Goedkope energiemaatschappij

25-05-2016 14:29 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet overstappen nu omdat Essent met mij geen regelingen wil treffen, helaas. Want overstappen lijkt me ook weer zon gedoe maar goed ze wilde het niet dus ja dan ben ik maar op zoek naar een nieuwe voor mijn gas en elektra.



Ik moet het binnen nu en enkele dagen afgesloten hebben want dan ben je nog gewoon aangesloten en word je bij de netbeheerder niet afgesloten of zo.



Doe ik voor einde van de maand er een afsluiten is het goed heb ik geen nieuwe aansluitkosten e.d.



Maar welke is goedkoop ik zie door de bomen het bos niet meer...



Gaat dus om gas en elektra,



zouden jullie mij misschien kunnen helpen?
Je hebt vergelijkingsites waarop je kan kijken. Ik weet niet of je ook dal stroom hebt, want dan is het zeker handig om naar een bedrijf te kijken die twee tarieven heeft. Volgens mij is prisewise zo'n vergelijkingsite.



Zelf zit ik bij eon en daar ben ik goed over te spreken. Duidelijke tarieven en via internet kun je zelf online je maandbedrag verhogen/ verlagen en je rekeningen zien.
Alle reacties Link kopieren
Bij essent verbruikte ik trouwens 125 euro totaal voor gas en elektra alleen wonend. Geen verwarming aan. Maar wegens ziekte zit ik thuis dus gebruik je wel vele stroom.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 14:35:

Bij essent verbruikte ik trouwens 125 euro totaal voor gas en elektra alleen wonend. Geen verwarming aan. Maar wegens ziekte zit ik thuis dus gebruik je wel vele stroom.Hoeveel kW en m3 verbruikte je? Ik betaal hier maandelijks 66 euro voor een twee persoonshuishouden. Wel top en dal tarief. Mijn verbruik ligt ergens rond de 700kWh per jaar gok ik en rond de 350m3 gas.
Alle reacties Link kopieren
Gaslicht.com
Alle reacties Link kopieren
Hier erg tevreden over Essent.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 14:38:

[...]





Hoeveel kW en m3 verbruikte je? Ik betaal hier maandelijks 66 euro voor een twee persoonshuishouden. Wel top en dal tarief. Mijn verbruik ligt ergens rond de 700kWh per jaar gok ik en rond de 350m3 gas.



Gasverbruik 46,60 euro ; 46m3

Stroomverbruik 47,63 euro ; 127 KWH

(Staat er bij de maand April). En de maand er voor zat ik op de 125 euro totaal. Essent was wel ook nachttarief en zo maar daar word ik afgesloten dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 25 mei 2016 @ 14:41:

Hier erg tevreden over Essent.Daar word ik dus stop gezet ik moet op zoek naar een andere. Vanwege schulden word ik daar afgesloten en mag helaas geen regelingen met hun treffen dat willen ze niet.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 14:47:

[...]





Gasverbruik 46,60 euro ; 46m3

Stroomverbruik 47,63 euro ; 127 KWH

(Staat er bij de maand April). En de maand er voor zat ik op de 125 euro totaal. Essent was wel ook nachttarief en zo maar daar word ik afgesloten dus.Dan denk ik dat je het beste online kan vergelijken maar welke voor jou het beste is
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 25 mei 2016 @ 14:56:

[...]



Dan denk ik dat je het beste online kan vergelijken maar welke voor jou het beste isJa dat probeer ik maar vind het best lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 14:58:

Ja dat probeer ik maar vind het best lastig.quote:hvm schreef op 25 mei 2016 @ 14:41:

Gaslicht.com
Prisewise.nl

Energievergelijker.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het nu aan het doen maar dan zie je bijv 4 keer nuon staan je ziet geen verschillen alleen qua prijzen dus best onduidelijk.....
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 15:03:

Ik ben het nu aan het doen maar dan zie je bijv 4 keer nuon staan je ziet geen verschillen alleen qua prijzen dus best onduidelijk.....De verschillen zitten waarschijnlijk in de duur van het contract, hoe lang je de prijs van gas en stroom vastzet en of je groene stroom hebt of niet. Het is echt niet onduidelijk hoor, je moet gewoon even goed lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 14:47:

[...]





Gasverbruik 46,60 euro ; 46m3

Stroomverbruik 47,63 euro ; 127 KWH

(Staat er bij de maand April). En de maand er voor zat ik op de 125 euro totaal. Essent was wel ook nachttarief en zo maar daar word ik afgesloten dus.



Ik geloof niet dat 46 kuub/127 kWh je jaarverbruik is. Dus ik vermoed dat je dit x 12 moet doen. Dan vind ik alsnog dat je een absurt hoog voorschot betaald. Als ik dan kijk op een onafhankelijke vergelijkingssite zou ik uitkomen op (als ik kijk op mijn adres, iedere gemeente/gebied heeft namelijk verschillende vaste leveringskosten, dus bij jou zou het net ietsjes duurder of goedkoper kunnen zijn:



Budget energie: 46,90

Greenchoice: 49,83

Energieflex: 47,57



Dit zijn de maandelijkse voorschot prijzen bij dat verbruik wat jij aangeeft. Bel ze op (NU NOG) en vraag om een spoedaanmeldingsprocedure.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Je hebt inderdaad een spoedaanmelding nodig omdat essent je huidige contract heeft beeindigd. Een normale overstap duurt namelijk ongeveer 6 weken. Bij een spoedaanmelding betaal je wel vaak een borg.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij gaslicht.com



nu al een paar jaar op rij overgestapt en met de bonussen die je krijgt loopt de korting aardig op (265 euro bij energiedirect.nl en dit jaar 200 euro bij essent).



tevens super simpel en snel. kind kan de was doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gebeld TO, is de spoedaanmelding in gang gezet?
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je iemand die je helpt bij jouw schulden? Kun je je daar terecht met deze vraag? Hij/zij kan mogelijk wel tot een oplossing komen met Essent? Het kan zomaar zijn dat maatschappijen je een borg laten betalen, kun je dat wel betalen? Kijk goed of een borg wordt gevraagd, dat staat vaak niet vermeld op de genoemde sites.



Op deze site worden bedragen genoemd:



https://www.easyswitch.nl ... n-van-energieleverancier/
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je voor het vastrecht nog steeds afhankelijk van het energiebedrijf in jouw regio, of is dat tegenwoordig anders?

Je zou dan alleen kunnen besparen op de verbruikskosten, maar ik denk dat in jou geval een leverancier zoeken die je wil accepteren, van groter belang is.



Heb je je al eeder niet aan afspraken gehouden omtrent het betalen/inlopen van schulden? Want het lijkt me bijzonder dan een energiebedrijf je niet wil helpen met een regeling als het de eerste keer is dat het je overkomt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Marover2801 schreef op 25 mei 2016 @ 15:09:

[...]





Ik geloof niet dat 46 kuub/127 kWh je jaarverbruik is. Dus ik vermoed dat je dit x 12 moet doen. Dan vind ik alsnog dat je een absurt hoog voorschot betaald. Als ik dan kijk op een onafhankelijke vergelijkingssite zou ik uitkomen op (als ik kijk op mijn adres, iedere gemeente/gebied heeft namelijk verschillende vaste leveringskosten, dus bij jou zou het net ietsjes duurder of goedkoper kunnen zijn:



Budget energie: 46,90

Greenchoice: 49,83

Energieflex: 47,57



Dit zijn de maandelijkse voorschot prijzen bij dat verbruik wat jij aangeeft. Bel ze op (NU NOG) en vraag om een spoedaanmeldingsprocedure.Klopt daarom zette ik er ook bij de maand april. Nou ik kan men verbruik zien en die was maart 125 euro en april rond de 100 euro. Dus zodoende.
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog geen iemand die mijn rekeningen beheerd, ik beheer mijn vaste lasten maar ik heb nog niemand die mijn schulden beheert dat duurt nog even voor het allemaal rond is.



Daarom dat ik dit nu zelf even opzoek en het moet regelen.

Ik heb nu inderdaad mijn rekeningen t afgelopen half jaar niet betaald, vanwege 3 maanden geen uitkering en wegens domme keuzes van mijn ex. Dus ik moet inderdaad kijken waar ze mij nu wel aannemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 25 mei 2016 @ 16:39:

Heb je iemand die je helpt bij jouw schulden? Kun je je daar terecht met deze vraag? Hij/zij kan mogelijk wel tot een oplossing komen met Essent? Het kan zomaar zijn dat maatschappijen je een borg laten betalen, kun je dat wel betalen? Kijk goed of een borg wordt gevraagd, dat staat vaak niet vermeld op de genoemde sites.



Op deze site worden bedragen genoemd:



https://www.easyswitch.nl ... n-van-energieleverancier/Borg kan ik niet betalen nee, een maand van 125 euro kan ik wel gelijk betalen en dat vind ik ook niet meer dan normaal.
Ik zou wel direct gaan rondbellen.. Een spoedaanmelding kan ook nog een paar dagen duren en het weekend komt eraan..
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 25 mei 2016 @ 16:58:

ik heb nog geen iemand die mijn rekeningen beheerd, ik beheer mijn vaste lasten maar ik heb nog niemand die mijn schulden beheert dat duurt nog even voor het allemaal rond is.



Daarom dat ik dit nu zelf even opzoek en het moet regelen.

Ik heb nu inderdaad mijn rekeningen t afgelopen half jaar niet betaald, vanwege 3 maanden geen uitkering en wegens domme keuzes van mijn ex. Dus ik moet inderdaad kijken waar ze mij nu wel aannemen.



Lieve TO



Ik ga je even een stapje helpen, in de hoop dat je het fijn vindt (en anders was het heel goed bedoeld).



1. Ik heb in je postgeschiedenis gezien dat je in de omgeving van Breda woont. Ik heb even gezocht op google, en met jou jaarverbruik is de Nederlandse Energie Maatschappij niet de allergoedkoopste, maar (aangezien je een spoed aanmelding moet doen) wel de goedkoopste. Je moet bij Nederlandse Energie Maatschappij de maand vooraf betalen. Met jou verbruik zou je om een maandelijks verbruik komen op 58,33 per maand. (een stuk aantrekkelijker dan wat je nu betaald).



2. Vanavond voor 21.00 uur of morgen na 09.00 uur contact met ze op. Dit kan via hen website (www.nle.nl of 0800-4664. Doe dit zo snel mogelijk dit is echt belangrijk). Ze zullen je helpen om de aanmelding geregeld te krijgen. Je moet wel vooraf 1 maandbedrag betalen.



3. Neem morgen ook iemand die je kan helpen alle zaken weer op orde te krijgen. Gewoon een soort van maatje die je even kan helpen bij dit soort lastige situaties. Ik zou daar als ik jou was humanitas voor benaderen. Dat kan je doen via de site van humanitas, je kan dan chatten met een vrijwilliger en deze zal je op weg helpen.



Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.



Succes meid, je kunt 't
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven