Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
O mooi! De eerste keer dat je moet meerderen, doe je dat na de eerste steek of juist voor de laatste steek?



En als je de kerstbal af hebt, wat is de mooiste manier om de kerstbal aan de boven en aan de onderkant te 'sluiten'?
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, nu is het ineens wel lang geleden dat ik ze gemaakt heb

Ik meerdere na de eerste steek volgens mij. En aan het eind haalde ik gewoon de draad door de laatste steken en dan aantrekken, dacht ik.
Weet je misschien (als je diep graaft) ook nog hoe je het begin dicht maakt?
Alle reacties Link kopieren
Ook gewoon een draadje erdoor halen en aantrekken. Er is niet echt een andere mogelijkheid toch? Staat daar niks over in het boek?
O ja, dat kan ook nog, het boek lezen



Thanks
Ik lees nog steeds mee hier en op facebook volg ik nog diverse haaksites waar mooie kunstwerken voorbij komen, maar verder ligt het stil. Gisteren ben ik nog bij de Wibra binnengewipt en ik zag supermooi verloopgaren, maar dan zou ik er weer een poncho van haken, ik heb er inmiddels al twee... Het enige patroon wat me goed af ging. Ik zal dus op zoek moeten naar een andere hobby.
Hi Stippensokken Wij kennen elkaar
En prachtig vest
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 05 oktober 2016 @ 08:41:

Hi Stippensokken Wij kennen elkaar Wist je dat nog niet?
X
quote:stippensokken schreef op 05 oktober 2016 @ 09:32:

[...]



Wist je dat nog niet? Nope, ik wist niet dat je hier ook weer rondhing Leuk!
Grappig dat jullie elkaar kennen! Stippel, ik weet niet of je het vervelend vindt maar je bent zo wel heel makkelijk te herkennen via ravelry. Mooie spullen staan erop zeg, petje af!

Het verloopgaren van Wibra kriebelt nog bij me, kunnen jullie me toevallig aan een heel eenvoudig of goed uitgelegd patroon van een poncho met col helpen?
Daar heb ik me nog niet aan gewaagd, Joni. Ik heb geen tips voor je.
Joni,,

Ik heb deze gehaakt super simpel . Poncho in granietsteek daarna bij de hals steken opgenomen en reliëfstokjes gehaakt. Kan bij ieder model poncho .
Bedankt Pretzel, ik ga er eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantilly21_1 schreef op 03 oktober 2016 @ 12:08:





Hier eindelijk mijn CAL 2015 afgerond. Al met al best trots op het eindresultaat.

CAL 2015Gaaf zeg!!! Mooi!
Mooi ja, die kleuren zijn ook geweldig!
Ik vind het Ibiza vest uiteindelijk qua aangepast ontwerp maar zozo. Ik denk dat ik hem ook korter maak dan dan de dames van de Cal zelf. Vind de granny squares al te makkelijk en saai en heb ook al de kleuren aangepast. Maar vind voor leren van andere steken wel leuk en een heel vest heb ik nog niet gemaakt.



Ben ondertussen een brede sjaal aan het haken en een southbayomslagdoek/sjaal.



Als die af zijn ga ik me ook aan sokken wagen, heb supermooie sokkenwol al een jaar ofzo.
quote:Joni_de_tweede schreef op 07 oktober 2016 @ 08:59:

Bedankt Pretzel, ik ga er eens naar kijken!Zou ook bij drops kijken, daar staat er ook een paar op in het Nederlands.
Ga ik doen goede fee!
http://handwerkjuffie.blo ... troon-poncho-met-kol.html



Zoiets?
quote:Goede-Fee schreef op 09 oktober 2016 @ 10:12:

Ik vind het Ibiza vest uiteindelijk qua aangepast ontwerp maar zozo. Ik heb ze eens naast elkaar gezet en eigenlijk is het meer een 'geïnspireerd door'- ontwerp dan een look-a-like.
Drops-patronen vind ik over het algemeen hogere wiskunde
https://nl.pinterest.com/pin/426856870913798304/
quote:Goede-Fee schreef op 09 oktober 2016 @ 10:25:

http://handwerkjuffie.blo ... troon-poncho-met-kol.html



Zoiets?Dit vind ik supergoed uitgelegd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven