Heb jij een schoonmaakster?

30-09-2015 20:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Even nieuwsgierig, heb jij iemand die bij jou schoonmaakt? En hoe vaak dan en voor welk tarief?



Ik sta op het punt om iemand hiervoor in te huren, twee keer per maand drie uurtjes. Badkamer, toilet, stoffen, dweilen, stofzuigen, etc..... Maar mijn vriend is nogal huiverig over 'vreemde in ons huis'.



Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem300920152359 schreef op 30 september 2015 @ 22:10:

[...]





Een snapchat sturen van jou in de tuinstoel met de tekst: You're fired lijkt me in deze voldoende, damn.





Echt een bizar verhaal Lonneke.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 30 september 2015 @ 23:56:

Jep, eens in de twee weken komt ze drie uur langs voor de wc, badkamer, keuken en vloer. Ik vind het alleen super irritant dat ze soms ook dingen opruimt waardoor ik ze niet direct kan vinden maar verder ben ik er heel erg blij mee.



We betalen haar ¤12,50 per uur en ik ken haar via een collega waar ze al 12 jaar schoonmaakt. Hij geeft haar ook altijd "vakantiegeld" wat extra's met de feestdagen en neemt altijd iets mee als hij zelf op vakantie is geweest. Mijn man vind dat allemaal maar onzin dus doen we het niet maar ik twijfel nu eigenlijk of we haar ook niet soms wat extra's moeten doen.http://www.radartv.nl/col ... heeft-wettelijke-rechten/

Vakantiegeld zou eigenlijk wel moeten. Ook doorbetalen bij ziekte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Betaal jij die poetshulp echt maar 10 Euro/uur?

Sorry, maar dat vind ik echt heel weinig.

Zelf zou ik denken aan 12,5 Euro/uur minimum.[/quote]



Wij hebben ook een poetshulp en wat ben ik blij met haar! Het is wel een bekende van ons. Ze komt elke week 2,5 uur voor 25 euro. Dus wij geven ook 10euro per uur. Maar wel extra's met feestdagen en verjaardag enz.

Ik vind het heel erg fijn, want zelf kan ik het echt niet aan (door NAH) en man werkt fulltime en kookt elke dag. Het geeft ons rust dat ons huis schoon gehouden wordt!
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen gewoon door als ze op vakantie is en als wij op vakantie zijn komt ze gewoon. Vinden we wel zo netjes (en hoe het eigenlijk)
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem300920152359 schreef op 30 september 2015 @ 23:17:

[...]





Mag t ook met mn nick en zonder verwijzing naar mijn echte naam? Oh woeps! Heb m verwijderd... was zó blij je weer eens te treffen dat ik me enorm vergiste....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks, werd toch al eens tijd voor een andere nick
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
Alle reacties Link kopieren
helpling! Ik vind het fijn dat het via een bedrijf is, je hoeft niet meer moeilijk te pinnen en alles gaat via dat bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:zangvogeltje10 schreef op 01 oktober 2015 @ 10:20:

helpling! Ik vind het fijn dat het via een bedrijf is, je hoeft niet meer moeilijk te pinnen en alles gaat via dat bedrijf.Ik heb daar ook naar gekeken ja. Ben je dan thuis als hij/zij komt?
Ja Helpling heb je hier ook en ik zat er ook net naar te kijken. Krijg je dan elke keer een andere cleaner of kun je kiezen voor elke keer dezelfde?
Alle reacties Link kopieren
hier geen hulp, maar ben dan ook samen met man en vlieg 1-2x per week als een schoonmaakbezetene door het huis.

dat gaat goed.



als er kinderen zouden komen en een groter huis dan zou ik het zeker overwegen!



zijn er ook mensen bij wie de schoonmaakster de was doet?

dat lijkt me heerlijk, één van mijn minste klussen.
The best is yet to come
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 30 september 2015 @ 23:15:

[...]



Betaal jij die poetshulp echt maar 10 Euro/uur?

Sorry, maar dat vind ik echt heel weinig.

Zelf zou ik denken aan 12,5 Euro/uur minimum.

Hangt nogal van de leeftijd af, vind ik.



Minimumjeugdloon voor een 18-jarige is 4 euro per uur. In de horeca kunnen ze misschien 7 of 8 krijgen. Dan is 10 netto heel netjes.



Maar voor een 23-jarige of ouder is het minimumloon al 8.70. Dan is 10 euro voor iemand die je de sleutel van je huis toevertrouwd wel een beetje mager inderdaad.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hier doet een bekende van ons het en die wil niet meer krijgen dan een tientje. Volgens haar zit het roken en het kop koffie drinken er ook in berekend, zegt ze. Krijg het niet uit haar hoofd meer te krijgen voor haar poetswerk.



Maar ik ga binnenkort eens iets halen voor haar, ze is een topwijf.



Hier doet ze overigens eens per twee weken de badkamer en de ramen van de boven - of benedenverdieping. Ook afhankelijk van het weer en of het echt gedaan moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, voor 4 uur per week à 12.50 per uur. En ze doet ook de strijk!! Vanochten is ze weer geweest. Zo fijn om straks een schoon huis binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Daar droom ik van, maar ben alleenstaand en zou het niet wekelijks kunnen betalen. Hoewel, dan hoef ik in het weekend niet te poetsen maar moet ik wel thuis blijven omdat het geld voor leuke dingen naar de huishoudster gaat.
respecteer de overtuigingen van een ander
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wel maar ik kan het me niet meer permitteren. Ik had altijd iemand via via voor drie uur per week. Zon'n 15,00 euro per uur.



Ik vind het geen overdreven luxe. Zelf poets ik niet graag en zodra ik het me weer kan veroorloven komt er weer iemand poetsen. Is voor ons allebei win win.
Before you assume, there is this thing called asking.
Nee, ik werk niet en doe alles zelf. Ik zou het niet eens willen zo'n vreemde in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:jantientje1 schreef op 30 september 2015 @ 21:54:

Bij ons komt ook elke week iemand 4 uur à 35 euro. Heb haar via via gevonden. Wat een genot om in een schoon huis thuis te komen!



Raad het iedereen aan.



Dan is dit minder dan 10 euro per uur..

Da's weinig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 01 oktober 2015 @ 16:26:

[...]





Dan is dit minder dan 10 euro per uur..

Da's weinig.



Nee, 4 uur à 35 euro wil zeggen: 4 uur voor 35 euro per uur. Dat is behoorlijk royaal.



http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/21/ad_50/
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze zoveel betaalt per uur.

Als ik het forum doorspit, dan is het gemiddelde bedrag van ¤ 12,50 echt redelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:SilverShadow schreef op 30 september 2015 @ 21:08:

[...]





Ja dat snap ik. Voor dat geld eet ik de hele maand.Zoek dan een paar poetshuisjes
Alle reacties Link kopieren
Hier 2x per week 2-3 uurtjes à 12,50¤ per uur.

Door gezondheidsproblemen werk ik nu niet, maar mijn man wil toch een schoonmaakster omdat het voor mij zwaar is om het huishouden te runnen.

En o wat ben ik blij met haar!

Ze hoeft alleen de benedenverdieping te doen, ze lapt regelmatig de ramen en strijkt als ze wat tijd over heeft.

Ik ben blij dat we het ons kunnen veroorloven.

Bij de vorige schoonmaakster voelde ik me niet op mijn gemak als ik thuis was, voelde me schuldig... maar met de huidige ben ik bijna altijd thuis en voel me niet bezwaard. Het is een heerlijk mens en als ik wil meehelpen stuurt ze me richting de bank 'rusten jij!'

Hoop dat ze nog heel lang zal komen!
My way or the highway!
Onze poets is boos weggelopen omdat ik boos op haar was omdat ze niet meer kwam opdagen. tja...

Nu dus op zoek naar een nieuwe. Hier in de buurt is de markt behoorlijk verziekt: voor minder dan ¤ 15,- komt er niemand...
Als vriend en ik beide een baan hebben voor meer dan paar maanden komt er zeker een schoonmaakster voor paar uur in 2 weken. Ben het van huis uit gewend en vind poetsen vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 30 september 2015 @ 21:00:

Yûp, een kennis van ons. Vriendenprijsje: 10 euro per uur.



IK ben enorm tevreden, ze poetst honderd keer beter dan ik dat kan (en ik heb nota bene heul lang schoonmaakwerk gedaan). Ze doet wat ze moet doen en is betrouwbaar, zó fijn!



Dat is echt enorm weinig. En als ze echt zo goed is, en betrouwbaar.. is het tijd voor opslag





Ik zat enige tijd geleden tijdelijk zonder werk. En heb toen zwart ( ja, schiet maar ;) ) bij schoongemaakt bij 3 adresjes. Ik kreeg bij allen 15 euro p\u. Plus regelmatig een extraatje. En toen ik weer werk kreeg bij allemaal een lief afscheidscadeautje
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties!



Ik heb inmiddels iemand gevonden die graag elke 14 dagen 3 uurtjes komt, voor 35 euro per keer. Ze zegt dat ze dan de volgende dingen doet:

Keuken buitenkant kastjes, aanrechtblad en tvloer, badkamer en wc, huiskamer stoffen, bed verschonen en slaapkamer stoffen, overal stofzuigen en dweilen.

En als er tijd over is: ramen lappen, strijken, (keuken-) kasten van binnen schoonmaken.



Ik heb haar gevonden via een dorps Facebook site, ik ken haar persoonlijk niet.

Ik ben van plan haar binnenkort uit te nodigen op de koffie en dan ook proef te draaien. Uiteraard betaald.

(Vriendje is akkoord met PROEFdraaien, hopelijk is hij daarna ook enthousiast)



Lonneke Hoe gaat t met jou schoonmaakster? Heb je dr al gesproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven