grrrr kl**e colporteurs...

31-08-2012 12:22 98 berichten
wil ff mn verhaal kwijt (al is het niet zo dramatisch) en ff bevestiging dat ik het goed heb gedaan



qua energieleverancier zit ik al een tijd bij Greenchoiche. kwamen er net 2 gasten aan mijn deur (met een bordje van de nuon) met een verhaal over dat in mijn straat alle energie weer onder 1 naam gaat om de transportkosten te verminderen enzovoort. om eerlijk te zijn ik vond het een geloofwaardig verhaal. toch heb ik niks getekend omdat ik het erg vond lijken op colportage... (ik ben vrij direct dus ik zei ook dat ik het meer vond lijken op aansmeerderij )

ook apart, ik heb zo'n anti colportage sticker op de deur, maar daar trekken ze zich weinig van aan.

nou ja ik voor de zekerheid consumentenbond gebeld en klacht ingediend bij consuwijzer. Die wisten beiden van niks van dat onder 1 naam gedoe en die zeiden dus dat dit gewoon misleidende informatie was.



geen idee waarom, ik twijfel stiekem of ik het goed heb gedaan, van de andere kant ben ik ook wel trots op mezelf dat ik steeds beter word in die gasten af te wimpelen....



wat denken jullie? hoe wimpelen jullie dit soort gasten af?
Alle reacties Link kopieren
@Fairy: dan zeg je dat je geeft aan door jou zorgvuldig uitgekozen doelen. Klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als zo'n gast trouwens aankomt met het verhaal 'alles onder 1 noemer' en ik heb de tijd... dan ben ik in staat om hem naar binnen te trekken 'kopje koffie?'. Eenmaal binnen gaan we gezellig samen de Nuon bellen. Of beter nog, mijn eigen leverancier.
Ik meen het. Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb nog nooit zo iemand aan de deur gehad!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 31 augustus 2012 @ 12:25:

Als ze aan de deur komen en 'goedemiddag!' zeggen, wens ik ze hetzelfde en zeg dat ik geen interesse heb en doe de deur dicht. Soms mompelen ze nog wel wat over 'aanbod' maar dat hoor ik slecht door de deur heen Ik doe niet eens open. Ik kijk boven door het raam, vraag wat ze motten en zeg dan dat ik geen interesse heb. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 31 augustus 2012 @ 12:41:

Ik doe altijd alsof ik het domme huisvrouwtje ben. Hoor ze aan, zet mijn leukste glimlach op en aan het einde: "Nee, toch geen interesse." of: "Mijn vriend regelt/bepaald dit soort zaken."



Ik kan het ook nog gooien op: "Mijn ouders zijn niet thuis." Ga ik de volgende keer eens proberen. Gewoon in het frans beginnen, dan zijn ze zo weg.
Mijn zoons maken er overigens een sport van om telefonische verkopers af te poeieren door stug Frans te blijven spreken. Het liefst met de telefoon op de luidspreker en dan hoor ik op de achtergrond verbaasd in het Nederlands "ik heb echt niet naar Frankrijk gebeld hoor". Misschien niet netjes maar dan moeten ze maar niet bellen. Wij staan in dat "bel me niet" register maar daar trekken ze zich ook lang niet altijd meer iets van aan. Er zou ook zo'n "bel niet bij mij aan (de deur)" register moeten komen. Met al die moderne telefoons moet daar voor die verkopers toch wel een app voor te bedenken zijn zodat ze kunnen zien bij welke deurbel ze weg moeen blijven?
Ik heb hier wel eens van die mensen aan de deur, en dat snap ik niet, want ik heb een 'Geen colportage' - sticker op de deur. Of dat ik de deur open doen en dat ze dan zeggen 'Oh, je hebt een sticker op de deur...' En dat ze dan alsnog hun aanbod doen. Uh, nee, geen interesse, leer lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 31 augustus 2012 @ 12:55:

Ik meen het. Ik zal wel onder een steen leven, maar ik heb nog nooit zo iemand aan de deur gehad!misschien heb je een 'slechte postcode'? Er zijn wijken, waar zo weinig te halen valt, dat die overgeslagen worden.
quote:Missphoebe schreef op 31 augustus 2012 @ 12:48:

neve dat zegt mijn moeder ook net, dat het waarschijnlijk helemaal niet van de nuon is. wat voor bedrijven doen dat dan of zijn het gewoon jongelui die niks zinnigs te doen hebben?Dat kan, maar vaak zijn het mensen die bijvoorbeeld proberen iemand te laten betalen en dan met het geld ervandoorgaan of ze proberen binnen te dringen om dingen te stelen al dan nietlater terug te komen hiervoor.
Heel eenvoudig. Als hier zo iemand aan de deur staat dan zeg ik;



Stuurt u de informatie maar op, dan zal ik het doorlezen en daarna beslissen.



Nooit post van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als je een sticker op de deur hebt dan zeg je gewoon dat je niks koopt van mensen die niet kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Heel toevallig had ik er gisteren eentje aan de deur. Zo'n enorm vrolijke frans, die zich wel even handschuddend voor wilde stellen aan mij. Hij was er eentje voor het goede doel en dat kon je zien ook. Nu weet ik ook waar een groot deel van die opgehaalde gelden naar toe gaan. Naar de complete "goede doelen" outfits die die colporteurs dragen. Nette broek, overhemd met goede doelen naam en een jas met goede doelen naam.



Aangezien ik het vreselijk irritant vind dat zulke mensen aan mijn deur staan, los ik het op door hetzelfde te doen als aan de telefoon. Ik zeg momentje, doe de deur dicht en laat ze lekker staan (of leg de telefoon neer en laat ze lekker hangen).

Irritant volk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 31 augustus 2012 @ 12:48:

neve dat zegt mijn moeder ook net, dat het waarschijnlijk helemaal niet van de nuon is. wat voor bedrijven doen dat dan of zijn het gewoon jongelui die niks zinnigs te doen hebben?



Kan wel degelijk namens Nuon zijn geweest. Die doen wel aan colportage. Dit wordt meestal uitbesteed aan een extern bedrijf die dan weer mensen inhuren (studenten bijv.) om langs de deur te gaan.



Vaak werken ze op provisiebasis, dus hoe meer contracten ze verkopen, hoe meer ze verdienen. Dan krijg je dus snel dat ze allerhande kletsverhalen gaan verzinnen om zo hun contracten aan onwetende mensen te slijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 31 augustus 2012 @ 13:01:

[...]



misschien heb je een 'slechte postcode'? Er zijn wijken, waar zo weinig te halen valt, dat die overgeslagen worden.Ik denk dat ik in zo'n buurt woon De enige keer dat ze hier langs geweest zijn, is toen er veel inbraken in de straat waren en ze ons tralies voor het raam wilden aansmeren Maar ik woon liever niet in een gevangenis.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk, die gasten die inderdaad ubervrolijk aan je deur staan, en willen weten hoe het met je gaat. Vervolgens ook nog over het weer willen beginnen.

Meestal zie ik aan het logo wel wat de verkoop-pitch moet worden (wij hebben hier vooral 'last' van energiemaatschappijen en bedrijven die alarmsystemen willen verkopen) en onderbreek ik ze door te melden dat ik geen interesse heb in overstappen cq additionele beveiliging.

Willen ze ook nog weten waarom niet. Daar past prima een 'Om toch niet, goedemiddag!' op wat mij betreft. Hoezo moet ik me verantwoorden??



Dát vind ik dan vooral erg vervelend aan veel colporteurs: het amicale en vervolgens verbolgene waarom ik toch in 's hemelsnaam hun aanbod af wil slaan
quote:fairy1 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:48:

Dat is ook nog het verschil inderdaad okkervil, de collectanten zijn vrijwilligers die belangeloos lopen. die organisaties sturen getrainde bijdehandte types op je af.



dat zei ik ook nog tegen die gast, dat hij waarschijnlijk getraind was in mij van alles wijsmaken. begon hij een heel verhaal over dat hij wel naar school was geweest enz. volgens mij had ie bananen in zn oren



heb trouwens inmiddels de N**n gebeld, zij bevestigden dat ze hier een bureau voor in had gehuurd maar dat dit zeker niet de bedoeling was en dat die gasten nu op hun donder krijgen.

m.a.w ik heb weer iets goeds gedaan voor deze wereld



*vraagt zich af waarom er geen colporteer-me-niet-register- bestaat*
quote:sleutelhanger schreef op 31 augustus 2012 @ 13:47:

Heel toevallig had ik er gisteren eentje aan de deur. Zo'n enorm vrolijke frans, die zich wel even handschuddend voor wilde stellen aan mij. Hij was er eentje voor het goede doel en dat kon je zien ook. Nu weet ik ook waar een groot deel van die opgehaalde gelden naar toe gaan. Naar de complete "goede doelen" outfits die die colporteurs dragen. Nette broek, overhemd met goede doelen naam en een jas met goede doelen naam.



Aangezien ik het vreselijk irritant vind dat zulke mensen aan mijn deur staan, los ik het op door hetzelfde te doen als aan de telefoon. Ik zeg momentje, doe de deur dicht en laat ze lekker staan (of leg de telefoon neer en laat ze lekker hangen).

Irritant volk.



dat is ook een goede! al ga ik die 'mn ouders zijn niet thuis' ook een x proberen. (ik ga meerdere manieren proberen en hou degene waar ik het meeste lol om heb erin...)



Okkervil: dat neem ik me steeds voor om gewoon te vragen of ze lezen kunnen, maar het lukt me op een of andere manier steeds niet. nu deden deze gasten het ook heel slim, ze lieten namelijk totaal niet merken dat ze colporteurs waren. dat kreeg ik op een gegeven moment zelf wel door dat ze dat wel waren. ik liet overigens duidelijk merken dat ik het doorkreeg, vonden ze niet zo grappig...
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.



Goedenavond, mevrouw, bent u de hoofdbewoner?



Ja.



Ik ben van **** en ik heb een mooie aanbieding voor u.



Ik heb geen interesse, want ik ben erg tevreden met mijn energieleverancier.



Zit u bij *****?



Ja.



Vindt u het dan niet erg dat u veel meer betaalt voor hetzelfde product, dat overigens niet eens zo groen is als ze beweren, als wij u aanbieden?



Nee, ik word dolgelukkig van teveel betalen voor een niet zo groene, goede energielevering. Goedenavond..



Oh..
Alle reacties Link kopieren
quote:sleutelhanger schreef op 31 augustus 2012 @ 13:47:

Heel toevallig had ik er gisteren eentje aan de deur. Zo'n enorm vrolijke frans, die zich wel even handschuddend voor wilde stellen aan mij. Verschrikkelijk, zo deed mijn man een aantal weken geleden de deur open en hoorde ik vanuit de woonkamer een menneke met waarschijnlijk ook zo'n jas met goede doelen logo erop op een Gaston- Starreveld achtige manier roepen, "Hallo meneer, heeft u ook zo'n goeie dag vandaag?!". Hoorde mijn man vanuit zijn tenen zuchten: "Jah, hier heb ik dus helemaaaaal geen zin in..!". Toen moest ik wel even gniffelen, wie bedenkt dat die gastjes zo'n knullige binnenkomer moeten gebruiken??? Daar word je acuut chagerijnig van. En vasthoudend dat die types zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 31 augustus 2012 @ 14:37:

[...]





dat zei ik ook nog tegen die gast, dat hij waarschijnlijk getraind was in mij van alles wijsmaken. begon hij een heel verhaal over dat hij wel naar school was geweest enz. volgens mij had ie bananen in zn oren



heb trouwens inmiddels de N**n gebeld, zij bevestigden dat ze hier een bureau voor in had gehuurd maar dat dit zeker niet de bedoeling was en dat die gasten nu op hun donder krijgen.

m.a.w ik heb weer iets goeds gedaan voor deze Heb ik vorig jaar ook gedaan, woedend de een of andere marketing manager verteld wat ik van zijn opdringerige, oplichtende verkopers vond, die twee keer aanbelden en hij verzekerde mij ook dat die jongens daarop aangesproken zouden worden, heeft kennelijk niet geholpen...
Alle reacties Link kopieren
Met mooi weer gebeurt het vaak dat aan de voordeur aangebeld wordt, en er een heel verhaal wordt gehouden, ondertussen sluipt er een ander via de achterdeur naar binnen en pakt wat hij pakken kan.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 31 augustus 2012 @ 15:09:

Met mooi weer gebeurt het vaak dat aan de voordeur aangebeld wordt, en er een heel verhaal wordt gehouden, ondertussen sluipt er een ander via de achterdeur naar binnen en pakt wat hij pakken kan.Hoe vaak gebeurt dat?
quote:lilalinda schreef op 31 augustus 2012 @ 13:01:

[...]



misschien heb je een 'slechte postcode'? Er zijn wijken, waar zo weinig te halen valt, dat die overgeslagen worden.Ik woon in een gat, daar zie je ze ook niet hoor.
quote:leentjedb schreef op 31 augustus 2012 @ 12:58:

Mijn zoons maken er overigens een sport van om telefonische verkopers af te poeieren door stug Frans te blijven spreken. Het liefst met de telefoon op de luidspreker en dan hoor ik op de achtergrond verbaasd in het Nederlands "ik heb echt niet naar Frankrijk gebeld hoor". Misschien niet netjes maar dan moeten ze maar niet bellen. Wij staan in dat "bel me niet" register maar daar trekken ze zich ook lang niet altijd meer iets van aan. Er zou ook zo'n "bel niet bij mij aan (de deur)" register moeten komen. Met al die moderne telefoons moet daar voor die verkopers toch wel een app voor te bedenken zijn zodat ze kunnen zien bij welke deurbel ze weg moeen blijven?



dat neem ik me ook wel eens voor bij die straat verkopers, kan het uiteraard bij die colporteurs ook wel eens uit proberen

had toch de consumentenbond aan de lijn dus meteen ff gevraagd, als je zo'n sticker hebt mogen ze desondanks toch aanbellen, en helaas pindakaas, colportage is niet verboden....



Lauren: idd. zeer vasthoudend, maar daar zijn ze denk ik ook wel op getraind. ik was heel irritant en zei dus recht in zn gezicht dat hij em gewoon iets aan het aansmeren was. hij bleef volhouden van niet, ik bleef volhouden van wel . Toen issie op een gegeven moment zelf maar opgehouden, hihihi.
quote:gardening.angel schreef op 31 augustus 2012 @ 14:58:

Goedenavond.



Goedenavond, mevrouw, bent u de hoofdbewoner?



Ja.



Ik ben van **** en ik heb een mooie aanbieding voor u.



Ik heb geen interesse, want ik ben erg tevreden met mijn energieleverancier.



Zit u bij *****?



Ja.



Vindt u het dan niet erg dat u veel meer betaalt voor hetzelfde product, dat overigens niet eens zo groen is als ze beweren, als wij u aanbieden?



Nee, ik word dolgelukkig van teveel betalen voor een niet zo groene, goede energielevering. Goedenavond..



Oh.. ik ga bijna hopen dat er komende week nog 30 van die gasten aan mijn deur komen zeuren, kan ik alle afpoeiermaniertjes die hier genoemd worden uitproberen. er is hier in ieder geval in de straat 1 iemand die erin getrapt is. maw. mijn vooroordelen (ken die vrouw niet) klopte, dat mens is zo dom als een oorwurm, maar goed dat is niet mijn probleem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven