Gordijnen Hema, hoe bevallen ze?

24-11-2008 12:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Op dit moment ben ik me aan het orienteren in gordijnen.

Nu vind ik dat ze op de site van de Hema erg mooie en niet al te dure gordijnen hebben. Heeft iemand ervaringen met deze service? En hoe is de kwaliteit van de gordijnen?
Alle reacties Link kopieren
prima
Alle reacties Link kopieren
Heb al bijna 10 jaar gordijnen van de Hema hangen. Erg mooi, we krijgen er regelmatig complimentjes over. Service is prima, van een van de gordijnen liet een stiknaadje los na een maand ofzo, zijn ermee teruggegaan en werd prima in orde gemaakt.
Op zich allemaal prima, alleen jammer dat ik ze volgens het etiket kon wassen en dat ze daarna 10 cm korter waren
Alle reacties Link kopieren
Als je gordijnen bij de Hema bestelt moet je er even rekening mee houden dat de Hema de lengtes die je doorgeeft met 2,5 cm verkort. Omdat ze verzetbare "hoofdjes" hebben. Ik heb de gordijnen toch echt graag precies op de vloer hangen en aangezien de vloer echt niet overal even recht is heb ik liever meer stof over dan net een cm te kort.



Ik zou je dus aanraden op te meten en er dan 2 cm bij op te tellen. Je kan nl bovenin nog wel 5 cm verschuiven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook eens bij de Karwei kijken, ook prima service en nog goedkoper dan de Hema.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
mooie gordijnen, maar verkeerd op maat gemaakt. wij heben zeilringen en dan moeten de gordijnen korter zijn dan bij een rails. was geen rekening mee gehouden bij het vermaken en werd niet goed opgelost door hema. heb ze zelf maar ingekort.

En het duurde heel lang (zou 4 weken zijn, werd 9), maar wij bestelden tijdens zo'n 20% kortingsactie, dus das wel logisch.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zo snel zoveel nuttige tips!

Ben erg blij met jullie reacties.



@ Evidenza - ik ga de gordijnen dus zeker wat langer bestellen! Fijn dat je bovenin nog iets kan spelen met het aantal centimeters! Het opmeten moet natuurlijk wel precies gebeuren maar als je iets afwijkt kan je dat nog wel mooi oplossen dan!



@ Missmoneypenny - haha wat erg! Wassen doe ik maar even niet of misschien gewoon koud wassen?



@ Ezeltje - wat een nare ervaring, ik kan me voorstellen dat het maken iets langer duurt met zo'n actie.



Ik denk dat ik de maten invul zoals ze op de website aangeven. En hiermee naar de winkel ga. Ik neem aan dat ze bij de Hema ook gewoon een rail en/of roede verkopen? Jullie lezen ik heb hier echt totaal geen verstand van haha!



Nogmaals bedankt voor alle hele nuttige tips!
quote:Nachtvlinder22 schreef op 24 november 2008 @ 13:42:

@ Missmoneypenny - haha wat erg! Wassen doe ik maar even niet of misschien gewoon koud wassen?



Ik heb ze koud gewassen en nat opgehangen.

En nog krompen ze 10 cm.

*moet er eigenlijk gewoon mee terug gaan naar de Hema*
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss Moneypenny schreef op 24 november 2008 @ 13:45:

[...]



Ik heb ze koud gewassen en nat opgehangen.

En nog krompen ze 10 cm.

*moet er eigenlijk gewoon mee terug gaan naar de Hema*Oei! Je moet er mee teruggaan hoor. Vreemd dat men wel in het etiket vermeld dat ze gewassen kunnen worden. Misschien mogen ze alleen met de hand gewassen worden of heb je dat ook gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=2322181,noline]Nachtvlinder22 schreef op 24 november 2008 @ 13:42



@ Missmoneypenny - haha wat erg! Wassen doe ik maar even niet of misschien gewoon koud wassen?Helpt ook niet altijd... Ik had gordijnen van Ikea voor en slaapkamer. Ze konden op 60 gewassen worden, maar omdat ze niet echt vuil waren, alleen opgefrist moesten worden heb ik ze koud gewassen. Waren ruim 15cm gekrompen! Ikea heeft het netjes opgelost, maar ze vertelden er wel even bij dat op het etiket de temp stond waarop het gewassen moest worden, niet de max temp. Ik heb de nieuwe gordijnen nu al meerdere keren op 60 gewassen en niks aan de hand! Het is raar maar waar!
Alle reacties Link kopieren
priority: zeg je nou dat er een minimumtemp is??? das vreemd!



nachtvlinder: alles wat je nodig hebt kan je wel bij hema krijgen, maar wij hebben de roede bij de praxis gehaald, vond die van de hema niet mooi (hadden alleen hout). Overigens ben ik wel tevreden over de gordijnen an sich hoor. Mijn advies: zoek een oudere verkoopster, die misschien wat meer ervaring ermee heeft.



succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:priority schreef op 24 november 2008 @ 13:53:

[...]





Helpt ook niet altijd... Ik had gordijnen van Ikea voor en slaapkamer. Ze konden op 60 gewassen worden, maar omdat ze niet echt vuil waren, alleen opgefrist moesten worden heb ik ze koud gewassen. Waren ruim 15cm gekrompen! Ikea heeft het netjes opgelost, maar ze vertelden er wel even bij dat op het etiket de temp stond waarop het gewassen moest worden, niet de max temp. Ik heb de nieuwe gordijnen nu al meerdere keren op 60 gewassen en niks aan de hand! Het is raar maar waar!



Wat een raar verhaal, dus als er 30 graden instaat moet je ze echt op 30 graden wassen!

Je verwacht het juist niet als je ze koud wast. Ik zou als de dood zijn om ze op 60 graden te wassen!

Maar misschien is dit ook wel weer een hele goede tip!

Alle reacties Link kopieren
Nee, bij Ikea geldt voor een aantal dingen (een vriendin van me had het met een hoes van haar bank) dat het dé wastemperatuur is. Dus niet de minmale of maximale temp. Als je op die temp wast gaat het goed, hoger of lager gaat mis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nooit zo verbaasd gekeken als toen... Ik hing m'n koud gewassen gordijnen op en toen ik zag dat ze zoveel gekrompen waren ben ik terug gelopen naar de wasmachine, ging echt twijfelen aan mezelf. Heb zelfs de buurvrouw naar de machine laten kijken, stond echt op 30 graden. Ik heb Ikea toen ook stotterend gebeld, kon het niet begrijpen. Maar ik was dus niet de eerste bij wie het gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
quote:ezeltje schreef op 24 november 2008 @ 13:57:

priority: zeg je nou dat er een minimumtemp is??? das vreemd!



nachtvlinder: alles wat je nodig hebt kan je wel bij hema krijgen, maar wij hebben de roede bij de praxis gehaald, vond die van de hema niet mooi (hadden alleen hout). Overigens ben ik wel tevreden over de gordijnen an sich hoor. Mijn advies: zoek een oudere verkoopster, die misschien wat meer ervaring ermee heeft.



succes!



Thanks voor de tip van Praxis, ik heb maar even naar de term "roede" gegoogled maar snap dat je daar ook wel iets moois in wil vinden.

Sja, een oudere verkoopster heel goed idee, die vinden het meestal nog leuk ook om zo te adviseren!
Alle reacties Link kopieren
op de site staat wel duidelijk hoe je moet meten, dus rekening houdend met evt. rails en soort rails. Dat is bij mij allemaal goed gegaan, bij mij moesten de gordijnen exact tot op de plint (witte gordijnen hangend op de grond leek me geen goed plan). Dit is heel netjes uitgekomen met de doorgegeven maten, ze zijn niet korter uitgevallen ofzo. Ik bestelde ze in een actie periode en toch binnen 4 weken had ik ze.
Alle reacties Link kopieren
Even goed meten, maar ik ben er blij mee. Heb goedkope donkere gordijnen van de HEMA en omdat ze donker zijn, zijn ze zelfs verduisterend, hoewel ze dat dus officieel niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze bij kwantum gehaald supermooi en niet duur ook
Alle reacties Link kopieren
ja doen! Leuk stofje uitzoeken, goed lezen hoe je de maten bij hun moet opmeten, en er zijn nog wat keuzes voor ophangsystemen enz.

Ik had gordijnen besteld voor mijn vorige huis en ben weer terug gegaan voor mijn nieuwe huis. Misschien even afwachten to na de kerst, waarna ze misschien een dip verwachten en dan met zo'n 10 of 20% kortingsactie komen?

In ieder geval ik was beide keren tevreden en zou het zo weer doen. Kwaliteit is mij ook prima bevallen.

Als het veel stof is of een lange stang bevat (bijv, ik had vouwgordijnen, 6 stuks voor vrij brede ramen en dat zijn dan best wel even lange onhandige dozen en de eerste keer had ik gewone hanggordijnen, maar echt al met al voor ramen die opgeteld een meter of 7 waren (en door de plooien is dat heel veel stof en dat was best zwaar) ga dan wel even samen met iemand om het op te halen of kies (als je kan kiezen) een Hema uit waar je dichtbij kan parkeren.

Hema Nieuwendijk A'dam = niet handig
Alle reacties Link kopieren
Hema is goed, Kwantum was minder.

De laatste Hema veloursgordijnen waren van een fantastische kwaliteit die je nergens ziet, die van Kwantum waren een stuk minder.



Die van de Hema waren ook beter gemaakt, hoewel de zomen gecorrigeerd moesten worden. Daar dien je echt rekening mee te houden.



Bij Kwantum zat kennelijk een nieuweling achter de machines want van boven had ik 20 cm te weinig in de breedte (ze gingen niet dicht) zodat ik een paar plooien moest openknippen en opnieuw innaaien, daarna vond ik de zijkanten ook niet denderend, die heb ik ook overgedaan en daarna heb ik de hele zoom van onder los moeten maken en opnieuw moeten doen wat inhield dat de zoomomslag op sommige plekken maar 4 cm was. En dat terwijl ik bij Kwantum voor het maken heb moeten betalen. Maar ja, als je ze eenmaal hebt ga je niet dat hele eind terug naar de winkel, weer drie weken wachten enz.
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken kan ik je hopelijk meer vertellen. We hebben ze net besteld.
Ik heb in het vorige huis geruime tijd genoten van mijn hema-gordijnen. De service was prima en de gordijnen waren mooi gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vandaag besteld bij de HEMA. Moest wel heeeeel lang wachten op een verkoopster, ondanks dat ik bij de klantenservice had gevraagd of ze iemand om wilden roepen (wat ze ook deden). Ik had al mijn maten etc via de site al ingevoerd, toen ging het best snel. Fikse levertijd, zeven tot acht weken!
Alle reacties Link kopieren
Heb hier verduisterende gordijnen van de hema. Die voering is wel stijfjes.Verder krijg je precies wat je beseld hebt, daar moet je even rekening mee houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven