Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze gaan maken:

Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 05 mei 2016 @ 07:40:

Ik vind het haken heel leuk, maar heb een hekel aan dingen in elkaar zetten. Hier liggen dus nog een doos vool granny's die een deken moeten worden en een flamingo in onderdelen. Heb nu maar besloten alleen nog maar dingen aan 1 stuk te haken. Pas een poezemand afgerond en nu bezig met een deken volgens dit patroon

[afbeelding]



Eenvoudig patroon, kan ik lekker haken tijdens tv kijkenHeb je hier al een foto van? Als ik het goed lees gebruik je andere kleuren? Ik ben wel benieuwd hoe het wordt.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren




Dit is mijn voortgang dat nu toe, ik haak hem met Scheepjes Stone Washed XL
Alle reacties Link kopieren
Mooi LadyPhoxy!

Wordt ook een duur dekentje denk ik met Stone Washed?

Draadjes wegwerken is wel nog een klusje zo te zien. Waarom neem je die niet mee in het haakwerk? Ik vind het altijd zo'n rotwerk die draadjes...



Ik wil die deken maken zoals in het patroon staat. Ik vind dat oker/gouden randje zo mooi afsteken bij die kleuren.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ja ik had stone washed in de opruiming gekocht bij een winkel die ging stoppen, dus toen leek het wel mee te vallen qua prijs, maar er zit niet zo veel meter op een bol, dus voor een beetje formaat moet ik nog wel bijkopen.

Dit wordt een cadeau, wil er ook nog een voor mezelf maken en die doe ik met stylecraft.

Ja die eindjes, ik vind met meehaken dan vaak dat je van die dikkere stukjes krijgt. Dus ik heb voor deze deken voor het eerst de magic knot methode gebruikt. Dus ik hoop aan het einde, als de knoopjes hebben bewezen goed te blijven zitten alle draadjes zo af te kunnen knippen
Alle reacties Link kopieren




Net een poncho voor m'n dochter afgemaakt. Nu op naar het volgende project :-)
Het wordt dan weer wel erg mooi, LadyPhoxy!

En Fee_tje, dat lijkt me helemaal verslavend, dingen voor je kinderen maken
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 07 mei 2016 @ 07:36:

We gaan straks vliegen. Ben daar geen held in. Ik dacht haakwerkje leidt wel af. Mag er geen haaknaald mee de cabine in

Bamboe of hout moet geen probleem zijn, metaal is soms te lang en mag inderdaad niet altijd.

Ik heb gisteren nog gevlogen en gewoon bamboe breinaalden meegenomen in m'n handbagage, zoals altijd geen probleem.
Ik ben weer wat beginseltjes en uithaalwerkjes verder inmiddels. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik moet beginnen, ik zie super mooie bolero's op internet maar hoe ga je dat doen. Dus ik volg nog steeds Vonne op internet om wat vaardigheid te krijgen, maar ik kom dan toch elke keer weer anders uit dan Vonne. Maar goed, de aanhouder wint en we blijven vrolijk doorbroddelen.



Mooie creaties komen hier voorbij!
Zolang je er maar plezier in hebt, toch? Je wilt niet weten hoe vaak ik dingen weer uithaal (mijn man heeft er oogkleppen voor ontwikkeld ondertussen, een vriendin van me roept nog steeds oeh en ah en wat zonde als ik het weer doe)
Ja inderdaad, voorlopig vergelijk ik het maar met een puzzelboekje, dat gooi je ook weg als het ingevuld is. En als je een boek leest leg je het na afloop ook aan kant.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten en het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven.



Ik haak vooral. Heb veel knuffeltjes gemaakt, grote en kleinere, sokken en kleine slofjes. Erg leuk. Ben nu eigenlijk de vaste steken een beetje zat en ik wil wel weer wat meer met andere steken haken. Ik zit nu dus te wachten op het garen voor de cal2016 deken. Heb nog nooit een grote deken gehaakt, dus ik ben benieuwd. Ben nu nog eerst een kussen aan het borduren,met van die kruis steken. Ook erg leuk om te doen.



Jullie maken ook mooie dingen zeg! Poncho lijkt me ook wel wat, heb er al mooie gezien hier. Ook overweeg ik die early birdjes te gaan haken. Heb nog veel garen liggen. Leuk ook voor een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Ik ga zo eens lezen hier! Ik haak ook. Maar ben nog echt een beginner. Ik kan de basis steken en dat is het momenteel. Ik zie zoveel leuke voorbeelden op internet die ik wil maken. De tijd ontbreekt mij op dit moment een beetje. Met de paasbrunch stonden en een paashaasje en een kuikentje gehaakt op tafel.
quote:salsagirl86 schreef op 09 mei 2016 @ 19:28:

Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten en het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven.



Ik haak vooral. Heb veel knuffeltjes gemaakt, grote en kleinere, sokken en kleine slofjes. Erg leuk. Ben nu eigenlijk de vaste steken een beetje zat en ik wil wel weer wat meer met andere steken haken. Ik zit nu dus te wachten op het garen voor de cal2016 deken. Heb nog nooit een grote deken gehaakt, dus ik ben benieuwd. Ben nu nog eerst een kussen aan het borduren,met van die kruis steken. Ook erg leuk om te doen.



Jullie maken ook mooie dingen zeg! Poncho lijkt me ook wel wat, heb er al mooie gezien hier. Ook overweeg ik die early birdjes te gaan haken. Heb nog veel garen liggen. Leuk ook voor een goed doel.

Hey Salsa girl, hoe heb jij je het haken eigengemaakt? Heb je hulp in de buurt, doe je het via youtube of een boek?



Leuk dat jullie mee komen kletsen, welkom, ook Anneroos.
Alle reacties Link kopieren
Via you tube is er een hoop te leren op haakgebied. Ik heb ook een beetje gekeken bij een familielid. Die maakt zulke leuke en trendy dingen! Dat wilde ik ook leren.



Dankje voor het welkom.
Alle reacties Link kopieren
Joni, ik heb veel boekjes met patronen erin. Ik heb de verschillende steken vooral van YouTube geleerd. Mocht ik er bij een patroon niet uit komen dan kan ik altijd mijn moeder vragen. En verder... Probeer ik gewoon heel veel uit. Ik kan een nieuw project wel 20x opnieuw beginnen omdat het elke keer niet lukt. Ik las dat jouw poncho niet echt wilde joni, waar loop je op vast?



Ik zou het wel leuk vinden om met een groepje zo af en toe lekker een avondje creatief bezig te zijn en elkaar te helpen. Helaas heb ik maar 1 persoon in mijn directe omgeving die haakt alleen haken we nooit samen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit meegedaan bij een workshop in de bieb, die dames hadden eerder de neiging om het haakwerk uit je handen te trekken van "kijk, zo moet dat" maar heb er toch de basis geleerd (weet niet meer wat, vasten denk ik, en mss een stokje ofzo).



De rest uit boekjes (vind ik zelf fijner dan YouTube, dat gaat dan toch te snel). Ik vond Happy Hooker een goed boek, van Debbie Stoller, deze.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
En ik zit in een clubje dames die van alles doen, borduren, breien, naaien, sieraden, patroontekenen, een van hun haakt heel goed en kan me soms helpen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je zo'n groepje gevonden streepjessokken?
Alle reacties Link kopieren
Is zo gelopen. ..Was eerst naailes van iemand uit de buurt maar dat bloedde langzaam dood, omdat niet iedereen steeds wilde naaien. Toen hebben we het omgegooid.

Is ook wel een ouwehoer-clubje hoor, want iedereen kent dezelfde mensen in de buurt en van school
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Kan je geen oproepje doen hier op Viva, of op Facebook ofzo?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leren haken van youtube. Ik wil nog leren breien van youtube.

Ik wil nu ook leren naaien, maar ik heb het idee dat ik dat echt op cursus moet leren. Is dat wel zo?

Ik vind zo'n clubje wel een leuk idee.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb breien van mijn ene oma geleerd (de andere oma leerde het aan mijn nicht, en wilde het mij niet leren omdat ik linkshandig ben - zo gemeen! De ene oma heeft me toen gewoon eigenwijs rechtshandig leren breien, en toen leerde ik het sneller dan die nicht, ha! ha! ), haken heb ik van mijn tante geleerd in ongeveer dezelfde periode. Ik was zes, zag 'iedereen' haken en breien want dat was toen ook hip, en ik wilde het ook kunnen. Dat is dus gelukt.



Naaien kan ik trouwens nog steeds niet echt. Ja, ik kan heel veel met de hand, maar naaimachine instellen vind ik een ramp. Daardoor moet ik ook elke keer weer kijken hoe dat ook alweer moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2016 @ 22:28:

Ik heb leren haken van youtube. Ik wil nog leren breien van youtube.

Ik wil nu ook leren naaien, maar ik heb het idee dat ik dat echt op cursus moet leren. Is dat wel zo?

Ik vind zo'n clubje wel een leuk idee.Ligt eraan wat je wilt naaien. Ik heb nooit naailes gehad, wel vlaggenlijnen en poppen-kleren en luiertjes gemaakt...
Ik heb als tiener echt gepassioneerd kleding genaaid. Ik zie me nog zitten doordeweeks, om half 1 's nachts. Dan moest die mouw nog even af, of de kraag vastgemaakt. Wat heb ik een uren versleten achter die machine. Toch spreekt het me nou niet aan, vooral omdat je met kleding maken echt de eettafel vol moet leggen met de lap stof, en je naaimachine. Bovendien ben ik nu ouder en vind ik het prettig om te kunnen passen in de winkel. Het fijne van haken en breien vind ik dat ik het spul zo op heb gepakt en na afloop zo weer opruim zonder dat het in de weg ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven