Gezocht: hobby om thuis te doen

05-10-2016 13:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even op zoek naar inspiratie.



Ik heb een drukke fulltime baan en ook aardig wat activiteiten buitenshuis. In mijn vrije tijd vind ik het daarom heerlijk om gewoon thuis te zijn. Op dit moment komt het er helaas vaak op neer dat ik dan maar weer tv kijk of op mijn telefoon zit. En dat ben ik zat. Ik wil iets anders, maar wat? Dus: hebben jullie tips voor hobby's om thuis te doen?



Om richting te geven: lezen vind ik heerlijk maar heb ik na mijn baan vaak geen puf meer in. Af en toe dingen knutselen vind ik wel leuk maar ben geen enorme creatieveling.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
(kleding) naaien? Breien?
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
http://www.detop100.nl/hobbies/

Alle reacties Link kopieren
haken breien puzzelen boetseren postzegels verzamelen (dat laatste wordt wel steeds uitdagender door steeds minder post)

bakken, jam/ chutney maken.

bier brouwen, wijn maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Breien, wandelen, fotoboeken maken, tuinieren, DIY-dingetjes (Pinterest), tekenen, kleurboek voor volwassenen? Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken, maar ik heb een hond dus ik ga meestal met haar lekker wandelen bij de rivier of in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben nooit echt hobbies toch?, meer een mannen-ding.

Ja, ik lees graag, vind koken leuk, klooi graag aan in de tuin. Maar noem het eigenlijk nooit mijn hobby
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 05 oktober 2016 @ 13:08:

http://www.detop100.nl/hobbies/

Mijn hobby staat er niet bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, naaien heb ik ook wel eens gedaan. Heb zo'n lappendeken in elkaar gezet. Vond ik op zich heel leuk om te doen, en het resultaat gebruik ik nog steeds. Maar vaak kwam het er dan toch op neer dat ik voor de tv zat te naaien
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Een cursus volgen (thuisstudie), een instrument leren spelen, een taal leren, haken, koken, sieraden maken.
Of haal je motorrijbewijs. Motorrijden is een superleuke hobby, gewoon even lekker toeren met mooi weer werkt heerlijk ontspannend en is leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 05 oktober 2016 @ 13:13:

Een cursus volgen (thuisstudie), een instrument leren spelen, een taal leren, haken, koken, sieraden maken.Thuisstudie of een taal leren vind ik eigenlijk te veel met mijn hoofd. Voor mijn werk moet ik al vrij veel nadenken dus liever meer echt iets doen. Haken / breien of sieraden maken is misschien nog wel interessant.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 05 oktober 2016 @ 13:09:

Vrouwen hebben nooit echt hobbies toch?, meer een mannen-ding.

Ja, ik lees graag, vind koken leuk, klooi graag aan in de tuin. Maar noem het eigenlijk nooit mijn hobbyNiemand schijnt tegenwoordig nog een hobby te hebben, Dat is zo 2001. Tegenwoordig hoor je een passie te hebben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambition- schreef op 05 oktober 2016 @ 13:14:

Of haal je motorrijbewijs. Motorrijden is een superleuke hobby, gewoon even lekker toeren met mooi weer werkt heerlijk ontspannend en is leuk.Tof idee. Alleen geen plek voor een motor... En mogelijk op korte termijn een huis kopen dus dat geld spaar ik even.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Koken. Lekker allemaal kook gadgets uitproberen en de resultaten op je werk uitdelen of in de koelkast/vriezer. Altijd makkelijk als je een drukke baan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 05 oktober 2016 @ 13:11:

[...]

Mijn hobby staat er niet bij Dus je doet een niet goedgekeurde hobby? Foei!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 05 oktober 2016 @ 13:18:

Koken. Lekker allemaal kook gadgets uitproberen en de resultaten op je werk uitdelen of in de koelkast/vriezer. Altijd makkelijk als je een drukke baan hebt.Haha, dan moet ik mijn man de keuken uit slaan denk ik... Hij kookt nogal graag.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
quote:borboletas schreef op 05 oktober 2016 @ 13:17:

[...]





Tof idee. Alleen geen plek voor een motor... En mogelijk op korte termijn een huis kopen dus dat geld spaar ik even.Jammer! Maar misschien voor in de toekomst ;) Ik weet niet of je daar in de buurt woont, maar mountainbiken in het bos of in een mooi natuurgebied ofzo is ook leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 05 oktober 2016 @ 13:17:

[...]





Niemand schijnt tegenwoordig nog een hobby te hebben, Dat is zo 2001. Tegenwoordig hoor je een passie te hebben.shit, ben vergeten een passie te hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 05 oktober 2016 @ 13:18:

[...]



Dus je doet een niet goedgekeurde hobby? Foei!



Ja dus, zou er ergens een zelfhulpgroep zijn?

of misschien staat hij onder passies

*gaat zoeken*
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
handlettering? Zentangle? een combinatie daarvan? Ontwerpen? Ontwerpen met een 3d pen? Papercraft?
Alle reacties Link kopieren
quote:sterrenregen schreef op 05 oktober 2016 @ 13:23:

handlettering? Zentangle? een combinatie daarvan? Ontwerpen? Ontwerpen met een 3d pen? Papercraft?*Gaat al deze dingen googelen*
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
o handletteren is het nieuwe kalligraferen (moest het dus even opzoeken)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 05 oktober 2016 @ 13:28:

o handletteren is het nieuwe kalligraferen (moest het dus even opzoeken)Ja het heeft veel overeenkomsten en je kan er allerlei leuke dingen van maken
Alle reacties Link kopieren
Een 'happy tree' schilderen



Bob Ross
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind knutselen best leuk, maar ik word altijd een beetje iebelig van de eindproducten. Waar laat je dat? Meestal (vooral in het begin) zijn ze het nét niet, dus etaleren of weggeven vind ik dan niet zo'n goed idee. Maar weggooien vind ik dan ook weer zonde van de tijd, energie, geld en het materiaal dat ik erin gestoken heb. De meeste knutselhobby's zijn bij mij dan ook geen lang leven beschoren, ik vind het algauw zo'n doelloze activiteit.



Mijn hobby's: hardlopen, muziek maken (in een orkest).

Van hardlopen gaat mijn hoofd leeg en wordt mijn lijf fit. En van muziekmaken word ik blij en het is gezellig om het samen te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven