Haakgarens - kleurencombinaties

09-07-2014 16:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haak graag maar ik kom eigenlijk altijd vanzelf in ongeveer dezelfde kleurencombinaties terecht. Vooral veel verschillende kleuren, en felle. Nu wil ik eens een keer iets heel anders maken, maar dat is nog lastig kiezen. Heeft er iemand zin om mee te denken over mooie kleurencombinaties?

Ik wil gaan haken met drops paris garen, en ik wil dit keer eens wat meer de pastelachtige/minder felle kleuren kant op, maar dan wel graag zonder dat het truttig wordt.

Supermakkelijke opdracht dus: haken, pastels, niet truttig Als ik het zo opschrijf moet ik mezelf een beetje uitlachen



Ik zat te denken aan een mooie mintgroen, of van dat ijsblauw. Misschien zoiets: of toch maar iets met mosterdgeel misschien...



Hier zitten kleur- en google-koninginnen dus heeft er nog iemand een prachtig kleurenpalet om me te inspireren eens een keer iets heel anders te kiezen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
































Ik zweer bij pinterest.
Alle reacties Link kopieren
Tas! Google eens op Mochilla of Wayuu bags.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een Pinterest bord met 'kleurinspiratie'.

Maar ga gewoon eens willekeurige dingen op Pinterest bekijken, et is genoeg moois!
Zelfde als Scamp dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 09 juli 2014 @ 16:24:

Zelfde als Scamp dus.



Breien, haken, papier, trouwen, kleding, reizen etc. Vraag het me en ik heb wat hahaha
Heb je een account op Ravelry?

Daar kun je zoeken op garens. Als je zoekt op Drops Paris kom je uit op 4.936 projecten.

Als ik op zoek ben naar kleurencombinaties verfijn ik de zoekopdracht meestal met "blanket". Daar zijn veel combinaties te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook van af wat het gaat worden. Moet je het aan (dan zou ik kleuren nemen die bij je type passen), moet het op de bank (dan een kleurcombi die past bij je interieur), etc.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Mooie kleurencombi's, Scamp! Vooral die bovenste, met de magnolia erbij, vind ik mooi.



Spijker, die bovenste van jou vind ik ook leuk.



Verder ga ik eens googelen, je weet maar nooit wat je nog tegenkomt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je maken, trouwens? Ik vond dit heel leuk:







Uni, dus je kunt het in elke kleur maken die je maar wilt.
Leuke tas!



Ik vond ook nog deze kleurencombinatie van Drops Paris:



klik



Geen felle kleurtjes. Maar of het truttig is? Geen idee.

Hangt er inderdaad een beetje van af wat je wilt maken.
Alle reacties Link kopieren




Ik vind de kleuren die deze mevrouw op haar hoofd heeft wel mooi, samen met de kleuren van de bovenste ketting links:







Zachtgroen, zachtgeel, lichtgrijs:







Edit: hier ging het mis met plaatjes plakken.
Alle reacties Link kopieren
Dé combi zit er voor mij nog niet bij, ik ga inderdaad maar eens op pinterest kijken ook. Ravelry ken ik niet, zal ik ook wel eens opzoeken!



Ik ga een dekentje of een sprei maken, ik maak alleen maar dekentjes en spreis (sprei's? Spreien?) want ik hou niet van gehaakte kleding of kussens en ik haak alleen maar omdat ik het haken leuk vind en mn handen altijd iets te doen moeten hebben.

Een sprei voor op mn bed zou echt allerlei kanten op kunnen wat kleur betreft.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Die kleur groen vind ik prachtig Lunaloona, maar weet niet goed waar ik dat mee zou combineren. Je plaatje van geel is mislukt geloof ik.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Die geel zat een beetje in de muur in de foto's, maar ik dacht dan aan zoiets (het bolletje linksonder):







En voor grijs aan zoiets:







En voor de pit misschien een wat fellere of donkerder kleur erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ik vind dat ook altijd zo moeilijk.

Ik ben nu een deken met hartjes, in roze, paars en naturel aan het maken. Zoeter en truttiger kan bijna niet haha.

Maar deze is op verzoek van mijn 8 jarige dochter, dus dan mag het
Ok, geen idee, maar wát een gaaf garen!
quote:Spijk-er schreef op 09 juli 2014 @ 18:02:

Ravelry ken ik niet, zal ik ook wel eens opzoeken!



Ravelry is zeker de moeite waard om eens op te zoeken! Je kunt er nog veel meer dan alleen op garens zoeken. Ook op patronen bijvoorbeeld. Ik zie meer dan 9000 patronen voor gehaakte dekentjes. Waarvan ruim 6000 gratis.



Ik word altijd helemaal blij van Ravelry.
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 09 juli 2014 @ 18:18:

Die geel zat een beetje in de muur in de foto's, maar ik dacht dan aan zoiets (het bolletje linksonder):



[afbeelding]



En voor grijs aan zoiets:



[afbeelding]



En voor de pit misschien een wat fellere of donkerder kleur erbij?

Oeh dit vind ik mooi! Misschien die 3 met een grijs (of 2 grijzen?) en koraal?



Ik denk dat drops mooi garen is maar ik heb het nog nooit in n handen gehad. Ik heb er over gelezen dat het wel splijt maar het is wel 100% katoen en het prachtige kleuren. Ik wil niet spammen maa het is nu in de aanbieding bij wolplein.



Wat me ook mooi lijkt is ijsblauw, turkoois en mosterd. En grijs denk ik.

Moeilijk moeilijk!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Clothilde schreef op 09 juli 2014 @ 18:38:

[...]



Ravelry is zeker de moeite waard om eens op te zoeken! Je kunt er nog veel meer dan alleen op garens zoeken. Ook op patronen bijvoorbeeld. Ik zie meer dan 9000 patronen voor gehaakte dekentjes. Waarvan ruim 6000 gratis.



Ik word altijd helemaal blij van Ravelry. Ik zag net dat je niets op de site kan zien zonder direct een profiel aan te maken en davind ik eigenlijk stom maar goed ik zal me dan toch maar aanmelden.
Zeg maar Spijker.
Ook Drops Paris
Alle reacties Link kopieren
Oeh ook erg mooi!ikdenk dat wat ik bedoel niet echt pastel is maar meer van die vintage-achtige, beetje bedekte kleuren. Om het googelen te vereenvoudigen; hoe zou je dat noemen? (in het engels?)
Zeg maar Spijker.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 09 juli 2014 @ 19:25:

Oh voor wie Drops Paris wil kopen, ik HAAT het. het splijt echt als de neten, niet leuk.

De kleuren zijn dan wel weer mooi.

Om een deken van te haken vind ik het ook veel te zwaar, 'gewoon' katoen (nld 3) is al zwaar voor een deken.

Dan liever, veel liever stylecraft special DK!Maar dat is acryl toch? Dat vind ik niet zo mooi/fijnn.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Voor strepen/zigzag:



Kleurenschema bekijken



Voor granny squares:



http://granny-square-colors.com
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven