Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Voor haken heb ik de haakbijbel. Maar er is ook een breibijbel, daar staan honderden steken in, inclusief goede beschrijving, foto's en diagrammen. Zou ik zeker doen.
Steekmarkeerders heb ik! Ik wilde het vooral met YouTube doen, maar misschien is de breibijbel ook een goed idee. Dank voor de tips!
De Haakbijbel heb ik ook niet
Ik had nog legergroen over van mijn omslagdoek. Ik vind het een hele moeilijke kleur, maar voor deze sloffen is hij perfect! En nu is de bol op.
Zijn echt fijne boeken. Als je de mogelijkheid hebt is het een goede investering
Avondzon geweldig die sokken mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt ?

Die pannenlappen zijn leuk en makkelijk om te beginnen alleen recht breien.

hakbijlen heb ik maar gebruik ik echt nooit. Uh haakbijbel bedoel ik



Sokkenmetstippels had jij pas nou iets met wol waar vanzelf een patroon in ontstaat ?

Ik vind die vestjes etc die jij maakt echt zo geweldig geen hoop dat mij dat ooit gaat lukken echter haha .
Dank voor de complimenten, meisjes. Het patroon heb ik van My Hobby Is Crochet: http://www.ravelry.com/patterns/library ... e-slippers
Pinda-Kaas opzetten moet je echt leren , naarmate dat he het vaker doet wordt het regelmatiger.
Dankje Avondzon.
De breibijbel is geweldig. Ik heb hem ooit ik geloof voor sinterklaas (of een verjaardag) gekregen, en ik heb hem al superveel gebruikt <3
quote:Avondzon schreef op 12 november 2016 @ 22:51:

[afbeelding][afbeelding]



Dit wordt dan mijn eerste project :-)





Is dat breien? Dat is leuk. !!!!



Ik wil ook zoiets maken maak dan gehaakt. Heb houten keukenspullen gekocht en dacht pannenlappen of ovenhandschoen erbij. Ga morgen beginnen en vandaag zoeken naar leuk haakpatroon.
quote:Avondzon schreef op 13 november 2016 @ 09:33:

De Haakbijbel heb ik ook niet Ik vind hem de 9 euro wel waard maar kijk toch vaker op internet.
Leuk hee die pannenlappen! Leuk kadootje ook voor kerst enzo, is snel gemaakt lijkt me!

welke dikte wol zou het zijn?



@stippensokken, wow vette trui! Hoe lang brei jij al? En hoe lang doe je over zo'n trui? Lijkt me zo'n werk...
Ja, dit is gebreid. Welke steek enzo weet ik nog niet. Dat bekijk ikk wel als ik startklaar ben



Als je wilt haken, dan is er echt veel te vinden hoor! Deze steek lukt niet, maar er zijn tal van mogelijkheden. In het Engels is het een potholder. Als je daar op googlet of op Ravelry zoekt, krijg je echt enorm veel plaatjes en patronen.
Dat leer voor die lussen heb ik in huis maak ik ook wel leren labels mee , leuk idee en zo klaar die pannenlappen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 13 november 2016 @ 09:39:

Sokkenmetstippels had jij pas nou iets met wol waar vanzelf een patroon in ontstaat ?

Ik vind die vestjes etc die jij maakt echt zo geweldig geen hoop dat mij dat ooit gaat lukken echter haha .

Ik denk dat het iemand anders was, maar ik brei wel vaak sokken met zulk garen.

Meestal zijn vesten en andere kledingstukken gewoon een kwestie van proberen. Ik heb in het begin ook heel vaak dingen uitgehaald en weer opnieuw begonnen. Van die fouten heb ik echt veel geleerd. En nog steeds maak ik wel eens fouten hoor, dan haal ik een hele mouw weer uit omdat het anders moet



quote:tigri schreef op 13 november 2016 @ 10:44:

@stippensokken, wow vette trui! Hoe lang brei jij al? En hoe lang doe je over zo'n trui? Lijkt me zo'n werk...

Ik heb breien geleerd toen ik een jaar of zes/zeven was denk ik. Maar het is pas de laatste tien jaar dat ik echt wat moeilijker dingen maak.

Deze trui (ik heb de voorkant open gemaakt, dus het is een vest geworden) is ongeveer 80 uur werk. Dat is best veel werk, maar het resultaat is een perfect passend kledingstuk in exact mijn eigen maten en met eigen gekozen materiaal. Daar kan geen confectiekleding tegenop.
nou, ik ben lekker meteen aan het pannenlappen gegaan, had ik nog niet in mijn huisraad!

ze zijn grijs, al zie je dat op de foto niet echt met dit licht.

heb gewoon een gerstekorrel gebreid met driedubbeldikke draad, lekker dik. echt goed projectje voor beginners! heb alleen geen sjieke lus.



en fijn klein projectje, heb net handschoenen gebreid met veel frustratie

mijn vriend draagt ze vol trots maar eigenlijk zijn ze niet zo geweldig mooi.





Alle reacties Link kopieren
quote:tigri schreef op 13 november 2016 @ 17:39:

nou, ik ben lekker meteen aan het pannenlappen gegaan, had ik nog niet in mijn huisraad!

ze zijn grijs, al zie je dat op de foto niet echt met dit licht.

heb gewoon een gerstekorrel gebreid met driedubbeldikke draad, lekker dik. echt goed projectje voor beginners! heb alleen geen sjieke lus.



en fijn klein projectje, heb net handschoenen gebreid met veel frustratie

mijn vriend draagt ze vol trots maar eigenlijk zijn ze niet zo geweldig mooi.





[img]https://www.mupload.nl/img/rxid00qpviuxn.jpg[/img]Je kunt voor het lusje ook een gedraaid koordje maken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ha, heb je nu alvast mijn pannenlappen gebreid?



Lief van je vriend (of leg je de lat voor jezelf heel hoog?)
ja avondzon heb je idee meteen lekker gejat haha. met een twist. woepsie!



nou mijn lat ligt niet superhoog hoor, of nou ja... het moet er wel een beetje strak uitzien (voor beginner-intermediate). maar handschoenen zijn best moeilijk! Kon ook niet echt fijne instructies vinden, en dan priegelen met die vingers.. Volgende x weer wanten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook pannenlappen breien. Heb net wol besteld voor deze, lekker winters



pannenlap sneeuwvlokje



En deze muts en sjaal http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7699&cid=7
Hoe kanten jullie breiwerk af ?

Met de breinaalden of met een haaknaald ?
Alle reacties Link kopieren
Met de breinaalden. Twee steken breien, eerste steek over de tweede halen.
quote:lisa2 schreef op 14 november 2016 @ 10:21:

Met de breinaalden. Twee steken breien, eerste steek over de tweede halen.

Ja zo doe ik het ook maar zag gisteren een methode met de haaknaald en vroeg me af of iemand die gebruikt .

Kreeg het niet goed voor elkaar namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 14 november 2016 @ 10:21:

Met de breinaalden. Twee steken breien, eerste steek over de tweede halen.Zo doe ik het ook altijd. Nog nooit met een haaknaald geprobeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven