Glasblokken kalkaanslag, hoe verwijderen?

28-03-2015 12:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een douche waar onwijs veel kalkaanslag op zit. We hebben muren van glazen blokken, en daar zitten allemaal witte strepen op. Ik heb het met blue wonder -sanitair reiniger, / wc eend (las ik op oma weetjes) / azijn geprobeerd, maar ik krijg het er niet af. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, en of iemand tips heeft om het eraf te krijgen.
Probeer het met HG, dat is meestal wel goed en doet wat het beloofd.
Ja, kalkreinigers helpen totaal niet.



Ik las hier ooit de tip van cementsluierverwijderaar. Dat hielp. Bij de bouwmarkt te koop.
De meeste spullen moeten een tijd inwerken. Geen idee wat je met de azijn gedaan hebt, maar de combi azijn/keukenrol werkt meestal heel goed bij kalkaanslag.



Keukenrol natmaken met azijn en dan er tegen aan plakken. Minstens een half uur laten zitten.



Als dat niet werkt zit er niets anders op dan schuren. Er bestaat speciaal schuurpapier voor glas. En ik hoop voor je dat het inderdaad alleen maar kalk is.

Wiro kan ook heel veel. Wiro koop je meestal op jaarmarkten en (huishoud)beurzen, geen idee of het online te krijgen is. Is een universele reiniger, een groene pot met een speciale spons en de blok ´gips´ die in die pot zit, maakt de mafste dingen blinkend schoon. Koper, zilver, rvs, spiegels en ramen, het wordt schoon met dat spul. Handschoenen zijn wel aan te bevelen, want het schuurt en ontvet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook exces: .....

Ik heb alles een half uur in laten werken. Alles met een schuursponsje (de gekleurde zachte kant) ingewreven en daarna in laten trekken. En daarna met de windows vac erover.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen kijken of je met een glaskrabber wat los kunt krabben. Daarna met HG inspuiten. Dat is een soort schuim wat redelijk blijft "plakken" aan vertikale oppervlakten.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:arwen1 schreef op 28 maart 2015 @ 12:36:

Ik hoop het ook exces: we hebben dit huis nog niet zo lang & was zwaar verwaarloosd.

Ik heb alles een half uur in laten werken. Alles met een schuursponsje (de gekleurde zachte kant) ingewreven en daarna in laten trekken. En daarna met de windows vac erover.De zachte kant en ingewreven... Hm. Ik denk toch dat je met grof geschut aan de gang moet, wil het nog wat worden. Glas moet je bijhouden. Dan zou ik toch op zoek naar die wiro. Of bij de bouwmarkt speciale schuurwol voor glas halen.
Ik heb ook alles al geprobeerd en heb me er nu maar bij neergelegd. Ik krijg het er niet af, op geen enkele manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al met een verfkrabber over heen geweest, maar niks werkt. Ik baal hier zo van.



@ Desperate_housewive: heb jij al met die hg spul geprobeerd?
Het kan ook glascorrosie zijn en dat krijg je inderdaad nooit meer weg.
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen maar onderaan, en niet de hele muur zeg maar. Maar als nat is lijkt het wel weg, alleen als het opdroogt is komt weer te voorschijn. Daarom heb ik het ook geprobeerd om met de windows vac erover heen te gaan, dan is meteen droog
Yup, ook geprobeerd. En hier hetzelfde, alleen onderaan en komt weer terug als het droog is.
In dat geval zou ik zo´n folie overwegen. Je kent ze wel, eigenlijk bedoeld om inkijk te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
blauwe wc eend is hier de topper in kalk verwijderen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven