Haarlem: hot or not?

09-09-2015 15:55 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten er al een tijdje aan te denken om in Haarlem naar een woonhuis te gaan zoeken. Eigenlijk ken ik de stad niet zo goed, behalve van wat winkelen, dus hoop dat jullie mij de do's en don't kunnen uitleggen. Is het leuk wonen? Welke wijken zijn erg leuk en welke wijken helemaal niet? Soms hoor ik weleens dat Haarlem zo'n slapende stad is, is dat echt zo? Is er wel iets te doen?



Heeft Haarlem veel goed onderhouden huizen, of zijn het vooral opknappertjes? Wij houden niet van klussen haha. We hebben aardig wat budget, dus dat is het probleem niet. Oh en nog veel belangrijker: is Haarlem kindvriendelijk?



Momenteel werk ik in Amsterdam en vind dat een hele fijne stad, maar te druk om te wonen. Wij wonen nu in Utrecht en zouden graag iets dichterbij werk willen wonen. Is Haarlem leuker wonen dan Utrecht, of kunnen we beter hier in de stad voor een koophuis gaan kijken?



Zoals je ziet een hoop vragen over Haarlem. Brand maar los!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 14 september 2015 @ 11:28:

[...]





Helaas gaat dat niet meer op, bijv. onze school zit vol en De Ark ook. Dat zijn openbare scholen, maar ze moeten evengoed nu mensen uit de buurt weigeren. Er wordt nu gewerkt aan tweede locaties, maar dat is niet 123 geregeld. Dus in theorie doen ze dat, maar de praktijk houdt het nu even tegen. (Bij het bestemmingsplan werkte de gemeente nl. met cijfers uit 2003, pffff. En ze hadden echt niet voorzien dat er zo veel gezinnen naar de Neo Deo zouden komen. Tsja.... ).



Dan is dat dus echt veranderd tov 7 jaar geleden toen ik mijn kinderen inschreef (oudste toen 3). Toen gaf de buurtschool aan dat ze mijn kinderen sowieso moesten aannemen vanwege postcode beleid. En de twee andere scholen waar ik langs ben geweest, gaven hetzelfde aan. Waarij één school ook duidelijk aangaf dat de kans minimaal was omdat ze eigenlijk al vol zitten met kinderen uit de eigen wijk. Ook voor mijn dochter die ten tijde van het inschrijven nog maar 3 maanden was.



Wel heel suf dat de gemeente niet nadenkt over dat een autoluw nieuwbouwproject veel gezinnen aantrekt. Met Neo Deo werd juist reclame gemaakt dat het zo kindvriendelijk zou zijn notabene.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 14 september 2015 @ 12:28:

[...]



Ja dat zal best... maar ik vind 110m2 vrij krap met opgroeiende kinderen.Ligt er natuurlijk wel aan hoe die 110m2 is ingedeeld. Kan je een beetje een knappe bank kwijt waar volwassen en puberlijven op passen zonder dat je rechtop op een rijtje moet zitten en past er een 6-persoonseettafel? Ik woon op 120m2 en vind mijn keuken echt te klein. Wij zijn dus nu over uitbouwen aan het nadenken, maar dat is echt zo achterlijk duur tov een opbouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:dannas schreef op 14 september 2015 @ 12:38:

[...]





Ligt er natuurlijk wel aan hoe die 110m2 is ingedeeld. Kan je een beetje een knappe bank kwijt waar volwassen en puberlijven op passen zonder dat je rechtop op een rijtje moet zitten en past er een 6-persoonseettafel? Ik woon op 120m2 en vind mijn keuken echt te klein. Wij zijn dus nu over uitbouwen aan het nadenken, maar dat is echt zo achterlijk duur tov een opbouw.



Ik vind 110m2 helemaal niet zo klein. Wij wonen nu op 65m2, dus we zouden er dan al veel qua ruimte op vooruit gaan. We kunnen simpelweg niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Er zullen consessies gedaan moeten worden als je in de stad wilt wonen. Daarnaast kun je hierbij ook nog uitbouwen, dan wordt het huis 122m2.



Ons dochtertje is pas 1 he, geen pubers die op een bank moeten passen. Over 10 jaar zien we wel weer verder, wie weet gaan we dan wel groter wonen. We gaan ons alleen laten informeren, ik denk uiteindelijk niet dat we het kopen. Maar ook andere huizen die we kunnen kopen zijn 100 tot 130m2 groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 14 september 2015 @ 11:34:

Parkeren is niet zo'n probleem. Kleverpark is deels met vergunning, Transvaalbuurt ook. Maar Bomenbuurt, Planetenbuurt en Indische Buurt is gewoon vrij parkeren. En altijd wel een plekje te vinden hoor, alleen misschien niet pal voor je deur. En als je in een vergunningbuurt woont, krijg je uiteraard ook bezoekerspassen!Dat klinkt goed! Weet iemand of er wachttijden zijn in vergunningsbuurten? Kan ik dat ergens vinden?
Die krijg je doorgaans al snel hoor, als je je op dat adres inschrijft, zonder wachttijd. Je kunt even op de site van de diverse wijkraden kijken, maar tot nu toe is dat allemaal vrij vlot geregeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 14 september 2015 @ 13:21:

Die krijg je doorgaans al snel hoor, als je je op dat adres inschrijft, zonder wachttijd. Je kunt even op de site van de diverse wijkraden kijken, maar tot nu toe is dat allemaal vrij vlot geregeld.Oh wat fijn! Ik Krijg er helemaal zin in om naar Haarlem te verhuizen! We hebben vandaag een afspraak met de makelaar van het nieuwbouwproject en hebben een bezichtiging gepland bij de Veenbergstraat 11. Mooi huis vinden wij!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er inderdaad leuk uit, dat huis. En die buurt is ook leuk. Alleen dat stukje rode keuken vind ik echt heel lelijk. En de zolder is ook duidelijk nog niet af, die snoeren naast de wasmachine zien er eng uit. Maar verder een leuk huis. Mooi uitgebouwd ook. Dat wil ik ook heel graag bij ons huis.
Mooi huis, flessenpost, en leuke buurt ook. Succes met de bezichtiging!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jibba schreef op 16 september 2015 @ 12:57:

Mooi huis, flessenpost, en leuke buurt ook. Succes met de bezichtiging!



Het huis was niets voor ons, dus we zoeken nog even verder... Komt vast wel een keer iets voorbij.



De makelaar van de remise heeft veel laten zien. Erg mooi project! Wij twijfelen nog omdat we bang zijn dat de woning wel erg donker zal worden.
Zag nog huis op hoek Zaanenlaan en eentje aan de Middenweg. Maar is jaren 30, geen nieuwbouw...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 september 2015 @ 10:03:

Zag nog huis op hoek Zaanenlaan en eentje aan de Middenweg. Maar is jaren 30, geen nieuwbouw...



Nieuwbouw hoeft niet hoor, we vinden jaren 30 juist leuk!



Bedoel je Zaanenlaan 23? Daar moet helaas nog teveel aan gebeuren, daar is al minstens 40 jaar niets meer aan gedaan.



Bij Middenweg 74 (neem aan dat je die bedoeld) ook, maar die is een stuk scherper geprijsd dus daar zou dat wel mogelijk zijn. Ik vind die woning alleen te klein (93m2).



We zijn kieskeurig he?
Nee het was een ander nummer aan de Middenweg, helemaal aan het begin. Beetje apart pand, is misschien een bedrijf geweest. Maar soms kun je daar doorheen kijken.
Oh bij vrienden in Perseusstraat is ook iets te koop...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 september 2015 @ 15:19:

Oh bij vrienden in Perseusstraat is ook iets te koop...Die heb ik inderdaad gezien en vinden we erg mooi, maar helaas iets boven het budget wat we maximaal willen uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een makelaar, de leuke huizen zijn echt binnen een week verkocht!
Alle reacties Link kopieren
Wat een topstad, en dat zeg ik na 16 jaar Amsterdam Centrum en Museumkwartier :-) Je moet er wel aan toe zijn als Amsterdam je ideaal was of nog is. Het heeft dan wel niet de reuring en dynamiek van Amsterdam maar je krijgt er genoeg voor terug. Voor de diehard Amsterdammer is het misschien wat saai maar ik vind het heerlijk. Alles is wat beschaafder en gemoedelijker en je zit vlakbij de prachtige kust. Eigenlijk ben je gewoon hartstikke gek om je scheel te betalen in de hoofdstad en op elkaar te kruipen. En inderdaad waar je ook gaat wonen, je zit altijd dichtbij het gezellige centrum. Zelf vind ik het centrum (kan ook prima met kinderen!) en zuid (postcodes 2011 en 2012) de aantrekkelijkste woongebieden. Heb m'n huis zelf gevonden en zonder makelaar gekocht. Trouwens de enige bezichtiging die ik heb gedaan. Wel een jaar restaureren maar was in Amsterdam misschien wel het dubbele kwijt geweest.
Alle reacties Link kopieren
Nou oh boy, zo goedkoop is Haarlem toch ook echt niet.

Vooral de populaire buurten zijn erg duur.



Zelf woon ik in een buurt die hier genoemd is als: daar wil je niet wonen!

Maar ik woon hier prachtig.

Woon aan de rand van Haarlem, het is hier erg groen, ruim en 20 min fietsen en je zit in het centrum.

En iets goedkoper dan de dure buurten.



Het helpt om overal te kijken.

wie weet wordt je verliefd op een iets minder voor de hand liggende buurt.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld gezien is Haarlem niet goedkoop maar de toplokaties in vergelijking met de toplokaties van Amsterdam wel (1016, 1071 etc).
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 11 september 2015 @ 16:14:

[...]





Dat huis vind ik veel te hoog geprijsd. Daar moet nog minstens voor 60.000 euro aan worden geklust...



Bedankt voor alle reacties en tips! Ik ga er even naar kijken. Slim ook van de scholen. Zijn die zo druk bezocht? Onze dochter is van april 2014. Ben ik nog op tijd als ik me binnen een half jaar aanmeld bij een basisschool naar keuze?Huis van tante van mijn man is binnen een maand verkocht.Ze vroegen bijna 4 ton en er moest nog heel veel aan vertimmerd worden.Kan je bedenken als er huizen te koop staan die al af zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Kleverpark gaat wonen heb je je parkeervergunning zo binnen.

Als je twee auto's hebt is dat erg prijzig, tenzij je eentje met bezoekers schijf neerzet.

Voor een school mag je pas inschrijven vanaf 2 jaar. Lijkt me sterk dat ze al vol zitten met broertjes en zusjes.

Het Deo Neo terrein is best leuk! Wel duur vind ik voor wat je er voor krijgt.

En je moet ook het type zijn om er te wonen.

Bomenbuurt vind ik ook erg leuk. Sommige stukken Indische buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Plein18 schreef op 27 september 2015 @ 22:35:

[...]





Huis van tante van mijn man is binnen een maand verkocht.Ze vroegen bijna 4 ton en er moest nog heel veel aan vertimmerd worden.Kan je bedenken als er huizen te koop staan die al af zijn.



Zo, dat vind ik behoorlijk aan die prijs voor die woning. Ik heb mooiere woningen gezien die voor die prijs zijn weggegaan.



We gaan zaterdag naar de open huizen dag in Haarlem. We zijn benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:toosnickloos schreef op 28 september 2015 @ 20:47:

Als je in Kleverpark gaat wonen heb je je parkeervergunning zo binnen.

Als je twee auto's hebt is dat erg prijzig, tenzij je eentje met bezoekers schijf neerzet.

Voor een school mag je pas inschrijven vanaf 2 jaar. Lijkt me sterk dat ze al vol zitten met broertjes en zusjes.

Het Deo Neo terrein is best leuk! Wel duur vind ik voor wat je er voor krijgt.

En je moet ook het type zijn om er te wonen.

Bomenbuurt vind ik ook erg leuk. Sommige stukken Indische buurt.Wat voor type mens woont er op het Deo Neo terrein?
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer op Deo Neo, maar ben zelf niet weg vd mentaliteit vd kleverpark bewoners.

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, maar vakanties gaan doorgaans niet naar een camping in Frankrijk. Verjaardagen; dan huur je het zwembad toch af?

Als je denkt voldoende geld te hebben om daar aan me te kunnen doen dan voel je je er waarschijnlijk erg thuis

Maar misschien heb je er geen last van.

Ik stoor me er wel aan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere vrienden in de Kleverparkbuurt wonen, en die hebben nog nooit het zwembad afgehuurd. Zo duur zijn die huizen nu ook weer niet dat daar hele rijke mensen wonen. Het is Bloemendaal niet. En naar de camping in Frankrijk gaan er ook genoeg uit die buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dannas schreef op 28 september 2015 @ 21:22:

Ik heb meerdere vrienden in de Kleverparkbuurt wonen, en die hebben nog nooit het zwembad afgehuurd. Zo duur zijn die huizen nu ook weer niet dat daar hele rijke mensen wonen. Het is Bloemendaal niet. En naar de camping in Frankrijk gaan er ook genoeg uit die buurt.Inderdaad. In vergelijking met Bloemendaal of de koninginnebuurt ofzo is Kleverpark nog steeds erg 'gewoontjes' hoor. En zelfs in Bloemendaal en de Koninginnebuurt wonen hele normale mensen, tussen de rijke stinkerds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven