Haarlem: hot or not?

09-09-2015 15:55 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten er al een tijdje aan te denken om in Haarlem naar een woonhuis te gaan zoeken. Eigenlijk ken ik de stad niet zo goed, behalve van wat winkelen, dus hoop dat jullie mij de do's en don't kunnen uitleggen. Is het leuk wonen? Welke wijken zijn erg leuk en welke wijken helemaal niet? Soms hoor ik weleens dat Haarlem zo'n slapende stad is, is dat echt zo? Is er wel iets te doen?



Heeft Haarlem veel goed onderhouden huizen, of zijn het vooral opknappertjes? Wij houden niet van klussen haha. We hebben aardig wat budget, dus dat is het probleem niet. Oh en nog veel belangrijker: is Haarlem kindvriendelijk?



Momenteel werk ik in Amsterdam en vind dat een hele fijne stad, maar te druk om te wonen. Wij wonen nu in Utrecht en zouden graag iets dichterbij werk willen wonen. Is Haarlem leuker wonen dan Utrecht, of kunnen we beter hier in de stad voor een koophuis gaan kijken?



Zoals je ziet een hoop vragen over Haarlem. Brand maar los!
Alle reacties Link kopieren
Wat wij bijvoorbeeld een mooi huis vonden, is de Zonnebloemstraat 35 (is al verkocht). Dat huis stond te koop voor ¤ 425.000,-. Het is iets boven ons budget, maar dit hadden we eventueel wel kunnen kopen. Hoe is die wijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 09 september 2015 @ 16:44:

Ik vermoed overigens dat "remise" al helemaal verkocht is.... En Ripperda staat wel wat te koop, rond de 5 ton staan er 4 te koop.



Dat verklaart waarom ik die niet kon vinden



De remise is volgens mij inderdaad al helemaal verkocht. Ik heb net gebeld en word morgen door de makelaar teruggebeld of er nog woningen over zijn, maar volgens haar was alles al onder optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 09 september 2015 @ 17:13:

Wat wij bijvoorbeeld een mooi huis vonden, is de Zonnebloemstraat 35 (is al verkocht). Dat huis stond te koop voor ¤ 425.000,-. Het is iets boven ons budget, maar dit hadden we eventueel wel kunnen kopen. Hoe is die wijk?Best een aardige wijk, en gewild.... grote kans dat dit huis boven de vraagprijs is weggegaan.
Prima wijk dat
Alle reacties Link kopieren
Dat huis is uiteindelijk verkocht voor 470.000,00 euro. Er komen steeds meer restaurants en leuke winkels in Haarlem, dat samen met de ligging, maakt het een heel populaire stad. Criminaliteit is hier een lachertje vergeleken met Amsterdam. Heemstede en Bloemendaal liggen buiten jullie budget aar je zou wel weer kunnen kijken in de Cronjébuurt, Leidsebuurt en de buurt voor het Westerpark. Is nog betaalbaar en in de buurt van het centrum maar als je niet van klussen houdt moet je de hoofdprijs betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 09 september 2015 @ 17:25:

Dat huis is uiteindelijk verkocht voor 470.000,00 euro. Er komen steeds meer restaurants en leuke winkels in Haarlem, dat samen met de ligging, maakt het een heel populaire stad. Criminaliteit is hier een lachertje vergeleken met Amsterdam. Heemstede en Bloemendaal liggen buiten jullie budget aar je zou wel weer kunnen kijken in de Cronjébuurt, Leidsebuurt en de buurt voor het Westerpark. Is nog betaalbaar en in de buurt van het centrum maar als je niet van klussen houdt moet je de hoofdprijs betalen.Naja dat zeg ik, met 4ton budget is er niet heel veel mogelijk op dit moment....
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 09 september 2015 @ 17:25:

Dat huis is uiteindelijk verkocht voor 470.000,00 euro. Er komen steeds meer restaurants en leuke winkels in Haarlem, dat samen met de ligging, maakt het een heel populaire stad. Criminaliteit is hier een lachertje vergeleken met Amsterdam. Heemstede en Bloemendaal liggen buiten jullie budget aar je zou wel weer kunnen kijken in de Cronjébuurt, Leidsebuurt en de buurt voor het Westerpark. Is nog betaalbaar en in de buurt van het centrum maar als je niet van klussen houdt moet je de hoofdprijs betalen.



Daar was ik al bang voor. Eventueel kunnen we ons budget iets omhoog doen, maar we kopen liever niet op de max. Waar kan je zien voor welk bedrag het huis uiteindelijk is verkocht?



Ik zie op funda ook de potgieterstraat 49. Staat dit huis in een wijk die jullie minder vinden?
Wel minder dan de leidse biurt,maar goed te doen met kinderen
Een vriendin van me is een straat daarvandaan opgegroeid
quote:Flessenpost schreef op 09 september 2015 @ 17:33:

[...]





Daar was ik al bang voor. Eventueel kunnen we ons budget iets omhoog doen, maar we kopen liever niet op de max. Waar kan je zien voor welk bedrag het huis uiteindelijk is verkocht?



Ik zie op funda ook de potgieterstraat 49. Staat dit huis in een wijk die jullie minder vinden?



Hmm, is mij net te dicht bij Parkwijk / Slachthuisbuurt.



Kijk eens naar Pegasusstraat 19, da's echt een leuk huis in een kindvriendelijke buurt. Wellicht wat boven je budget maar wie weet..
Alle reacties Link kopieren
Of Zaanenstraat 19, of Rozenhagenplein 4, die laatste is in de Patrimoniumbuurt. Ook een fijne buurt trouwens.
Alle reacties Link kopieren
De wijk van de zonnebloemstraat is heel erg leuk. Veel kinderen! Speeltuin, kinderboerderij en voetbalvelden waar de hele buurt speelt. Het huis in de Zonnebloemstraat is hetzelfde als wat er nu ook te koop staat in de Karel van Manderstraat. Alleen dan moet je er nog een opbouw opzetten. Dat kost geen 170k kan ik je vertellen maar max 70k en dan doe je het luxe. En die kosten heb je er dus zo uit zoals je ziet aan de Zonnebloemstraat.



Kijk ook eens naar postcode 2014. Alles rond het Theemsplein is ook echt een leuke wijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:dannas schreef op 09 september 2015 @ 20:32:

De wijk van de zonnebloemstraat is heel erg leuk. Veel kinderen! Speeltuin, kinderboerderij en voetbalvelden waar de hele buurt speelt. Het huis in de Zonnebloemstraat is hetzelfde als wat er nu ook te koop staat in de Karel van Manderstraat. Alleen dan moet je er nog een opbouw opzetten. Dat kost geen 170k kan ik je vertellen maar max 70k en dan doe je het luxe. En die kosten heb je er dus zo uit zoals je ziet aan de Zonnebloemstraat.



Kijk ook eens naar postcode 2014. Alles rond het Theemsplein is ook echt een leuke wijk.



Bedankt voor de tip! Karel van Manderstraat vind ik persoonlijk minder sfeervol dan de Zonnebloemstraat. Ik ga eens kijken naar het Theemsplein en de andere woningen die hierboven gegeven zijn.



Hebben de wijken in Haarlem eigenlijk ook veel cafeetjes, restaurants of koffietentjes? Of zit dat vooral in het centrum?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wel wat maar niet veel tenzij je verder van het centrum gaat. Persoonlijk vind ik dat wel prettig want je heb dus ook de overlast niet en vergeet niet dat Haarlem geen Amsterdam is dus de afstanden zijn veel kleiner dus meestal ben in 5 tot 10 minuten fietsen in de stad. De Karel van Manderstraat is geloof ik 5 minuten dus het voor uitbaters ook niet interessant om wat in de wijken te beginnen.
O, dat is inderdaad een goede tip hierboven: een opbouw is relatief goedkoop! Wij hebben net uitgebouwd en dat was 60.000 en toen maakte de aannemer nog een grap van 'joh, een opbouw is 1/3 van deze prijs, is vooral lucht.' Dus ik zou zeker naar huizen kijken zonder een zolder/2e verdieping, want dat kun je er dus (later) relatief goedkoop bij laten bouwen. En dat schept echt een enorme ruimte!



Ik fietste net door de Wouermansstraat en daar staat ook wat te koop, maar misschien zijn dat onder- en bovenwoningen, dat kan ook. Die Zonnebloemdinges en Karel van Manderstraat ken ik niet, welke buurt is dat? Je hebt ook een leuk buurtje rond de Papetorenvest, kun je ook es Googlen!
En de bovenwoningen in Haarlem zijn trouwens vaak echt heel ruim, doet niet per se onder voor een 'echt' huis! Moet je af en toe even de Jan Haringstraat checken bijvoorbeeld. Ik heb daar vrienden wonen en dat is echt niet klein!

Stuyvesantplein staat ook iets te koop, maar dat ik geloof in benedenwoning en dat lijkt me dan wel krap met een kind... Maar superleuk buurtje.
Alle reacties Link kopieren
Informeer ook direct bij scholen voordat je ergens gaat wonen... veel scholen in Haarlem zijn best vol zeg maar.
Daar zat ik net op de fiets nog aan te denken: hoe zot het ook klinkt, kijk of je je kind al op een aantal scholen kunt inschrijven. In ieder geval de openbare. Ik zit in de MR van een school en kan je vertellen dat er genoeg mensen naar Haarlem verhuizen waarvan de kinderen niet naar de school tegenover kunnen!
quote:Flessenpost schreef op 10 september 2015 @ 07:30:

[...]





Hebben de wijken in Haarlem eigenlijk ook veel cafeetjes, restaurants of koffietentjes? Of zit dat vooral in het centrum?Niet veel cafeetjes etc. in de wijken maaaarrrrrr zoals iemand hierboven al zei: Haarlem is niet zo groot. Vanuit bijna alle wijken ben je in max. 10 minuten fietsen in het centrum, echt goed te doen. En lekker geen geluidsoverlast in je wijk van dronkenlappen en feestgangers.
Fiets net langs aardig huisje te koop: in dwarsstraatje tussen Cronjé en Frans Halsstraat.

In de bomenbuurt zitten wel wat winkeltjes, snackbarretje, etc. en prima Coop. In de Planetenbuurt wel dingen als de bakker, Primera, slijterij etc. In de Kleverparkbuurt al veel wat meer winkeltjes en zelfs een (niet bijzonder, maar wel ok) eetcafé. Maar je bent per fiets met 10 min in het centrum hoor!

Ik zoek ff dat straatje op... was leuk huis!
de Vroomstraat
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 10 september 2015 @ 12:42:

de Vroomstraat75m2 en een mini buiten....
Ik woon in de wijk vondelkwartier en hier zijn nog wel woningen te koop.

Er worden momenteel veel woningen verkocht die eerst huurwoningen waren.

Er zitten hier 4 basisscholen in de buurt.Je zit dichtbij winkelcentrum Marsmanplein waar een aantal winkels zijn en is een kindvriendelijke buurt.Bij het marsmanplein is ook een nieuwbouw wijk die er nu een paar jaar staan.
Is alleen wel echt ver van het centrum. Maar mooie huizen wel! En het Marsmanplein is wel enorm opgeknapt. Ik vind niet alle delen daar leuk (maar ja, voor welke buurt geldt dat niet). Maar als je een beetje in de buurt van de Jan Gijzenkade blijft... Anders heeft het al gauw niets meer met Haarlem te maken, vind ik.



Wat betreft die Vroomstraat: ja, ik weet niet precies wat TO zoekt en wil natuurlijk! Ik roep maar wat, waarvan de prijs vermoedelijk te doen is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven