Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:Avondzon schreef op 09 oktober 2016 @ 10:58:

Drops-patronen vind ik over het algemeen hogere wiskunde Ik lees liever diagrammen. Een combi nog beter, dan verduidelijkt het elkaar een beetje.
quote:Avondzon schreef op 09 oktober 2016 @ 10:57:

[...]





Ik heb ze eens naast elkaar gezet en eigenlijk is het meer een 'geïnspireerd door'- ontwerp dan een look-a-like.En logisch ook want zal wel rechten op zitten. Maar vind een beetje te versimpeld voor mijn smaak.
help!



Ik ben beginnend breier en net begonnen voor de 1e keer op sokkennaalden, om wanten te breien. Nu bezig met een test-want, zitten enorm veel foutjes in maar ik maak hem gewoon af om een beetje skill te krijgen en kijken of ie uberhaubt past en tegen wat voor problemen ik aanloop.



Hoewel het patroon niet zegt dat je steken moet meerderen bij de handpalm, heb ik dat wel gedaan omdat het me anders te krap leek (en ik ook zag in andere patronen dat dat werd gedaan.)

Er zitten echter wat onregelmatigheden/foutjes in, kunnen jullie uitleggen wat daar fout is gegaan? Het is toch niet vanwege het steken meerderen? Of is het bv zo dat je in zo'n patroon altijd met 2 steken moet meerderen omdat je anders onregelmatigheden krijgt? Thanks vast!



tvp
Het was even puzzelen, maar het is gelukt. Op naar de volgende week! Afmaken die sokken
Ik kan niet breien, dus ik kan je niet helpen, anoniem.
quote:anoniem10102016 schreef op 09 oktober 2016 @ 11:04:

help!



Ik ben beginnend breier en net begonnen voor de 1e keer op sokkennaalden, om wanten te breien. Nu bezig met een test-want, zitten enorm veel foutjes in maar ik maak hem gewoon af om een beetje skill te krijgen en kijken of ie uberhaubt past en tegen wat voor problemen ik aanloop.



Hoewel het patroon niet zegt dat je steken moet meerderen bij de handpalm, heb ik dat wel gedaan omdat het me anders te krap leek (en ik ook zag in andere patronen dat dat werd gedaan.)

Er zitten echter wat onregelmatigheden/foutjes in, kunnen jullie uitleggen wat daar fout is gegaan? Het is toch niet vanwege het steken meerderen? Of is het bv zo dat je in zo'n patroon altijd met 2 steken moet meerderen omdat je anders onregelmatigheden krijgt? Thanks vast!



[afbeelding]





Ik kan ook niet echt breien? Hopelijk ben je er al uit?

Heb je anders FB? Zoek een FB breihoekje, daar zitten altijd mensen die je meteen kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem10102016 schreef op 09 oktober 2016 @ 11:04:

help!



Ik ben beginnend breier en net begonnen voor de 1e keer op sokkennaalden, om wanten te breien. Nu bezig met een test-want, zitten enorm veel foutjes in maar ik maak hem gewoon af om een beetje skill te krijgen en kijken of ie uberhaubt past en tegen wat voor problemen ik aanloop.



Hoewel het patroon niet zegt dat je steken moet meerderen bij de handpalm, heb ik dat wel gedaan omdat het me anders te krap leek (en ik ook zag in andere patronen dat dat werd gedaan.)

Er zitten echter wat onregelmatigheden/foutjes in, kunnen jullie uitleggen wat daar fout is gegaan? Het is toch niet vanwege het steken meerderen? Of is het bv zo dat je in zo'n patroon altijd met 2 steken moet meerderen omdat je anders onregelmatigheden krijgt? Thanks vast!



[afbeelding]Je hebt NTR breicursus (google maar eens) daar staan filmpjes uitgelegd hoe verschillende breitechnieken worden uitgevoerd
Thanks! (ik ben 'anoniem'- nieuw account)



Heb de want afgebreid, ziet er niet uit haha! Maar hij past goed en bij mijn nieuwe poging gaat alles vooralsnog vlekkeloos, heb wat extra instructiefilmpjes gekeken over de dingen waar ik wat moeite mee had.
Zien jullie mijn plaatje niet?
Hey Avondzon jij al klaar met de hakken, ziet er goed uit !

Ik ga morgen een poging doen
Is er nog iemand die de nieuwe CAL van wolplein mee haakt? Droomdeken wordt deze genoemd.
Ik wilde hem gaan doen na het Ibizavest maar ik weet nog niet of ik dat afmaak. Anders haak ik dara af en met die wol die denken maken.





Ik zie sokken Avondzon, je bent al ver!
quote:Pretzel66 schreef op 12 oktober 2016 @ 20:05:

Hey Avondzon jij al klaar met de hakken, ziet er goed uit !

Ik ga morgen een poging doen Het was wel even puzzelen, want ik maakte minder steken bij de hiel. Maar het is gelukt en ze zitten goed!
Ik zag wel reacties na mij, maar geen reacties op de sokken, dus ik vroeg het me af



Nog 1 weekje erbij en dan moeten de sokken af zijn. Ik ben enthousiast



Ik ben niet van de dekens. Ik vind hem prachtig, maar ik ben gewoon niet zo goed in hele grote projecten.
Avondzon help !

Bij de hak ( ik maak maat 1 ) meerder ik van 15 naar 21 .

Vervolgens gaat het patroon voor alle maten hetzelfde .

Als ik het goed lees meerder je 6 per ronde toch ?

Maar dan kom ik nooit op 42 maar 21 27 33 39 45 . Kun je mij volgen ?

Kijk vast ergens overheen ben meer een schemahaker ipv patroonlezer .
Als je op 21 zit, dan haak je gewoon steeds 21 heen en weer. Dan stop je met meerderen. En vervolgens doe je steeds een halve vaste in de toer eronder (en later van de wreef). Dus je rondje van je enkel wordt steeds kleiner. Dus je mindert tot je 42.
quote:revenna schreef op 12 oktober 2016 @ 20:10:

Is er nog iemand die de nieuwe CAL van wolplein mee haakt? Droomdeken wordt deze genoemd.



Ja ik doe mee, heb me gisteravond weer suf gehaakt



Heb niet zo heel veel tijd dus probeer vaak één avond in de week meters te maken, nog 3 toeren en dan ben ik weer bij. Heb wel mijn eigen garen gekocht, Stylecraft Chunky, haakt heerlijk soepel en scheelde de helft met het Phildar pakket (wat ik trouwens pokke-garen vind omdat ik het vind splijten).
quote:Avondzon schreef op 13 oktober 2016 @ 20:02:

Als je op 21 zit, dan haak je gewoon steeds 21 heen en weer. Dan stop je met meerderen. En vervolgens doe je steeds een halve vaste in de toer eronder (en later van de wreef). Dus je rondje van je enkel wordt steeds kleiner. Dus je mindert tot je 42.Aha snapte er echt niks van dankjewel !
quote:SilverShadow schreef op 13 oktober 2016 @ 22:21:

[...]





Ja ik doe mee, heb me gisteravond weer suf gehaakt



Heb niet zo heel veel tijd dus probeer vaak één avond in de week meters te maken, nog 3 toeren en dan ben ik weer bij. Heb wel mijn eigen garen gekocht, Stylecraft Chunky, haakt heerlijk soepel en scheelde de helft met het Phildar pakket (wat ik trouwens pokke-garen vind omdat ik het vind splijten).



Ik haak nu twee dekens. Eentje voor mezelf en een voor mijn moeder. Die voor mezelf haak ik wel met phildar. Ik heb totaal geen moeite met splijten. Gelukkig niet. De deken voor mijn moeder haak ik met garen van de wibra. Wordt qua kleuren een totaal andere deken.



Tot nu toe vind ik het nog erg leuk om te doen. Ik haak sowieso graag dekentjes. Ik ben niet zo goed in patroon lezen, dus beertjes en knuffeltje is niet aan mij besteed.
anoniem_649363a67c133 wijzigde dit bericht op 14-10-2016 13:32
Reden: Er stonden vraagtekens op de plaats van mijn smiley
% gewijzigd
Het is goedgekomen met mijn wanten- mijn eerste 3D, sokkennaalden projectje!

(Kan vast beter maar ik ben blij)





(zeker als je ziet hoe de eerste poging eruit zag haha:

quote:revenna schreef op 12 oktober 2016 @ 20:10:

Is er nog iemand die de nieuwe CAL van wolplein mee haakt? Droomdeken wordt deze genoemd.wow die droomdeken CAL is echt supermooi hee! Gaaf project.
quote:Pretzel66 schreef op 13 oktober 2016 @ 22:23:

[...]



Aha snapte er echt niks van dankjewel !



Gelukt?



Morgen ga ik de sokken afmaken. Ik heb er zin in om er wat moois van te maken. Het mysterie van het 3e lintje is ook opgelost



Ik heb vakantie en ik heb een paar dingen op stapel liggen: De sokken, de Tea House Wrap en een testpatroon: muts met kabels. Ik hoop alles deze week af te maken
Ik zal eens de groep opzoeken van de droomdeken. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.
quote:tigri schreef op 16 oktober 2016 @ 19:21:

Het is goedgekomen met mijn wanten- mijn eerste 3D, sokkennaalden projectje!

(Kan vast beter maar ik ben blij)

[afbeelding]



(zeker als je ziet hoe de eerste poging eruit zag haha:

[afbeelding]Haha, zeker veel beter geworden, netjes hoor!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven