Gordijnrails en gat in het plafond

08-02-2009 18:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Beetje vreemd onderwerp misschien, maar heb even de gouden tip nodig. Mijn gordijnrails komt uit het plafond vallen met een heel groot stuk "beton"eraan. De schoef én plug zijn los en heeft een hele hap steen meegenomen. Nieuwe plug is dus geen optie, want het gat is veel te groot.

Heeft iemand een idee? Kan ik dit ergens mee vastplakken? Heb gedacht aan dubbelzijdig tape, maar dat komt net zo hard naar beneden vallen.. .

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Even naar de bouwmarkt en vragen welke lijm/kit of andere oplossing hierbij helpt! Denk dat zij het het beste weten!
als jij dubbelzijdige tape als een oplossing ziet, zou ik er even iemand anders bijhalen...



het gat kun je waarschijnlijk het beste vullen met alabastine grote-gaten-vuller.

ik denk wel dat je de gordijnrails op een ander plekje moet vastmaken.

opnieuw boren, pluggen en schroeven, dus.
, dubbelzijdig tape .

Ik weet trouwens ook niet hoe je het op moet lossen. Wij hebben hier hetzelfde probleem. Mijn man was vanmiddag een rails aan het ophangen aan het plafond. Er moeten lampen aan gehangen worden. En toen kwam tijdens het boren ook een stuk plafond naar beneden. Alleen het is niet zo'n groot gat als bij jou. Het moet alleen even dichtgeplamuurd worden (geloof ik ).
Alle reacties Link kopieren
vastplakken kan met muurvuller, doe ik ook met gaten die te groot geboord zijn zelfs mijn kapstok hangt nog op deze manier, dus moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Opvullen (idd dichtplamuren) en op een andere plek een nieuw gat boren. En als dat echt niet kan: kijken of je de rail ook aan de muur kan bevestigen. Want ik ben bang dat je met oorspronkelijke gat echt niets meer kan...
Alle reacties Link kopieren
En ik weet niet of je houten kozijnen hebt, maar als je de rail daar bevestigt is het echt een stuk makkelijker. Voorkomt een gatenkaas in het beton/steen, en echt, ik weet er alles van jammer genoeg :-)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad muurvuller en daarna, als het hard is, nieuw gat boren.

De rest van het gat kun je, als je een gespakt plafond hebt, bijwerken met ook zo'n flesje van Albastine.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.

Ik ga de rail eraf halen, het enorme gat vullen en een nieuwe rail halen. Die moet natuurlijk gaten hebben op andere plekken dan mijn rail nu. Wordt dus toch een klus. Had gehoopt op een makkelijkere oplossing . Balen!



@danivo: inderdaad, ik ben echt een enorme klusnerd. Maar wil het wel graag leren, vandaar! Iemand anders haal ik erbij als ik het zelf niet kan (lees: gruwelijk heb verpest ..).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen andere gordijnrails nodig hoor, als je de gaten vult dan kan het daarna op dezelfde plek of ietsjes naar voren (zie je ook gelijk die plekken niet meer. Wat je kunt bekijken is; heb je het juiste boorbitje gebruikt? Heb je een goede plug gebruikt? Geen 'klopboorstand' (kan nogal beuken)? Die dingen kunnen allemaal zorgen voor die gaten. Enne als je toch in de bouwmarkt bent, neem ff een potje witte latex mee om de plekken aan te stippen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lisanne,



Ik begon al te lachen bij je topictitel, het zou er een van mij kunnen zijn. Bij mij kwam een keer een stuk muur naar beneden door de gordijnrails... Gelukkig heb ik nu een ontzettend handig vriendje. Die zegt nu dat als het gat redelijk groot is je misschien beter een beetje gips aan kunt maken om het op te vullen. En als dat hard is kun je daar weer in boren.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@mevrouw de kees: helaas viel die rail ineens aan een kant naar beneden na 4 jaar veel plezier wonen! Wel vreemd dus. Heb de rail gewoon laten hangen en daar gordijnen in gekocht..



Ga gewoon vullen dus, laten harden en dan weer boren met een fijn boortje...

Nogmaals dank!
Alle reacties Link kopieren
Eventueel de plug met een dot montagekit terug zetten, komt het vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Combinatieoplossing: Gatenvuller (alabastine) en dan meteen de plug in die nog zachte gatenvuller doen. Rustig laten opdrogen en je hoeft de rails alleen nog maar vast te schroeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven