Heb jij een schoonmaakster?

30-09-2015 20:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Even nieuwsgierig, heb jij iemand die bij jou schoonmaakt? En hoe vaak dan en voor welk tarief?



Ik sta op het punt om iemand hiervoor in te huren, twee keer per maand drie uurtjes. Badkamer, toilet, stoffen, dweilen, stofzuigen, etc..... Maar mijn vriend is nogal huiverig over 'vreemde in ons huis'.



Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons komt ook elke week iemand 4 uur à 35 euro. Heb haar via via gevonden. Wat een genot om in een schoon huis thuis te komen!



Raad het iedereen aan.
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:42:

Mijn huidige schoonmaakster heb ik sinds 2 jaar. Ik heb haar deze week gegoogled en kwam zo op haar Facebook page. Ze lijkt een heel rustig meisje, met een zachte stem, ze lijkt enigszins verlegen. Ik was dus nogal verbaasd op haar Facebook werkelijk honderden selfies van haar te vinden waarin ze doet alsof ze een model is. Getuite lipjes, je kent ze wel, de typical ´everybody is a model´ nowadays fotos. En ja, ook in mijn huis, en ja, ook met mijn kleren, schoenen, zonnebrillen en tassen. Met titels als ¨Time for some reading´ in mijn terras lounge stoel met een tijdschrift, dat soort dingen. Niet fijn om te zien...
En ook fotos van de verschillende ruimtes van mijn huis met de titel ´I invite you all for diner on saturday night´;/

Hoe dom kun je zijn om een gewoon compleet open Facebook te hebben en er dan zulke fotos op te zetten...



Ik was vooral een beetje geschokt dat je je zo kunt vergissen in iemand. En daarom vind ik het nu wel moeilijk om een andere werkster te zoeken, terwijl ik het daarvoor niet zo´n probleem vond om een schoonmaakster die ik niet ken de sleutels van mijn huis te geven.



Ik heb haar nog niet ontslagen. Ze komt vrijdag en ik kan er dan onmogelijk zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:jantientje1 schreef op 30 september 2015 @ 21:54:

Bij ons komt ook elke week iemand 4 uur à 35 euro. Heb haar via via gevonden. Wat een genot om in een schoon huis thuis te komen!



Raad het iedereen aan.Die van jou is wel heel erg voordelig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:59:





Ik heb haar nog niet ontslagen. Ze komt vrijdag en ik kan er dan onmogelijk zijn...Eerst vrienden met haar worden op Facebook en dan kun je haar via jouw tijdlijn meedelen dat je werkster er uit vliegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Hasse88 schreef op 30 september 2015 @ 21:00:

Yûp, een kennis van ons. Vriendenprijsje: 10 euro per uur.



IK ben enorm tevreden, ze poetst honderd keer beter dan ik dat kan (en ik heb nota bene heul lang schoonmaakwerk gedaan). Ze doet wat ze moet doen en is betrouwbaar, zó fijn!



Off topic: Hasseeeeehhhh!



On topic: Ik heb het een hele tijd gedaan bij een jong gezin, beviel van beide kanten goed. Ik kwam 2x per week (gezin met een puber en een pasgeboren tweeling die veel aandacht nodig hadden o.a.) en behalve de boodschappen, koken en tuinieren deed ik daar eigenlijk alles. Vind het nog steeds bijzonder dat ze mij zoveel vertrouwen hebben geschonken. Ik ben bij hen weg gegaan omdat ik een fulltime baan kreeg en het gewoonweg niet meer kon combineren.



Terwijl ik in mijn eigen huis helemaal niet zo ben eigenlijk, en man ook niet *kijkt met een schuin ook naar de stapel afwas*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2015 @ 22:02:

[...]

Die van jou is wel heel erg voordelig.Zeg dat ja! Ik kom er niet voor, voor 4 uur.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2015 @ 22:03:

[...]





Eerst vrienden met haar worden op Facebook en dan kun je haar via jouw tijdlijn meedelen dat je werkster er uit vliegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:59:

En ook fotos .. dan onmogelijk zijn...Ik vind dit wel een serieuze inbreuk op je privacy! Juist omdat alles openbaar is. Geen mogelijkheid om op een ander moment af te spreken? Succes!!
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:59:

En ook fotos van de verschillende ruimtes van mijn huis met de titel ´I invite you all for diner on saturday night´;/

Hoe dom kun je zijn om een gewoon compleet open Facebook te hebben en er dan zulke fotos op te zetten...



Ik was vooral een beetje geschokt dat je je zo kunt vergissen in iemand. En daarom vind ik het nu wel moeilijk om een andere werkster te zoeken, terwijl ik het daarvoor niet zo´n probleem vond om een schoonmaakster die ik niet ken de sleutels van mijn huis te geven.



Ik heb haar nog niet ontslagen. Ze komt vrijdag en ik kan er dan onmogelijk zijn...Een snapchat sturen van jou in de tuinstoel met de tekst: You're fired lijkt me in deze voldoende, damn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:59:

Ze komt vrijdag en ik kan er dan onmogelijk zijn...Ik zou uiterlijk Donderdagavond persoonlijk je sleutel terug gaan halen, foto van haar/ haar voordeur maken en iets leuks op je tijdlijn zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 30 september 2015 @ 22:10:

[...]





Een snapchat sturen van jou in de tuinstoel met de tekst: You're fired lijkt me in deze voldoende, damn. Jaa haha
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 21:59:

En ook fotos van de verschillende ruimtes van mijn huis met de titel ´I invite you all for diner on saturday night´;/

Hoe dom kun je zijn om een gewoon compleet open Facebook te hebben en er dan zulke fotos op te zetten...



Ik was vooral een beetje geschokt dat je je zo kunt vergissen in iemand. En daarom vind ik het nu wel moeilijk om een andere werkster te zoeken, terwijl ik het daarvoor niet zo´n probleem vond om een schoonmaakster die ik niet ken de sleutels van mijn huis te geven.



Ik heb haar nog niet ontslagen. Ze komt vrijdag en ik kan er dan onmogelijk zijn...



Doet ze haar werk verder wel naar behoren??



Neemt niet weg dat ik dit niet vind kunnen. Tjee, zelfs met een gesloten facebook kun je dat niet maken. Nee, kleren aantrekken van iemand anders kun je al niet maken. Vijf minuutjes zitten met een tijdschrift, nouja, akkoord, dat vind ik geen schokkend nieuws. Maar pronken met jouw tassen, zonnebrillen en kleren... Ik heb ook nog nooit iets dergelijks gehoord gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 30 september 2015 @ 22:03:

[...]





Off topic: Hasseeeeehhhh!



On topic: Ik heb het een hele tijd gedaan bij een jong gezin, beviel van beide kanten goed. Ik kwam 2x per week (gezin met een puber en een pasgeboren tweeling die veel aandacht nodig hadden o.a.) en behalve de boodschappen, koken en tuinieren deed ik daar eigenlijk alles. Vind het nog steeds bijzonder dat ze mij zoveel vertrouwen hebben geschonken. Ik ben bij hen weg gegaan omdat ik een fulltime baan kreeg en het gewoonweg niet meer kon combineren.





Terwijl ik in mijn eigen huis helemaal niet zo ben eigenlijk, en man ook niet *kijkt met een schuin ook naar de stapel afwas*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Zo lonneke wat een rare poets.

ik was al lang de sleutel gaan halen.



Hier geen poets, doe alles zelf.

Heb wel een tijdje als poets gewerkt bij mensen die ik ken.

Maar moet er niet aan denken om inderdaad een 'vreemde' in mijn huis te hebben, en ik kan het zelf ook goed en vind het leuk om te doen.

Dat scheelt
Nee dit is niet iets wat ik achter haar gezocht zou hebben.

En sinds ik al die fotos heb gezien, realiseerde ik me ineens dat ik soms kleren niet kan vinden en ze dan een week later of zo wel op een voordehand liggende plek vind. Dat je dan afvraagt hoe je die de vorige keer toen je ze zocht zo over het hoofd heb kunnen zien. Maar goed, ik heb geen fotos gezien op haar FB waar ze mijn kleren draagt op een andere lokatie, dus dat zal gewoon mijn eigen verstrooidheid zijn.



Of ze haar werk naar behoren doet: ik ben altijd wel blij als ze geweest is, maar wat ze doet zou ik geen boenen noemen. Ik werk zelf heel veel, dus ik was allang blij dat iemand me een beetje helpt, maar nee, het kan beter....
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ben het in mijn studententijd wel geweest. Bij vrienden. Heerlijk vertrouwd en informele sfeer, diegenen waren zelf gewoon thuis. Ik liep zingend op blote voeten met mijn schoonmaakgerei door het huis en poetste, werkte altijd hard en heb de mensen vaak verblijd met een schoon huis. En dan daarna samen koffie drinken of friet eten En ik verdiende lekker bij. Heb er goede herinneringen aan.



Bij volslagen vreemden lijkt het me niets.
Alle reacties Link kopieren
Van zo n poets zou ik niet blij worden.



Hier een poetsvrouw 1x in de 2 weken. 12 europer uur. Elke cent waard,die vrouw poetst alsof haar leven er van af hangt. Ze heeft een sleutel,ik zie haar zelf zelden. Ze komt op vriends vrije middag. Hij en de kinderen drinken dan met haar thee na schooltijd,dus helemaal onbekend is ze niet meer. Ik heb haar via een vriendin. Ze heeft de 2e keer een sleutel gekregen. Ik vind het elke cent waar,ik ben echt slecht gehumeurd als ze verhinderd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonneke-B schreef op 30 september 2015 @ 22:24:

Nee dit is niet iets wat ik achter haar gezocht zou hebben.

En sinds ik al die fotos heb gezien, realiseerde ik me ineens dat ik soms kleren niet kan vinden en ze dan een week later of zo wel op een voordehand liggende plek vind. Dat je dan afvraagt hoe je die de vorige keer toen je ze zocht zo over het hoofd heb kunnen zien. Maar goed, ik heb geen fotos gezien op haar FB waar ze mijn kleren draagt op een andere lokatie, dus dat zal gewoon mijn eigen verstrooidheid zijn. Ik denk het niet.



Of ze haar werk naar behoren doet: ik ben altijd wel blij als ze geweest is, maar wat ze doet zou ik geen boenen noemen. Ik werk zelf heel veel, dus ik was allang blij dat iemand me een beetje helpt, maar nee, het kan beter....Als zij te veel tijd bezig is met jouw kledingkast en jouw leesmap kan ze ook niet meer doen dan een beetje met de Franse slag met een plumeautje zwaaien, he.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
klopt
quote:Hasse88 schreef op 30 september 2015 @ 21:00:

Yûp, een kennis van ons. Vriendenprijsje: 10 euro per uur.



IK ben enorm tevreden, ze poetst honderd keer beter dan ik dat kan (en ik heb nota bene heul lang schoonmaakwerk gedaan). Ze doet wat ze moet doen en is betrouwbaar, zó fijn!

Betaal jij die poetshulp echt maar 10 Euro/uur?

Sorry, maar dat vind ik echt heel weinig.

Zelf zou ik denken aan 12,5 Euro/uur minimum.
quote:Hasse88 schreef op 30 september 2015 @ 22:18:

[...]



Mag t ook met mn nick en zonder verwijzing naar mijn echte naam?
Yep. Toen ik nog thuis woonde hadden wij een schoonmaakster en nu snap ik pas waarom mijn moeder dat zo fijn vond.

Toen ik op mezelf op kamers ging wonen had ik het natuurlijk niet (zou wat zijn haha) maar toen ik m'n eerste eigen appartement huurde heb ik het gelijk gedaan.

Nu had ik na verhuisd te zijn een tijd geen schoonmaakster en ik vond het maar niks, was elk weekend een halve dag kwijt aan alles afstoffen/stofzuigen/dweilen/badkamers..bah! En dan wonen alleen ik en mijn vriend hier maar..ik vraag mij soms wel af hoe fulltime werkende ouders + kinderen zonder schoonmaakster het doen haha. Sinds kort via de huiseigenaar iemand gevonden en goedkoop is het hier in Amerika waar ik woon niet. Ze komt 2x per maand een ochtend a $75 per keer.

Toch vind ik die $150 elke maand gewoon heel goed besteed, we wonen best in een groot huis en met ons werk + veel reizen voor werk komen wij echt niet aan bepaalde dingen toe.
Jep, eens in de twee weken komt ze drie uur langs voor de wc, badkamer, keuken en vloer. Ik vind het alleen super irritant dat ze soms ook dingen opruimt waardoor ik ze niet direct kan vinden maar verder ben ik er heel erg blij mee.



We betalen haar ¤12,50 per uur en ik ken haar via een collega waar ze al 12 jaar schoonmaakt. Hij geeft haar ook altijd "vakantiegeld" wat extra's met de feestdagen en neemt altijd iets mee als hij zelf op vakantie is geweest. Mijn man vind dat allemaal maar onzin dus doen we het niet maar ik twijfel nu eigenlijk of we haar ook niet soms wat extra's moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven