Log nu in om te reageren
  1. quote:
    jopee schreef op 24 april 2017 @ 00:43:
    [...]

dat komt omdat jij net doet alsof een huisdier zich anders gedraagt dan een wilde soortgenoot. Door een dier in huis te nemen, maakt dat niet ineens een andere soort of zo. Tis geen speelgoeddier.
    Mijn katten zijn allebei in het asiel terecht gekomen na een zwerfbestaan. En toen bij mij. Moet ik dan een ernstig gesprek met ze gaan houden dat, omdat ze nu huisdier zijn, ze geen beestjes meer mogen vangen?

Ik hoor je niet over vissers die vis voor de BBQ uit de rivier vissen, Fransen die op slakkenjacht gaan om ze op te eten, mensen die jagen. Die doen hetzelfde , dat zijn binnenmensen en gaan zomaar naar buiten om hun eten te vangen. Mag ook niet?

Jij eet mogelijk gewoon vlees. Je bent een binnenmens, die koe was waarschijnlijk een binnendier. En wordt geslacht omdat jij hem op wil eten.

je redenatie klopt gewoon niet.

Jouwe ook niet. Honden zijn ook jagers. Die vinden het ook leuk om op wild te jagen en eventueel te vangen. En dan moet je de mensen eens hysterisch horen gillen. Maar dat een kat een konijn vangt of een eend, wat precies hetzelfde is, dat vindt men dan wel normaal. Dit is zo krom als een hoepel! Katten (of het nou iemands huisdieren zijn of zwerfkatten) en honden vormen geen onderdeel van onze natuur en ecosysteem.

Katteneigenaren nemen inderdaad geen enkele verantwoordelijkheid, althans, de meerderheid niet. Dat zwerfkatten wild vangen om te overleven, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Maar dat mensen katten maar laten aanjongen en verwilderen, dat is nergens voor nodig.
  2. quote:
    iones schreef op 24 april 2017 @ 17:30:
    [...]

Jouwe ook niet. Honden zijn ook jagers. Die vinden het ook leuk om op wild te jagen en eventueel te vangen. En dan moet je de mensen eens hysterisch horen gillen. Maar dat een kat een konijn vangt of een eend, wat precies hetzelfde is, dat vindt men dan wel normaal. Dit is zo krom als een hoepel! Katten (of het nou iemands huisdieren zijn of zwerfkatten) en honden vormen geen onderdeel van onze natuur en ecosysteem.

Katteneigenaren nemen inderdaad geen enkele verantwoordelijkheid, althans, de meerderheid niet. Dat zwerfkatten wild vangen om te overleven, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Maar dat mensen katten maar laten aanjongen en verwilderen, dat is nergens voor nodig.
    Katten moet je ook niet maar laten aanjongen en verwilderen. Ik geloof dat zelf de grootste kattenliefhebbers het daar mee eens zijn.
  3. Katten geven vaak/soms overlast in de buurt. Hoe kijken de mensen die katten buiten laten lopen daar tegen aan?
    Ik zou me daar als baasje enorm schuldig over voelen.
  4. quote:
    Mevrouw75 schreef op 24 april 2017 @ 18:18:
    [...]

Katten moet je ook niet maar laten aanjongen en verwilderen. Ik geloof dat zelf de grootste kattenliefhebbers het daar mee eens zijn.
    Absoluut!! :worship:
  5. quote:
    watdachtjehiervan schreef op 24 april 2017 @ 18:34:
    Katten geven vaak/soms overlast in de buurt. Hoe kijken de mensen die katten buiten laten lopen daar tegen aan?
    Met Google vind je makkelijk de 85357 topics die daar al over geopend zijn.
  6. Nelicquele

Yes, I talk to my cats. It would be rude of me to ignore their questions.
  7. Heb jij je kat goed opgevoed?

Hoewel het voor een hond de normaalste zaak van de wereld is om naar puppytraining te gaan, wordt van een kitten nog vaak gedacht dat die niet op te voeden is. Think again! Het is heel belangrijk om ook je kitty training te geven. Met deze vijf simpele tips voed je je kat op. #adv

Lees verder

8. quote:
    iones schreef op 24 april 2017 @ 17:30:
    [...]

De mensheid ook niet. Ook maar opdoeken?
  9. quote:
    Mevrouw75 schreef op 24 april 2017 @ 18:18:
    [...]

Maar die kattenliefhebbers laten hun katten evengoed de boel vernielen. En schreeuwen moord en brand als een ander dier hetzelfde doet.
    quote:
    Felix_Urbexicus schreef op 24 april 2017 @ 18:39:
    [...]

De mensheid ook niet. Ook maar opdoeken?

Het zou niet verkeerd zijn als het overgrootste gedeelte van de mensheid opgedoekt zou worden, maar je weet natuurlijk dat dit niet haalbaar is. Mensen zien dat namelijk als moord.

Ik zeg ook niet dat katten opgedoekt moeten worden. als het aan mij ligt worden dieren helemaal niet opgedoekt.
    Maar het ene soort zou niet ten koste moeten gaan van het andere soort. Ik bedoel daarmee dat katten niet het schaarse wat we nog over hebben in de natuur zoals weidevogels en zo, om zeep moeten helpen.

Ook vind ik het werkelijk absurd om te lezen hoe normaal het gevonden wordt dat een eend geroofd wordt door een kat, of het konijn van de buren. Diezelfde mensen van zo'n kat, gillen ook moord en brand als een hond hetzelfde doet met hun kat. Ik snap niet dat ze niet in zien dat dit gewoon hetzelfde is.
    iones wijzigde dit bericht op 24-04-2017 19:13 met 55%
  10. quote:
    Katten geven vaak/soms overlast in de buurt. Hoe kijken de mensen die katten buiten laten lopen daar tegen aan?

Och, mijn katten liggen in de zomer bij alle buren in de tuin te zonnen. Ze hebben ook een ander eetadresje, die buren halen zelfs duur dieetvoer voor 1 van mijn katten. Dus ik geloof dat het bij mij wel meevalt met de overlast van mijn katten. Zelfs de buurvrouw met een hondje heeft in haar tuin een wandelpad met hekje gemaakt waar alle buurtkatten achterlangs kunnen wandelen op weg naar andere tuinen. Daar voelde ik me schuldig over, maar zij vind het oprecht gezellig om de katten te zien scharrelen.

Ik woon in een katvriendelijke buurt dus.
  11. Toch zie ik hier veel klachten topics voorbij komen over katten. Dus dan heb je mazzel gehad.
  12. Ik kom op de een of andere manier ook altijd in katvriendelijke buurten terecht (en dat zijn er nogal wat). Het zal een soort zoekt soort zijn ofzo.

Mijn wijlen kat was wel nooit van de weidevogels, die heb je niet in de stad, of ander verstedelijkt gebied.
    Mevrouw75 wijzigde dit bericht op 25-04-2017 13:06 met 27%
  13. Onze buren vonden het juist vreemd dat onze katten niet buiten kwamen.
    Nu komen ze wel los buiten
  14. Onze kat heeft ooit een hele camembert van tafel gejat.
    Heb ook nog nooit gezien dat ze een beestje vingen. Maar goed, mochten ze dat wel doen, dan compenseer in dat ruimschoots met mijn eigen dieet als vegetariër.
  15. quote:

zal hier wel los lopen. Ik ken in mijn hele straat niet één huis waar ze geen hond(en) of kat(ten) hebben. Overal waar je kijkt zie je katten. En ik woon vlak naast een hele brede groenstrook dus ze poepen niet snel in iemands tuin, er is natuur zat waar ze dat kunnen doen. (en dat is ook hondenuitlaatgebied dus poepen mag daar)
    Overlast is er wel, er breekt nog weleens 's nachts de pleuris uit omdat iemand 10 cm te ver in iemand anders z'n territorium staat te staan of zo. En dan komen de vriendjes ook kijken en herrie maken. Maar ja, dat is misschien 3 x per jaar of zo dat ze staan te rellen.
  16. quote:
    jopee schreef op 25 april 2017 @ 22:55:
    [...]

zal hier wel los lopen. Ik ken in mijn hele straat niet één huis waar ze geen hond(en) of kat(ten) hebben. Overal waar je kijkt zie je katten. En ik woon vlak naast een hele brede groenstrook dus ze poepen niet snel in iemands tuin, er is natuur zat waar ze dat kunnen doen. (en dat is ook hondenuitlaatgebied dus poepen mag daar)
    Overlast is er wel, er breekt nog weleens 's nachts de pleuris uit omdat iemand 10 cm te ver in iemand anders z'n territorium staat te staan of zo. En dan komen de vriendjes ook kijken en herrie maken. Maar ja, dat is misschien 3 x per jaar of zo dat ze staan te rellen.
    :rofl: Hier ook. Heb nu een fles water bij de deur staan om het spul dan weer uit elkaar te krijgen. :whistle: Ik dacht pas buurkat wel even eigenhandig weg te jagen (zonder water), hing hij ineens in m'n been!
  17. Het is zo leuk als katten buiten komen en er meer katten zijn. Er zijn minstens twee buurkatten die regelmatig komen snacken (komen gewoon door het kattenluik binnen) zonder vriendjes te zijn met mijn katten. Eén van mijn katten is wat contactgestoord, heeft weinig aansluiting. De ander heeft twee vaste vriendjes die ook weleens mee komen naar huis. Kom je uit je werk ligt er weer eentje op de bank te maffen. Ik vind dat grappig.
    Deze allemansvriend van ons heeft ook 3 vaste adresjes in de buurt waar hij brokjes krijgt (speciaal voor hem gehaald). Twee daarvan zijn komen vragen welk merk hij het lekkerst vindt :-)

Hij had vorig jaar een abces bij zijn staart en de dierenarts had dit schoongemaakt, het was best een flinke wond en diverse buren kwamen me melden dat hij een wond had. Iedereen weet welke kat waar woont.

En ze hebben allebei een hekel aan een kat die zicht altijd verstopt in de conifeer bij de buren en ineens tevoorschijn springt als ze langslopen.. Dan wordt er geblazen en moeilijk gekeken en gaat ieder weer zijns weegs. Katten zijn zo grappig.
  18. quote:

Ik woon in een kat-rijk buurtje, en eigenlijk hebben we allemaal nogal een leven en laten leven houding.
    Een tijdje had ik last van de buurkatten die het groenstrookje op mijn oprit als toilet gebruikten.
    Kijk, daar kan ik over klagen, maar wat kunnen de buren daar aan doen? Ik neem nu de koffieprut uit het apparaat op mijn werk mee naar huis, en strooi dat daar uit. Weg probleem, de buren weten het niet eens.
    Mijn eigen kat heb ik al 2 keer kletsnat thuis zien komen, dus die zal iemand geïrriteerd hebben. Niemand die iets tegen mij zegt.
    Mensen met katten klagen niet graag over andermans katten, omdat je geen idee hebt wat die van jou uitspookt.

On topic kan ik melden dat die van mij niet slecht is voor het vogel bestand. Je hebt nog nooit zo'n slechte jager gezien. Insecten, die vangt ze wel, het liefst hele grote. Ze maakt ze ook niet dood, ze laat ze binnenshuis weer vrij.

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
  19. quote:
    Delite_ schreef op 26 april 2017 @ 00:58:
    [...]

Mensen met katten klagen niet graag over andermans katten, omdat je geen idee hebt wat die van jou uitspookt.
    Ken je die documentaire van de katten in een engels dorpje die gevolgd zijn met gps en camera? Er was er eentje bij en zijn baasjes zeiden dat hij altijd de hele nacht sliep en heel braaf was en nauwelijks buiten kwam. Niets is minder waar. hij liep iedere nacht 5 km, ging ruzie maken op een boerderij en liep weer terug om 's morgens weer heel onschuldig te lijken. En kat Brutus liep heel de dag buiten maar kwam nooit verder dan een paar meter bij zijn huis vandaan. En sommige katten liepen 's morgens in de straat en sommigen 's middags. Was blijkbaar een stilzwijgende afspraak. Geweldige docu.
    http://www.dailymotion.co ... of-the-cat-1-2_shortfilms
  20. Ja! Die heb ik gezien.
    Geweldig leuke documentaire inderdaad. X-D

21. Ik had ooit eens drumsticks half gegaard in de magnetron om later op de barbecue te doen. Die lagen even af te koelen en toen ik een half uur uur later keek, was ik twee drumsticks kwijt. Ik was heel bang dat ik ze niet meer kon vinden en dat het ergens zou rotten, maar gelukkig had hij ze goed verstopt, één achter het gordijn en één achter de vuilnisbak... Het stuk tonijn dat lag te ontdooien, vonden we in een uitgekotste versie weer terug. Goed opbergen is hier het devies! In al die 20 jaar dat ik katten heb, is er drie keer een vogel gevangen. Helemaal niet leuk, maar ik kan er ook niets aan doen. Ze komen alleen op m'n dakterras.

Helpt koffieprut tegen poepen van katten op ongewenste plekken? Kun je dat ook in je plant doen?
  22. Mijn buren hier moeten altijd enorm lachen om mijn kat. Het is er een met drie poten en een gigantische stem. Die kan niet over de schutting dus eens per dag gaat ze eruit aan de voorkant. Meestal horen we haar brullen als ze naar binnen wil en anders bellen een van de buren aan waarna ze luid miauwend naar binnen wandelt. Zodra mensen zich eraan gaan ergeren kijken we even hoe we het doen maar tot nu toe gaat het prima. Iedereen weet ook dat ze bij ons hoort. Onze andere kat gaat de tuin niet uit.
  23. quote:
    oki07 schreef op 26 april 2017 @ 08:53:

Helpt koffieprut tegen poepen van katten op ongewenste plekken? Kun je dat ook in je plant doen?

Ja, katten vinden het kennelijk vreselijk om koffieprut aan hun pootjes te krijgen.
    Het schijnt goed voor je planten in de tuin te zijn omdat het wormen aantrekt, die de grond vruchtbaar houden. Ik vermoed dat je het ook best in een potplant kan gooien, maar ik weet het niet zeker.
    Helpen doet het absoluut om de katten eruit te houden.

24. Het gaat inderdaad om potplanten op m'n dakterras. Sommige worden af en toe belaagd door mijn katten, terwijl ik toch echt schone kattenbakken heb en ze niet buitensluit. Ik ga het eens proberen, eerst in 1 pot.
  25. Hier in de buurt heeft men allemaal een hond. Slechts een buur heeft een kat, een zwerver die ze als kitten gered heeft van het platteland. Hij was er slecht aan toe. Gelukkig blijft hij daar op het erf en komt hij niet hier. Hij zou het niet overleven. Maar echt iedereen in de straat hier heeft een hond. Katten staan hier niet hoog aangeschreven. 'Die maken alles kapot", zegt men.