grrrr kl**e colporteurs...

31-08-2012 12:22 98 berichten
wil ff mn verhaal kwijt (al is het niet zo dramatisch) en ff bevestiging dat ik het goed heb gedaan



qua energieleverancier zit ik al een tijd bij Greenchoiche. kwamen er net 2 gasten aan mijn deur (met een bordje van de nuon) met een verhaal over dat in mijn straat alle energie weer onder 1 naam gaat om de transportkosten te verminderen enzovoort. om eerlijk te zijn ik vond het een geloofwaardig verhaal. toch heb ik niks getekend omdat ik het erg vond lijken op colportage... (ik ben vrij direct dus ik zei ook dat ik het meer vond lijken op aansmeerderij )

ook apart, ik heb zo'n anti colportage sticker op de deur, maar daar trekken ze zich weinig van aan.

nou ja ik voor de zekerheid consumentenbond gebeld en klacht ingediend bij consuwijzer. Die wisten beiden van niks van dat onder 1 naam gedoe en die zeiden dus dat dit gewoon misleidende informatie was.



geen idee waarom, ik twijfel stiekem of ik het goed heb gedaan, van de andere kant ben ik ook wel trots op mezelf dat ik steeds beter word in die gasten af te wimpelen....



wat denken jullie? hoe wimpelen jullie dit soort gasten af?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef ze niet af te wimpelen. Een huis in de middle of nowhere vinden ze veel te veel werk om te bereiken.



Nooit mensen aan de deur, geen ongewenste folders, geen colportage, geen jehova`s, geen sint maarten kinderen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Als ze aan de deur komen en 'goedemiddag!' zeggen, wens ik ze hetzelfde en zeg dat ik geen interesse heb en doe de deur dicht. Soms mompelen ze nog wel wat over 'aanbod' maar dat hoor ik slecht door de deur heen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord colporteur gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het prima gedaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De bel gaat, ik doe open:

1) collectebus, zonder te luiseteren wat het doel is, gaat daar geld in.

2) colportage, zonder te luisteren wara het om gaat, zeg ik "geen interesse" en doe de deur dicht.

1x belde de colporteur weer aan, toen heb ik de bel er af gehaald. (vraag me ook af, wat zo iemand denkt te bereiken. Dat ik intense spijt heb, dat ik de deur dicht deed en zooo blij ben, dat hij me een 2e kans geeft??)
Alle reacties Link kopieren
En als ik niet snel genoeg ben met het dichtdoen van de deur en de colporteur toch nog begint te praten, vraag ik welk deel van 'geen interesse' hij niet begrepen heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ze die colportage sticker niet respecteren. heb er nl ook 1 (ook bij greenchoice ) en sindsdien nergens last meer van. (sommige collectanten durven bijna niet aan te bellen, maar ik geef graag aan een collecte)



maar verder heb je het prima gedaan hoor....Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 31 augustus 2012 @ 12:25:

Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord colporteur gehoord.

Niet...? Wel aan de deur gehad...?



Goed gedaan Miss. Ik zeg gewoon 'nee'.

Laatst één of andere loterij, ik zei 'nee' en voegde er dom genoeg persoonlijke info aan toe 'wij doen niet aan loterijen'. 'Oh, waarom niet?'. 'Dat gaat je niets aan'.



Trouwens: alles onder één noemer brengen, wát een leugen!
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 31 augustus 2012 @ 12:25:

Ik heb werkelijk waar nog nooit van het woord colporteur gehoord.



col·por·teur (de; m,v; meervoud: colporteurs) 1iemand die colporteert

col·por·te·ren (werkwoord; colporteerde, heeft gecolporteerd) 1venten met boeken, geschriften enzovoort
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoop dat er een verbod komt op die gasten, mijn moeder (licht dement) neemt alles aan voor zoete koek en wij (dochters) kunnen er dan weer achteraan bellen om de de boel weer recht te krijgen en het is ook wel eens niet gelukt en dat kost geld.
anoniem_109511 wijzigde dit bericht op 01-09-2012 11:34
Reden: eh tja,...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eerst op de kop geven dat één keer bellen genoeg is (ze horen niet dat hij overgaat en bellen dus maar door) en vervolgens zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dicht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier moet je bij de poort aanbellen en dan vraag ik eerst over de intercom wat iemand komt doen. Dan zeg ik gewoon dat ik geen interesse heb, leg de hoorn van de intercom er gelijk weer op en is de verbinding verbroken. Die poort blijft mooi dicht staan ze ook niet aan de deur. Omdat wij op het platteland wonen hebben we overigens gelukkig maar weinig verkopers en zo aan de deur poort.
quote:ringelding schreef op 31 augustus 2012 @ 12:33:

Jammer dat ze die colportage sticker niet respecteren. heb er nl ook 1 (ook bij greenchoice ) en sindsdien nergens last meer van. (sommige collectanten durven bijna niet aan te bellen, maar ik geef graag aan een collecte)



maar verder heb je het prima gedaan hoor....Niks mis mee.



dat vroeg ik me vorige keer met collecteren voor het diabetsfonds af.

Geldt zo'n colportage sticker ook voor collectanten voor het goede doel? Nee toch? Anders heb ik mensen lastig gevallen die dat niet wilde :P
DeKenau: you cannot be serious.....



normaal hoor ik ook geen verhalen aan, daar ben ik net

denk ik de fout mee ingegaan. die gasten zijn zo goed

in mooie verhaaltje vertellen, die snappen ook wel dat je toch stiekem gaat twijfelen.... geloof dat ik daar nog het meeste om baal, dat ik ze niet meteen afgewimpeld heb. op een gegeven moment snapte die gast geloof ik wel dat ik te snugger ben om hierin te trappen want hij zei zelf: volgens mij wil u met rust gelaten worden, hihihi..



ringelding: moet zeggen dat het wel een stuk minder is...
lol, je hebt het goed gedaan hoor...



Ik heb hier de bel er bijna nooit in omdat ik er een pesthekel aan heb als er aangebeld word en ik weet niet wie het is.



Ik heb me van de week nog belachelijk gemaakt. Ik werd wakker gebeld door iemand van de telegraaf, en als ik net wakker ben dan werkt mijn IQ nog maar op halve kracht. Afijn, k had een gratis abo gehad via de vriendenloterij van een kennis. Wat ik er nou het leukste aan had gevonden. "nou, het krijgen van de krant opzich" :-S dom antwoord. Vervolgens mocht hij me een mooie aanbieding doen, 6x per week de krant voor 3.50 per week (of 3.75), en wat zeg ik, dat dat financieel niet haalbaar is voor mij. De man ging verder op een toon alsof hij een zwakzinnige aan de telefoon had. Hoe dom en per ongeluk ook, wel effectief.



Trouwens, de energiemaatschappijen worden steeds brutaler wbt colporteren. Maar wie weet zijn ze helemaal niet van de nuon geweest, er zijn veel babbeltrucs gaande de laatste tijd. Altijd oppassen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd alsof ik het domme huisvrouwtje ben. Hoor ze aan, zet mijn leukste glimlach op en aan het einde: "Nee, toch geen interesse." of: "Mijn vriend regelt/bepaald dit soort zaken."



Ik kan het ook nog gooien op: "Mijn ouders zijn niet thuis." Ga ik de volgende keer eens proberen.
quote:Courage_ schreef op 31 augustus 2012 @ 12:33:

[...]



Niet...? Wel aan de deur gehad...?



Goed gedaan Miss. Ik zeg gewoon 'nee'.

Laatst één of andere loterij, ik zei 'nee' en voegde er dom genoeg persoonlijke info aan toe 'wij doen niet aan loterijen'. 'Oh, waarom niet?'. 'Dat gaat je niets aan'.



Trouwens: alles onder één noemer brengen, wát een leugen! het was wel een goed verhaal moet ik toegeven.. de consumentenbond zei ook dat dit puur misleiding is... ze wisten ook van niks over dat onder 1 noemer gedoe...



maffia dat ga ik ook een x doen. moet lukken want word soms nog wel eens jonger geschat (wat ik niet leuk vind, maar in dit soort zaken komt het erg van pas...)
wat denken jullie? hoe wimpelen jullie dit soort gasten af?



Afwimpelen door mij is niet nodig, want ik doe de deur niet open.

Bovendien heb ik een sticker : Verkopers niet welkom (ooit te bestellen bij Vara Kassa)
Alle reacties Link kopieren
Met energiemaatschappijen ed heb ik niet zo'n moeite. Wel met 'bedelacties'. ik gooi altijd wel wat in een collectebus, maar het is tegenwoordig in om eerst een heel verhaal af te steken over zielige zieke kinderen in Afrika en "u wilt zo'n kind toch zeker wel helpen!!!!" En dan kun je een machtiging tekenen a 5 euro per maand. Dan ga ik me heel ongemakkelijk voelen. Ze spelen in op je gemoed en je voelt je haast schuldig om nee te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
En dan die goede doelen die langs komen om je lid te maken of een eenmalige bijdrage te vragen. Sinds ik weet dat die 'verkopers' en het bureau waarvoor ze werken meer dan de helft van jou bijdrage krijgt en het restant naar het goede doel gaat, waar ook nog veel aan de strijkstok blijft hangen doe ik voor hun niet meer open.

Een keer probeerde zo'n gast op mijn gevoel in te praten door te zeggen. Geeft u dan niks om de arme kinderen in de hoorn van Afrika. Ik stond even met mijn mond vol tanden en heb hem toen gevraagd wat hij aan mijn bijdrage verdiende. Toen stond hij met zijn mond vol tanden. Ik heb hem vriendelijk bedankt en de deur dicht gedaan.

@fairy, je kunt dus gewoon zeggen dat je zelf wel een bedrag over maakt dan kunnen er meer kinderen geholpen worden, omdat hij et dan niets aan verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 31 augustus 2012 @ 12:33:

Ik hoop dat er een verbod komt op die gasten, mijn moeder (licht dement) neemt alles aan voor koek en ei en wij (dochters) kunnen er dan weer achteraan bellen om de de boel weer recht te krijgen en het is ook wel eens niet gelukt en dat kost geld.Inderdaad! Mijn moeder is niet dement maar wel naief en die 'trapt' zogezegd ook overal in. Gelukkig bespreekt ze het tegenwoordig eerst met ons, maar dan nog blijft ze volhouden dat het echt een mooie aanbieding was. Ja mam
neve dat zegt mijn moeder ook net, dat het waarschijnlijk helemaal niet van de nuon is. wat voor bedrijven doen dat dan of zijn het gewoon jongelui die niks zinnigs te doen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook nog het verschil inderdaad okkervil, de collectanten zijn vrijwilligers die belangeloos lopen. die organisaties sturen getrainde bijdehandte types op je af.
Alle reacties Link kopieren
Kannie wachten tot er weer een voor de deur staat, nou ga ik eens weerwoord geven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven