Gezocht: hobby om thuis te doen

05-10-2016 13:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even op zoek naar inspiratie.



Ik heb een drukke fulltime baan en ook aardig wat activiteiten buitenshuis. In mijn vrije tijd vind ik het daarom heerlijk om gewoon thuis te zijn. Op dit moment komt het er helaas vaak op neer dat ik dan maar weer tv kijk of op mijn telefoon zit. En dat ben ik zat. Ik wil iets anders, maar wat? Dus: hebben jullie tips voor hobby's om thuis te doen?



Om richting te geven: lezen vind ik heerlijk maar heb ik na mijn baan vaak geen puf meer in. Af en toe dingen knutselen vind ik wel leuk maar ben geen enorme creatieveling.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 05 oktober 2016 @ 13:33:

Een 'happy tree' schilderen



Bob RossBob Ross... zo schattig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op het moment helemaal weer in to tekenen! Ook echt puur ten ontspanning, maar ik ben nogal perfectionistisch en prestatiegericht ingesteld en vind gauw dat het iets moois moet worden. Het is nu 'inktober' dus nu lekker met inkt aan het experimenteren. Staan ook heel veel leuke technieken met verschillende materialen op youtube! En inderdaad zoals al eerder is genoemd, voor creatieve dingen kun je pinterest heel veel vinden
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
Pixelhobby? Ik heb mijn eindproducten weleens cadeau gedaan werd altijd heel leuk ontvangen .
Alle reacties Link kopieren
Legpuzzels maken, kleuren/schilderen/tekenen, een muziekinstrument bespelen/zingen, tijdschriften lezen, spelletjesavonden organiseren met vrienden, koken, bakken, gamen, meubels opknappen
Alle reacties Link kopieren
Zelf kleding maken lijkt mij nog wel eens leuk om aan te gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je willen kijken of breien iets voor je is, bij de Zeeman kun je voor een appel en een ei prachtige wol en breinaalden halen. Volgens mij ook zelfs instructieboekjes (en anders is er op YouTube heel veel te vinden).
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit klinkt te lame voor woorden maar ik vind het nog wel eens leuk een legpuzzel te maken, gewoon zo'n grote van 1000-2500 stukjes.
beatboxen
Alle reacties Link kopieren
Een instrument leren spelen? Bijvoorbeeld ukulele of piano.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt schilderen wel leuk maar 0 verstand en geen materialen. Hoe begin je daarmee? Wat heb je nodig? Waar doe je dit? En laat je dan alles staan tot het af is, of steeds alles opruimen? Hoe lang doe je over 1 item?
Ik ga wel eens een blokje om na het avondeten om te gaan fotograferen. Al wordt het meer een weekendactiviteit het komende seizoen, in het donker fotograferen is ook zowat.
Ga op muziekles; piano of gitaar, dan kun je elke avond oefenen.
Kleuren?



Postcrossing is ook erg leuk als je van echte post ontvangen houd. Je ontvangt een verstuurd ansichtkaarten over de hele wereld. Je kan zelf bepalen hoeveel tijd je eraan besteed.

Er is hier op het forum ook een topic over met alle info zag ik.
Sommigen hebben schoonmaken of hun huis stylen als hobby.

Heb jij je huis al herfstklaar?
Kijk op Pinterest vind je genoeg leuke ideeen om zelf ook te maken in je vrije tijd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet zo'n creatieveling. Maar ik ben sinds kort begonnen met scrappen zo onwijs leuk... en kan je gewoon lekker thuis doen.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Zelf stempels maken?



"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Een luisterboek? Ik heb een Storytel abonnement, dat kan via een app op je telefoon of je tablet...
Alle reacties Link kopieren
Een hobby is toch iets wat je hartstikke leuk vind, waarom moet je zoeken naar iets wat je leuk vind? Hobbiys hebben is geen moeten hé. Lekker voor de tv hangen is ook echt meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
Kleuren voor volwassenen
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Fotoboeken maken



Lezen



Muziek luisteren



Breien en/of haken
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 oktober 2016 @ 13:50:

Een hobby is toch iets wat je hartstikke leuk vind, waarom moet je zoeken naar iets wat je leuk vind? Hobbiys hebben is geen moeten hé. Lekker voor de tv hangen is ook echt meer dan prima.



Dat is ook waar, dank voor dit perspectief Nina. Misschien verwacht ik ook wel te veel van mezelf



Tegelijkertijd ben ik ook wel blij met de ideeën die ik hier krijg. Dat geeft wat mogelijkheden om de komende tijd wat uit te gaan proberen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Kleuren.

Kleuren voor volwassenen kan rustgevend zijn.

Er is veel aanbod in alle prijscategorieën.

En je kan het gemakkelijk thuis doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Zoek ook iets om thuis te doen
Ik ben sinds een aantal weken aan het borduren. Ik ben begonnen met wat simpele pixelportretjes, en boekenleggers. Nu ben ik bezig met een grote regenboogmandala. Ik zet dan een netflixje op, en zit dan heerlijk te borduren. Het gaat erg langzaam, maar het eindresultaat mag er absoluut wezen. Ik teken ook graag, dus ik maak mijn patronen zelf, op ruitjespapier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven