Goede vrijstaande oven

28-07-2015 01:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb even een vraagje, gezien ik er niet uitkom.



Ik twijfel tussen 2 dingen;



- Ingebouwde gaskookplaat en een losse oven

- Oven / gasfornuis in 1



I.v.m. de ruimte is een losse oven idealer, maar het liefst heb ik de oven en het fornuis is 1. Nu is mijn vraag of er iemand bekend is met een goede, losse oven en of deze evengoed werken als een grote inbouw oven bijvoorbeeld. Naar mijn idee doet dit het veel minder goed voor het maken van ovenschotels en taart en cakejes e.d. maar ik kan er ook goed helemaal naast zitten.



Ik hoor daarom graag jullie ervaringen en tips. Dankjewel!
waarom zou een inbouwoven minder goed werken dan een oven in een fornuis?
zou een inloopdouche ook minder goed werken dan een douchecabine???
Ik denk dat TO iets als een combimagnetron bedoelt. Dat werkt idd een stuk minder goed.
Alle reacties Link kopieren
Een goede inbouwoven werkt net zo goed als een vrijstaande oven. Let wel: een combi-magnetron is niet te vergelijken met een oven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 28 juli 2015 @ 01:34:

Een goede inbouwoven werkt net zo goed als een vrijstaande oven. Let wel: een combi-magnetron is niet te vergelijken met een oven.

Klopt. Ik zou dan sowieso gaan voor een losse oven en een losse magnetron.

Ik heb wel een oven gezien van het merk Inventum, Inventum OV525CS, t.w.v. ¤164,95.- en lees daar goede beoordelingen over.

Dus de werking van zo een oven is het zelfde als dat van een inbouwoven? Ik heb dan echt het idee dat dat veel minder goed werkt, maar dat zou wel weer een ''idee'' in mijn hoofd zijn....haha
Ik heb een iets ouder model van Inventum. De OV425CS en vind het een prima oven. Alles lukt goed en hij is niet al te groot. Een combin magnetron doe ik nooit meer, stom onding. De bakfunctie werkte voor geen meter. Overigens vind ik magnetrons sowieso overbodig, maar daar gaat het niet over.

Maar Bullun, je kunt dus gerust gaan voor die Inventum, echt niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met een tristar oven. 10 jaar lang heel veel plezier van gehad. Lekker snel warm. Moet nu erg wennen aan mijn inbouw oven...
Inbouw is veel makkelijker schoon te houden (bij losstaand valt er vaak een hoop troep over de rand) en het voordeel van aparte apparaten is dat je ze apart kunt repareren/vervangen als er eens iets kapot gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de grootst mogelijke losse oven gekocht, een Steba. Makkelijk in schoonmaak en onderhoud en sneller bakkend dan een ouderwetse oven.
respecteer de overtuigingen van een ander
Ik heb een combimagnetron. Net nieuw en die werkt perfect. Ik heb alleen lang moeten zoeken naar 1 die van binnen ruim genoeg was. Heel veel inbouw combimagnetrons zijn zo klein van binnen en hebben een draaiplateau onderin. Dat wilde ik niet. In de mijne kunnen een grote en kleine ovenschaal naast elkaar in en heb 5 hoogteniveau's voor de bakplaat.

Ik merk ook echt verschil qua smaak en knapperigheid met de oude (was ruim 20 jaar oud). Hij heeft ook vaste programma's voor bv diepvriespizza. Dan geef je het gewicht in en weet hij zelf hoe heet/lang het moet. En je kan er ook uitgesteld mee bakken. Dus eten erin en als ik dan instel dat hij om 6 uur klaar moet zijn start ie zelf, zodat het op tijd klaar is.



Het is de Samsung NQ50J3530BS btw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrijstaande Fratelli Onofri oven. Ik heb nog nooit ergens zoveel spijt van gehad!

Het duurt ongelooflijk lang voor hij warm is, en het resultaat is nooit precies goed.



Ik denk dat ik die Samsung van Desperate Housewive eens ga bekijken
Die van ons is geloof ik met 6 minuten warm. Ik heb ook een airfryer, dat is echt de beste aankoop ever! Daar kan je zoveel mee! En binnen 3 minuten warm en veel minder vet
Alle reacties Link kopieren
Lidl had afgelopen week een combi met heteluchtfunctie voor minder dan 100 euro. Maar de hele stapel was snel weg. Vooral die hetelucht (convectie) functie is belangrijk.



Daarvoor hadden ze een huismerk Airfryer voor de helft van de prijs. En die heb ik zelfs nooit gezien; zelfde dag nog leek alles op. Niet dat ik hem nodig had, maar ik was nieuwsgierig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven