterin kan bijna altijd wel, ook al is het soms wat proppen.

??

Nou nee hoor, niet als je anderhalf uur moet rijden. Het zijn mijn kinderen, maar geen kind meer. 1.86, 1.75 en 1.70 lang. De jongste is een jongen en zal de komende vijf jaar nog wel groeien tot zeker de lengte van zijn broer van 1.86. Waar moeten ze hun benen laten? Man is ook lang dus achter hem is niet de meeste ruimte over.
Alle reacties Link kopieren
In wat groter uitgevallen A-segment past dit ook wel, denk aan Spacestar.
quote:sssssst schreef op 09 januari 2017 @ 13:42:

[...]



??

Nou nee hoor, niet als je anderhalf uur moet rijden. Het zijn mijn kinderen, maar geen kind meer. 1.86, 1.75 en 1.70 lang. De jongste is een jongen en zal de komende vijf jaar nog wel groeien tot zeker de lengte van zijn broer van 1.86. Waar moeten ze hun benen laten? Man is ook lang dus achter hem is niet de meeste ruimte over.Ja, met auto bedoel ik wel een èchte auto. In een Fuck Focus past het niet nee. Maar in een, ik noem maar wat (en wij hebben 'm), Volvo V70 (ouder model) past dat echt gemakkelijk!
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:40:

In een normale auto passen toch gewoon drie mensen op de achterbank? Snap het probleem niet.Meeste auto's hebben niet meer echt een bank zo als vroeger, maar twee verdiepte zitplaatsen, waardoor je slecht wat meer naar de deur kunt gaan zitten. De middelste plaats is vaak heel hard qua zitting en erg smal. Met drie kinderen gaat dat best, klein stukje moet het maar, maar echt iets verder rijden is hoogst ongemakkelijk. Ik weet dat, want ik rouleer vaak mee en zit dus regelmatig achterin. En dan zijn wij nog allemaal heel slank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:40:

In een normale auto passen toch gewoon drie mensen op de achterbank? Snap het probleem niet.



Als het lange en/of brede mensen zijn past het heel vaak niet meer hoor.



TO, jij en je man hebben beiden je rijbewijs? Je zou voor die paar keer per jaar ook andere opties kunnen overwegen. Auto lenen, gebruik maken van zo'n deelauto (bijv. Greenwheels) of 1 of 2 personen met het openbaar vervoer.
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:44:

[...]





Ja, met auto bedoel ik wel een èchte auto. In een Fuck Focus past het niet nee. Maar in een, ik noem maar wat (en wij hebben 'm), Volvo V70 (ouder model) past dat echt gemakkelijk!Tja, dat past niet in de lease en zeker niet in onze spaarpot. We rijden nu een Hyundai i40
Zo zie je maar weer, de auto's van nu zijn prut. Vroegah maakten ze nog èchte auto's.
quote:eenhoorn schreef op 09 januari 2017 @ 13:46:

[...]





Als het lange en/of brede mensen zijn past het heel vaak niet meer hoor.



TO, jij en je man hebben beiden je rijbewijs? Je zou voor die paar keer per jaar ook andere opties kunnen overwegen. Auto lenen, gebruik maken van zo'n deelauto (bijv. Greenwheels) of 1 of 2 personen met het openbaar vervoer.Ik rijd zelf ook, maar heb maar een heel oud barrel waar we niet graag ver mee rijden.
quote:sssssst schreef op 09 januari 2017 @ 13:47:

[...]



Tja, dat past niet in de lease en zeker niet in onze spaarpot. We rijden nu een Hyundai i40Die van ons kostte 750 euro... I kid you not.
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:48:

Zo zie je maar weer, de auto's van nu zijn prut. Vroegah maakten ze nog èchte auto's. Ja dat klopt, dan kon je zelfs met vier op de bank, want die was vlak en daardoor kon je ook meer naar rechts of links gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een peugeot 3008 en daar passen wel 3 volwassenen achterin.

En die van 19? Woont hij nog thuis ? Misschien woont hij binnenkort wel op zichzelf en gaat dan wel op eigen gelegenheid naar oma. hoelang willen jullie deze nieuwe auto houden ?

Ik zou een auto kiezen die je zelf leuk vindt en waar gemakkelijk 2 volwassenen achterin passen. die 3e kan je er dan wel bijproppen als het echt noodzakelijk is.

(Ter info, ik ben weleens met een Citroën C3 met 5 volwassenen op weekend (2u rijden) geweest, en dat ging ook)

succes met het maken van een keuze.
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:48:

[...]





Die van ons kostte 750 euro... I kid you not.Ja oké, bijna zeker moeten wij zoeken bij 'nieuw uit de winkel' voor een lease auto.
quote:Razzmatazz schreef op 09 januari 2017 @ 13:50:

Wij hebben een peugeot 3008 en daar passen wel 3 volwassenen achterin.

En die van 19? Woont hij nog thuis ? Misschien woont hij binnenkort wel op zichzelf en gaat dan wel op eigen gelegenheid naar oma. hoelang willen jullie deze nieuwe auto houden ?

Ik zou een auto kiezen die je zelf leuk vindt en waar gemakkelijk 2 volwassenen achterin passen. die 3e kan je er dan wel bijproppen als het echt noodzakelijk is.

(Ter info, ik ben weleens met een Citroën C3 met 5 volwassenen op weekend (2u rijden) geweest, en dat ging ook)

succes met het maken van een keuze.Kinderen wonen alle drie nog thuis en zullen dat nog wel een paar jaar doen. De auto zal zeker vijf jaar mee moeten van de lease maatschappij en als we er zelf een kopen ook ongeveer. De 19 jarige is het meisje van 1.75.
quote:sssssst schreef op 09 januari 2017 @ 13:50:

[...]



Ja oké, bijna zeker moeten wij zoeken bij 'nieuw uit de winkel' voor een lease auto.Ah, ok. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik begrijp dat een compacte SUV dan wel groot is (lijkt), maar te klein voor drie volwassenen achterin? Geldt dat ook voor de breaks/stations van tegenwoordig?
Wij zitten regelmatig met drie volwassenen achterin een Megane. Ruim zitten is anders, maar voor max een half uur tot een uur is het wel te overzien.
quote:Hunniebunnie schreef op 09 januari 2017 @ 13:52:

[...]





Ah, ok. Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik begrijp dat een compacte SUV dan wel groot is (lijkt), maar te klein voor drie volwassenen achterin? Geldt dat ook voor de breaks/stations van tegenwoordig?Ja, en suv mag niet vanwege milieu aspecten.
Alle reacties Link kopieren
Wij passen prima met 5 volwassenen in onze Ford C-max. Tweedehands voor een leuke prijs gekocht en erg blij mee. Regelmatig met 4 volwassen kerels (waarvan twee van bijna 2 meter) en ik zelf (kort naar breed) in gezeten. Ook langer dan een half uur... Ik vind 'm verrassend ruim. Hoogte doet ook een hoop! Maar wij zijn misschien wel wat gewend (gingen ook met 5 op vakantie in een VW golf, al was dat best krap ja ;) gelukkig vinden we elkaar aardig).
quote:sssssst schreef op 09 januari 2017 @ 13:54:

[...]



Ja, en suv mag niet vanwege milieu aspecten.Ok. En zo'n Megane inderdaad, zo'n hatchback-model? Die zijn vaak wel wat ruimer, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven