Goedkope e-reader voor sporadisch gebruik

26-03-2015 11:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees eigenlijk altijd gewone boeken en ben daar heel tevreden over. Alleen zoek ik nu voor vakanties een heel goedkope e-reader, omdat mij dat veel in gewicht gaat schelen. Ik heb helemaal geen speciale wensen of eisen voor die e-reader. Als ik er maar op een normale manier een boek op kan lezen. Natuurlijk heb ik zelf ook al op internet gekeken en merken vergeleken enzo, maar omdat ik er 0% verstand van heb en door de bomen het bos niet meer zie, vraag ik het nu maar even op dit form. Iemand een idee? Alvast bedankt!
Zit er geen op je mobiel? Anders misschien downloaden in de playstore? Van losse e-readers heb ik ook geen verstand helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hou sowieso de Coolblue 2ekans Outlet in de gaten.

Hier gaan apparaten die ooit zijn teruggestuurd voor hele lage prijzen er uit. Vaak is dan bijvoorbeeld de verpakking kapot of mist er bijvoorbeeld een boekje. Soms zelfs alleen een plasticje eraf.



http://www.marktplaats.nl ... 2912.html?categoryId=2620



Ik heb zelf een Sony en ben heel tevreden, alleen die zijn helaas niet meer te koop.
quote:AnAppleADay schreef op 26 maart 2015 @ 11:16:

Hou sowieso de Coolblue 2ekans Outlet in de gaten.

Hier gaan apparaten die ooit zijn teruggestuurd voor hele lage prijzen er uit. Vaak is dan bijvoorbeeld de verpakking kapot of mist er bijvoorbeeld een boekje. Soms zelfs alleen een plasticje eraf.



http://www.marktplaats.nl ... 2912.html?categoryId=2620



Ik heb zelf een Sony en ben heel tevreden, alleen die zijn helaas niet meer te koop.Dank je voor de link! Zie er ineens 1 tussen staan die ik misschien wel wil
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat de tablets heel hard gaan, daar moet je echt meteen bellen als hij online komt. E-readers zullen wel iets langzamer gaan, maar hou er rekening mee dat hij weg kan zijn als je belt.
Alle reacties Link kopieren
Een goede ereader is tegenwoordig toch niet zo heel duur meer?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tablet is met donker scherm bij de Aldiko-app na vijf uur echt wel leeg.

Zo'n e-reader houdt het toch weken vol ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.coolblue.nl/zo ... egorie=e-readers&pagina=3





Wat een belachelijke site.

40 ereaders, waarvan 40 niet leverbaar ??



Ik dacht nog even naar die Coolbluewinkel te gaan in Groningen, maar dit nodigt niet echt uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een E-reader van Autovision, ooit gratis gekregen bij een abonnement. Een goedkoop merk zonder fratsen, geen touchscreen en schermverlichting, maar de batterij gaat lang mee en hij leest prettig. Volgens mij dus prima geschikt voor jouw wensen.
Kan je daarvoor geen tablet gebruiken?

Windows 8 heeft een loep-functie er op zitten. Hoe het met een tablet zit. Dat weet ik (nog) niet.

Maar misschien dat iemand anders dat wel weet?



Ik heb zelf een tablet van Lenova voor 68 euro gekocht. Vrij recent een geheugenuitbreiding van 32 Gb (13 euro) en dat is maximaal. Ik heb er wel een speciale hoes bij moeten kopen. Die was 10 euro in een aanbieding.



Erg BELANGRIJK is het om te bekijken hoeveel last je hebt bij het kijken op het scherm als er verlichting is.

In heel veel openbare ruimtes is goedkope verlichting aanwezig die heel fel en bij een spiegelend scherm kan dat de leesbaarheid volledig verpesten. Bovendien is het erg vermoeiend om steeds in een soort van lamp te kijken.

Zelf heb ik de lettergrootte op ENORM staan en bij een middelgroot formaat is dat prima te doen.
Een tablet vreet energie en een e-reader vaak niet.





Ik ga op zoek, zelfde reden als TO. Ik hou van echte boeken maar 20 mee op vakantie is gewoon onhandig.

Ik wil dat ik er met zonlicht goed op kan lezen, geen reflectie enzo.
Alle reacties Link kopieren
Sommige banken geven ze gratis bij een rekening
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Is dit wat?



Via Tweakers gevonden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Bitje93 schreef op 26 maart 2015 @ 14:19:

Sommige banken geven ze gratis bij een rekeningWat leuk, laat ik eens een bankrekening openen, die had ik nog niet en net nodig zeg.
quote:Feeksje1977 schreef op 26 maart 2015 @ 13:59:

Een tablet vreet energie en een e-reader vaak niet.





Ik ga op zoek, zelfde reden als TO. Ik hou van echte boeken maar 20 mee op vakantie is gewoon onhandig.

Ik wil dat ik er met zonlicht goed op kan lezen, geen reflectie enzo.Goed punt dat energie verbruik. Maar er zijn mogelijk ook uitzonderingen. Ik vind de artikelen van Intermediair heel prettig leesbaar vanaf mijn laptop. Mijn laptop heb ik gekocht vanwege het relatief lage energie verbruik. Maar als je die nu off-line (ik bedoel internet uit) bent. En ook alle reclameblokken uitschakelt. (Vergelijk het even met een (positief) afgetuigde kerstboom.)

Hoe is het energieverbruik als je off-line bent? Kan je boeken lezen als je off-line bent op tablet of laptop?

(Ik formulier hier de vragen die ik voor mezelf opstel....en misschien voor anderen.)
quote:Feeksje1977 schreef op 26 maart 2015 @ 14:54:

[...]





Wat leuk, laat ik eens een bankrekening openen, die had ik nog niet en net nodig zeg. Overstappen kan ook .
quote:Pumps_italiaans schreef op 26 maart 2015 @ 14:54:

[...]





Goed punt dat energie verbruik. Maar er zijn mogelijk ook uitzonderingen. Ik vind de artikelen van Intermediair heel prettig leesbaar vanaf mijn laptop. Mijn laptop heb ik gekocht vanwege het relatief lage energie verbruik. Maar als je die nu off-line (ik bedoel internet uit) bent. En ook alle reclameblokken uitschakelt. (Vergelijk het even met een (positief) afgetuigde kerstboom.)

Hoe is het energieverbruik als je off-line bent? Kan je boeken lezen als je off-line bent op tablet of laptop?

(Ik formulier hier de vragen die ik voor mezelf opstel....en misschien voor anderen.)





Mijn tablet leest echt niet lekker in de zon. Ik koop er wel een losse E-reader bij



Al is het zeker waard op te kijken of je het met tablet af te kunnen als je die toch al hebt.
quote:Pumps_italiaans schreef op 26 maart 2015 @ 14:56:

[...]





Overstappen kan ook .Dat zou ik niet doen om aan een Ereader te komen maar om hele andere redenen.
O ja, het is ook mogelijk om via een powerbank reserve-energie mee te nemen. Ik heb er eentje die niet goed werkt, maar voor 1 of 2 telefoontjes is het wel genoeg.
quote:Feeksje1977 schreef op 26 maart 2015 @ 14:56:

[...]





Mijn tablet leest echt niet lekker in de zon. Ik koop er wel een losse E-reader bij



Al is het zeker waard op te kijken of je het met tablet af te kunnen als je die toch al hebt.



Ik heb wel een laptop die heel zuinig is.

Zeker vergeleken met mijn voorlaatste desktop. Daar zaten losse speakers bij. Die gebruikten alleen al het dubbele van mijn monitor (tv) en laptop samen. Maar het is natuurlijk afhankelijk van het individuele gebruik. (Zo ook extra snelheid. Die kan ik kopen, maar hier kunnen ze dat nog niet leveren. Ik merk dus weinig verschil. Alleen bij het online kijken van films heb ik er last van.) Dat doe ik dus toch bijna nooit.



Dat even over afwegingen bij energieverbruik. Offline is minder verbruik dan online moeten om het te kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 26 maart 2015 @ 14:54:

[...]

Wat leuk, laat ik eens een bankrekening openen, die had ik nog niet en net nodig zeg.





Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bij de Hema is er nu 1 in de aanbieding voor 80 euro. Ik weet niet of dat wat is.

Ik heb zelf ook een Sony. Heel apart/jammer dat die niet meer gemaakt worden. Ik lees daar meestal goede resencies over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er nu ook 1 staan bij Bol. Een refurbished Kobo voor 50 euro. Dan heb je een bekend merk.
quote:Bitje93 schreef op 26 maart 2015 @ 15:18:

[...]





[afbeelding]





[afbeelding]



Ow ik ben net zo duf als het weer buiten. Te leuk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties en tips tot nu toe! Ik ga er zo eens even een paar wat verder uitdiepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven