Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik kant ook af met breinaalden. Afhankelijk van het project op wisselende manieren.

Voor een rekbare rand is 'twee steken samenbreien door de achterste lus en die nieuwe steek terugzetten op de linkernaald' ook heel fijn.

Of een 'i-cord bind off' langs een vest bijvoorbeeld, geen idee hoe dat in het Nederlands heet, YouTube is uw vriend
Oh echt, ik had me aangemeld voor de droomcal deken FB groep.. Je ligt echt in een deuk.

Ruim volwassen vrouwen die uit de groep willen, omdat ze geen reacties krijgen op hun geplaatste foto's.

Dan ben je toch een sneuerd!



Ga maar snel weg uit die groep, het patroon download ik wel gewoon voor later .

Wel een pracht van een deken!
Ik ben ook lid maar kijk er eigenlijk nooit op, maar zie nu die laatste post oh oh echt geweldig hoe sneu zeg !
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn al die tips hier! Ben vorige week gestart met haken, een giraffe van de hema. Samen met een vriendin, lag bij het kinderspeelgoed dus wij dachten dat is een mooi beginnersprojext. Dat viel even vies tegen! Ben nu halverwege en hoop dat het uiteindelijk eruitziet als een giraffe maar ik houd mijn hart vast
Haha, herkenbaar, Girlybraiding! Mijn eerste amigurumi (beestje) was vaag herkenbaar, meer door de kleuren dan door de vorm. Gewoon blijven doorgaan hoor, want het komt goed!



Ik meld me even aan bij de droomdekengroep
Ik ben ook weer begonnen met een project van Vonne: https://www.youtube.com/watch?v=B0ADGXeh-DI



Het is een gemakkelijk patroon en ik maak graag meters dus dat lukt zo wel lekker, het haakt lekker door. Het garen had ik nog liggen, Julia van de zeeman, de grijzige. Dus ik ben lekker bezig.
Wordt vast een mooie, Joni! Patroon ziet er goed en makkelijk uit. Veel plezier! Ik ben momenteel met deze bezig, dat is ook lekker meters maken.

tof!
Alle reacties Link kopieren
@avondzon dat ziet er gaaf uit!



Ik ben klaar met mijn allereerste project, en ik moet zetten dat ie toch heel erg lijkt op het voorbeeld en je er zeker een giraffe van zou maken

Als iemand me had verteld hoe verslavend dit is had ik er nooit aan begonnen, heb nu al 2 nieuwe patronen liggen waar ik aan wil gaan werken.

ik heb een vraagje met betrekking tot het katken, ik kwam catania katoen tegen en vind de kleuren er érg mooi uitzien. Heeft iemand ervaring met dit merk? Is het aan te bevelen voor iemand die net begint? Of zouden jullie zeggen gewoon bij de hema halen? Ik vind het prijsverschil namelijk minimaal maar heb totaal geen evaring hiermee. Had nu een kant en klaar (kinder?)setje van de hema met wol die enorm pluist en rafelt dus dat wordt hem in ieder geval niet meer!
Mooi avondzon, maar hoe doe je dat met die twee kleuren?



Girly, kwalitatief weet ik het niet, maar Wibra heeft ook veel mooi breigaren.
Alle reacties Link kopieren
Girly, ik werk graag met cantania (ook met catona, is volgens mij hetzelfde -tot aan de kleurnummers aan toe- alleen een ander merk).

Mooi glansje erop, haakt fijn.



Overigens, mocht je een euroland in de buurt hebben: daar hebben ze Phildar 3 en is ook fijn...
Prijsverschil in katoen vind ik minimaal en dan is Catania en/of Phildar wel heel erg fijn om mee te haken.



@Joni, elke toer is met een andere kleur, dus bij het einde van de toer pak je de draad van een toer eronder weer op.
Fotooooo Girlybraiding
Alle reacties Link kopieren
[IMG]http://i63.tinypic.com/2m3psb7.jpg[/IMG]



Ik weet niet zeker of je de foto zo kan zien? Heb nooit eerder afbeeldingen gezet in het forum
Wat een leuk topic dit!

Ik ben sinds afgelopen april haakverslaafd, en ondertussen al vanalles gehaakt, van babydekentjes tot een sprei voor m'n dochter, knuffels, wagenspanners..

Nu bezig met een plaid voor op de bank en ondertussen haak ik wat knuffeltjes voor mijn neefjes en nichtjes
[/img][img]null[/img]
Even voor je geplakt girly
Hij is leuk hoor en netjes zeker als het je eerste project is !
wow zeker netjes! Leuk hoor!



Aan de breiers: laatst rondbreinaalden gekocht voor een muts, had ergens een patroon gezien met 40cm rondbreinaalden, die heb ik nu in dikte 5 en 8. Maar dat is eigenlijk maar een piepklein rondje! Kan ik hier alleen babymutsjes mee maken ofzo? :(

Plots zie ik filmpjes voorbijkomen op youtube met duidelijk langere lus/draad tussen de breipennen. Maar dan lees ik elders weer een patroon met idd 40cm rondbreinaald voor een muts.



Weet iemand raad?
Wauw, dat is zeker goed gelukt, Girly! Mooi!



Ik hoop op goed advies voor je, Tigri. Maar van mij kun je op brei-gebied niks verwachten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het plakken @pretzel



Hihi dankjulliewel, ben stiekem ook best wel trots! Heb al een patroon gekocht voor een puppy (op verzoek van mijn kleine zusje) en vanmiddag catania katoen besteld dus hoop eind van de week daar mee te kunnen starten. Haken is erg verslavend
Tigri volgens mij wel , ik heb ooit een babydekentje op een rondbreinaald gebreid en dat was er een met een langere kabel.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigri schreef op 21 november 2016 @ 19:49:

Aan de breiers: laatst rondbreinaalden gekocht voor een muts, had ergens een patroon gezien met 40cm rondbreinaalden, die heb ik nu in dikte 5 en 8. Maar dat is eigenlijk maar een piepklein rondje! Kan ik hier alleen babymutsjes mee maken ofzo? :(

Plots zie ik filmpjes voorbijkomen op youtube met duidelijk langere lus/draad tussen de breipennen. Maar dan lees ik elders weer een patroon met idd 40cm rondbreinaald voor een muts.



Weet iemand raad?

Een gemiddelde damesmuts is zo'n 53cm, dat kan toch prima op een rondbreinaald van 40cm? Ik heb er net één af op 40cm, naalddikte 5 en 90 steken opgezet met garen van 100m/50gr. Ik vind juist die 40cm naalden ideaal voor mutsen (en babytruitjes).



Een grotere naald kan ook, maar dan gebruik je een 'magic loop' (speciale lus) om een kleiner project te breien, muts of wanten bijvoorbeeld. Sokken brei ik vaak op een 80cm rondbreinaald met die lus erin.
jeej stippensokken wat goed om te horen. You made my day!
Alle reacties Link kopieren
Leuke zebra!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven