Goudvis overleden? Of niet?

03-10-2014 12:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Vanochtend hebben mijn vissen nog gewoon eten gehad en zwemden ze beide nog. Later op de ochtend liep ik langs de kom en dreef de oudste (5jaar) boven, op zn kop, hele grote ogen.



Nog even n halfuurtje aangekeken maar geen beweging. Nou, wij dus met t netje hem er uit halen en stonden net buiten boven de container, ging ineens zn mond open en dicht!!! Mn moeder zag het ook, ik verbeeldde het me echt niet.



Wij hebben hem razendsnel terug in de kom gedaan en er druppels antibiotica bijgedaan, die hadden we in huis omdat hij enkele weken geleden rode plekken op zijn hoofd kreeg.



Maar nu ligt hij nog steeds op zn kop en lijkt nog steeds zo goed als dood. Wat is het nu?! Wil hem niet dood er in laten voor de andere vis, lijkt me niet zo fris. Maar straks gooien we hem weg terwijl hij nog een kans had?



En als hij dood is, kan mijn andere vis dan nog wel zonder hem door leven?



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit gelezen dat goudvissen vaak worden weg gedaan omdat het lijkt omdat ze dood zijn. Dit is vaak niet het geval omdat veel goudvissen vaak teveel eten krijgen en daardoor hun drijf vermogen kwijtraken of zoiets...

Ik zou hem gewoon laten dobberen en anders even googelen

Is vast iets over te vinden ergens!
Alle reacties Link kopieren
In een andere kom doen?



En het is zwommen
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:saryma schreef op 03 oktober 2014 @ 12:50:

En als hij dood is, kan mijn andere vis dan nog wel zonder hem door leven? Nee natuurlijk niet. Goudvissen zijn monogaam.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is er iets mis met zijn zwemblaas. Google daar maar eens op voor meer informatie.
Alle reacties Link kopieren
IJsblokjes in het water doen wil weleens helpen. Goudvissen houden niet van te warm water.
verba volant, scripta manent.
In een aquarium doen. Als hij al vijf jaar is zou hij toch al een cm of 20-30 moeten zijn. Kommen zijn sowieso niet geschikt voor goudvissen en het zijn sociale dieren dus met meer dan twee heeft wel de voorkeur.



Als hij niet gauw bijtrekt zou ik even naar een dierenarts gaan met verstand van vissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het visje waarvan jij denkt dat deze dood is in een andere kom zou doen.

Ten eerste omdat hij misschien wel ziek is en dan de andere vis kan besmetten en ten tweede omdat vissen de neiging hebben om dode vissen aan of op te vreten
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de tips, hier kan ik zeker wat mee! Hopelijk knapt hij snel op :(
Alle reacties Link kopieren
Misschien oefent hij de rugslag ?
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager heeft ooit een 'dode' goudvis weer tot leven gebracht door zachtjes met een rietje bubbels te blazen in het water. Hierdoor komt er meer zuurstof in het water. Proberen is op eigen risico hoor.
quote:fireandice schreef op 03 oktober 2014 @ 12:54:

In een andere kom doen?



En het is zwommen





In een aquarium is beter

Een kom is een ware hel voor een vis, de vis kan nergens schuilen in een hoekje, krijgt minder zuurstof en alles van buiten de vissenkom wordt optisch vergroot.
Hij gaat vanzelf dood en dan vreet die ander hem op.

Voor zover de goudvisliefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 03 oktober 2014 @ 14:07:

Hij gaat vanzelf dood en dan vreet die ander hem op.

Voor zover de goudvisliefde.De een z'n dood is de ander z'n brood.... (letterlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 03 oktober 2014 @ 13:24:

Mijn zwager heeft ooit een 'dode' goudvis weer tot leven gebracht door zachtjes met een rietje bubbels te blazen in het water. Hierdoor komt er meer zuurstof in het water. Proberen is op eigen risico hoor.Je blaast toch voornamelijk stikstof uit??
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Blub na drie tellen al vergeten dat er ooit een Gup naast hem zwom. Rouwverwerkingstherapie lijkt me niet nodig voor Blub, maar doe de dode vis in een andere bak i.v.m. ziektes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mag toch hopen dat je je goudvissen niet in zo'n vissenkom houdt maar een degelijke aquarium hebt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had meerdere goudvissen. Twee zijn er inmiddels heengegaan, die over is gebleven scheen die andere twee (toen ze nog leefden dan) te pesten.



Dus mijn moeder laat deze lekker alleen in zijn kom zitten. Wel heb ik haar geadviseerd om hem over te plaatsen naar een vierkante bak.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Hoe vaak en hoe verschoon je het water?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je 'm het beste mondopsnuitbeademing kunt geven.



* Als hij heel groot wordt, blaas je te hard.

* Als je iets aan je tong voelt, is het een hufter want dan zoent 'ie je en hij HAD al een partner, dus dan gewoon de container is.

* Als het niet helpt en hij gaat niet spartelen, dan hop in de WC en doortrekken. Mocht 'ie nog iets van leven in zich gehad hebben, dan is het nu snel afgelopen.





Mag de andere dan naar iemand die er genoeg ruimte voor heeft, of schaf je een grotere bak en wat soortgenootjes aan? Goudvis in kommetje is echt niet meer van deze tijd.
http://www.visaquarium.nl/weetje/zwemblaas-probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 03 oktober 2014 @ 15:22:

Ik denk dat je 'm het beste mondopsnuitbeademing kunt geven.



* Als hij heel groot wordt, blaas je te hard.

* Als je iets aan je tong voelt, is het een hufter want dan zoent 'ie je en hij HAD al een partner, dus dan gewoon de container is.

* Als het niet helpt en hij gaat niet spartelen, dan hop in de WC en doortrekken. Mocht 'ie nog iets van leven in zich gehad hebben, dan is het nu snel afgelopen.





Mag de andere dan naar iemand die er genoeg ruimte voor heeft, of schaf je een grotere bak en wat soortgenootjes aan? Goudvis in kommetje is echt niet meer van deze tijd.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle serieuze reacties, het gaat al wat beter met de vis! Hij zwemt weer n beetje rond, hoop dat hij er helemaal door gaat komen.
Saryma, hoe gaat het vandaag met je goudvis?
Alle reacties Link kopieren
Deze goudvis heeft dus een mooie dierendag.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven