Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat n geweldige pauwendeken! Persoonlijk had ik het foutje lekker laten zitten onder het mom van ' handwerk'. Die magische cirkel is me ook nog niet gelukt, irritant ook dat ik links ben en tutorials meestal van rechts uitgaan.
Magische ring voor linkshandigen:



https://www.youtube.com/watch?v=6voAwWdX21g
Alle reacties Link kopieren
Dank gf, bekijk t vnaaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mooie dingen voorbij komen! Met haken kan je veel kanten op zeg, misschien dat ik me er ook aan waag met de brei-haakworkshop.

Ben nu de laatste stukken ah breien van mijn eerste sjaal. Heb volgende week weer breicafe dus dan ga ik het afkanten en hechten leren. Heb 3 sjaals dus dat moet wel goed komen
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het haken heel leuk, maar heb een hekel aan dingen in elkaar zetten. Hier liggen dus nog een doos vool granny's die een deken moeten worden en een flamingo in onderdelen. Heb nu maar besloten alleen nog maar dingen aan 1 stuk te haken. Pas een poezemand afgerond en nu bezig met een deken volgens dit patroon





Eenvoudig patroon, kan ik lekker haken tijdens tv kijken
Ik was begonnen aan de poncho, hoewel ik er niet vanuit ging dat dat meteen zou lukken. Maar nu ik bij toer 6 kom snap ik de bedoeling niet meer, dus dan heb ik ook meteen geen zin meer.

Op het moment sta ik op de camping dus zit ik meer met mijn neus in een boek in plaats van een haakwerk maar ik zit me toch af te vragen hoe ik nou eigenlijk moet beginnen, met en broddellapje of gewoon proeflapjes met bepaalde steken die ik onder de knie moet krijgen. Ik laat het even voor wat het is en ga van de zon genieten. Ondertussen vergaap ik me nog wel over de geweldige resultaten die je kunt bereiken, als ik op facebooksites en internet (ook dit topic) kijk.
Alle reacties Link kopieren
Ha, medehandwerk(st)ers!



Ik kan zowel breien als haken, maar haken werd te makkelijk en toen ben ik me meer gaan verdiepen in het breien. Gevolg is dat ik nu zo ongeveer alles kan wat breien betreft. Ik maak Noorse wanten, IJslandse truien en vesten, shawls, mutsen en niet te vergeten sokken.



Ik ben nu met dit vest bezig, in het blauw dan:

http://www.theyarniad.com ... vum-safrani-cardigan.html
Hoe heb je het jezelf geleerd stippensokken? Ik heb het idee dat er meer hakers dan breiers zijn hier dus wel leuk om brei ideeen op te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 05 mei 2016 @ 09:07:

Ik was begonnen aan de poncho, hoewel ik er niet vanuit ging dat dat meteen zou lukken. Maar nu ik bij toer 6 kom snap ik de bedoeling niet meer, dus dan heb ik ook meteen geen zin meer.

Op het moment sta ik op de camping dus zit ik meer met mijn neus in een boek in plaats van een haakwerk maar ik zit me toch af te vragen hoe ik nou eigenlijk moet beginnen, met en broddellapje of gewoon proeflapjes met bepaalde steken die ik onder de knie moet krijgen. Ik laat het even voor wat het is en ga van de zon genieten. Ondertussen vergaap ik me nog wel over de geweldige resultaten die je kunt bereiken, als ik op facebooksites en internet (ook dit topic) kijk.Als je toch op facebooksites kijkt, kijk dan ook eens op you tube, het moet al gek gaan als die stola van jou daar niet voorgedaan/ uitgelegd wordt. Ik heb tijd geleden een stola in ananassteek en een in drakensteek (of krokodil weet de naam niet meer) gemaakt. en dat werd duidelijk uitgelegd.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 05 mei 2016 @ 10:49:

Hoe heb je het jezelf geleerd stippensokken? Ik heb het idee dat er meer hakers dan breiers zijn hier dus wel leuk om brei ideeen op te doen.

Ik kon al recht/averecht/meerderen/minderen, dus die basis had ik.

Daarop kon ik via YouTube filmpjes goed verder, stapje voor stapje. Eerst verschillende manieren van meerderen en minderen geleerd, daarna breien met twee kleuren, etc. Als je de basis door hebt, is het heel makkelijk.
Oh, wat mooi stippenstokken! Ik kan wel gewoon recht en averecht breien, maar daar houdt het ook wel op.. Mijn oma kan alles met breinaalden, ik heb me maar gericht op het haken .

Wel al behoorlijk wat breipatronen uitgeprint, want ooit wil ik me toch wel gaan richten op het breien Ik hoop binnenkort zelf aan de slag te kunnen voor kleertjes etc. voor onze eigen baby, als het ons gegeven is:)



Ik heb een aantal foto's gemaakt van de haakwerkjes die ik tot nu toe heb afgemaakt ( en niet hebt weggegeven..)



Wagenspanner

Babyjasje

Babydekentje (meisje)


Babydekentje ( jongetje)

Poncho ( meisje )
Ook met breien kom je een heel eind als je recht/averecht kan gelukkig

Op een gegeven moment wil ik ook weer een paar sokken gaan maken, ik heb er nog wol voor liggen. Maar eerst maar de dingen afmaken waar ik mee bezig ben ...
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 05 mei 2016 @ 07:40:

Ik vind het haken heel leuk, maar heb een hekel aan dingen in elkaar zetten. Hier liggen dus nog een doos vool granny's die een deken moeten worden en een flamingo in onderdelen. Heb nu maar besloten alleen nog maar dingen aan 1 stuk te haken. Pas een poezemand afgerond en nu bezig met een deken volgens dit patroon

[img]https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... 1457182942[/img]



Eenvoudig patroon, kan ik lekker haken tijdens tv kijkenWat is dat voor mand? Foto/link?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen patroon gebruikt, maar gewoon op eigen inzicht. Eerst een grote cirkel en toen een rand gehaakt 2 x zo hoog als ik deze wilde hebben en vervolgens omgeslagen zodat deze steviger werd
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ik dacht dat je mss de mand had gemaakt die ik linkte op pag. 2.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:nlies schreef op 05 mei 2016 @ 10:57:

[...]





Als je toch op facebooksites kijkt, kijk dan ook eens op you tube, het moet al gek gaan als die stola van jou daar niet voorgedaan/ uitgelegd wordt. Ik heb tijd geleden een stola in ananassteek en een in drakensteek (of krokodil weet de naam niet meer) gemaakt. en dat werd duidelijk uitgelegd.Ik zit bij Vonnes creaties te kijken op youtube, maar bij de derde toer kan ik haar al niet meer volgen omdat ik anders uitkom.
Ik lees even mee. Ben beginnend.

Knuffelbeestje gemaakt, maat plat bevalt beter. Dus babydeken van lapjes.

Ben nu bezig met kattenmutsjes, maar wil poncho/omslagdoek haken.



Die pauwendeken is mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 05 mei 2016 @ 23:11:

[...]



Ik zit bij Vonnes creaties te kijken op youtube, maar bij de derde toer kan ik haar al niet meer volgen omdat ik anders uitkom.



O ik vind vonne het wel lekker kneuterig uitleggen, die ananassteek stola ging goed, welke ben jij aan het maken?

en als je op een camping hier in de buurt zit mag je langskomen dan proberen we het samen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Die pauwendeken is gaaf zeg! Komt ook op m'n lijstje. Alsof er nog niet genoeg op staat

Ben nu bezig met 3 dingen tegelijk. 2 konijnen en een kraamcadeau voor een vriendin. Heerlijk buiten in de zon!



Heb ook een tijdje de haakbijbe gehad. Maar verkocht omdat ik er niks meer mee deed. Nu weer beetje spijt van stiekem.
quote:nlies schreef op 06 mei 2016 @ 10:05:

[...]





O ik vind vonne het wel lekker kneuterig uitleggen, die ananassteek stola ging goed, welke ben jij aan het maken?

en als je op een camping hier in de buurt zit mag je langskomen dan proberen we het samen

Het ligt ook zeker niet aan Vonne hoor, want zij legt het inderdaad heel goed uit. En haar manier van vertellen is ook heel prettig, geen aanstellerij zeg maar. Zeker als je keer op keer terug moet naar een bepaald stukje is dat wel fijn. Laatst had ik een filmpje op youtube waarop iemand heel overdreven vrolijk zei: Halllooooooooooooo en wellllllllkom bij déze viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiideooooooooooooooo.

Als je dat keer op keer weer hoort wordt het irritant. Dus ik ben wel fan van Vonne. Op zich snap ik de steken ook maar ik vind het nog lastig schakelen van haar uitleg naar mijn breiwerk, ik ben dan te druk met luisteren en doen tegelijk, liefst wil ik het ook nog opschrijven.

Mijn geheugen is nogal slecht en ik ben van binnen nogal chaotisch (zie openiningstekst, ik wil ook haken om meer te ontspannen) dus ik denk niet dat er ineens een poncho uit mijn handen komt. Maar de slag van de steken heb ik al te pakken en op zich heb ik in een week al heel wat geleerd van stokjes, vaste, losse enz dus ik mag niet mopperen. Het heeft gewoon even tijd nodig. Vandaag ga ik eens lekker aan het strand liggen met een boek in plaats van een haakwerk onder handen te nemen.
Alle reacties Link kopieren
mag ik misschien voor degenen die wel willen haken, maar geen doel hebben de aandacht vestigen op de early birdjes. Dit zijn kleine knuffeltjes speciaal voor prematuur baby's . er is een website en fb pagina. Als het niet mag haal ik het weer weg, maart het is een niet-commerciële stichting
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 05 mei 2016 @ 07:40:

Ik vind het haken heel leuk, maar heb een hekel aan dingen in elkaar zetten. Hier liggen dus nog een doos vool granny's die een deken moeten worden en een flamingo in onderdelen. Heb nu maar besloten alleen nog maar dingen aan 1 stuk te haken. Pas een poezemand afgerond en nu bezig met een deken volgens dit patroon

[afbeelding]



Eenvoudig patroon, kan ik lekker haken tijdens tv kijken



Deze wil ik ook gaan maken.





Leuk topic verder.
Het Viva forum is papaja.
We gaan straks vliegen. Ben daar geen held in. Ik dacht haakwerkje leidt wel af. Mag er geen haaknaald mee de cabine in
quote:OmeHenk schreef op 07 mei 2016 @ 07:36:

We gaan straks vliegen. Ben daar geen held in. Ik dacht haakwerkje leidt wel af. Mag er geen haaknaald mee de cabine in Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad en haak altijd in het vliegtuig om dezelfde reden. Stop ze in een brillenkoker bij je zonnebril bv,
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 07 mei 2016 @ 08:19:

[...]





Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad en haak altijd in het vliegtuig om dezelfde reden. Stop ze in een brillenkoker bij je zonnebril bv,



Of een houten haaknaald.

En zo'n flosdraadding i.p.v. een schaar
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven