(hang)lamp woonkamer

25-11-2015 18:54 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben opzoek naar een nieuwe lamp voor de woonkamer.



Ik vind deze wel mooi :



https://www.praxis.nl/ver ... me-hanglamp-terra/5461734



Maar is dit wel iets voor in de woonkamer? Andere suggesties zijn ook welkom, hou van kroonluchters maar bv van die retro lampen vind ik ook heel leuk. Wil max. 40 euro eraan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het iets vindt, waarom niet?

Alleen bedenk wel, dat er met zo'n kap weinig licht gestraald wordt in de ruimte. Ik zeg het wat gek, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar omdat die natuurlijk hartstikke ondoorzichtig is, zal het licht alleen naar beneden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waar in de woonkamer?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren




Ik zie er een kont in.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 november 2015 @ 19:04:

[afbeelding]



Ik zie er een kont in. Ik nu ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 19:01:

Als jij het iets vindt, waarom niet?

Alleen bedenk wel, dat er met zo'n kap weinig licht gestraald wordt in de ruimte. Ik zeg het wat gek, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar omdat die natuurlijk hartstikke ondoorzichtig is, zal het licht alleen naar beneden gaan.



Ja daar heb je gelijk in, wil wel goede verlichting in de woonkamer



De lamp zou tussen de bankstel en tv in komen te hangen zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja nu zie ik het ook steeds, laat maar zitten die kontlamp



https://www.praxis.nl/ver ... lamp-juliana-88cm/5385382



Zoiets vind ik ook wel leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibilientje schreef op 25 november 2015 @ 19:11:

Haha ja nu zie ik het ook steeds, laat maar zitten die kontlamp



https://www.praxis.nl/ver ... lamp-juliana-88cm/5385382



Zoiets vind ik ook wel leukDie is wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft ook leuke lampen, daar heb je vast ook al gekeken?
Ik zou hem tweedehands kopen. Liever een tweedehands lamp eerste keus, dan een nieuwe lamp maar net niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de diameter van de lampen wat klein.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zou dan eerder voor zoiets gaan, maar is wel 50 euro.







http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-anna ... aal-1.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik vind een hanglamp midden in de woonkamer eigenlijk nooit mooi. Boven de eettafel snap ik, boven de bank om te lezen (mijn ouders hebben bv zo'n booglamp en de kap hangt boven de bank) snap ik ook nog. Maar gewoon zo midden in de kamer met niet echt een specifieke plek waar je echt licht nodig hebt, niet mijn ding. Wij hebben in onze kamer naast de tv 2 staande lampen, van die kolommen zeg maar, en dan ook er tegenover naast de bank. Soort vierkant van lampen dus. Vind zoiets dan mooier.

Vind als hanglamp deze wel echt heel leuk!











Ze hebben hem met een oranje en groene binnenkant, maar nu sinds kort ook met zilver of koperkleurig. Die koperkleurige is echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat vind je dan mooi, Desperate Housewive? Ik heb bijvoorbeeld op net zo'n gekke plek als TO een lichtpunt. Raar in het midden van de zithoek eigenlijk. Eigenlijk zelfs net er voorbij. Er niks hangen is geen optie, dan heb ik een gat in mijn plafond, maar ik ben er ook nog niet uit wat ik wil.
Ik vind deze niet zo mooi, TO. Maar als jij hem mooi vindt zou ik hem gewoon aanschaffen!
Alle reacties Link kopieren
Voor plafondlamp vind ik deze wel oké voor de prijs.







"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Die vind ik heel lelijk Tick
Waar kun je dat kopen die koperkleurige en wat is de prijs
Alle reacties Link kopieren
quote:rebaca schreef op 25 november 2015 @ 21:50:

Waar kun je dat kopen die koperkleurige en wat is de prijsUhh, het is niet in je opgekomen om even op de link in de OP te klikken?
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 21:43:

Die vind ik heel lelijk Tick Tja, ik hoef ze ook niet. Maar de lampen die ik mooi vind zijn wat duurder dan 40 euro
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Deze vind ik mooi. Maar is denk ik misschien meer iets voor boven een eetkamertafel dan bij de bank of los in de woonkamer



http://www.rietveldlicht. ... ie-look-metaal-grijs-rond
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 21:20:

Maar wat vind je dan mooi, Desperate Housewive? Ik heb bijvoorbeeld op net zo'n gekke plek als TO een lichtpunt. Raar in het midden van de zithoek eigenlijk. Eigenlijk zelfs net er voorbij. Er niks hangen is geen optie, dan heb ik een gat in mijn plafond, maar ik ben er ook nog niet uit wat ik wil.

Hoezo een gat in je plafond? Gewoon zo'n dekseltje erop en klaar. Ik vind een hanglamp niet mooi, alleen boven een eettafel dus. Voor de woonkamer heb ik liever staande lampen of een wandlampje.

Wij hebben hier een plafondventilator hangen op dat punt, met licht. En dat licht is echt nooit aan, alleen als we de kerstboom opzetten het geeft geen prettig licht zo midden in de kamer. Schijnt in je gezicht als je op de bank zit en is veel te licht, niet sfeervol.
quote:rebaca schreef op 25 november 2015 @ 21:50:

Waar kun je dat kopen die koperkleurige en wat is de prijsWelke bedoel je? Die uit de OP? Want daar staat geeoon praxis bij nl. Die van mij is van ikea en kost 60 euro.
quote:S0LEIL schreef op 25 november 2015 @ 21:20:

Maar wat vind je dan mooi, Desperate Housewive? Ik heb bijvoorbeeld op net zo'n gekke plek als TO een lichtpunt. Raar in het midden van de zithoek eigenlijk. Eigenlijk zelfs net er voorbij. Er niks hangen is geen optie, dan heb ik een gat in mijn plafond, maar ik ben er ook nog niet uit wat ik wil.Ik heb een hele simpele plafonière met goed fel licht er in. Die heb ik zelden aan, verder allemaal staande lampen.
quote:NYC schreef op 25 november 2015 @ 22:08:

Deze vind ik mooi. Maar is denk ik misschien meer iets voor boven een eetkamertafel dan bij de bank of los in de woonkamer



http://www.rietveldlicht. ... ie-look-metaal-grijs-rondVind dat ook meer voor boven een tafel idd. In het midden van de kamer krijg je dan zo'n lichtplek midden op je vloer of salontafel. Veel hanglampen hebben een kap en dan krijg je een lichtbundel vrij recht naar beneden. Daarom vind ik veel hanglampen niet zo leuk midden in de kamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven