Hebben jullie een "wapen" in huis?

01-10-2015 23:01 216 berichten
Je hoort steeds vaker, dat mensen vanuit het niets overvallen worden in hun eigen huis.

Hierdoor ben ik gaan nadenken over wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Nu weet je nooit hoe je gaat reageren als het je echt overkomt, maar voor mezelf heb ik besloten, dat mijn spullen van mij zijn en dat er niemand het recht heeft zich mijn spullen toe te eigenen. Zodoende heb ik een honkbalknuppel op een strategische plaats neergezet.

Wat ik me nu afvraag is: hoe staan jullie tegenover voorbereide zelfverdediging en hebben jullie je op een eventuele overval voorbereid en zo ja, met welke middelen?
Nee. Ze nemen mijn hele inboedel maar mee. Daar ga ik niet voor vechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog wel helpen om mijn tv naar buiten te sjouwen als het moet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yep, man heeft een honkbalknuppel naast zijn nachtkastje staan.
Alle reacties Link kopieren
En die honkbalknuppel weet je ook te gebruiken? En kan niet worden afgepakt en vervolgens tegen je worden gebruikt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik een golfclub, en ik golf niet

Raak slaan kan ik denk ik wel.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Of ik op het moment supreme iets durf te doen is natuurlijk niet te voorspellen, maar ik heb 2 mooie hardhouten Afrikaanse beelden in mijn slaapkamer staan die honkbalknuppelwaardig goed in de hand liggen en zeker zo zwaar zijn met als extraatje scherpe punten.

Als mijn woede mijn angst overwint zou ik er zeker gebruik van maken, of dat nu verstandig is of niet. Want 'n overvaller/inbreker zal waarschijnlijk ook gewapend zijn en vele malen meer bedreven daarmee dan ik.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Geen wapens. Ik hou er ook niet van.

Maar genoeg wat ik zou kunnen gebruiken als zelfverdediging.

Ga mijn spullen niet verdedigen. Dat is maar materiaal.

Ze nemen de toko maar mee.

Bijna alles is vervangbaar.

Op foto's enzo na maar die willen ze toch niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ze nemen maar mee wat ze willen als ze maar van mijn kinderen afblijven.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Toen ik voor het eerst op piepjonge leeftijd in mijn uppie in een niet al te beste wijk in Amsterdam woonde, had ik altijd een knuppel naast het bed staan, en een vlindermes op mijn nacht kastje.



Tegenwoordig niet meer hoor, ze nemen de hele bende maar mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een honkbalknuppel in de slaapkamer
quote:himalaya schreef op 01 oktober 2015 @ 23:06:

En die honkbalknuppel weet je ook te gebruiken? En kan niet worden afgepakt en vervolgens tegen je worden gebruikt?



Man kan daar mee omgaan ja.



Plus is heel lang en breed, dat werkt ook afschrikwekkend als het om 1 inbreker gaat he.



Tegen een groep gewapende mannen begin jr er niks mee natuurlijk.
Ik heb een honkbalknuppel, maar die zou ik nooit gebruiken als verdediging tegen een overval. Allereerst acht ik de kans dat het gebeurd miniem. Maar als het wel gebeurd, mogen ze het van mij meenemen. Spullen zijn het niet waard om over te vechten. Voor hetzelfde geld raak je die overvaller verkeerd, en overlijd hij, of raakt hij ernstig gehandicapt. Ik zou dan niet meer kunnen leven met mijzelf, en met een beetje pech word je ook nog veroordeeld.
Behalve het bestek en een luchtbux niet volgensmij. We hadden ooit een knuppel maar ik heb geen idee of we die nog hebben.



Op mijn minihond hoef ik iniedergeval niet te rekenen .
Alle reacties Link kopieren
Jazeker,honkbalknuppel,hockeystick en pepperspray en een heel sterk vriendje!
Alle reacties Link kopieren
Is een hond ook een wapen?
jouw leven is een keuze
Waar hoor je dat? Ik hoor dat helemaal niet vaker.
Alle reacties Link kopieren
er ligt toevallig een stuk verwarmingspijp naast mn bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks in huis, behalve dan de messen in de keuken.

Mijn vader had vroeger altijd een houten tafelpoot op de slaapkamerkast liggen. Nooit gebruikt overigens.
quote:Stokstaartjenl schreef op 01 oktober 2015 @ 23:10:

Ik heb een honkbalknuppel, maar die zou ik nooit gebruiken als verdediging tegen een overval. Allereerst acht ik de kans dat het gebeurd miniem. Maar als het wel gebeurd, mogen ze het van mij meenemen. Spullen zijn het niet waard om over te vechten. Voor hetzelfde geld raak je die overvaller verkeerd, en overlijd hij, of raakt hij ernstig gehandicapt. Ik zou dan niet meer kunnen leven met mijzelf, en met een beetje pech word je ook nog veroordeeld.



Jij zou het echt erg vinden dat je iemand blijvend verwond die er voor zorgt dat jij je niet meer veilig voelt in je eigen thuishaven en je mogelijk een trauma bezorgt? Dat zou op zo'n moment wel mijn laatste zorg zijn denk ik..



Ligt er wel aan waarvoor ze komen natuurlijk. Als ze alleen spullen komen jatten dan zou ik dat wel erg vinden, maar als ze mij zouden aanvallen met de intentie mij iets aan te doen en dus niet gewoon uit schrik, dan is het liever hij dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik wapens? Zonder aanhalingstekens dus. Ja, natuurlijk. Jullie ook neem ik aan, of snijden jullie geen vlees, hebben geen tuingereedschap (heggenschaar, bijl, fikse schop) en zo nog wel een paar. Heb ik spullen staan bedoeld om overvallers van het lijf te houden? Nee.



Ik heb een huis dat beter is beveiligd dan ongeveer de helft van mijn buren (extra stang voor de bovenlichten, dievenklauw, bewegingsmelder met een bouwlamp eraan) en minder te halen. Ik slaap prima 's nachts. (Tegen mijn breedgebouwde sluitstuk van de beveiliging: de man. )
Ik ben ooit bedreigt met een stilettomes. Geen wapens of iets dergelijks in huis
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 01 oktober 2015 @ 23:13:

[...]





Jij zou het echt erg vinden dat je iemand blijvend verwond die er voor zorgt dat jij je niet meer veilig voelt in je eigen thuishaven en je mogelijk een trauma bezorgt? Dat zou op zo'n moment wel mijn laatste zorg zijn denk ik..





+1.



Heb een zware hamer onder mijn bed maar wat Himalaya zegt zit ook iets in, wat als diegene het afpakt, er handiger mee is en jou schade toebrengt. Dus heb op mijn nachttafeltje ook een bus haarlak staan om mee in de ogen te sprayen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Een voor het werk afgekeurd mes of twee, op strategische plaatsen. En ik heb mijn leven er al een keer mee gered en ja ik kan en durf ze te gebruiken.
quote:pommiaan schreef op 01 oktober 2015 @ 23:13:

[...]





Jij zou het echt erg vinden dat je iemand blijvend verwond die er voor zorgt dat jij je niet meer veilig voelt in je eigen thuishaven en je mogelijk een trauma bezorgt? Dat zou op zo'n moment wel mijn laatste zorg zijn denk ik..



Ligt er wel aan waarvoor ze komen natuurlijk. Als ze alleen spullen komen jatten dan zou ik dat wel erg vinden, maar als ze mij zouden aanvallen met de intentie mij iets aan te doen en dus niet gewoon uit schrik, dan is het liever hij dan ik.



Ja, dat zou ik erg vinden. Ik hou niet zo van die 'oog om oog, tand om tand' mentaliteit. Als ik iemand anders blijvend zou verwonden, zou ik dat heel erg vinden.

Als iemand mij aanvalt, zal ik mij zeker verdedigen, maar daar heb ik geen wapen voor nodig. Daarnaast acht ik de kans dat het gebeurd zo onrealistisch dat ik me daarop niet ga voorbereiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven