Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:lisa2 schreef op 22 november 2016 @ 09:40:

Leuke zebra!Zebra ;)?
haha ahhh nu maak je Girly helemaal onzeker. Girly, hij lijkt écht wel op een giraf hoor. Echt!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel giraf, sorry ik zie wel degelijk een giraf maar schrijf zebra op geen idee waarom?

Sorry hele leuke giraf!!!!
Haha, Zebra.



Mijn omslagdoek is klaar, alleen nu moet ik de bloemrand gaan maken en dat is toch wel weer even wat anders, daar moet ik eens goed op mijn gemak voor gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigri schreef op 21 november 2016 @ 19:49:

wow zeker netjes! Leuk hoor!



Aan de breiers: laatst rondbreinaalden gekocht voor een muts, had ergens een patroon gezien met 40cm rondbreinaalden, die heb ik nu in dikte 5 en 8. Maar dat is eigenlijk maar een piepklein rondje! Kan ik hier alleen babymutsjes mee maken ofzo? :(

Plots zie ik filmpjes voorbijkomen op youtube met duidelijk langere lus/draad tussen de breipennen. Maar dan lees ik elders weer een patroon met idd 40cm rondbreinaald voor een muts.



Weet iemand raad?Ben net klaar met een muts voor mezelf, idd op 40 cm rondbreinaalden. De muts zelf heeft een omtrek van 56 cm, maar als je op een langere naald breit trek je de steken te ver uit elkaar. Met 40 cm gaat het prima!
Ben benieuwd! Ben lekker bezig, hoop dat ie ook past zo!
Alle reacties Link kopieren
Hihi giraf, zebra, bijna hetzelfde zebra staat toevallig wel op mijn to-do lijstje (samen met nog 20 projecten, mijn pinterest bord begint al aardig gevuld te worden!)
Dan is het goed dat je Ravelry nog niet hebt ontdekt, Girly!



Joni, dat heb je dan al snel gedaan! Ik ben op de helft van de sjaal, denk ik.
Mijn bloemenrand gaat goed, ik snap alleen de uitleg van Vonne niet helemaal wat betreft de bloem bij de punt van de omslagdoek.

https://www.youtube.com/watch?v=B0ADGXeh-DI bij ongeveer 57 minuten, mocht iemand zin hebben. Ik ben de rand nu omgegaan zoals ik de andere bloemen ook heb gedaan maar volgens mij doe ik het dan niet helemaal goed, maar toe maar. Dragen jullie eigenlijk vaak omslagdoeken? Ik heb er nog nooit 1 gehad.
Ik heb nu geen tijd om te kijken, maar ik kijk er vanavond even naar Joni. Ik hou van omslagdoeken! Ik heb 3 favorieten. Mijn laatste draag ik nu heel vaak (Tea House Wrap).
Hoe draag je ze, over een winterjas, of thuis als decoratie kledingstuk? Ik merk dat ik me er niet zoveel raad mee weet.
Deze draag ik nu vooral binnenshuis, als ik wat langer stilzit (bij lezen, tv kijken oid). En verder draag ik hem als ik in de auto zit. Ik kan hem makkelijker uit/afdoen dan een jas . De grotere omslagdoek die ik heb, gebruik ik in het najaar en voorjaar veel ipv een jas.
Ik heb net even het filmpje bekeken, maar ik vond het redelijk duidelijk. Had jij ook 1 lossenruimte over bij je punt?
Ik weet het eigenlijk niet, ik zie er niks geks aan verder. Ik heb het afgehaakt zoals ik begonnen ben en ben nu al een heel eind dus ik laat het maar zo. Dat is overigens wel een slechte eigenschap van mij, vlug vlug doorwillen en het dan niet zo nauw nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n grote als Avondzon draag ik niet zo vaak, af en toe binnen als ik geen zin heb om de verwarming een halve graad hoger te zetten. Of als ik even naar de beneden (woon in flat) moet voor de brievenbus of een vuilniszak ofzo.



Ik heb net een babytruitje en muts voor mezelf af en denk dat er nu bijpassende wanten moeten komen
Ik heb plaatjesplakrecht aangevraagd, dan kan ik mijn creaties showen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een muts en halswarmer gebreit. De kleur komt niet echt helemaal uit op deze foto, maar ben er wel heel erg blij mee! [img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=58B81750[/img]
quote:stippensokken schreef op 23 november 2016 @ 12:49:

Zo'n grote als Avondzon draag ik niet zo vaak, af en toe binnen als ik geen zin heb om de verwarming een halve graad hoger te zetten. Of als ik even naar de beneden (woon in flat) moet voor de brievenbus of een vuilniszak ofzo.



Ik heb net een babytruitje en muts voor mezelf af en denk dat er nu bijpassende wanten moeten komen Ja, wat heb je nu aan een muts zonder bijpassende wanten. Ikk begrijp dat wel
Ziet er mooi uit, Vamke! Ik heb het plaatje even voor je geplakt. Als je de foto weg wilt hebben, zeg het even, dan haal ik hem weer weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 23 november 2016 @ 15:36:

Ziet er mooi uit, Vamke! Ik heb het plaatje even voor je geplakt. Als je de foto weg wilt hebben, zeg het even, dan haal ik hem weer weg.Dankjewel! Mag nog geen foto's plaatsen, dus zo gaat het handiger
Mooi Vamke!



Ben ook aan een muts begonnen, voor het eerst op rondbreinaalden....



Zit er een slag in mijn werk /moebiousring zeg maar.

Uithalen maar....
Alle reacties Link kopieren
Ohja, balen is dat Tigri. Dat ging bij mij in het begin ook nogal eens fout

Uithalen en weer opnieuw, succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen Tigri, gelukkig nog nooit gehad. Maar werd daar in de youtube filmpjes ook wel goed voor gewaarschuwd, dus goed op gelet. Het laatste stukje van de muts moest op naalden zonder knop, nooit eerder gedaan, maar gelukki9g goed gelukt.



Echt balen, ben bezig met een pannenlap, gisteren bijna afgemaakt, kom echt 30 cm draad te kort om hem helemaal af te maken. Heb wel nieuwe besteld, maar die is niet leverbaar en komt pas volgende week weer binnen. Dus kan nu mijn breiwerk niet afmaken en ook nog niet met de 2e pannenlap beginnen (want dezelfde wol nodig)
Ik ben 3 winkels afgeweest om een lichtgrijze bol garen te vinden om de sjaal af te maken. Maar het is gelukt! Ik heb een bol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven